Logan (2017)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door James Mangold
met Hugh Jackman, Patrick Stewart en Dafne Keen

In 2029 is de mutant bevolking aanzienlijk geslonken en de X-Men zijn ontbonden. Logan (Hugh Jackman) zijn vermogen om zichzelf te genezen is slinkende en hij ontfermt zich nu samen met de mutant Caliban (Stephen Merchant) over de zieke Professor X (Patrick Stewart) in een schuilplaats op de grens met Mexico. Zij zullen daar de rest van hun leven ondergedoken blijven. Maar wanneer een jonge mutant op de vlucht voor een gevaarlijke organisatie zijn pad kruist, kan hij zich niet langer verstoppen en voelt hij zich uiteindelijk gedwongen haar te helpen.

avatar van joan56
danuz schreef:
Niet veel beter dan een gemiddelde Marvelverfilming. Soit, het tempo ligt lager, er is wat meer karakteruitdieping (in de vorm van een hoop gesteun en gekreun) en de actie is aan de oppervlakte wat rauwer. Het blijft natuurlijk een filmuniversum vol bordkartonnen baddies die bij bosjes sneuvelen en uitvergrote emoties. Daar doet een aan lager wal geraakte Wolverine niet veel aan. Vond het maar een vervelend langgerekte film, met bovendien een enorm misleidende poster! Ik weet dat de 80s hype nog bezig is, maar met zo'n poster schep je toch verwachtingen? Persoonlijk ging ik stiekem hopen op iets in de trant van Stranger Things.

Euhm.... tsja... een mening.... Maar Stranger Things daarentegen is top!

avatar van Macmanus
joan56 schreef:

Bay voor de lekkere hersenloze spektakel films..... dit heeft inhoud. En dat is ook lekker.

Maar is de inhoud echt zo boeiend dat het de matige actie goed maakt? Ik denk van niet. Er word niks gedaan met boeiende gegevens. Iemand zei tegen mij "toch best wel balsy dat Patrick Stewart dood gaat halverwege de film" Dat is denk ik wat mis is met de comic book filmnerd. Zo god damn snel tevreden. Wanneer gaat Hollywood eens echt een paar meter naar voren ipv een beetje doelloos hangen op de zelfde plek, met zo nu en dan een grijstint anders.

avatar van filmofiel
De hele Wolverinereeks nooit wat aan gevonden, ben bij deel 2 blijven steken, boeit me totaal niet.

avatar van kevin_vp
Bedankt voor uw nuttige bijdrage.
Logan is de laatste uit de wolverine reeks en tevens de laatste marvel die ik heb bekeken... Voor altijd. Troep die in de woestijn gedumpt dient te worden. Vervelend pathetisch. Slecht acteerwerk, visueel dor en pover. Een blamage.

avatar van Airbakke
kevin_vp schreef:
Bedankt voor uw nuttige bijdrage.

Dat is dan 2 uur en 17 minuten gewonnen.
Dank u wel.

avatar van Banjo
Aaah ja dit is mijn soort film geen Amerikaanse sentiment geen slappe liefdes escapades...
Hier had ik echt even behoefte aan, heerlijk met die messen horde's boze mannen slachten..
Dat is gewoon wel eens fijn op z'n tijd..

3 1/2 ster

avatar van notsub
Deze film is gewoon geweldig. De actie spat van het scherm en tussendoor gaat het ook nog eens ergens over. Een paar verrassende wendingen houden de vaart erin, toch staat de film soms net te lang stil. Gelukkig maakt de vette actie heel veel goed en is er ook nog ruimte voor subtiele humor. Wolverine blijft gewoon een geniaal karakter. Ik kan me X-Men films herinneren die te ver doorschoten in overdaad, deze heeft menselijke trekjes die ook nog eens overtuigend overkomen.

avatar van AardeWerk
Eigenlijk was deze film alles wat ik ervan verwachtte. Mooie shots, goed acteerwerk, spannend en hij had nog inhoud ook. Het ging werkelijk ergens over !!!

Storyline klopt echt van geen kant.
Zal er niet over uitweiden anders vertel ik het verhaal.

avatar van baspls
Zoals vaker gezegd heb ik helemaal niets met Marvell-superhelden (al waren Sam Raimi's Spiderman-films toen ik jong was wel leuk), maar toen men Logan wou zien dacht ik: Waarom niet? Nooit een X-Men film afgekeken, maar door de stand-alone titel dacht ik dat dat geen probleem zou vormen. Dat deed het niet, alleen zou je veel meer met de personages meeleven als je wist wat Professor X nou voor fout had begaan.

Logan is geen standaard superheldenfilm met veel helden die het tegen een krachtige schurk moeten opnemen. Het is echter wel een typisch plotje dat we heel vaak zien in actie-films. De gepensioneerde held word benaderd om iemand te beschermen en krijgt dan te maken met een slechte organisatie die hen op de hielen ziet, wat volgt een soort roadmovie-achtige film. Desondanks zit er ook weinig inhoud in de film. Ookal zitten er dan ingetogen rollen in en speelden Hugh Jackman en Patrick Stewart erg goed.

Waar ik me heel erg over verbaasde is dat de X-Men strips ook in het universum van de films bestaan. Is dat niet een beetje raar? Verder was de film wel aardig opgenomen, maar nergens echt bijzonder.

Logan is hoe dan ook stuken beter dan de vorige Marvell-film die ik toevallig zag. In tegenstelling tot Deadpool neemt Logan zichzelf wel serieus en vervalt niet tot onderbroekenlol en gimmicks. Aardig filmpje, maar ik hoop nog steeds dat de massale superhelden-rage snel een keer over is.

baspls schreef:

Hoewel er niet in detail wordt uitgespeld wat Charles Xavier heeft gedaan is dat toch wel erg makkelijk in te vullen...

Vergeet het maar.

avatar van John Milton
toen ik jong was

De beste Wolverine film die er is.

Uitstekende film waarin de mutanten bijna zijn uitgestorven, totdat er een jong meisje opduikt. Deze superheldenfilm staat redelijk op zichzelf (zowel verhaal-technisch als het feit dat er behoorlijk geïnvesteerd wordt in de personages). Ondanks de flinke lengte blijft het onderhoudend (ook vanwege het avontuurlijke karakter van de film). Een aantal uitstekende actie-scenes (waarvan de film gelukkig niet boordevol zit).

Valt allemaal toch wat tegen. Het is net niet dramatisch genoeg om het emotioneel echt te voelen en doordat Logan fysiek aftakelt is het superhelden gevoel wat weg.

avatar van david bohm
De laatste in de X Men reeks? en dus toch wel een must see. Een depressieve Logan bevindt zich in de nabije toekomst in een desolaat gebied bij de grens met Mexico en de VS. Hij werkt als chauffeur in een limousine.
Onderhoudende film waarbij het stuiten op een gemeen complot en een nieuwe generatie mutanten de deur toch openlaat naar een volgende in de reeks.

avatar van Cleanshot
Super vet begin, heerlijk bruut maar jammer van t eind

avatar van Arri
kevin_vp schreef:
Bedankt voor uw nuttige bijdrage.

Goed dat je het dan hier bij houdt, beter dan Logan wordt het niet. Ik vond dit in heel wat jaren tijd voor het eerst een leuke en redelijke goede superhero/Marvel/DC/comic/whatever film.

avatar van mnrk
Two days on the road, only one meal, and hardly any sleep. She's 11, I'm fucking 90...

Deze film van James Mangold uit de reeks X-men films is eens wat anders dan de andere...

Het verhaal is zeker te weten boeiend en de manier waarop het gebracht wordt is ook in orde, de combinatie van alles in deze film werkt gewoon goed en komt deze film alleen maar ten goede...

Hugh Jackman blijft gewoon top als Logan en Patrick Stewart is in dit deel helemaal op zijn plaats...

The Thing schreef:
Precies, dit was gewoon geen leuke superhero movie. Ik vind het echt zo'n film voor mensen die eigenlijk niet van het genre houden. Ik zit totaal niet te wachten op een aftakelende Wolverine of dode Xavier. En dan moet ik ook nog lezen op IMDb dat dit de beste uit de reeks was, met notabene Deadpool op twee!
Nee, dan de nieuwe Spider-Man. Wat een genot was dat gisteren zeg.

avatar van peterx43
Het sleet zit er serieus in , niet alleen op Logan. Je ziet dit eigenlijk in heel het super helden genre de laatste tijd. Het nieuwe is er af en men probeert er op voort te borduren maar het lukt niet meer.

Koerok schreef:
Nee, dan de nieuwe Spider-Man. Wat een genot was dat gisteren zeg.

Vreemd.
De comics zijn ook zo divers als maar kan. Een oude wordende Wolverine is ook al in comics gedaan. Marvel Cinematic universe presenteert een bepaald aspect van de comics maar dat is niet het enige aspect.

horizons schreef:

Vreemd.
Nee hoor, het is niet vreemd. Ik weet dat de comics alle kanten op gaan en het mag ook allemaal van mij. Alleen ik houd er niet van.

avatar van horizons
Maar je zei zelf dat deze film is voor mensen die niet van het genre houden. Doen ze dus wel.

horizons schreef:
Ach, moet je niet te zwaar aan tillen die opmerking. Was eigenlijk niet meer dan een losse flodder, omdat ik nu eenmaal niet snap dat mensen hier blijkbaar mee weglopen.
En op zich mooi voor Hugh Jackman dat hij zijn Wolverine-avontuur met een groot succes weet af te ronden.

avatar van korenbloem02
Leuke en een van de betere wolferine verfilming. Kracht ligt voor mij toch zeker bij de arcade-achtige aktiescenes, ala Park.

avatar van timmienoelie
Airbakke schreef:

Dat is dan 2 uur en 17 minuten gewonnen.
Dank u wel.

En toch hebt ge u laten vangen!
Dom, dom, dom.

avatar van timmienoelie
Full Metal Jackman, ga toch eens coolere dingen doen nu die rotwolverine van je dood is. Je kunt het!

avatar van John Milton
Mag ik gokken dat je daarmee niet dit bedoelt?

avatar van tn2543
Weer een topper in de wolverine series! Op het begin moest de film even inkomen, maar daarna ging het razendsnel.