• 8.292.726 stemmen

Johnny English Strikes Again (2018)

Komedie / Actie | 89 minuten

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • meJane Bekijk via meJane
    (1e film kosteloos)

Plot Johnny English Strikes Again

"His licence renewed. His intelligence restricted."

Wanneer door een cyberaanval de identiteiten van alle undercoveragenten in Engeland te grabbel worden gegooid, is alle hoop gevestigd op Johnny English. Hij geeft zijn pensioen op en gaat op zoek naar het meesterbrein achter de aanval. Als iemand met maar weinig competenties en voornamelijk analoge gewoontes, moet English echter de uitdagingen van de moderne technologieën overwinnen om zijn missie te doen slagen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

MI7 Night Duty Agent

avatar van Shadowed

Shadowed

Gewoon amusant.

Weer een deel in de Johnny English reeks. Destijds in de bios niet heengegaan omdat ik het wel mooi vond eigenlijk. Dus uiteindelijk thuis maar vanuit het aanbod van Film1 gekeken, en dat was een prima ervaring uiteindelijk die ik niet perse in de bios mee had hoeven maken.

Atkinson blijft overduidelijk 1 van mijn favoriete komieken. Hij gebruikt veel flauwe en droge humor, die niet altijd werkt, toegegeven. Maar de beste man heeft echt een komisch charme ten top. Het is gewoon leuk om te zien wat hij allemaal voor geks uitvoert.

Visueel niet al te bijzonder. Camerawerk is er weinig, al zit er qua budget meer in dan voorgaande delen denk ik zo. Qua humor ook wat grappiger en vlotter dan voorgaande delen. Misschien vond ik dit zelfs de leukste, waar ik ook echt wel een beetje om heb kunnen lachen.

Films zoals dit worden altijd wel gered door de hoofdpersoon, in dit geval Atkinson. Ondanks dat de grappen zelf vaak in de herhaling beginnen te vallen, weten ze vaak wel een beetje te werken. En dan heb je helemaal geen verkeerde ervaring na het kijken van deze film.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

De film is best vermakelijk. Het is wel altijd dezelfde humor. Ik moest héél vaak niet lachen en soms een beetje. Dus voor mij is de film niet echt geslaagd. Maar je ziet wel dat er flink wat geld in is gestoken. De special effects zien er goed uit.

avatar van Dievegge

Dievegge

Het gevaar bestond dat dit de sequel te veel zou worden, maar ze hebben een originele invalshoek gevonden. Rowan Atkinson speelt de analoge mens in een digitale wereld. Hij gaat een superhacker te lijf met oubollige gadgets, een totaal gebrek aan kennis en veel goede moed. De scène met de virtual reality headset is origineel. Het onwaarschijnlijke toeval speelt vaak een rol.

Olga Kurylenko is de eerste Bondgirl die ook in een Bondparodie zit. In haar elektrische BMW heeft ze een mooie achtervolgingsscène. Er is een snelle opeenvolging van vooral visuele grappen. De stunts en computereffecten zijn geslaagd. Grappige momenten zijn wanneer hij z'n eigen schuilnaam vergeet of wanneer ze "ongemerkt" dat schip binnen klimmen met magnetische laarzen. Flamberen doe je best niet volgens de methode van Johnny English. Deze komedie is goed voor anderhalf uur ongegeneerd entertainment.

Film Pegasus (moderator films)

De film leunt dichter aan bij The Pink Panther reeks dan bij James Bond. Al blijft het een Johnny English film. Meer van hetzelfde dus, en de vraag is waarom we 7 jaar moesten wachten op iets gelijkaardig. Het voelt ook wat gedateerd en vermoeid aan. Soms werkte het wel. Als je een hoop grappen vertelt, zal er ooit wel een leuke bij zitten zeker? Olga Kurylenko speelt opnieuw een Bondgirl na haar rol in Quantum of Solace (wat haar toch beter afging). Niet geheel geslaagd, de reeks had beter gestopt na de eerste twee delen of het had een nieuwe wind mogen krijgen. Maar braaf verder doen wat je al eens gedaan hebt, trekt meer fans in de bioscoop natuurlijk.

Dievegge schreef:

Olga Kurylenko is de eerste Bondgirl die ook in een Bondparodie zit.

Ursula Andress was de Bondgirl in Dr. No en speelde opnieuw mee in de parodie Bondfilm Casino Royale in 1967. De originele Monneypenny - Lois Maxwell - speelde die rol opnieuw in From Hong Kong with Love (net als dezelfde M). En Daniela Bianchi uit From Russia With Love speelde opnieuw de Bondgirl in de parodie OK Connery met de broer van Sean Connery.

avatar van Dievegge

Dievegge

Film Pegasus schreef:

Ik dacht dat niemand de moeite zou doen om het te controleren...

Dievegge schreef:

Ik dacht dat niemand de moeite zou doen om het te controleren...

Van Casino Royale wist ik het meteen en ben zelf Bondfan, dus zo'n dingen zitten wat in m'n achterhoofd soms.

avatar van blurp194

blurp194

Wellicht het meest geslaagde van de drie Johnny English films tot dusver. Niet precies door Atkinson, die doet tenslotte eigenlijk altijd zo'n beetje hetzelfde. Het zit 'm vooral in de balans tussen flauw en te flauw, die hier weer behoorlijk raak is - en vooral de timing waarmee de grappen gebracht worden. Ook dat is best een kunst, en dat is makkelijk in te zien als je denkt aan hoeveel comedies er eigenlijk niet zo heel leuk zijn.

Aan de andere kant, in deze film, hoe flauw ook, zitten toch best een paar actuele onderwerpen. Politici die corrupt, opportunistisch en oerdom zijn, geheime diensten die de ene stommiteit na de andere begaan en daar op de een of andere manier mee weg komen, tech billionairs die zich gedragen als de evil mastermind in een Bond film - het komt allemaal dicht genoeg in de buurt van de werkelijkheid om te raken. En ook dat hoort wel bij een goede comedy natuurlijk.

En met de discussie hierboven in het achterhoofd, Kurylenko is dan misschien niet de eerste Bondgirl om in een parodie te verschijnen, maar wat mij betreft toch wel de beste. Van Ursula Andress in Casino Royale had ik niets meer in mijn hoofd - alleen dat ik die film echt dramatisch slecht vond. Dan hoop ik maar dat dit optreden van Kurylenko ietsje langer blijft hangen.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Heerlijk.

Niet meer zo leuk als deel 1, maar toch minstens zo leuk als deel 2 en daar heb ik kort geleden nog een paar keer heel smakelijk bij gelachen. Eens met blurp194 dat de film toch een paar actuele onderwerpen aansnijdt en daar handig de vloer mee aanveegt - ook natuurlijk met de hele grappige P die disclaimers vindt nodig te hebben voor het gebruik van wapens. Erg grappig.

En verder tja, 'gewoon' een paar hele leuke vondsten waar ik erg hard om heb gelachen want ja het zijn toch Britten. Leuk dat Ben Miller weer terug is, Emma Thompson is zoals altijd weer goud... Een halve bonuspunt naar 4,0* omdat ik elke keer zo blij word van deze reeks.

avatar van Arri

Arri

Gewoon leuk. Het moet wel echt je humor zijn verwacht ik, anders trek je dit misschien lastig.

avatar van ILDIB

ILDIB

Heel vermoeiend en zelden leuk. Teveel herhaling van zetten. Leuk voor 5 jarigen.

avatar van Warning

Warning

Mr. Bean, maar dan in de wereld van spionage.