Contraband (2012)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Baltasar Kormákur
met Mark Wahlberg, Kate Beckinsale en Ben Foster

Chris Farraday (Mark Wahlberg) heeft zijn criminele verleden reeds lang achter zich gelaten, maar wanneer zijn zwager Andy (Caleb Landry Jones) een drugsdeal voor zijn meedogenloze baas Tim Briggs (Giovanni Ribisi) verknoeit, wordt Chris gedwongen om opnieuw te doen wat hij het beste kan – smokkelwaar vervoeren – om de schuld van Andy af te lossen. Chris is een legendarische smokkelaar en hij verzamelt met de hulp van zijn best vriend Sebastian (Ben Foster) al gauw een crew rondom zich, voor een allerlaatste reis naar Panama en terug, in de hoop met een paar miljoen vervalste dollarbiljetten terug te keren.

Matige film met dito acteerwerk. Wahlberg hebben we zo al 100x gezien en Giovanni speelt ook vaak een aparte rol, dus dit is niet anders. Ik had zelf nergens het gevoel dat de film iets extra's brengt, beetje een standaard actie/suspense filmpje dat nergens floreert. Helaas.

**2

avatar van NathanMandjes
Leuke film. Cliche's worden niet ontweken om de film te dragen en dit doet af aan het waarheidsgehalte. Toch zat er veel spanning in en daarom, net als bijv. Safe House, is het gewoon een lekkere actiefilm.

avatar van John Lee Hooker
Degelijke actiethriller zonder veel vernieuwing maar er zat genoeg vaart in om je scherp te houden. De cast speelde naar behoren en de plaatjes van het schip mochten er ook wezen. Verder maken de actieve soundtrack, snelle montage en het gebruik van vuurwapens hier een prima blockbuster van.

Lekkere film voor een avondje met popcorn en een biertje erbij. Gaat lekker snel en heeft een paar grappige dingen. Spanning blijft er goed in en toch wel een aantal verrassende wendingen. Ging naar de bios zonder al te hoge verwachtingen, maar deze film is echt prima kijkbaar en een aanradertje.

avatar van elandenburg
Goeie actiefilm. Wahlberg is wel een van mijn favorieten. Echter, ja gaat die weer, onwerkelijk en ongeloofwaardig. Ik weet het is een film. Toch nog klein voorbeeldje: het containerschip, wat zonder een loods aan boord, zonder sleepboten en zonder roeiers, de kade ramt. Vervolgens een klein babbeltje met de terminal manager en klaar is kees! Ander voorbeeld, de kapitein zelf die de containers gaat inspecteren ten behoeve van de douane, jaja.
Maar blijft een goeie en spannende film.

@elandeburg: Thanks voor de spoilers man....
Gebruik voortaan de spoiler tag, er zijn mensen die de film nog moeten gaan kijken..

avatar van Skrean
Erg vermakelijke actiefilm die je af en toe op het puntje van je stoel doet zitten.

Vermakelijke actie/thriller ala oceans eleven, Italian job idee, spanning en wat actie.

Wel een beetje af en toe over de top en bij vlagen voorspelbaar, maar voor de rest leuke popcorn paas filmpje.

avatar van Movie-Addicted
Matige remake van Reykjavik-Rotterdam (2008) . Niets meer niets minder. Tevens vond ik Wahlberg erg ongeschikt voor zijn rol.

*2.5

Een solide, sfeervol, effectief en vermakelijk boosaardig, maar ook voorspelbaar actiedrama, met vleugjes humor. Het verteldrama ligt hoog, maar de productie kent nauwelijks verrassingen, er zijn teveel toevalligheden en het plot kent gaten. Mark Wahlberg zorgt door zijn spel (met dubbele bodem) voor spanning. Bij een IJslandse regisseur trek je al snel een parallel met de bank- en financieringscrisis.

Leuke onderhoudende actiefilm die me van het begin tot het einde wist te boeien. Goede rollen van Mark Wahlberg en Kate Beckinsale.

Vermakelijke actiefilm , niet meer of minder.
Hapklare brok actie. Beetje voorspelbaar maar wel leuk.
Lekkere wegkijker.

na bij mijn collega vaag de trailer op zijn iphone gezien te hebben
kon ik niet wachten om deze film te kijken.
gisteravond was het zover..ik had er helemaal zin in.
ik zit ongeveer 10 minuten in de film..en ik begin ineens te voorspellen
maar niet zomaar een beetje maar exact wat er gaat gebeuren.
ik begin aan mezelf te twijfelen want het is een nieuwe film
ik had hem echt nog niet eerder gezien..
nou het duurde ff en mijn grijze massa herinnerde zich waar dit allemaal
vandaan kwam.
dit was gewoon een 1 op 1 kopie van reykjavik-rotterdam uit 2008
wat was dat VOOR MIJ een tegenvaller zeg..kijk dat ze het verhaal overnemen
en en een soortgelijke film van maken oke' ..maar tot in details namaken..
de maker zal gedacht hebben..beter goed gepikt dan slecht verzonnen..
nou dit wilde ik even van me afschrijven..
maar als ik dit allemaal buiten beschouwing zou laten is het gewoon
een lekkere niet nadenkende film.

Middelmatige ongeloofwaardige thriller wel met een goede cast.

avatar van underground
Ga hem vanavond kijken verwacht veel van wahlberg

Hopen dat het een top actie is !!!!

avatar van GGG
GGG
Aardig filmpje om ff eenmalig te kijken maar daar blijft het dan ook wel bij...

avatar van Gekte050
Lekker wegkijk filmpje, wat de moeite waard is!!

avatar van james_cameron
Prima misdaadthriller, een remake van het mij onbekende Reykjavik-Rotterdam uit 2008, waarin regisseur Baltasar Kormakur de hoofdrol speelde (!). Ditmaal zorgt Kormakur als regisseur in ieder geval voor veel sfeer en weet hij de spanning vakkundig op te bouwen, daarbij geholpen door fraai camerawerk en een prima cast. Sterke aktiescenes ook. Ondanks een aantal toevalligheden en onwaarschijnlijke plotdetails komt de film overtuigend genoeg over; logica moet hier gewoonweg af en toe wijken voor tempo en momentum. De film is in ieder geval zo meeslepend dat je bepaalde ongeloofwaardigheden best door de vingers wilt zien.

avatar van hutsekluts
Vermakelijke actie/misdaad film die me enigszins een "Italian job"-gevoel gaf.
Hieronder al genoemd: sommige plotwendingen zijn wat onwaarschijnlijk en het zal waarschijnlijk geen Oscar-nominatie worden, maar het kijkt allemaal lekker weg. Pretentieloze combinatie van misdaad, actie, thriller en een beetje drama.

avatar van DBTim
Redelijk standaard thrillertje, van begin tot einde vermakelijk maar het springt er nergens echt uit. Leuk voor een avondje met wat vrienden

Niet gezien maar als ik de naam van de regisseur vergelijk met 1 van de acteurs van Reykjavik-Rotterdam is het niet verwonderlijk dat het een 1 op 1 kopie is geworden.

Aardig filmpje.
maar wel erg veel toevalligheden zeg.

avatar van Draconian
Dit was gewoon een topper.

avatar van nepdance
Oh Wahlberg weer eens 'in ruste'? Doet me zo ineens aan Shooter denken....
Desalniettemin ga ik em wel ff checken!

avatar van PKlijnstra
Heerlijke film, met een ongelofelijke goede cast. Mark Wahlberg weet, in tegenstelling tot voorgaande reacties, zeker te overtuigen. Goede film die gewoon lekker weg kijkt. 4*

avatar van Yugnav
Is dit een grap? Wat een waardeloos verhaal zeg. Er gebeurd ontzettend veel in de film, maar eigenlijk helemaal niks. Film komt nergens echt op gang. Ben sowieso niet zo'n fan van Wahlberg, maar wel van een aantal andere acteurs in de cast. Maar ook die konden dit uiterst matige script niet redden.

avatar van helleke
Zeer genoten van deze actiefilm die voorbij raasde.
Wahlberg kan ik best pruimen als acteur.
In Four Brothers en The Shooter vond ik hem ook goed spelen.

Misschien was het happy end een beetje teveel van het goeie, maar dat vergeef ik hen.
3,5 sterren.

avatar van weerwolf79
Belachelijk slechte film het moet lijken op gone in 60 seconds maar het verhaal is stukken en stukken slechter, daar kan Wahlberg weinig aan veranderen.

heeeeelijke actie film! genieten geblazen van begin tot eind. film verslapt niet!!
goed geacteerd.

avatar van Pazmaster
Goeie film hoor. Ik weet niet waarom anderen lopen te klagen hier, maar er is niet veel verkeerd aan deze film. Het verhaal is goed. Er zitten een paar leuke wendingen in. Het acteren is ook prima. Niets op aan te merken. Er zit lekkere actie in en is soms ook nog spannend. Okee deze film is geen hoogvlieger, maar er is op zich niks mis met deze film. Het kan zijn dat je niet van dit genre houdt maar dan moet je `m ook niet kijken. Ik heb me prima vermaakt met dee prima film. 3,5 ster van mij