The Ring Virus (1999)

Zuid-Korea
Horror / Mystery

geregisseerd door Dong-bin Kim
met Seung-hyeon Lee, Eun-Kyung Shin en Jin-young Jeong

Een journaliste ontdekt het bestaan van een geheimzinnige videoband. Als je de videoband bekijkt, krijg je een vreemd telefoontje en een week later sterf je een gruwelijke dood. De journaliste vermoedt dat haar nichtje zo om het leven is gekomen en stelt een onderzoek in.

avatar van JayLunar
Haha, op het moment van toevoegen ben ik de DVD net aan het bestellen

kappeuter (moderator)
Koreaanse remake van het Japanse origineel ?

avatar van JayLunar
Ja, lang voor de hele Ring-hype.

Deze film betekende btw ook de doorbraak van Bae Do-na!!

avatar van bioscoopzaal
Ik ben benieuwd of hij even goed is als Ringu ... hou je ons op de hoogte ?

avatar van JayLunar
Ik ben geen groot fan van Hideo Nakata's Ringu, maar ik moet zeggen dat deze remake, zeker vergeleken met dat 'origineel', me zeer goed is bevallen. Spannender, onheilspellender, mooier gefilmd, beter geënsceneerd en daarnaast niemand minder dan Shin Eun-kyung in de hoofdrol! Ik snap niet waarom hier geen remake van is gemaakt

avatar van SSeagal
Hallo weet iemand waar deze te koop is, kan hem niet vinden.

Ja ik heb een dubbel dvd met 4 films over the ring

It Will Freeze youre Blood
Scary as Hell
Discover the seret
The final chapter

en nu zoek ik de andere die er nog zijn wie kan mij helpen

Jessu123
deze film is bijna niet te bestellen omdat er waarschijnlijk te veel enge scene's zijn. ik heb een stukje op internet gezien en het klonk mij geen aanrader

avatar van Turkeyloverz
Jessu123 schreef:

Stem je alleen op dat stukje dat je gezien hebt?

avatar van Goodfella_90
Dan moet hij wel heel goed zijn als hij al 2.5 geeft voor een paar minuutjes.

Jessu123
hé nou ja het is erg eng mag ik toch vinden

Jessu123
ik bedoel het gaf enge sfeer en enge muziek en ik kan het toch niet helemaal zien. wie weet wel waar je het kan bestellen met nederlandse ondertitels?

avatar van megaman
viel me op dat Ring Virus toch wel wat luchtiger was dan Ringu. minder eng en iets langdradiger. ook de vidioband beelden in de film waren minder serieus te noemen dan die in Ringu te zien waren. japanners zijn dan toch wel iets beter in horror met schrik-effecten.

in korea roepen ze al vrij snel dat het een "horror" film is. maar meestal blijkt het dan weer een soort van psychologische Thriller te zijn. zie bv: A Tale of Two Sisters, The Uninvited en Into the Mirror. koreanen doen het minder heftig, en maken van horror films eerder een griezelige drama film.

slecht vond ik Ring Virus helemaal niet. deze is gewoon hier en daar toch wel wat anders dan de japanse en amerikaanse versies. bv een dochtertje ipv een zoontje, 1 meisje aan de telefoon ipv 2 meisjes.

wel leuk om na de japanse en amerikaanse versie ook de koreaanse versie te zien. gebeurt maar zelden dat er 2 remakes uitkomen in verschillende landen. misschien een Nederlandse remake? of laten we het maar houden bij onze Hollywood-look-alike-horror films: DoodEind en
SL8N8.

vraag me af of het nu definitief is afgelopen met de Ring serie in Japan. aan de ene kant is het natuurlijk dikke uitmelkerij om na 4 delen nog een 5e Ringu te maken. maar ergens krijg ik geen genoeg van de Ring films. als ze in japan overwegen om een eventuele Ringu 5 te gaan maken zal amerika ook wel gek genoeg zijn om deze te remaken.

slechte films de ring

OAZ
Spannende film en geweldig verhaal!
Hele bekende film vooral door alle re-makes die worden gemaakt.
De Japanse hebben nu al 4 delen gemaakt. Elk deel heeft een ander verhaal en het verhaal gaat steeds dieper en dieper. Bij de laatste ring had ik niet meer dat ring gevoel. Het was echt een heel apart verhaal maar toch goeie sfeer.
Ik geef het 4 sterren!

avatar van megaman
weske schreef:
slechte films de ring

Inmiddels een beetje een ruim begrip want de amerikaanse delen worden anders bekeken dan de orginele japanse delen. Zowel qua stijl als qua sfeer. Daarnaast zijn er altijd mensen die een pschologisch drama als "Ring 0" beter vinden dan de horror delen "Ring" en "Ring 2". deel 0 is gewoon zo anders dan de overige delen in de serie. Daarnaast heb je ook nog Ring: Spiral die qua verhaal weer totaal anders is. Haast afwijkend van de gewone Ring delen. Dus zeggen dat Ring slechte films zijn?

Ik vind deze films sowieso al toppie en kan het ook niet begrijpen dat, ondanks de diversiteit in stijlen en verhaallijnen, je kunt zeggen dat de films in het algemeen slecht zijn. Zelfs Ring (origineel), Ring Virus (koreaanse remake) en The Ring (amerikaanse remake) zijn, ondanks het zelfde plot en verhaallijn, dus anders qua sfeer. Zo is ook The Ring 2 (geen remake van japanse Ring 2) weer heel anders dan Ring 2. De ene vindt The Ring 2 ronduit slecht en de japanse Ring 2 juist heel goed.

avatar van kirelam
waar kan je deze film kopen heb al bijna alle delen van the ring series gezien behalve deze lijkt me opzich redelijke goeie film(had gelezen dat zit weer een remake is op deel 1 hopelijk enger want deel 1 was een bager film)

oke nu vindt ik het officeel . me nacht is echt verpest 0,5

avatar van totalreject
kirelam schreef:

Dit is een Koreanse remake van het Japanse Ringu.
En nee, deze is niet beter. Maar da's ook wel weer een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vond deze een beetje saai.

Misschien een beetje late reactie, maar deze is nooit buiten Azie uitgegeven.
Dus dat word importeren.