• 10.601 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 1 maart 2012

• NLZIET Bekijk via NLZIET

Plot Man on a Ledge

"You can only push an innocent man so far"

Een ex-politieman dreigt van het dak van een hotel te springen, middenin Manhattan. Een vrouw spot de man, schreeuwt in paniek om zich heen en een agent geeft het voorval door. Meer agenten, de brandweer en een SWAT-team arriveren ter plaatse. De politie stuurt een vrouwelijke psycholoog om hem naar beneden te praten. De zaak blijkt echter niet te zijn wat het lijkt...

Social Media

avatar van Pim1993

Pim1993

voomzap schreef:

Vond dit van begin tot eind een draak van een film: quasi-gestileerd, bijna allemaal verschrikkelijk saaie acteurs en een super inconsequent script waarbij de ene na de andere ongeloofwaardigheid voorbij komt zweven, speciaal voor de zoete koek slikkers. Werkelijk niet om aan te zien. Daar kan het decollete van een klinisch acterend model niets aan verhelpen.

Mensen zoals jij heb je ook, die overal drama van maken en overal maar op gaan letten. Kijk toch gewoon die film joh, verstand op 0.

Ik vond hem zeer vermakelijk.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Gewoon goede film, geen topper.

avatar van Molman

Molman

Routinematig gemaakte film met een volstrekt ongeloofwaardig en voorspelbaar script. Als je deze film kijkt en je mist de helft dan is het verhaaltje nog steeds duidelijk. Zou het vroeger als actie film goed hebben gedaan in de videotheek

Desondanks vermakelijk genoeg om af te zien, maar stel je er zeker niet te veel bij voor.

avatar van Lkw

Lkw

Prima film, die me ondanks de verschillen toch net te vaak deed denken aan The Negotiator. Dat maakt het verhaal minder origineel, maar desondanks blijft er genoeg te genieten.

avatar van Z1ppo

Z1ppo

Ik vond deze film geweldig, sterker nog ik vind het de beste film van het jaar tot nu toe. Deze film bleef heel de tijd spannend daarom ook zeker 5 sterren!

avatar van Mr.Miyagi

Mr.Miyagi

Echt een harde film. Deze hoort echt in het rijtje van beste film 2012 thuis. Echt een heerlijke misdaad film. Geweldig verhaal echt waar ik op zat te wachten!!

avatar van Minotaures

Minotaures

Pim1993 schreef:

Dit is juist de bedoeling als je kritiek/mening over een film geeft.

'Mensen zoals jij' Kort door de bocht, vind je niet?

avatar van TheThirdMark

TheThirdMark

The Beast schreef:
Ik vond dit een goede Actie/Crime film, zeer vermakelijk vol spanning, en ook netjes geacteerd.
Ik heb me geen seconde verveeld, een flinke aanrader.

Ik vond alleen dat het inbreken in de kluis te snel ging, wat meer uitleg had de film daar goedgedaan, met bijvoorbeeld het chemische spull wat in de kluisdeur werd gegoten.
Ook vond ik persoonlijk dat je best snel kon merken wie de "Corrupte Agenten" waren, toch een leuke wending met Ackerman wat het weer goedmaakten voor die snelle ontdekking.

In totaal vond ik het een zeer leuke film, vermakelijk en echt spannend, 3,5

Dat noemen ze gewoon stikstof. Eerste klas materiaal zeg maar.

Leuke film, goede vermaking. Vraag mij alleen af wat er met de diamant gebeurd, ze hebben immers een fage ingeleverd (hoofdrolspeler en broer hebben elkaar tussendoor niet gezien). Poging tot vervolg?

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2073 berichten

Leuke acteurs, aardige opnames, redelijk onderhoudend doorsnee verhaaltje. Echt spannend wordt het nergens.

avatar van K. V.

K. V.

Deze ook eens bekeken en het was geen misse film. 'k vond het wel een origineel uitgangspunt en dus een goed gevonden verhaal.

De cast bestond uit redelijk wat bekende namen en deden het allemaal wel overtuigend.

Eindelijk eens een film die ze wel in 3D konden maken en dan doen ze het niet

Verder zag het er goed uit en was het af en toe nog spannend. De moeite om te bekijken.

avatar van De_Hollander

De_Hollander

eOne heeft ook de laatste uitgaves op blu-ray encoderings fouten inzitten. Ook met deze titel op blu-ray.

Inmiddels weet ik ook wat er aan de hand is, ze maken nu nog steeds dezelfde fout met andere nieuwe blu-ray uitgaves. Input levels zijn duidelijk verwisseld (0-255 <-> 16-235) waardoor het zwart dicht loopt. Alle details weg. Zie hier Kleur/helderheid enz van dezelfde film in verschillende blu-ray uitgaves - DVD.nl Forum

En de posterization + macroblocking maken het helemaal compleet.

En dit in de nieuwste uitgaves van de blu-ray's ze zijn gemailt daarover maar ze geven er geen donder om. Boycotten die handel.

avatar van brasp070

brasp070

De_Hollander schreef:

En de posterization + macroblocking maken het helemaal compleet.

Ik heb ook de screenshots gezien van de US blu-ray, vergeleken met de NL blu-ray. Het scheeld dag en nacht. Je ziet met de US versie, veel meer details dan de NL versie op blu-ray. Heel veel details vallen weg. Ik koop al een tijd geen eOne uitgaves meer. De reden? Altijd slechte kwaliteit, net als DFW uitgaves op blu-ray.

avatar van Cordyvdb

Cordyvdb

Goede en orginele film. Het is altijd mooi om weer eens een film te zien waarin iets gebeurt wat je niet verwacht. Dat had ik dus met deze film.

avatar van Stijn B.

Stijn B.

Onderhoudende actiethriller die vlot wegkijkt Niet meer maar ook niet minder.

avatar van lyn.theresa

lyn.theresa

Het idee van deze film vond ik super, maar de acteurs waren tenenkrommend slecht en de meeste dialogen saai/slecht. Als ze alleen al beter gecast hadden, had ik de film veel hoger gewaardeerd, want het verhaal was zeker leuk bedacht.

avatar van Toontje G

Toontje G

Een aanrader om eens lekker ontspannen naar te kijken. Je hoeft er niet bij na te denken, en je kunt gerust tussendoor wat te drinken gaan halen zonder op de pauze knop te drukken. De acteerprestatie's zijn nu ook niet van een hoogstaand kaliber maar toch blijft de film op een of andere manier boeien tot op het laatst toe.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

best een redelijke thriller/actie maar ik vermoed dat mijn verwachtingen te hoog waren.

was dat nou een grote twist? ligt mischien aan mij.

leuk om een keer gezien te hebben,maar sta niet te springen om hem snel nog eens te zien.

avatar van perreke

perreke

spannende film maar niet altijd even goed geacteerd

avatar van Ralf81

Ralf81

Gemiddelde thriller, niet meer en niet minder, met een vrij simpel verhaal. Er zitten wel momenten in van plaatsvervangende angst wanneer de camera de diepte laat zien waar Nick boven op zijn richeltje staat. Verder gaat het allemaal wat te gemakkelijk en wordt het nergens écht spannend.

avatar van Angelo2

Angelo2

Standaard maar zeer vermakkelijke film die richting het (wat overdreven) einde best spannend werd. Ik was alleen enigszins verrast dat het plot wat afgeraffeld werd. Hij springt van het dak, pakt de diamand en klaar. Mocht van mij wel iets uitgebreider. Verder was het acteerwerk ok,niemand stal de show in deze prent. Ondanks het standaard verhaal toch de hele film geboeid lopen kijken. Een 7

avatar van Pim1993

Pim1993

Minotaures schreef:

Dit is juist de bedoeling als je kritiek/mening over een film geeft.

'Mensen zoals jij' Kort door de bocht, vind je niet?

Nee

avatar van Noodless

Noodless

Aangename verrassing !

Een knappe misdaadfilm die van begin tot het eind spannend blijft. Het verhaal heeft een leuke insteek en is zeker niet voorspelbaar. Het slot is misschien wel wat te snel en te simpel afgehaspeld. Een minpuntje. Maar de film bezit genoeg spannende momenten. Je verveelt je geen moment. Ook het acteerwerk is in orde. Zeer vermakelijk filmpje ! 8/10

avatar van roeman

roeman

Leuke onderhoudende film die nergens echt in uitblinkt. Het vehaal is dun maar wel verrassend. Leuk voor een avondje verstand op nul en blik op je screen, colaatje en popcorn. Niet nadenken en verwacht geen hoogstandje dan is het prima uit te houden

P.s. en 99% van de films (behalve waargebeurde) zijn niet geloofwaardig dus deze ook niet, en dat hoeft ook niet.

avatar van bagger123

bagger123

Goede film, en als je deze kijkt en je hebt net zoals ik hoogtevrees, dan zit er zat spanning in, ik bedoel ik heb al hoogtevrees al sta ik op een krant Dus deze film deed mijn tenen krommen.

Verhaal vond ik goed, acteurs ook, maar ik ben ook niet zo'n veeleisende filmfreak, ik kijk een film zoals hierboven beschreven, biertje, chippie met de kids en het vrouwtje, dan heb je een leuke avond mijn inziens, 4 sterren voor deze film

avatar van Justinw

Justinw

Degelijk thriller, die naar het einde het spoort bijster raakt.

Allemaal leuk opgezet en daardoor wil je kleine foutjes nog wel door het oog zien aan het begin van de film. Maar de plotholes en ongeloofwaardigheden aan het einde zijn te groot om de film nog serieus te nemen.

avatar van schram101

schram101

• 2008 stemmen

Uiteindelijk een teleurstellende film die je nergens op het puntje van je stoel laat zitten. Gelukkig is er nog de boeiende cast al wil Worthington in de hoofdrol niet echt overtuigen. Jammer, want een een goede rol van hem zou de film direct naar een hoger niveau dragen. Het begint allemaal nog wel aardig, maar zodra we op de richel zijn aangekomen en men in het verleden gaat wroeten gaat het mis. Had het lekker bij een ordinaire bankroof gelaten, want het gedoe tussen Harris en Worthington boeit totaal niet.

Gelukkig is er dan nog Genesis Rodriguez.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Ridicule richel.

Ondanks dat Man on a Ledge niets nieuw onder de horizon biedt, is het een aangename wegkijker, die een dik anderhalf uur de kijker weet te vermaken. Misschien wordt het puntje van de stoel niet bereikt, maar door het verhaal in deze vorm te gieten krijgt het standaard heist-gegeven een welkom extraatje. Ook de beroemde cast werkt hier op positieve wijze aan mee. Al moet gezegd dat de film veelbelovend begint, maar dat niveau niet weet vast te houden in de tweede helft.

Rijzende ster Worthington bevindt zich op een hoog gelegen richel om zijn onschuld te bewijzen, door te dreigen met zelfmoord. De manier waarop hij dat doet zou een miljoen vragen kunnen opleveren en de uitvoering van dit ridicule gegeven is allesbehalve waterdicht, maar vermakelijk is het wel. De spanningsopbouw is prima en ondanks dat het einde nogal afgeraffeld aandoet, werkt het allemaal wel. De snelle trek wordt gestild, op smakelijke wijze.

Goed.

Met dank aan Entertainment One voor het recensie-exemplaar.

avatar van Cleanshot

Cleanshot

Goed te kijken film, prima actie en zelf nog iets van een dubbele laag er in.

Niet echt een diepganger, maar boven mijn verwachting.

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2073 berichten

Elke film die van Entertainment One komt wordt toch wat beter door je gewaardeerd Zinema. Opvallend en toch ook menselijk, zeker in een hobby club waar niemand dat voorrecht heeft. Ik denk maar niet verder.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Wat 'n onzin Leo. Maar denk vooral verder en vergeet deze beoordeling niet te checken: Ghost Rider: Spirit of Vengeance (2011)

Waarom reageer je eigenlijk zo? Oh, juist ja.. Ik denk maar niet verder.