• 8.254.956 stemmen

Johnny English Reborn (2011)

Komedie / Avontuur | 101 minuten

Met onder meer: Rowan Atkinson, Rosamund Pike en Dominic West

Releasedatum: 6 oktober 2011

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Johnny English Reborn

"A little intelligence goes a long way"

Er wordt opnieuw een beroep gedaan op Johnny English, de onwaarschijnlijke geheim agent in de Britse geheime dienst. Na zijn laatste perikelen heeft MI-7's Johnny English zijn vaardigheden bijgespijkerd in een afgelegen Aziatisch gebied. Maar wanneer zijn leidinggevenden lucht krijgen van een moordpoging op de Chinese president, wat een wereldchaos zal veroorzaken, gaan zij onmiddellijk op zoek naar hun onorthodoxe agent. Johnny moet wederom high-tech gadgets besturen om een web van list en bedrog te ontrafelen waarbij MI-7, de CIA en de KGB betrokken zijn.

imageimageimageimage

Titus Fisher

Agent One

avatar van Decec

Decec

Een goede actie/avontuur/komedie/misdaad film...

Goed en flauw verhaal...

Goed grappige acteerwerk...

Komedie is mijn ding niet...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

met Dolby Digital...

Goed camerabeweging...

Geen top....

avatar van Antonev

Antonev

Redelijk geestig en Atkinson weet er altijd wel wat van te maken. Zakt qua verhaal niet geheel door de bodem, maar best is het niet.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1982 stemmen

Ik ga denk ik een beetje onlogisch door mijn herkijk systeem heen aangezien ik dus eerst dit tweede deel van Johnny English heb herzien in plaats van het tweede deel. Toch vraag ik me af of het echt een grote ramp is geweest aangezien je vaak genoeg herinnert word aan het feit wat er gebeurt is met Johnny English in het buitenland, waarom hij weer op geroepen word en ondanks dat de film wel aansluit op het eerste deel als verhaal, vond ik het geen ramp om de film te begrijpen want dat kan je aardig goed lukken, en dat was opzich best goed. Ik denk dat dit echter wel wederom weer een kleine mening gaat worden aangezien ik nog steeds niet mijn eigen computer terug heb en deze laptop van mijn moeder is nogal traag .

Ik moet persoonlijk altijd lachen om Atkinson en zijn rollen, hoewel zijn gezicht altijd aan Mr. Bean vast geplakt zou worden, vind ik hem komisch nog wel leuk. Echter, is het soms wel wat irritant om hem te zien spelen in een andere rol dan Bean aangezien je dat verreweg van gewend bent en je hem daarmee dan al snel zou associëren. Al speelde hij de rol van English geslaagd, en ik heb vaak genoeg met een glimlach op de bank gezeten.

We volgen ‘Johnny English’ die na een grove fout weg was gegaan bij de MI7 waarna hij in een soort ninja school zat waar hij leerde vechten en Aziatische vechtkunsten leerde beheersen. Hij word hierna opgeroepen door de MI7 om terug te komen naar zijn werk omdat ze weer een missie voor hem hebben. Hij moet achter de mensen aan gaan die ‘Vortex’ beheren, en bepaalde sleutels in bezit hebben voor een wapen om de Chinese president te vermoorden. English word ingezet om achter deze mensen aan te gaan en de premier in veiligheid te brengen.

De cast is enigszins wel leuk met leuke rollen van Gillian Anderson en Rosamund Pike en dan natuurlijk ook van de rechterhand van Englih: Daniel Kaluuya maar daar blijft het dan opzich ook wel bij aangezien het nergens echt héél erg interessant werd, maar ze deden het allemaal wel gewoon leuk.

Voor de rest was Johnny English een geslaagde zit waarvan ik toch wel merendeels genoten heb alleen om het nou echt een ‘topper’ te noemen dan slik ik snel mijn woorden weer in want eigenlijk is ‘Johnny English’ een mooi voorbeeld van een film die je gewoon moet kijken, verstand op nul en gaan met die banaan, waarbij de flauwheid toch in overvloed op je af raast. Daarbij vond ik de scéne dat hij eenmaal verraden was door een lid van de MI7, ook al heeft hij het niet gedaan en dan vervolgens in zijn been word geschoten, waarna hij de rolstoel van een mederwerker jat en zo de straten van London onveilig maakt.. Nee, ‘Johnny English’ is nergens echt héél goed maar kijkt lekker weg en daar blijft het bij.

avatar van IH88

IH88

“Dear God, let me not die at the hands of the Swiss.”

Prima tweede Johnny English avontuur. De humor is net iets minder maar gelukkig is Atkinson weer fantastisch in de rol van geheim agent, en de combinatie komedie/James Bond persiflage werkt nog steeds geweldig. Leuke bijrollen ook van Kaluuya, Pike, West en Anderson. Het levert al met al met Reborn weer een zeer vermakelijke cocktail op van satire en een hoop vermakelijke onzin.

Onderhond

Weer erg matig.

Het is net allemaal ietsjes beter dan het eerste, maar dat was dan ook een best stroeve comedy. Geen idee waarom het eigenlijk niet zo vlot met deze reeks, maar het komt er gewoon niet uit. Het zijn geen écht vervelende films om kijken, maar het voelt allemaal erg tam aan.

Misschien omdat Atkinson's personage wat flauwer is in vergelijking met z'n bekendste, misschien omdat de Bond-parodie al zo vaak (en beter) gedaan is, of gewoon omdat de grappendichtheid te laag ligt en de grappen zelf redelijk voorspelbaar zijn.

Het is gewoon niet zo sprankelend en zelden écht grappig. Een gniffel links en rechts kan er wel vanaf en de film wordt ook nooit vervelend of irritant, maar het is toch een beetje gelaten kijken, iets wat jammer is voor een comedy. Blijft vreemd dat hier een derde deel van komt, geen idee of daar veel mensen op zitten te wachten.

avatar van Shadowed

Shadowed

Minder.

Deel 1 blonk uit in zijn frisse aanpak op de James Bond films. Dit deel lijkt zichzelf serieuzer te nemen en is daarmee dus minder vlot. Atkinson blijft wel leuk in zijn rol, maar de cast om hem heen zijn niet bepaald beter geworden.

De grappen wederom weer erg flauw. Leuke opening, maar dan heb je het wel weer gehad met de pret. Visueel is de film zeker wat beter dan 1, maar in dit soort films is dat eigenlijk niet eens van toepassing. Alles is gewoon wat minder hier.

Atkinson zelf lijkt ook niet dom meer in wat hij doet, en daarmee gaat de lol er wel een beetje vanaf. Voor de rest niet bepaald slecht, maar ja. Deel 3 zal ook niet bepaald beter zijn denk ik. We zullen zien, al gaat dat denk ik wel even duren.

avatar van clubsport

clubsport

De grap op het eind met die schoonmaakster is wel leuk en ook de vondst met de draak steken met tibet is wel grappig , voor de rest is het wel veel van hetzelfde , gewoon leuk vermaak .

avatar van mjk87

mjk87

Wel oké dit filmpje. Lang niet elke grap slaat, vooral niet doordat Atkinson een komiek is voor een bepaalde, vooral stuntelige humor. Op die momenten is hij op zijn best, maar op andere momenten mist hij het net wel. Sommige grappen zijn ook te voorspelbaar of te gemaakt om tot die grap te komen. Maar als geheel best vermakelijk. Film keek makkelijk weg, paar geinige locaties en Pike is leuk in haar rol. 3,0*.

avatar van MisterD 1985

MisterD 1985

Lekkere wegkijkkomedie. Het verhaal is behoorlijk mager, maar dat mag dit soort films. Atkinson kon mij verschillende keren een brede glimlach geven.

avatar van roger queen

roger queen

beter als de eerste maar toch goed leukst in die rolstoel haha haha allemaal goed deel 2 is beter