Sadako 3D (2012)

Japan
Horror

geregisseerd door Tsutomu Hanabusa
met Satomi Ishihara, Kôji Seto en Yusuke Yamamoto

Sadako 3D speelt zich 13 jaar na de originele Ringu af. Lerares Akane hoort van een student het gerucht dat er op het internet beelden te zien zijn van een zelfmoord. Volgens het verhaal zouden de beelden de kijker ook weer tot zelfmoord drijven. Akane gelooft het eerst niet, maar als een student overlijdt na het bekijken ervan, worden zij en haar vriend Takanori erin meegesleurd door Kashiwada, de man die in de zelfmoordbeelden te zien is. Het is zijn intentie om chaos te stichten in de wereld door Sadako en de kracht van haar vloek terug te brengen. Nu moet Akane het opnemen tegen Sadako en Kashiwada om het er samen met Takanori levend van af te brengen.

avatar van maxo922
Wow, trailer voorspelt echt een film van niets!

avatar van Nephilim
maxo922 schreef:
Wow, trailer voorspelt echt een film van niets!

Ah Sadako meets Kairo meets tiener horror. Ach screw it. Veel bier erbij en hij wordt vanzelf grappig.

Morgen op DVD en Bluray met Engelse subs (Hongkong release) btw

Verkeerde afslag.

Heeft zo weinig met Ringu te maken dat ze het beter een andere naam gegeven hadden. Sowieso zijn die langharige geesten in Japanese horrors ondertussen inwisselbaar geworden, het creatuur dat echter hierin opgevoerd wordt lijkt nog maar in weinig op de originele Sadako.

Verder qua plot ook maar marginaal gelinkt aan Ringu. Het is gewoon duidelijk dat het een erg commerciële zet is geweest deze film uit te brengen. Tweede struikelblok is het 3D. Probleem is dat de film overloopt van gimmicky 3D effecten, welke enorm lelijk zin als je gewoon in 2D zit te kijken. Ook telkens tijdens de "spannende" scenes, waardoor die bijna allemaal in het water vallen.

Verrassend genoeg komen de goeie momenten uit de rustige tussenstukken. Visueel een compleet andere stijl dan het lelijke digitale handicam geweld van vroeger, wat wel enkele érg mooie plaatjes tussendoor oplevert. Ook het monster is best oké, maar het zit allemaal gewrongen in een verpakking die sterk tegenwerkt.

Jammer, zonder 3D en met wat rebranding had dit een leuk, op zichzelfstaand horrorfillmpje kunnen worden. Nu slaat het eigenlijk helemaal nergens op.

avatar van Nephilim
Ik ben benieuwd hoe het boek is waar deze op is gebaseerd. Ik weet dat Rasen en Loop het idee van Sadako erg richting Scifi (Lees The Matrix) hebben gestuurd. Schijnen ook erg goeie boeken te zijn (heb alleen de eerste gelezen). Deze is gebaseerd op een soort van vervolg genaamd S.

In lijn met de vorige boeken is het verhaal dan ook wel te vergeven en heb ik een vermoeden dat het boek wel goed is. Alleen de uitwerking is niet zo goed. Overduidelijk low budget en slechte special effects (ondanks dat ik van gimmicky 3D hou),. De weirde Sadako monsters op het eind vond ik wel creepy overigens.
Ze hadden er gewoon veel meer budget tegen aan moeten gooien en een stel betere acteurs (echt dat vriendje van Akane en zijn collega.. tenenkrommend) moeten nemen. Dat had erg tof kunnen uitpakken.

Nu is het een nogal cheap uitziend horror filmpje dat aanvoeld als Carrie Vs. Sadako .

Keek opzich wel okay weg (met het nodige bier) maar vergeleken met het origineel best wel flut.

De scenes met jonge Akane vond ik overigens wel goed.

avatar van umbra
Niets mis met deze film, ik heb hem los van ringu bekeken en zat goed ineen, enkele schrikmomenten, gewoon wat je verwacht van zulke films, daarom een degelijke 8/10