• 8.252.895 stemmen

Geregisseerd door: John Singleton

Met onder meer: Taylor Lautner, Lily Collins en Alfred Molina

Releasedatum: 20 oktober 2011

Plot Abduction

"They stole his life. He's taking it back."

Wat zou je doen als je je eigen foto op een site met vermiste personen zou zien? Het overkomt Nathan Harper (Taylor Lautner), die op zoek gaat naar zijn ware identiteit en er al snel achterkomt dat zijn ouders totaal andere mensen zijn dan dat ze beweren. Wanneer de politie en de regering dan achter hem aan komen, zal Nathan in een race tegen de klok op zoek moeten naar de waarheid.

imageimageimageimage

Karen Murphy

Martin Price

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Abduction is voor een keertje best te doen. Alhoewel het begin vreselijk matig is, komt tergend langzaam er toch een beetje vaart in. De actie die daarna volgt is oke en het kijkt best aardig weg.

avatar van job98

job98

Best wel goede film, maar ik vind het einde alleen jammer, want je moet natuurlijk iets doen wat de kijker verrast maar dit was wat minder spectaculair verassend, en dat zie ik graag in zo,n film.

3 sterren

avatar van MichaelMovie

MichaelMovie

2 Jaar geleden in de bioscoop gezien en vond hem toen goed meevallen. De film nu nog eens bekeken en ik moet zeggen dat ik het nu minder goed vond.

De vechtscènes zijn vrij slecht en ongeloofwaardig. Vooral dit zal er voor gezorgd hebben dat ik minder in het verhaal zat.

avatar van De Knip

De Knip

Decec schreef:

Uitstekend Actie/Thriller film...

Spannend verhaal...

Uitstekend acteerwerk...

Bekende acteur Taylor Lautner speelt zeer goed...

De rest zijn leuke bekende acteurs/actrice...

Uitstekend achtergrond geluid (Dolby Digital)...

Super mooi HD kwaliteit...

Heerlijk genoten...

Kan me hier bij aansluiten, alleen dan in de cynische mode:

avatar van thunderball

thunderball

Deze gisteren ook maar eens geprobeerd.

Film begint erg matig, duidelijk op een tienerpubliek gericht, maar naar mate het thrillerelement steeds meer de overhand neemt wordt het stukken beter, totdat.....

die idiote scene in de McDonalds-achtige tent aanbod komt.

Dus als kijker moet je geloven dat ze even gezellig en ontspannen met de CIA daar gaan eten, daarvoor speciaal de straat wordt afgezet, met zwaar bewapende agenten, terwijl de badguys vlak op hun hielen zitten (en de andere klanten er ook gewoon blijven zitten eten alsof er niets aan de hand is). Dit was wel zo stompzinnig, dat ik hier na de film totaal niet meer qua spanning serieus kon nemen.

De climax was ook maar matig (over geloofwaardigheid hebben we het dan maar niet meer) en ging de film als een nachtkaars uit.

Verder qua casting: hoofdrolspeler heeft totaal geen charisma en is feitelijk een eikeltje in vermoming. Rol van Sigourney Weaver is gênant klein en ongeïnspireerd. Gelukkig zijn er dan nog Molina en Michael Nyqvist om wat klasse te tonen en de spanning er in te houden.

Film is gewoon te doorsnee en regelmatig een beledeging voor de intelligentie van de kijker.

Een vier, ofwel twee sterren.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Middelmaat. Taylor Lautner ben ik zeker geen fan van, maar is hier best verdraaglijk, krijgt ook veel bijval van de overige cast. Het is meer het script dat niet meewerkt. Begin is highschool romantiek zoals we het maar al te goed kennen. Daarna slaat de film om van toon en vermaakt opzicht wel, maar echt spannend of goed weet het niet te worden. Het highschool sfeertje blijft soms ook iets teveel aanwezig op de achtergrond. Vooral de climax had beter gemogen.

***

avatar van Marc Valk

Marc Valk

Ik heb deze film onlangs gezien. Ik vond hem niet bijzonder. Het probleem was vooral dat ik vond dat Taylor Lautner opzich nog wel aardig goed speelde (ook al ben ik absoluut geen fan van hem), maar het verhaal kon mij gewoon niet boeien.

Bovendien vond ik er weinig originele elementen in zitten. Ik heb het idee dat deze film vooral gericht is op jongeren (lees: Taylorfans?).

avatar van aspers

aspers

Pffff.... waar moet ik beginnen? Begin ik bij die ontzettend irritante 'ik ben toch zo cool' blik van Taylor Lautner (ik wil echt geen film meer zien waar hij in speelt). Of bij het ontzettend onlogische verhaal van deze film? De stompzinnige acties? Of toch maar de typische russische badguys die als door een wonder steeds maar weer ons verliefde koppeltje weten in te halen?

Ach... laat maar. Ik heb al 2 uur van mij leven weggegooid met dit drama, wil er niet nog meer tijd aan verdoen.

Gewoon niet al te best! Laten we het daar maar op houden. Mensen die dit serieus meer dan 2,5 ster geven, zitten waarschijnlijk te soppen tussen hun benen door Taylor.

avatar van Hollywood007

Hollywood007

Het idee achter deze film was prima, de uitwerking was dat niet. Voor mij persoonlijk is hij zelfs wat aan de saaie kant, te voorspelbaar zeg maar. Hier had meer mee gedaan kunnen worden. Jammer

avatar van tom010

tom010

gave film. Alleen jammer dat het eind zo voorspelbaar is.

avatar van arno74

arno74

Eindelijk volledig kunnen zien. Een keer onderweg half gezien, dan weer op TV afgehaakt door al die commercials, inmiddels is het gelukt om het volledig uit te kijken.

De film is allesbehalve origineel, het kwam op me over als een Bourne-film maar dan met een tiener in de hoofdrol. Het acteerwerk en de vechtpartijen zijn zoals hier al vaker is aangehaald inderdaad niet best. En ook behoorlijk voorspelbaar. Maar al met al is het nog een redelijk vermakelijke film, vooral voor teens en young adults. Verstand op nul, popcorn erbij, en dan is het wel goed te doen.

Ik had hem een half jaar geleden gekeken. Het was best een goede film. Maar ik had hem eigenlijk alleen gezien omdat Taylor Launer er in speelt...

avatar van ratatouille

ratatouille

Een onderhoudende film, die je aandacht weet te pakken. Alleen vond de liefde tussen Nathan en Karen, te zoetsappig. Eigenlijk een soort tienerfilm, met veel achtervolgingen

avatar van Tiany

Tiany

Eerste half uur dikke zever, kon helemaal niet boeien, maar ben blijven kijken. Vanaf de gevonden foto op internet kwam er eindelijk wat spanning in het verhaal. Niet echt mijn meug, te doen.

avatar van jippie2010

jippie2010

Het probeert zichzelf neer te zetten als een serieuze thriller,

maar blijft een tiener-film karakter houden.

Desalniettemin keek het best aardig weg, maar zeker geen hoogvlieger. *2,5

avatar van horizons

horizons

• 2022 stemmen

Young Adult variant op Jason Bourne. Heeft arno74 helemaal gelijk in.

Het gaat allemaal iets te makkelijk en weeig ondanks het redelijk vlotte begin. Lautner weet geen seconde te overtuigen. De agenten waar de film mee doorspekt is evenmin. Die deden me aan American Ultra denken.

avatar van IH88

IH88

“When I'm finished, you'll be responsible for the death of every friend you have on Facebook.”

Redelijke film. Het probleem is alleen dat Abduction geen keuze kan maken wat het wil zijn, een young adult film of een volwassen thriller/actiefilm. Het resultaat is dat er van spanning geen sprake is en je naar twee jongeren zit te kijken die de instanties en de bad guys wel erg gemakkelijk te slim af zijn. Daar komt nog bij dat Lautner charisma en talent mist om een film te dragen, en dat Collins ook geen indruk weet te maken. Daar kunnen zelfs topactrices als Bello en Weaver (in te kleine rollen) niets aan veranderen. Wat overblijft is een inspiratieloos actievehicle voor tieners en die hard fans van Lautner.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Toch wel duidelijk een spionagefilm voor pubers. Het is al snel duidelijk waar het allemaal naartoe gaat: precies The Fugitive, Running on Empty en Enemy of the State in een mixer. Met matige resultaten; toch weer verwonderlijk dat enkele grote namen zo'n doorsnee film zien zitten... Maar ja, goed betaald en in een week ingeblikt vermoed ik. De hoofdacteur stelt echter helemaal niks voor. Ben zijn naam weeral vergeten. Enige goede was de eindtwist waarbij hij zijn vader niet te zien krijgt.. Voor de rest denk ik niet dat ik deze film nog in dit leven zal terugzien.

avatar van rondh

rondh

Dit is hem niet. Slecht geacteerd. Slechte effecten en middelmatig verhaal. Veel knokscenes, wat best leuk kan zijn; maar als je klappen krijgt, en je slaat zo hard dat je neus hoort te breken, of er word iemand neergeschoten, maar je ziet geen druppel bloed, of ziet geen kneuzingen na die klappen, dan is dat heel slecht. Het is bijna een jeugdfilm a la spykids. Niet best dus! Jammer, had beter kunnen zijn!

avatar van Shadowed

Shadowed

Valt mee.

Natuurlijk steekt dit nergens echt bovenuit, maar echt heel slecht vond ik hem dan ook weer niet. Nog nooit iets van Lautner gezien, vooral omdat de Twilight reeks mij niet echt interesseert. Ik zal hem ooit nog wel eens meepakken op TV denk ik dan.

De film neemt een redelijk aanloopje, waarbij er in de eerste 20 minuten nog niet zo heel veel gebeurd, maar daarna trapt de film in het gaspedaal en gaat de actie en thriller toch wel in een redelijk tempo door. Hierbij is de film geholpen door het lieve koppie van Collins, het redelijke acteerwerk van Lautner en een leuke badguy en tevens Millennium-held Nyqvist.

De actie is snel en ziet er prima uit. Het zorgt er in ieder geval voor dat de film de gehele 106 minuten nergens heel saai aan het worden is. Vooral de schietpartij op het café was een best fijn gezicht. Al had het hier en daar wel wat spectaculairder gemogen. Sommige scenes zoals de dood van de "ouders" van Lautner mochten wel een tikkeltje harder maar dat kan dan weer aan mij liggen.

Waar de film vooral een beetje in faalt is dat Lautner in het tweede deel van de film iets te stoer en arrogant doet. De dialogen verslappen wat en veranderen in wat standaard regeltjes en de actieclichés komen wat te veel naar voren, terwijl het begin nog wel ergens origineel was.

Een paar schoonheidsfoutjes, hoe komt die vent voorbij de scanner van de trein met een wapen? Waarom reageert er geen hond als Lautner van een glazen plaat bij het station glijdt? Maar het uiteindelijk resultaat is een best vermakelijk tussendoortje die nergens verveelt en met een knappe Collins erbij. Het resultaat is allemaal voldoende voor mij.

avatar van distelrood

distelrood

vanaaf kijken.... bourne id -achtige spanning ...yess

avatar van wilofski

wilofski

Eigenlijk is dit gewoon een reeks achtervolgingen en gevechten zonder een deftig verhaal.

Goed om een droge zondagmiddag mee te vullen maar je hebt niks gemist zonder deze te zien.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag voor het eerst bekeken, maar wat is dit een spannende film zeg!

Ik heb hier enorm van genoten, leek wel een beetje op ''The Bourne Identity'', in deze film ziet ''Nathan'' (de hoofdrolspeler) zijn foto op een website van vermiste kinderen, hij belt voor meer informatie en zo begint een zeer spannende thriller en gaat hij op zoek wie hij en zijn ouders nou werkelijk is, opgejaagd door diverse schurken.

Veel achtervolgingen, wat schietpartijen, gevechten enz. ook het avontuur met het meisje is spannend en ze spelen allebei erg goed, in het begin denk je dat het een tienerfilm is, maar eenmaal vanaf de website neemt de spanning toe!

Ook het einde vond ik geweldig, de speelduur van 1. 45 uur is ook goed genoeg.

Graag meer van dit soort films! 3.5 sterren

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Leuk verhaal en goede actie. Eerste 20 seconden shot is heerlijk met door de goede muziek.

Ik blijf moeite houden met Lautner. Een acteur waar ik op 1 of andere manier niet graag naar kijk.

avatar van Brabants

Brabants

• 1950 berichten

Abduction prima actiefilm die met een flinke bak popcorn prima blijkt te behappen maar daarna snel uit het geheugen blijkt te verdwijnen.

avatar van stratmans

stratmans

Vlotte film, beetje vergezocht, onwaarschijnlijk maar loopt vlot voorbij.