Contraband (2012)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Baltasar Kormákur
met Mark Wahlberg, Kate Beckinsale en Ben Foster

Chris Farraday (Mark Wahlberg) heeft zijn criminele verleden reeds lang achter zich gelaten, maar wanneer zijn zwager Andy (Caleb Landry Jones) een drugsdeal voor zijn meedogenloze baas Tim Briggs (Giovanni Ribisi) verknoeit, wordt Chris gedwongen om opnieuw te doen wat hij het beste kan – smokkelwaar vervoeren – om de schuld van Andy af te lossen. Chris is een legendarische smokkelaar en hij verzamelt met de hulp van zijn best vriend Sebastian (Ben Foster) al gauw een crew rondom zich, voor een allerlaatste reis naar Panama en terug, in de hoop met een paar miljoen vervalste dollarbiljetten terug te keren.

avatar van schram101
Foster in mijn favoriete acteur momenteel. Wat een geweldenaar. Wahlberg vind ik ook altijd goed te pruimen en met Kate Beckinsale erbij heeft het oog ook wat.

Trailer ziet er goed uit trouwens. Al kijk ik bij zulke (lange) trailer altijd maar de helft.

avatar van pierrrke
jua niet zo slechte trailer eigenlijk. hoop dat de film toch me verwachtingen te boven gaat
wahlberg, foster en ribisi zijn fantastische acteurs. oja en kate ^^

avatar van brabusRUS
Wanneer word deze verwacht? Trailer ziet er goed uit!

avatar van SnakeDoc
Was dit de beste still die er tot nu toe te vinden is

avatar van sofripa
Ultravet geweld. Dit wordt heel fijn Marky Mark rulezz

Het verhaaltje is natuurlijk niet nieuw. Ben Benieuwd.

De Engelstalige remake van de Nederlands-IJslandse film 'Reykjavik-Rotterdam' scoort goed in de Verenigde Staten. De film, die nu 'Contraband' heet, was het afgelopen weekend de populairste film in Amerikaanse bioscopen.

Remake Nederlandse film bioscoophit in VS - FILM - PAROOL

avatar van qwertzu
even helemaal off-topic, maar schoonbroer????
Dat heet toch zwager, of begint het me nu toch te nekken dat ik niet meer in Nederland woon en is er weer een nieuwe spelling o.i.d. geweest.
Sorry ik weet heeft niet met de film van doen maar viel me zo op.

Lijkt me wel een sterke film, wil hem zeker gaan zien!

Dankjewel voor de tip, ik heb 't aangepast.

avatar van qwertzu
Haha O.K. was niet als kritiek bedoeld hoor, maar viel me gewoon op.

Vandaag in New York gezien, erg spannend van begin tot eind. Gewoon een harde actieknaller. Goed acteerwerk van Walhberg en Preston. Preston speelde zijn rol zo goed dat zijn verraad een tikkeltje voorspelbaar was.

avatar van madmax1
Standaard verhaal komt bekent over ,maar druk niet de pret , genoeg actie vlot tempo en Beckinsale mag nog gezien worden

avatar van carlak
Ik houd gewoon niet van remakes. Rotterdam-Reykjavik was nog spannend, deze dus niet meer. de film zier er veel gelikter uit maar dat is geen kunst met een veel groter budget.

Best leuke actie film, hij blinkt nergens echt in uit (wat op zich jammer is als je kijkt wie er in speeld had er toch meer ingezeten/van verwacht).
maar tis gewoon een lekkere snelle actie film die vermaakt van het begin tot het eind.
3* gewoon leuk een x te zien

helemaal geen slechte actie film vond ik, het is wel een voorspelbaar verhaal.

avatar van madmax2011
zeer vermakelijke actie film maar zoals als meerden zeiden van dit soort films zijn er al veel maar dat mag de pret niet drukken van mij krijgt hij 3 punten

avatar van erpunited
Vermakelijke film. Aardig verhaal. Aardige actie. Wahlberg speelt zon rollen altijd uitstekend. Zeer vermakelijke film die de moeite waard is om te kijken

Reinbo
Ik vond het origineel best sterk. Vrees dat deze daar niet tegen op kan, maar ben wel benieuwd, want het s een leuk verhaal.

avatar van Number23
Op zich zeer vermakelijke actie-thriller over een onderwerp dat niet al te vaak op deze manier wordt neergezet. De vaart blijft er in ieder geval constant goed in en het script kent weinig inzak-momentjes. Nu over de cast. Wahlberg doet zijn gebruikelijke dingetje, zit ik op zich niet mee. Nooit echt verveeld bij een film met hem. Foster daarentegen moet oppassen niet teveel rollen die op elkaar lijken te kiezen. Goede acteur met een flink bereik, maar buiten The Messenger en 3:10 to Yuma heeft hij zichzelf niet echt uitgedaagd. Herhaling blijkt hip te zijn, want ook Ribisi speelt een rol waar hij wellicht goed in is, maar ook veel te vaak herhaalt. Tot vervelens toe. Verder doet Beckinsale het redelijk(blijft een mooie vrouw) en duiken Luna en Haas weer eens op(beiden verschrikkelijke acteurs).

avatar van opa-ben
prettige actie film, kijkt lekker weg. zit nog een leuk plot in dat je op het eerste moment niet zou verwachten.

avatar van cordiacovens
Leuke film, actie is goed.

acteerwerk is ook prima te noemen..door te switchen tussen de verschillende locaties (Panama en thuis) blijft het spannend..
Wahlberg is goed als leading man en ook Foster vind ik altijd goed.
de film kijkt lekker weg en verveelt geen moment..actie is dik in orde alleen soms iets ongeloofwaardig maar goed het blijft film..aanrader..misschien een voordeel dat ik om de 1 of andere reden het orgineel niet gezien heb

goede thriller, met reeel verhaal.
Niet vol mogelijke dingen en zou zo gebeurd kunnen zijn. Aanrader

avatar van StierVanBosporus
Vond de opgezette stem van Giovanni Ribisi echt irritant, voor de rest wasde film wel ok.

avatar van lutimp
Onderhoudende,spannende film.Goed verhaal.

avatar van schumacher
Heel leuke en vermakelijke film, zeker de moeite om in de cinema te zien.
Goede acteurs, heel de tojd spanning in de film, film kijkt lekker weg, was voor mij zelfs te snel gedaan ondanks deze toch een goeie 105min duurde.
Aanrader deze film.

Ga hem vanavond zien, ben benieuwd:)

avatar van Masterbrain
Contraband is geen hoogvlieger, maar wel een goed gemaakte actiefilm.

Wahlberg is helemaal back

Redelijke film. Erg cliche en er zitten veel momenten in van "Dat is wel heel toevallig..." of "komop, dat ze daar mee wegkomen". Ik zou de film niet echt aanraden.

Matige film voor zo'n grote acteur als Mark Wahlberg