Sadako v Kayako (2016)

Japan
Horror

geregisseerd door Kôji Shiraishi
met Mizuki Yamamoto, Tina Tamashiro en Aimi Satsukawa

Een groepje tieners wordt opgeschrikt als ze niet één, maar twee legendarische vloeken tegenkomen. Enerzijds is er de mysterieuze videoband met het meisje Sadako. Anderzijds een vervloekt huis, waar Kayako en haar zoontje ronddwalen. Als deze twee vloeken bij elkaar komen, breekt de hel los.

14 BERICHTEN 1 MENING
avatar van Chainsaw

Chainsaw (moderator)
geplaatst: 27 februari 2016, 13:26 uur [permalink]
Bespottelijk gegeven uiteraard, maar heb stiekem wel vertrouwen in de regisseur van Noroi en A Slit-Mouthed Woman. Zal op z'n minst toch wel geinig worden, dit.

avatar van tattoobob

geplaatst: 1 maart 2016, 22:20 uur [permalink]
Oftewel.....The Ring vs The Grudge.

Hahaha....lijkt me best leuk om te zien.

avatar van Donkerwoud

geplaatst: 2 maart 2016, 00:22 uur [permalink]
Paar liter alcohol erin en het kan nog best wat worden.

avatar van maxo922

geplaatst: 16 mei 2016, 18:32 uur [permalink]
Are we seriously gonna do this?

avatar van Richard_Voorhees

geplaatst: 14 juli 2016, 16:52 uur [permalink]
Haha, die losse Sadako films lijken me niks, maar deze lijkt me wel geinig.

geplaatst: 5 augustus 2016, 18:05 uur [permalink]
Takako Fuji terug in de huid van Kayako hm kan wat worden misschien...

geplaatst: 10 oktober 2016, 20:45 uur [permalink]
Ik ben al sinds april aan het wachten hierop. Welk Japanse held zal dit uploaden met ondertiteling erbij?

avatar van Nephilim

geplaatst: 26 november 2016, 12:57 uur [permalink]
Ik ben zo syked voor deze film ๐Ÿ˜„ Interessante regisseur ook. Slit Mouthed Woman en Noroi vind ik 2 van de betere J-Horrors dus laat maar komen.

avatar van Noodless

geplaatst: 26 november 2016, 14:07 uur [permalink]
Onwaarschijnlijk idee....ben nochtans fan de The Ring en de Japanse versie van The Grudge ...maar ik heb ik toch wel wat bedenkingen bij. Kan meevallen of me verrassen.....ben benieuwd

geplaatst: 10 december 2016, 13:35 uur [permalink]
Een crossover van de twee bekendste horror franchise's van japan dat was een must dat ze uiteindelijk moesten maken (Net als de amerikanen met Freddy vs Jason)

De film begint met The Ring en na een 2 tal slachtoffers, en dan de twee meisjes die de hoofdrol spelen die kijken dan ook de "cursed tape" en dan krijgen we te zien hoe een vader, moeder, en dochter aan de overkant van het Ju-On huis gaan wonen, en uiteindelijk krijgen we na een halfuurtje Toshio veel te zien, en naar het einde toe waar de nogal wat vreemde shodown begint tussen de twee geesten werdt het mij wat to much. Zeker om dat de put van de Ring in de tuin stond van het Ju-on huis. Ik bedoel waarom hebben ze dat heel gedoe veranderd ?
Ook de video tape was helemaal anders dan de ringu reeks, en het huis van Kayako was ook niet het zelfde huis (van binnen dan) dan de ju-on reeks.

Echt eng is het nergens, maar leuk is het dan weer wel.
Ik vond het ook minder serieus dan Ringu, en Ju-on en ook daarom dat de scare factor daalt in mijn ogen.

Maar zeker heel leuk voor de fans!

avatar van jeroentjuhhhhh

geplaatst: 10 december 2016, 13:38 uur [permalink]
Engelse dub bekeken, Mr-Mcmovie ?

geplaatst: 11 december 2016, 09:03 uur [permalink]
jeroentjuhhhhh schreef:
Engelse dub bekeken, Mr-Mcmovie ?

Jep

geplaatst: 30 december 2016, 22:44 uur [permalink]
Mjah.

Op de één of andere manier in een crossover als deze wel zinnig. Er zijn ondertussen al zoveel Grudge en Ring slachtoffers gepasseerd dat het eerder ongeloofwaardig is dat de paden van deze twee vloeken elkaar nooit eerder gekruisd hebben. Maar of het dan als film steek houdt?

Shiraishi maakt er meer een circusfilm van. Voor de spanning hoef je deze niet te kijken. Nu vond ik Ringu nooit echt wat, maar Ju-On heeft toch een paar creepy delen gehad, daar is echter niet veel van terug te zien in deze film. In het eerste deel krijgen de beide franchises de tijd hun ding even apart te doen, daarna komt Masanobu Ando (the one and only) opdraven als maffe exorcist met sidekick.

En dan krijgen we een stand-off tussen de twee creepy dames, waarbij er van less is more al lang geen sprake meer is. Het wat grotesque einde maakt duidelijk dat Shiraishi op wat anders aast dan pure spanning, maar wat dat andere dan juist is werd me niet echt duidelijk tijdens het kijken. Goor is het zeker niet, freaky ook niet, eng niet ... gewoon wat horror tropes, een wat luchtiger toontje en een ietwat wilder einde.

De deur staat in ieder geval volop open voor vervolgen. Ik hoop eigenlijk dat die er niet gaan komen, want deze mash-up voegt zéér weinig toe. Aardig dat Shiraishi een ietwat andere richting op probeert te gaan, maar hij bakt er niet erg veel van. Gelukkig is er genoeg Toshio, Sadako en Kayako zodat het nooit écht saai wordt, maar geslaagd kan ik dit niet noemen.