Johnny English Strikes Again (2018)

Alternatieve titel: Johnny English 3

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Verenigde Staten
Komedie / Actie

geregisseerd door David Kerr
met Rowan Atkinson, Olga Kurylenko en Jake Lacy

Wanneer door een cyberaanval de identiteiten van alle undercoveragenten in Engeland te grabbel worden gegooid, is alle hoop gevestigd op Johnny English. Hij geeft zijn pensioen op en gaat op zoek naar het meesterbrein achter de aanval. Als iemand met maar weinig competenties en voornamelijk analoge gewoontes, moet English echter de uitdagingen van de moderne technologieën overwinnen om zijn missie te doen slagen.

Blijft nogal flauw.

Vooral ook redelijk zinloos. Zoveelste Bond persiflage die in het begin nog wel wat leuke grapjes heeft, zeker rond het eco-friendly gedoe van vandaag, maar daarna vervalt is oubollige humor en die dan een aantal keer moet herhalen om de film vol te krijgen.

English' laatste missie was er gewoon geheel te veel aan. Steeds maar weer hetzelfde soort grapjes, die toch al nooit écht grappig zijn. Hier en daar kon er best een lachje vanaf en het is nu ook weer geen dramatische film om uit te zitten, maar geweldig was het allerminst.

Vraag me toch af hoe ze een film als deze van de grond krijgen. Lijkt me niet dat hier iemand écht op zit te wachten, zowel aan publiekskant als aan regisseurskant. Bandwerk allicht, omdat men weet dat men het geïnvesteerde geld toch wel terugverdient met een makkelijke wegkijker als dit.

Goed voor een keertje, maar na een uur had ik het eigenlijk wel weer gezien.

avatar van schumacher
Net zoals de vorige vond ik ook deze film heel goed. Goed gelachen en goed vermaakt, ik heb me geen seconde zitten vervelen. Atkinson was echt wel top, die had er veel zin in, dat zie je gewoon.

Schoon madam was ook leuk om naar te kijken.

avatar van macrobody
Lekker melige film van Rowan Atkinson. Het stukje met de VR bril was erg Mr. Bean achtig en dat is een beetje het probleem met elke film waar Rowan A. in meespeelt. Mr. Bean en Black Adder zijn voor mij niet te overtreffen. Voor mij is hij moeilijk los te koppelen aan die personages.
Maar desalniettemin toch een leuk avondje vermaak.

avatar van Chelsea94
Ik vond het weer een hele grappige film. Uitstekend mee vermaakt.

avatar van limelight73
De grote Blackadder die dit soort puin maakt. Ongelofelijk.

avatar van Master Blaster
Leuk. Maar wel de minste van de 3

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, zijn voorgangers waren toch wel wat beter.

Naar mijn inziens is Atkinson het kwijt... Is niet meer zoals de eerste film van deze reeks, waar het nog gebeurt met zijn natuurlijke flair die hij altijd gehad heeft.

Hier is het van begin tot eind humor van een laag niveau en zeer voorspelbaar (buiten een paar scènes) Het acteerwerk komt voor mij niet natuurlijk over en dat is misschien mijn grootste ergernis... Heb niet het gemeende '' James Bond Bean'' - Gevoel uit de eerdere films.

Jammer...

2* en dan ben ik nog vrijgevig....

Deel 1 was super, deel 2 goed maar deel 3 matig. De film draait volledig op Rowan met zijn veelal flauwe uitgemolken grappen. Soms tenenkrommend. De gespeelde premier verloor volledig haar geloofwaardigheid, als je dat nog in zo'n film nog mag verwachten. Een film van Bassie en Adriaan gehalte. Toch 2 * voor de moeite. Heb hem wel volledig uitgekeken.

avatar van Diederik58
Ik vind Rowan Atkinson meestal erg grappig. De mr. Bean serie was erg leuk.
In deze editie van Johnny English blijft weinig van over van de grappigheid. De meeste grappen zag je ver van te voren aankomen en waren erg zwak. Zo nu en dan had kon ik een glimlach op mijn gezicht toveren.
Ik hoop niet dat er even veel Johnny English films komen als dat er bond films zijn. Het is wel mooi geweest. Kom met wat nieuws Atkinson of verras ons compleet.

avatar van clubsport
Deze is net ietsjes minder dan de vorige delen , vooral het begin met dat milieu gedoe en overdreven voorzichtigheid met het overal waarschuwen voor risico's is wel grappig bedacht .
voor de rest is het eigenlijk allemaal net wat minder .
Krap aan voldoende vanwege de enkele leuke grappen .

avatar van Rickazio
Kijkt wel makkelijk weg, zaten leuke stukjes in met de Russische spion

avatar van The Brain
Rowan Atkinson als een slap aftreksel van de legendarische Inspector Clouseau, waarbij Peter Sellers uiteraard de enige echte is. Om de een of andere reden werken de grappen niet goed en is het allemaal heel erg flauw wat we hier voorgeschoteld krijgen. Mr. Bean is geniaal, Johnny English slechts een parodie.

Als je de vorige twee hebt gezien dan weet je waar je aan begint en zal je niet teleurgesteld de zaal verlaten. Typisch wel zo een film die in de bioscoop best kan werken maar bij het herzien thuis flink gaat tegenvallen. Enkele goede, tamelijk originele sketches houden Strikes Again voorzichtig aan de goede kant van de lijn, maar voor het overige ook veel flauwe, melige grappen waar je niet om kan lachen. Atkinson zelf blijf ik stukken beter vinden als Mr. Bean, als English praat hij veel te veel. Niet zijn sterkste kant, met zijn mimiek is het een stuk beter. Tijd eigenlijk toch dat Rowan nog één keer een mooi, nieuw personage verzint alvorens met pensioen te gaan. Bijrollen hadden bij dit tweede vervolg ook beter ingevuld kunnen worden trouwens: schurk Lacy, ex bond girl Kurylenko en zelfs Emma Thompson(kreeg heimwee naar Dreyfus toen ze een pijnlijk onleuke tirade aan Clouseau….euhh English afstak) zijn middelmatig. Gemiddeld, ga er niet met te veel verwachtingen naar kijken, vooral leuk voor kinderen.

Gewoon geniaal! Heerlijke humor als je er van houd, dat wel!

Het laatste stuk in het ridderpak is beetje flauw en duurt naar mijn idee iets te lang. Maar daarbij is het stuk met de onderzeeër en de telefoon weer erg grappig, dus dat maakt het weer goed!

Ja Johnny, ik vind het heerlijk om er na te kijken. Als ik chaggie ben word ik vanzelf weer vrolijk!

vond deel 1 leuker dan deze uitvoering ,maar ja ook weer smaakverschil
het enige leuke stuk was.dat hij een VR bril ophad .en niet in de gaten had dat hij in het echt op straat liep,
verder vond ik het flauw een kleine 2 sterren

avatar van john mcclane 2
Deel een was grote tegenvaller , en tot mijn verbazing waren twee en deze dus stukken beter .
Wat vooral leuk is , is dat het vaak een echte J.Bond setting heeft , en ook de muziek en sfeer , tot op zekere hoogte natuurlijk omdat J . English elke die setting en sfeer totaal weet te verpesten .
Met slapstick en spot die regelmatig zorgen voor een grote glimlach .

Echt heel super grappig wil het maar niet worden , en voor een comedie genie als Atkinson valt het ook wat tegen .
Ik bedoel de man heeft voor een groot deel black adder bedacht , over geniale humor gesproken .
Dit was vermakelijk . Maar mag nu wel stoppen .

Laten we austin powers weer eens een kans geven wat dat betreft l

avatar van Kondoro0614
Na een vrij druk weekend programma, en weinig films heb ik vanavond dan de laatste film van 2018 aangezet. Ik wou eigenlijk eindigen met een ‘grote naam’ maar toch om de goede zenuwen voor morgen avond wat in bedwang te houden heb ik gekozen voor een komedie die in mijn ogen nog best wel eens goed kon slagen, en dat deed die! En sorry maar ik heb me misschien iets te veel vermaakt met deze film, puur omdat ik nog steeds een zwakte heb voor deze humor: heerlijk! Ik zelf vond hem toch wel een tikkeltje beter dan het vorige deel, wat zich ik ik vond hem een stuk beter.

“Did you make a call quite close to the submarine, sir?”

Qua verhaal stelde de film niet veel voor, vrij standaard. Maar goed, dat heeft nu zo’n beetje elk deel van deze trilogie al wel gehad maar alsnog is dat geen struikelpunt in de film want ik verwacht ook geen hoogstaand verhaal bij dit soort films. Het is toch vaak een beetje aanklooien en zien wat er gebeurd met deze komedie’s. We volgen in ieder geval de MI7 agent ‘Johnny English’ weer die tegenwoordig voor een klas staat maar hier de jongeren vaker leert om te spioneren dan daadwerkelijk aan zijn lessen te voldoen. Op een dag vind hij weer een brief van MI7 die hem vragen terug te komen. Eenmaal terug krijgt hij de opdracht om op een geheime missie te gaan omdat de overheid gehackt was en er een soort signaal vanuit Frankrijk kwam. Daar aangekomen komen ze er achter wat het probleem is en gaan er achter aan. Johnny word ontslagen en zorgt weer voor hilarische momenten wat hem toch wel naar de dader lijd en deze weet uit te schakelen door een tablet naar zijn hoofd te smijten.

De cast was best leuk. Met natuurlijk het terugkomende gezicht ‘Rowan Atkinson’ kan er eigenlijk niet heel veel meer mis gaan met deze film. En ik denk als ze er voor kozen hiervoor een ander gezicht te gebruiken was deze film minder geslaagd voor mijn gevoel. Ben Miller deed het ook weer erg leuk als ‘Bough’ en natuurlijk de rest van de cast met onder andere de knappe Olga Kurylenko mochten er allemaal wel wezen. Vond ze allemaal wel prima, nergens aan geïrriteerd .

En zoals ik al zei zijn er ontzettend veel leuke scenes in de film die me eigenlijk stuk voor stuk weer vermaakt hebben. Al zijn het de kleinste dingen, het is zelden dat ik echt hardop lach tijdens films want daar ben ik normaal gesproken niet heel erg van, ben meer een gniffel persoon . Maar goed, gewoon de leukere scénes deden het goed. Het punt dat hij bijvoorbeeld Pegasus wil bellen en dan de boot opblaast. Of de inbraak aan het doen. Maar ook het VR gedeelte was erg leuk en natuurlijk het punt waar hij speelt voor ober, heerlijk.

De film is in zijn doen en laten vrij recent. We werken met hybride auto’s, telefoons en in een wereld waar wapens eigenlijk een beetje in de ban worden gelegd. Deze film haalt alles naar voren maar ik vond het geweldig hoe English eigenlijk gewoon ‘oldskool’ wou blijven, wat hij zelfs nog even vermeld. Dus daarin is de film leuk modern maar ook niet over de top.

Zoals jullie dus al een beetje kunnen vernemen ben ik dus eigenlijk wel onder de indruk geweest van de film. Alhoewel hij natuurlijk nergens echt spannend werd en over het algemeen rete cliché is, dit zijn toch wel een soort ‘Guilty Pleasure’ films voor mij, ik blijf er gewoon van genieten en het kan mijn persoonlijkheid weer een schop geven, de goeie kant op.

avatar van filmkul
Aardige actie komedie. Het verhaal is natuurlijk absurt zoals het hoort. Kerr maakt daar een redelijke vlotte film van vol grappen en actie. De humor is vrij standaard en voorspelbaar maar wel met een enkele hilarische scène. Atkinson is aardig op dreef met Miller als goede sidekick. Visueel ziet de film er goed uit. Echt origineel is het allemaal niet, maar wel vermakelijk voor het hele gezin. 3.0

De "Johnny English" films vind ik eigenlijk vreselijk om naar te kijken (is namelijk niet bepaald mijn type humor) en ik was eigenlijk ook niet van plan om dit derde deel te gaan bekijken, maar toen ik zag dat de mooie Olga Kurylenko erin meespeelt, heb ik hem toch maar bekeken.

Veel stelt het natuurlijk allemaal weer niet voor en de meeste humor (flauw en droog) erin is ook niet aan mij besteedt, maar om de scène met het innemen van de verkeerde pil (peppil.p.v. slaappil) en de gevolgen erna, daar moest ik wel om lachen (met name bij het achterlijke dansen op het nummer "Darude - Sandstorm" en de scène met de Virtual Reality brill was ook wel geinig. Maar het leukste voor mij was natuurlijk het zien van Olga Kurylenko, die ik nog steeds een genot vind om naar te kijken.

Dat de film ook maar iets van 85 minuten duurt (desondanks heb ik hier en daar wat zitten vooruit te spoelen) is natuurlijk ook mooi meegenomen.

Mijn hemel, die vorige delen waren al ruk maar deze slaat echt alles.

Als je hier om moet lachen vindt je uitglijden over een bananenschil waarschijnlijk ook vreselijk grappig.

avatar van Rodger
Sommige stukjes en scenes zijn wel grappig,. maar al met al blijft het een matige film...
Voorspelbare humor, en verder redelijk ok.
2.0 **

avatar van FlyingGustman81
Eigenlijk wilde ik hem niet kijken want de laatste film uit 2011 vond ik niet geweldig. Maar een vriendin haalde me toch over. Ik verwachte er ook niet veel van als ik eerlijk ben. Er zaten wel grappige stukjes in, maar té voorspelbaar. Hij was niet onaardig, maar nét oke.

avatar van Anjin
Flauwe achterhaalde cliché grappen, waarbij je goed kunt zien,dat die te oud wordt voor zulke komedies..
Net als André van Duin,die ook niet meer leuk is..

avatar van Night owl
Jammer, hij is lang niet zo leuk als de 2e.
Ook heel veel oude Bean-grappen (in een nieuw jasje).
Sommige dingetjes waren wel leuk, maar het had veel hilarischer gekund.

avatar van Noodless
Beter dan verwacht want de film kwam mij bij beter over dan de vorige delen. Althans dat gevoel heb ik want ik kan me de vorige delen ook niet zo goed meer herinneren, maar weet wel dat ik het toch niet zo tof vond.
In deze film zitten toch wel een paar toffe, lachwekkende scènes in zoals de scène met de Virtual Reality brill en de scène met het innemen van de verkeerde pil (peppil.p.v. slaappil). Daarbij de altijd goed ogende Olga Kurylenko en zijn grappige partner. 6/10

avatar van Donkerwoud
Er zijn films die ik het liefst consumeer op een goddeloos tijdstip, terwijl ik tussen een grote groep Aziatische toeristen zit die foto's van elkaar maken als ze hun vinger opsteken. Wanneer op het afgeragte beeldschermpje niet altijd te zien is wat er precies gebeurt, omdat de pixels en donkere kleurinstellingen het kijken bemoeilijken. Soms wordt het beeld stopgezet en dwingt de crew mij om een strontirritante veiligheidsvideo te bekijken met figuren uit The Lego Movie. Eerst in het Turks en dan in het Engels. Af en toe gaat het systeem op pauze als de piloten erdoorheen brullen. En ondanks al deze negatieve factoren die mijn kijkervaring danig in de weg staan, kan ik één ding met zekerheid stellen: 'Johnny English Strikes Again' (2018) is prima wegkijkmateriaal voor in het vliegtuig. Een beetje zoals het halflauwe voedsel dat ze opdienen in deze setting me toch wel smaakt, heb ik hardop gelachen om de vele flauwigheden rond James Bean. Of eigenlijk het typetje wat Rowan Atkinson in elke komische rol speelt: de narcistische klungel. Het zal mijn mening over deze film positief kleuren omdat ander vermaak zou bestaan uit selfies maken terwijl ik mijn vinger opsteek. Toch heb ik smakelijk gelachen om de VR-sketch, de auto-achtervolgingen en een scène waarin Johnny ecstasy slikt en in een niet te stoppen dansmanie blijft hangen.

Gister gekeken ,ben een fan van Bean.Dit is een film die ik niet zo aanraden.
Het lijkt of hij met tegen zin deze film heeft gemaakt zonde van zijn kwaliteit!!

avatar van danny84
Als je, net als ik, van deze Mr. Beanachtige humor houdt, is dit gewoon een prima filmpje. Soms te flauw voor woorden, maar dat maakt het net zo leuk.
Prima filmpje om eens te zien!

avatar van tommykonijn
Ik vind Rowan Atkinson een fantastische komiek. Of ik nou naar Mr. Bean, Blackadder, The Thin Blue Line of fragmenten van zijn stand-up tournees kijk: ik vind hem ontzettend veelzijdig en getalenteerd. Ook om zijn Johnny English films heb ik vaak hartelijk kunnen lachen. Dat er een derde film van gemaakt werd, kwam wel enigszins als een verrassing. Ik was niet in de veronderstelling dat het succes van de vorige films daar groot genoeg voor was, maar mij hoor je niet klagen. Ik had er zin in!

Atkinson weet zijn personage moeiteloos weer tot leven te brengen. Johnny English blijft gewoon Johnny English. Ik vond het leuk om Ben Miller als Bough weer aan zijn zijde te zien na diens afwezigheid in het tweede deel. De nieuwe cast is op zich mooi meegenomen, maar het is natuurlijk vooral Atkinson waar je voor kijkt. Of English zich nou voordoet als ober, een lesauto kaapt of gaat experimenteren met virtual reality (die scène was echt geweldig!): het is allemaal erg vermakelijk. Het was alweer even geleden dat ik nog eens echt om een film heb kunnen lachen, maar deze film wist dat in de eerste helft een paar keer voor elkaar te krijgen.

De tweede helft vond ik wat minder. Daar werd het te zeer een herhalingsoefening van deel 1. Jake Lacy's personage lijkt belachelijk veel op dat van John Malkovich, maar is dan natuurlijk qua uitvoering een stuk minder. De climax in dat kasteel vond ik bij vlagen nog wel komisch, maar ook wat flauw. De film is dan duidelijk over z'n hoogtepunt heen. Vervelend wil het gelukkig niet worden, daarvoor heeft Atkinson zijn personage te goed onder controle, maar ik merkte wel dat de film als een nachtkaars uitging; iets waar de voorgaande films geen last van hadden.

Ik hoor en lees Atkinson overal verkondigen dat zijn Mr. Bean typetje 'op' is, maar ik zou op basis hiervan eerder zeggen dat dat statement van toepassing is op Johnny English. Veel grappen en situaties worden in een iets andere vorm gerecycled. Soms is dat leuk, omdat ze typerend zijn geworden voor deze franchise, maar soms komt het ook nogal ongeïnspireerd over. Ik heb me vermaakt met deze derde film in de reeks, maar als het aan mij ligt blijft het hier wel bij.

avatar van Shadowed
Gewoon amusant.

Weer een deel in de Johnny English reeks. Destijds in de bios niet heengegaan omdat ik het wel mooi vond eigenlijk. Dus uiteindelijk thuis maar vanuit het aanbod van Film1 gekeken, en dat was een prima ervaring uiteindelijk die ik niet perse in de bios mee had hoeven maken.

Atkinson blijft overduidelijk 1 van mijn favoriete komieken. Hij gebruikt veel flauwe en droge humor, die niet altijd werkt, toegegeven. Maar de beste man heeft echt een komisch charme ten top. Het is gewoon leuk om te zien wat hij allemaal voor geks uitvoert.

Visueel niet al te bijzonder. Camerawerk is er weinig, al zit er qua budget meer in dan voorgaande delen denk ik zo. Qua humor ook wat grappiger en vlotter dan voorgaande delen. Misschien vond ik dit zelfs de leukste, waar ik ook echt wel een beetje om heb kunnen lachen.

Films zoals dit worden altijd wel gered door de hoofdpersoon, in dit geval Atkinson. Ondanks dat de grappen zelf vaak in de herhaling beginnen te vallen, weten ze vaak wel een beetje te werken. En dan heb je helemaal geen verkeerde ervaring na het kijken van deze film.

avatar van cantforgetyou
De film is best vermakelijk. Het is wel altijd dezelfde humor. Ik moest héél vaak niet lachen en soms een beetje. Dus voor mij is de film niet echt geslaagd. Maar je ziet wel dat er flink wat geld in is gestoken. De special effects zien er goed uit.

avatar van Dievegge
Het gevaar bestond dat dit de sequel te veel zou worden, maar ze hebben een originele invalshoek gevonden. Rowan Atkinson speelt de analoge mens in een digitale wereld. Hij gaat een superhacker te lijf met oubollige gadgets, een totaal gebrek aan kennis en veel goede moed. De scène met de virtual reality headset is origineel. Het onwaarschijnlijke toeval speelt vaak een rol.

Olga Kurylenko is de eerste Bondgirl die ook in een Bondparodie zit. In haar elektrische BMW heeft ze een mooie achtervolgingsscène. Er is een snelle opeenvolging van vooral visuele grappen. De stunts en computereffecten zijn geslaagd. Grappige momenten zijn wanneer hij z'n eigen schuilnaam vergeet of wanneer ze "ongemerkt" dat schip binnen klimmen met magnetische laarzen. Flamberen doe je best niet volgens de methode van Johnny English. Deze komedie is goed voor anderhalf uur ongegeneerd entertainment.