Contraband (2012)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Baltasar Kormákur
met Mark Wahlberg, Kate Beckinsale en Ben Foster

Chris Farraday (Mark Wahlberg) heeft zijn criminele verleden reeds lang achter zich gelaten, maar wanneer zijn zwager Andy (Caleb Landry Jones) een drugsdeal voor zijn meedogenloze baas Tim Briggs (Giovanni Ribisi) verknoeit, wordt Chris gedwongen om opnieuw te doen wat hij het beste kan – smokkelwaar vervoeren – om de schuld van Andy af te lossen. Chris is een legendarische smokkelaar en hij verzamelt met de hulp van zijn best vriend Sebastian (Ben Foster) al gauw een crew rondom zich, voor een allerlaatste reis naar Panama en terug, in de hoop met een paar miljoen vervalste dollarbiljetten terug te keren.

avatar van tattoobob
Topfilm.....lekker spannend en niet voorspelbaar.........en jaaaa kate beckinsale

avatar van Smiley
Goeie aktiefilm die mij tot het eind wist te boeien.

avatar van usr14112
Viel me tegen. Sfeertje was prima maar hier had veel meer ingezeten. Het begin is best aardig. Maar dan de uitwerking van het plan om het valse geld te smokkelen is veel te overhaast gebracht. Dan het stuk in Panama is zwaar ongeloofwaardig waarna het einde wordt afgeraffeld. Spel van Wahlberg en Beckinsale is oke, maar Ribisi als Briggs steelt de show. Was eigenlijk de meest overtuigende van het geheel.

avatar van Hoodini
Ik vond het origineel toch beter! Misschien omdat ik die eerder had gezien en deze mij daardoor weinig nieuws kon brengen. Maar ik had er meer van verwacht met Wahlberg in de hoofdrol...

Dit was best een lekkere misdaadfilm en hij keek zich ook nog eens prima weg. Waarom deze film hier betiteld staat als een thriller is me een raadsel Het verhaal zat best goed in elkaar en was ook best boeiend en is soms zelfs een beetje spannend. Ook met de cast zat het wel goed want Mark Wahlberg deed het best goed en ook de rollen van Giovanni Ribisi, Ben Foster en zeker ook J.K. Simmons waren aardig. De vaart in de film is goed waardoor de film eigenlijk ook nergens echt saai wordt. Alleen in het begin had ik effen mijn twijfels dat dit een dertien in een dozijn film zou worden maar dat is achteraf best meegevallen want er zitten genoeg leuke dingen in deze film. De beelden van Panama vond ik overigens best fraai.

avatar van Thampon
usr14112 schreef:
Viel me tegen. Sfeertje was prima maar hier had veel meer ingezeten. Het begin is best aardig. Maar dan de uitwerking van het plan om het valse geld te smokkelen is veel te overhaast gebracht. Dan het stuk in Panama is zwaar ongeloofwaardig waarna het einde wordt afgeraffeld. Spel van Wahlberg is oke !

Ik zie het ook zo, alleen tot het einde van je Quote
Het ging mij allemaal te snel, precies of ze probeerde zoveel mogelijk verhaal in 100min te proppen. Doch zie ik Wahlberg wel graag busy en Beckinsale heb ik nooit graag zien acteren, zij mist nog wel wat !

Nou dat was ouderwets genieten ,ach soms slaan wel wat over maar dat geeft toch niet .Ben Foster, erg goed Mark uiteraard en Kate niet mijn ding.Van wie is het orgineel ?

Leuke film voor een avondje entertainment al zakt de film op het eind een beetje in en wordt deze een beetje ongeloofwaardig maar goed, het is tenslotte maar een film. Toch zeker aan te bevelen.

avatar van Barry83
Lekkere thriller die goed wegkijkt. Film blijft spannend en daardoor blijft deze ook boeien. Natuurlijk zijn een aantal scènes een beetje over de top en komen er wel erg veel toevalligheden in voor, maar dat is dan ook een van de weinige minpunten.

avatar van stinger650
Leuke avondvuller, niet meer niet minder

avatar van paul83
Prima te verteren actie/drama met een paar ongeloofwaardigheden van heb ik jou daar.

De cast doet gewoon zijn ding, maar ze blinken nergens echt uit. Toch heb een zwak voor David O'Hara met zijn vette accent en charismatische kop. Die mocht wel wat meer screentijd krijgen. Ben Foster kan na zijn rol in 3:10 to Yuma ook niet meer stuk eigenlijk, maar weet hier niet te etaleren.

Het verhaal zit redelijk goed in elkaar, maar er zitten een paar behoorlijk pijnlijke ongeloofwaardigheden in die het verpesten. In Panama gaat het namelijk allemaal wel erg makkelijk. Toch weet de film de spanning erin te houden.

avatar van m1701
Goeie en aardige thriller.
Schipscenes waren goed en spannend voor de rest had t
wel iets spannender gemogen.
NIet slecht maar ook niet heel bijzonder

avatar van Moemsie
Redelijk goede actie thriller; soms is t allemaal net iets te veel op t nippertje, maar
hij is onderhoudend genoeg.

avatar van mnrk
It's not the A-team....but we have to do we it !!

Dit was gewoon een geslaagde remake...de film kijkt mede door de prima actie goed weg.

Ook de setting (op de containerboot) en locatie's (o.a Panama) zorgen voor een prima sfeer in deze film en dat in combinatie met gewoon goed acteerwerk maakt dit een prima actie film.

Natuurlijk alles op het nippertje, maar dat is altijd met dit soort films.
Verders een aardige avonvuller.

Heerlijk wegkijkertje....voldoende actie !
Zeker wel een aanrader...

avatar van paul83
mnrk schreef:
It's not the A-team....but we have to do we it !!

?

avatar van mnrk
paul83 schreef:

?

Mijn fout....spelfout tijdens het typen en niet opgemerkt !!

avatar van Leo1954
Lekkere actie/thriller, spannend! Vond m beter dan het origineel, deed me ook helemaal niet denken aan dat origineel.

Ik vond het slecht geregiseerd. Het verhaal kwam echt onduidelijk en onlogisch over. Ook een paar reteslechte acteurs, cliches..samenvattend sloeg het allemaal nergens op.

TimF schreef:

reteslechte acteurs?

Maar vond het over de hele linie een leuke (en redelijke, op momenten na feel good) movie.

Ik vreesde al dat Ben Foster een verrader zou zijn, dankzij zijn rol in The Mechanic en vanaf nu zal ik elke film waarin hij speelt hem zo beschouwen. Wat wel weer voor leuke mindfuck zou kunnen zorgen natuurlijk.

avatar van killer13
kijkt echt wel lekker weg, geen keiharde actie maar ik bleef toch wel geboeid door het verhaal. zeker een 3.5* waard

avatar van area51
zonder Wahlberg zou dit dik tegenvallen

Met Wahlberg viel die ook zwaar tegen.....

Jammer dat je niet -5 sterren kunt geven.

avatar van Filmfan74
Het eerste uur vond ik verwarrend en niet bepaald boeiend. Het verhaal vloog van gekkigheid alle kanten op om het maar spannend te maken, maar het pakte me niet.
Net toen ik er aan zat te denken om het maar af te zetten werd het tegen alle verwachtingen in toch spannend (als ze uit Panama willen vertrekken en er opeens containers worden gecontroleerd). Het tweede deel redt de film, het einde heeft komische kantjes.
Al met al redelijk, maar niet hoogstaand.

avatar van Zeus.

Een echte actiefilm met genoeg geweld en spanning. Kwam wat moeizaam op gang, maar wist uiteindelijk zeker in het tweede gedeelte te overtuigen. Met name de beelden in Panama en de city views in de VS waren wel strak gefilmd.

Duidelijk een film die Mark Wahlberg op zijn lijf geschreven staat. Speelt z'n rol dan ook goed als smokkelaar. Prima wegkijker.

wat viel me deze film tegen. Ik had er veel meer van verwacht.
Verhaal is goed maar flauw. Er had meer actie of spanning in gemogen.
Toch echt wel een mindere film van Mark Wahlberg

HALVE TAMME.
tattoobob schreef:

Niks aan toe te voegen getatoeërde Bob.

avatar van voomzap
Heb dit als een inspiratieloze lege huls ervaren. Eigenlijk geen moment in spanning gezeten. Iets dat wel de bedoeling was van de makers. Fletse flutkarakters en idem plot. Zware tegenvaller maar toch nog een puntje voor het acteerwerk van Lukas Haas. Die zat wel lekker in zijn rol als het paranoïde zwagertje. Ook de scene in het huis van een niets vermoedende bewoner tijdens het laatste gedeelte was leuk gevonden.

avatar van Daan258
Net gezien, alleen heb hem helaas niet helemaal goed kunnen volgen
dus binnekort maar is opnieuw bekijken.