Ringu 2 (1999)

Japan
Horror / Mystery

geregisseerd door Hideo Nakata
met Miki Nakatani, Hitomi Sato en Kyôko Fukada

De journaliste Reiko probeert na de dood van haar ex-man ergens anders een nieuw leven te beginnen met haar zoontje Yoichi. Maar de vloek van de woedende Sadako blijft haar achtervolgen. Als de videoband opnieuw opduikt en de eerste doden vallen, wordt Reiko geconfronteerd met een verschrikkelijk geheim.

Mza
De minste van de triologie.

Jarre
komt er nog een derde dan

avatar van petey
de prequel Ringu 0.

avatar van Hemdale
Het gaat gewoon verder waar Ringu eindigde, wel een zeer coole film! 4,0 sterren!

avatar van Chainsaw
Geen slecht vervolg op Ringu, maar ook niet meer dan aardig. Dit vervolg is toch meer van hetzelfde. Paar aardige momenten en hier en daar wat sfeervolle scènes maken de film toch nog goed bekijkbaar. Maar daar is het eigenlijk ook wel mee gezegd.

Was bij het kijken van deze film volledig de logica kwijt..

Ik vond de eerste film stukken beter, maar ik hou niet zo van horror films en deze is nogal wat faag, daarom heb ik hem een 2,5 gegeven als ik een horror fan was zou hij misschien wel een 3 of hoger hebben gekregen.

avatar van Sjan
Beetje vage film qua verhaal: hij ging nogal verschillende kanten op. Maar wederom lekker schrikken bij een paar goed enge scenes. Vooral door de geluidseffecten zijn de scenes zo eng. Jammer dat je het hoofd van Sadako krijgt te zien in die put, want dat zag er echt compleet belachelijk en volslagen niet-eng uit. verder goed te kijken. 3*

jammer jammer jammer weer.Na deze film ben ik ineens weer ring af. kheb de originele de ring0, the spiral, en ring 2...maar kom op..wat is dit?...zitten maar 2 leuke momenten in. de rest is heel erg voorspelbaar en niet zo 'creapy' als ring original en ring0...duidelijk de slechtste van allemaal.

Als de vrouw in de spiegel kijkt, terug kijkt,dichterbij komt...sjonge dat hadden ze wel wat akeliger kunnen maken.Net als Sadako's verschijning.nogmaals jammer

oja nog even dit.
tip!!!
Kijk niet eerst 'the spiral' na het zien van ring 0 en ring. dat maakt ring 2 namelijk minder leuk om naar te kijken!!.

avatar van ToNe
Nou Willemz,
dat wat je in je spoiler beschrijft, was subtiel genoeg in beeld gebracht om mij te laten schrikken...

Maar Sadako had wel enger in beeld gebracht kunnen worden inderdaad.

avatar van bioscoopzaal
Redelijk geslaagde sequel die de hele Ringu-mythe nog een extra dimensie geeft. Het eerste halfuur is een beetje traag (om niet te zeggen saai), maar naar het einde toe wordt het weer ouderwets rillen geblazen. Geen klassieker, maar zeker de moeite waard.

En er is op z'n minst een scène bij die me nog lang zal heugen: Namelijk het moment waarin de journalist die docu over The Ring aan het monteren is, en hij probeert om het stukje te wissen waarin het meisje zo schrikt. Er blijkt echter iets mis te zijn met de video-apparatuur en het stukje blijft zichzelf steeds heen-en-weer spoelen tot het gezicht van het meisje verandert in dat van Sadako. Briljant, een klassiek horror-moment.

Zeker even het bekijken waard, niet alleen voor dat moment.

3 sterren.

MaTtIeBoY
Ik vond het mijn geld echt niet waard dit onnodige vervolg . Zit weinig spanning in saaie gesprekken.0,5 ster

sydney
MaTtIeBoY schreef:

Die halve sterrenregen begint me lichtelijk te irriteren. *understatement van de dag*

MaTtIeBoY
Hoezo Sydney vond jij hem dan zo goed??

avatar van Zavo
Ik vond dit toch wel een aardig vervolg, beter dan de meeste sequels van horrorfilms. Waarschijnlijk omdat deze door Nakata zelf is gemaakt. 3,5*

Leuke film, zeker voor ring-fans, maar toch niet meer dan dat

Mza schreef:

De minste van de triologie.
Mee eens

TVGids
Tjonge jonge. Waarom mocht dit prul ooit gemaakt worden. De film is zowat overal geflopt en terecht. Het verhaal uit deel 1 wordt gewoon dunnetjes overgedaan.Moet toch niet gekker worden. Een dikke 0,5 ster en dat verdient ie echt naar mijn mening.

Horrorfanaat
Zeer slecht vervolg.

sooo die film is echt eng!!
heb m een paar dagen geleden gezien en zat echt te trillen op me stoel. Vooral bij dat ene stukje dat dat ene meisje dat had gevraagd of die vent haar wou redden door die film te kijken, helemaal begon te schudden met haar haar enzo. totdat ze uiteindelijk die sadako wordt. AAAh echt eng!
4,5 *

Helemaal geen slecht vervolg, zat lekker in de film. In tegenstelling tot het deel Ringu heeft deze film wel heerlijke spannings momenten, echter om eerlijk te zijn is het verhaal wel weer wat minder.

Het idee dat men allerlei dingen met de band probeerd vind ik zeer geslaagd, de testen waren leuk. Echter wederom moet ik toch wel weer zeggen dat de Japanse versie heerlijk en geweldig begint maar aan het einde van de film verliezen ze toch een beetje het niveau dat ze in het eerste 3 kwartier hadden opgebouwd. Dat vond ik echt jammer.

Het acteren zat wel goed in elkaar. En uiteraard misschien wel het beste horror stuk uit de geschiedenis: (of gewoon van mijn films die ik heb gezien)

Het moment waarin de journalist die docu over The Ring aan het monteren is, en hij probeert om het stukje te wissen waarin het meisje zo schrikt. Er blijkt echter iets mis te zijn met de video-apparatuur en het stukje blijft zichzelf steeds heen-en-weer spoelen tot het gezicht van het meisje verandert in dat van Sadako. (effe overgenomen van de reactie van "bioscoopzaal")

Maar dat is gewoon zo'n meesterlijk creepy stuk! De film krijgt van mij een verdiende 3.5 *.

avatar van Mr Confused
Deze is niet het echte vervolg van ringu. Ring spiral is in feite het vervolg die de zelfde tijd gemaakt is als ringu 2.

avatar van Linn
Mr Confused schreef:

ja dat klopt maar ik zie deze toch veel liever hoor!

'k Ga 'm zeker eens huren

Minder dan Ringu, maar wel een erg goede aanvulling. Stemmingsvol en net als deel "1" beter dan het amerikaanse namaak product

avatar van 606
bioscoopstoelen schreef:
sooo die film is echt eng!!
4,5 *

ik vond deze een waardig vervolg met behoorlijk goede stukken.

4,5 ster

avatar van Robsiej
Een goed vervolg, alhoewel ik van mening ben dat je eerst Ringu: Básudei moet zien, omdat daar alles over Sadako wordt uitgelegd. Ik geef deze film een 3,5.

hij was best vermakelijk met af en toe enge stukken. maar voor de rest vond ik hem maar stom. zeker aan al die namen kon ik niet aan uit :s
2,5* maar

avatar van kirelam
slecht vervolg op deel 1 de remake the ring two is hier bij veel beter ringu 2 is niet eng nep en het einde met de put waar Sadako(Samara) naar boven komt is kei en kei nep

avatar van sinterklaas
Ook niet echt eng. Maar dat neemt niet weg dat deze film spannend en creepy is. Nanamo Sasushima speelde opnieuw weer goed. Maar echt bibberen van angst doet deze film je niet. Al vond ik dat stukje datbiju die kerel die probeerde de video te wissen dat ie op de scherm een gewone vrouw ziet die door het overmatig terugspoelen en play drukken langzaam veranderd in Sadako en die man door door de tv heen vervloekt. Dan voel je wel een ijsblokje op je rug smelten.

Ook waren de zwartwit/ruisscenes weer aanwezig die de sfeer soms enger maken terwijl die eigenlijk niet eng bedoelt zijn lees: viaductscene met die oude vent. Ook was dat stukje met die dat die vrouw van de spiegel wegzweeft en even achter de muur verdwijnt en daarna om de hoek gluurt ook wel creepy.

Wat de film nou weer helaas een beetje afkraakt is in die putscene. Het begint allemaal spannend maar als Sadako uit het water komt en via de stenen naar boven klimt en als we haar gezicht dan zien, komt de aap een beetje uit de mouw. De gezicht is helemaal niet op de rillingen te krijgen en ziet er gewoon belachelijk uit. Daarna laat Sadako zich weer vallen en is de spanning ervanaf.

Maargoed dat stoorde me niet echt. Het verhaal was wel weer goed en sommige dingen spraken me wel aan. Het eindigde ook best wel eng.