Logan (2017)

Canada / Australiƫ / Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door James Mangold
met Hugh Jackman, Patrick Stewart en Stephen Merchant

In 2029 is de mutant bevolking aanzienlijk geslonken en de X-Men zijn ontbonden. Logan (Hugh Jackman) zijn vermogen om zichzelf te genezen is slinkende en hij ontfermt zich nu samen met de mutant Caliban (Stephen Merchant) over de zieke Professor X (Patrick Stewart) in een schuilplaats op de grens met Mexico. Zij zullen daar de rest van hun leven ondergedoken blijven. Maar wanneer een jonge mutant op de vlucht voor een gevaarlijke organisatie zijn pad kruist, kan hij zich niet langer verstoppen en voelt hij zich uiteindelijk gedwongen haar te helpen.

avatar van tattoobob
Toch wel sterk...eindelijk een wat volwassenere en serieuse wolverine film.
Iets meer drama in deze film maar tegelijkertijd ook meer bloed en geweld....helemaal top dus.

Acteerwerk ook erg sterk...en goede vechtscenes.
CGI had beter gekunt hier en daar.

avatar van Gerlof1378
Hele sterke superhelden film, met een goed verhaal, goede cast en lekkere brute actie scenes. Het verhaal speelt zich af in 2029 en qua superhelden zijn er nog een paar over, Logan werkt als limo chauffeur en zorgt voor een dementerende Professor Charles Xavier. Door een noodlottig toeval komt er een organisatie achter hun aan en dan breekt de pleuris al snel uit. De cast speelt erg goed Hugh Jackman kruipt voor de laatste keer in de huid van antiheld Logan aka Wolverine en dat doet hij met overtuigend spel, ook Patrick Stewart speelt erg sterk als de dementerende Professor X. Boyd Holbrook vond ik wel irritant spelen als de leider van de huurlingen die Logan en die opjagen maar afijn je kan ook niet alles. De actie vond ik erg goed en ook lekker gewelddadig ook echt r-rated en dat vond ik erg aangenaam, ik vind de x-men films erg rommelig maar deze was erg sterk en raad hem iedereen aan die van een stevige superheldenfilm houd enjoy.

Beetje tegenstrijdig gevoel bij deze film. Van de ene kant een waardig sluitstuk van de reeks, knap dat de makers het hebben aangedurfd om iets minder spektakel aan te bieden en de nadruk wat meer te leggen op het verhaal en de karakers zelf. Anderzijds wat merkwaardig om de superhelden hier zien af te glijden naar een terminale fase,normaal wil je dit toch niet zien als je gek bent op de talloze eerdere X men en Wolverine films? Melancholisch en behoorlijk deprimerend dus (alle helden uit de vorige films zijn niet meer ), maar in elk geval dermate anders dat het toch wel aanspreekt. Verhaal kent verder een vrij voorspelbaar verloop en is simpel van opzet, enkele gewelddadige actiescènes zijn dan de voornaamste trekpleister. Alles bij elkaar wel de beste uit de amusante maar gemiddelde Wolverine reeks, die toch achterbleef bij de X men films. De erg hoge waardering en de meesterwerk status die sommige hier er in zien haal ik er niet uit, maar als je dan toch een acceptabel einde wil maken aan deze reeks doe het dan zo als hier.

Goede film voor een avondje entertainment. Geen standaard superheldenfilm, maar meer down to earth. Ik heb het gevoel dat deze film een kickstart is van een reeks nieuwe x-men films.

Heerlijk vermaak zeker na de zeer teleurstellende eerste 2 Wolverine films.

avatar van danuz
Niet veel beter dan een gemiddelde Marvelverfilming. Soit, het tempo ligt lager, er is wat meer karakteruitdieping (in de vorm van een hoop gesteun en gekreun) en de actie is aan de oppervlakte wat rauwer. Het blijft natuurlijk een filmuniversum vol bordkartonnen baddies die bij bosjes sneuvelen en uitvergrote emoties. Daar doet een aan lager wal geraakte Wolverine niet veel aan. Vond het maar een vervelend langgerekte film, met bovendien een enorm misleidende poster! Ik weet dat de 80s hype nog bezig is, maar met zo'n poster schep je toch verwachtingen? Persoonlijk ging ik stiekem hopen op iets in de trant van Stranger Things.

avatar van john mcclane 2
Ongelofelijk dapper of dit the maken .
Eindelijk Wolverines die zich mag uit leven voor hij uitleeft .
Beste Wolverine by far,,,
Nog ff de honest trailer
Honest Trailers - Logan (Feat. Deadpool) - 200th Episode!! - YouTube

avatar van horizons
danuz schreef:
Persoonlijk ging ik stiekem hopen op iets in de trant van Stranger Things.

Dat verklaard het. Wat een suffe sof die serie.

avatar van Zwolle84
Gewoon een terecht punt hoor. Of je nu liefhebber bent of niet, die poster past totaal niet bij de toon van de film.

avatar van Macmanus
Mangold blegh.

Had hier aanvankelijk al niet zoveel zin in. Maar de reviews waren toch vrij lovend. Dus benieuwd geraakt. Het probeert wel iets anders te zijn dan zijn soort genoten van Marvel. Dat is lovenswaardig. Er zit ook een duidelijke link naar hoe men kijkt tegen de Mexicanen in Amerika. Niet per se iets waar ik opzoek naar ben in een blockbuster maar again best lovenswaardig. Helaas is het geregisseerd door Mangold. En dat is gewoon niet zo een visuele boeiende regisseur. Waardoor het allemaal zo mak overkomt. Zelfs wanneer hier het geweld wat bloederiger mag, weet het nog nergens een indruk achter te laten. Ook de climax met de kinderen had zo episch kunnen worden maar dat werd het nergens.

Het was niet vreselijk maar het jeukt soms dat Hollywood niet even iets goed kan maken. Het is weer zo lang en weer is het scenario aan het rammelen. Ik zeg het maar weer eens, maar geef mij maar Bay. Stompzinnige scenario's maar zo de visuals komen tenminste aan!

2.5 sterren

Gijs2
Bay? Dat is een vreselijke regisseur. Die man kan alleen maar mooie beelden creeeren met totaal 0 inhoud. Die man houdt van amerika, vrouwen tussen de 18 en 20 max, explosies en voornamelijk van zichzelf.

avatar van horizons
Ik vind Bay (beste actie-regisseur) top. Mangold normaal niet bijzonder maar Logan is ook top.

avatar van Macmanus
Deze film heeft toch eigenlijk ook helemaal niks te melden. X-Men is ergens wel interessant omdat het een groep die anders is wordt buiten gesloten door de maatschappij. Maar daar heeft de film reeks nooit een echt boeiende statement mee gemaakt. Ook hier blijft clichematige onzin over. Je zou met super helden en het huidige klimaat zoveel meer kunnen doen. Verhoeven heeft het ooit eens met veel geluk in Hollywood voor elkaar gekregen...maar die balletjes mag je bij Marvel/Fox/Mangold niet verwachten. Bij Bay ook niet, maar hij is qua actie veel krachtiger. Dat was ook meer mijn punt als je dit soort onzin dan toch bij mij naar binnen wilt krijgen, moet de actie/spektakel beter.

TMP
Ondertussen de zoveelste film uit de X-Men serie. Wolverine is daarin wel een van de meest interessante personages, dus dat scheelt. Qua verhaal is dit niet ontzettend bijzonder, het biedt met name een tijdsprong ten opzichte van de overige X-Men films en daardoor de nodige ontwikkelingen. Wolverine probeert - in zijn nadagen - een jonge mutant in veiligheid te brengen en dat levert de nodige vermakelijke actiescènes op. De bad guys waren geen van allen overtuigend, maar Hugh Jackman deed het na behoren als Wolverine. Een vermakelijke superheldenfilm, maar ook niet echt meer dan dat.

Behoorlijk saaie Marvel zeg..

avatar van Arri
horizons schreef:

Werkelijk? Ze bestaan dus wel, mensen die Bay kunnen waarderen.

avatar van john mcclane 2
Gijs2 schreef:

Had het niet beter kunnen verwoorden,,wat een actie kitsch .

avatar van Rodger
Prima film, mooie actie en beelden.
Een aanrader?.. voor de liefhebber zeker weten.
3.5 ***

avatar van macrobody
Een van de betere X-Men films. Genoeg superhelden geweld maar een heel menselijk verhaal waarbij de professor aan de pillen moet en Wolverine langzaam zijn helende krachten verliest. Hoe dat afloopt moet je zelf maar gaan zien.

avatar van 3din
Niet gewend een X men film met karakter. Wel de beste...

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Na 9 X-Men films (kan er ééntje naast zitten) wordt de filmreeks nu volwassen. Ondanks het serieuze onderwerp, wordt het gelukkig nooit zo depressief als de meeste DC-films. Niet dat je deze film meteen heilig moet verklaren, daarvoor is het weer te standaard. Maar naar wat we gewoon zijn van Marvel, is dit zeker een waardige film geworden. En Hugh Jackman kan met een gerust geweten zijn klauwen aan de haak hangen in (normaal gezien) zijn laatste verfilming van Wolverine. Tenzij de man toch nog eens terugkomt natuurlijk. Je weet maar nooit in de filmwereld. Maar Jackman = Wolverine. Niet alleen één van de betere Marvel-figuren, maar hij is er met de jaren in gegroeid zodat we nu een ervaren personage zien. Dat bovendien in Logan mooi wordt uitgewerkt. Niet in de zin van veel achtergrondverhaaltjes, maar wel Logan als persoon.

Het verhaal is vrij pover, maar alles is wel op een volwassen manier weergegeven met Jackman die de film absoluut kan dragen. Niet te veel flauwe easter eggs, geen domme cameo's die de boel verpesten, maar een goeie film. Films als dit geven nog hoop in DC/Marvel dat tot nu toe hoofdzakelijk aan de kassa dacht en zich richtte op een tienerpubliek. Benieuwd of ze er uit gaan leren.

avatar van keimpeS
Een Marvel-film met diepgang, zo mogen er van mij meer komen. Ik heb genoten van het verhaal en de best wel heftige actie scenes.

avatar van ambrosini
Eindelijk een film waarin we zien hoe mutanten proberen te overleven. Verhaal geeft meer realiteit aan dan dat we gewend zijn van x men films.

Zeker een aanrader

avatar van Zwolle84
ambrosini schreef:
Eindelijk een film waarin we zien hoe mutanten proberen te overleven.

Dat is toch de insteek van nagenoeg elke X-Men-film? Het is elke keer die overlevingsstrijd tussen mensen en mutanten, het platbombarderen van de school etc.

avatar van DragQueen
Sterke laatste Wolverine film, met Hugh Jackman in de hoofdrol. Jammer genoeg is het de laatste keer dat hij Wolverine vertolkt. In deze laatste Wolverine wordt alles uit de kast gehaald. Dat is goed merkbaar. Het is daarbij een van de weinige superheldenfilms die ook een behoorlijk goed verhaal te bieden hebben. De toon van de film is tevens ook wat serieuzer en volwassener van aard, wat de film ten goede komt. Verder wordt er met inleving geacteerd door de cast, zien de special effects er super uit, en zijn de actie momenten moddervet uitgevoerd. Heerlijke film. Genoten tot en met de laatste seconde. 4 Sterren.

avatar van woeler82

Zeker is dat de laatste keer met Hugh Jackman als wolverine of zie je iemand uit het graf verschijnen
Ik vind persoonlijk een goed einde van de filmreeks X_men

Het geweld was dit keer veel meer dan de andere reeks , maar ook een verhaal wat ik ook goed kon waarderen
Een betere afscheid kon ik me niet denken

De recencies doen veel beloven maar de film stelt toch wel teleur. Het begin is nog wel interessant, waarbij de zwakte van het karakter en en onduidelijke situatie in de wereld wat mystiek brengt. Al snel verzand het verhaal in een voorspelbare vlucht film, in te wisselen met iedere willekeurige zombiefilm (minderheid probeert een safe haven te vinden).

Cinematografisch is de film bovendien saai, met als dieptepunt het einde, matig gefilmd en een saaie setting doen de climax de das om.
Qua karakters is het ook niet best. Logan krijg totaal geen steun; de slechterik in saaai en heeft totaal geen diepgang en Stewart (goede acteur, dat wel) voegt niets toe en doet met zijn rol afbreuk aan zijn karakter. Het meisje praat niet en verer huppelen er nog wat kinderen rond.

In het land der blinden is eenoog koning. Dat blijkt met Deadpool en nu ook met deze film. Er is sterk behoefte aan een wat ruwere, hardere aanpak in het genre en men is dan al snel tevreden. Nu nog een keer echt goed.

Aardige film. Soms leuke verrassingen. Niet teveel op de achtergrond letten en de figuratie.

avatar van joan56
Tsjonge.... wat heb ik genoten van deze film! Marvel (en Disney) hebben het bestaande verhaal geweldig verpakt in een drama/aktiefilm met een geweldig afscheid! Zo te zien nog voor jaren (nieuw) materiaal.

avatar van joan56
Macmanus schreef:
Mangold blegh.

2.5 sterren

Bay voor de lekkere hersenloze spektakel films..... dit heeft inhoud. En dat is ook lekker.