Abduction (2011)

Actie / Thriller

geregisseerd door John Singleton
met Taylor Lautner, Lily Collins en Alfred Molina

Wat zou je doen als je je eigen foto op een site met vermiste personen zou zien? Het overkomt Nathan Harper (Taylor Lautner), die op zoek gaat naar zijn ware identiteit en er al snel achterkomt dat zijn ouders totaal andere mensen zijn dan dat ze beweren. Wanneer de politie en de regering dan achter hem aan komen, zal Nathan in een race tegen de klok op zoek moeten naar de waarheid.

zeer, zeer matige film.

het idee leek goed en begint aardig, maar is het einde er en denk:

Was het dit nu, klaar boem bats afgelopen!?

avatar van lau12345
Snap de kritiek ook niet goed hier .
Tis idd een beetje bourne achtig iets .
Maar net even iets anders .
Leuke actie , sluitende verhaallijn .
Denk dat er een deel 2 komt .
3.5 * dik verdiend .

avatar van GGG
GGG
Had een goede film kunnen zijn met een betere cast! Goh, wat hebben ze die Taylor Lautner verkeerd gecast zeg... Zonde, er zat veel potentie in zo'n film.

Waarom wordt er Taylor Lautner niets anders gegund dan de weerwolf uithangen in Twilight?
Het is toch al enig om naar hem te kijken?

Sorry Taylor Lautner vind je nog aardig in de vampierenreeks, maar je mag best nog wat acteerlessen gaan volgen.

Verhaal was voor mij ook wat warrig. Begrijp nog steeds niet helemaal waar ze nou heen wilden en hoe het nou in elkaar zit. Een slechte Teenager Bourne. Vanwege de slechte afwerking half ster extra aftrek.

ik sluit me aan bij ggg
er zat wat in in de film ..... wat meer actie en hier en daar moeilijkheden
ik vond het dat hij te makkelijk ervan af is.
3 sterren

Vermakelijke Actie / Thriller voor een gezellige avond met popcorn en lekker wat te snoepen de film wou soms wat op de films lijken van Jason Bourne maar dat niveau haalde de film niet daarintegen was de film zeer onderhoudend en keek lekker weg, ook nog een rol van
Maria Bello als de moeder..

avatar van AmazingPP
Op zich een vermakelijke thriller en inderdaad, zoals stinissen zegt: lekker voor een gezellige avond met popcorn. Ik snap trouwens niet dat zoveel meiden vochtig worden van Lautner: zo knap is ie niet. Het meisje vond ik ook niet de knapste. Maaaaar.... dat maakt voor de film niks uit. Ik heb me best vermaakt met de film en wilde persé het einde zien en dat is in mijn geval een goed teken. Er zijn films die ik na een half uur uitzet, maar deze dus niet. Vermakelijk, niets meer en niets minder. 3 *

avatar van daxclusive
Goede actiefilm, die me vanaf het begin tot het einde wist te boeien.
Sterk geacteerd door Taylor Lautner en Lily Collins.

avatar van m1701
aardig maar niet heel bijzonder.
Lautner is in zn verschijning soms net een freak... hij kijkt zo wazig
Zij deed het wel aardig
Verhaal lekker standaard maar keek goed weg.
2,5* leuk voor een x

avatar van ayko7
Niet wat bijzonder..zo maar een film..

avatar van Kelsey16
Zowel de film als acteur deden me denken aan Jason Bourne, maar deze film heeft verder een totaal ander verhaal.
Ik vond hem wel heel goed, spannende en verrassende momenten, ik zou hem wel aanraden.

erik1677
Zwaar matig!
Beetje een heftige kinderfilm vond ik dit, en ook nog niet eens goed gemaakt.
Weinig passie, en hij rolt maar voort.
Nul, nul spanning.
Hoofdpersonage is gewoon zwaar iritant.
Alleen zn vriendinnetje is dan nog wel leuk, nou ja....lekker ding, hahaha

Abduction (2011
Laat alle kritiek lekker voor wat het is, is gewoon een lekkere actie film.

Moet het zo traag ..?

Zet hem zo af ..wat een lelijke gast zeg ..sommige delen zijn nog te pruimen maar de film had veel meer kunnen zijn met andere cast en iets vlottere lijn

De mensen die dit vergelijken met bourne snappen het niet! Die deed er alles voor om niet op te vallen

avatar van boemboem27
hele aardige film,en het vergelijk met Jason Bourne is wel erg ver gezocht.
dit staat toch echt op zich zelf.
ik heb mezelf echt wel vermaakt,het kijken waard.

avatar van Svenster
Blije film met irritante acteurs. 1,5*

avatar van vranque
het wordt allemaal zo aardig uitgelegd.....

avatar van Picker
Op zich wel een geinig verhaaltje maar zeer matig uitgewerkt.
En het acteerwerk is echt om te janken zo slecht!

avatar van gijsvogel
Prima 'opzich'

Na eerst de film gekeken te hebben (met enige verwondering over het lage IMDB cijfer toen ik op 1/3 was) en achteraf de recensies/meningen hier gelezen heb, klopt het gros IMO wel...

Blijkbaar had ik hiervoor voldaan aan de juiste criteria.
Lousy evening, niet heel veel zin om na te denken, zin in beetje actie.

Overall een prima 'no brainer' die echt wel lekker wegkijkt.
Acteerwerk is prima als je dat verder in gedachten houdt.
Zoals ik al zei verbaasde ik me over de lage rating voor deze film terwijl ik hem zat te kijken.
Begon er dus een beetje aan van....; we kijken wel.... maar het is me echt positief gevallen allemaal.
Verhaal en de verhaallijn zijn goed, al had er wat meer in gezeten her en der.
Ik weet dat dat niet heel veel zegt, maar dat is ook een beetje de mate waarop de film zelf redelijk op de vlakte van het verhaal blijft.
De film kent toch echt wel een aantal spannende momenten.
Overall was ik eigenlijk wel gegrepen door de film op een gegeven moment.
Maar de (voor mij op dat moment) voorspelbare elementen vielen goed.
Special en soundeffects verder prima.

Samenvattend: Lekkere wegkijker als je niet veel zin hebt om na te denken.

avatar van schaper
Kijk je naar de cast, denk je dat kan een leuke film worden. Aardig verhaal, maar wat slecht uit gevoerd. Matig en had veel meer ingezeten, volwassen film maar erg puberaal uitgevoerd. Jammer, graag in de herkansing!

avatar van Vinco
Film leek goed te beginnen, maar man man het acteer werk niet om aan te gluren.
Had vaak het idee naar een slecht b-film te kijken, ook de actie in de film deed me denken aan een b-film.

Verhaal tjah flinterdun, voorspellend en totaal niet orgineel.

avatar van sinterklaas
Prima snelle actiethriller van Singleton. Zeker niet slecht.

Taylor Lautner zou ik moeten kennen uit Twilight, waarvan ik deel 1 lang, heel lang geleden heb gezien en deel 2 nog op de kijkstapel ligt. In Abduction doet ie het helemaal zo slecht nog niet. We blikken eerst een beetje in zijn leven wat eerst nog zo'n dito jongeren party/love movie voor doet schotelen en over het gelukkige gezinsleven van Nathan Harper en zijn ingewikkelde relatie met Karen, maar waneer het hoofdzaak naar boven komt en hij een kinderfoto van zichzelf op een vermiste personensite vind maakt de film een slag van 180 graden en veranderd alles in een conspiracy thriller ala Bourne. Maar dan nog met een highschool Bourne. Zijn gevechtskunsten komen goed van pas en iedereen die zijn vriend is is in gevaar. Zijn ouders zijn zijn ouders niet, huurmoordenaars en alle andere samenzweringen worden op Nick en Karen losgelaten. En vanaf dat moment is het vluchten, vechten, stunten, id's vervalsen enz enz. En dat komt nog best wel redelijk goed uit de verf. De aanwezige actiescenes zijn ook nog ruim voldoende en niemand is echt te vertrouwen. En ook grappig om te zien dat Michael Niqvist nog voor Ghost Protocol naar Hollywood is gegaan en hier ook badguy speelt. Ook het verhaal en de geheimen achteraf over zijn verleden maakt de film uiteindelijk nog best interesant.

Maar verder zeker niet slecht. Gewoon een fijn vlot tussendoortje waar je je avond goed mee kan vullen.

Ik vond deze film erg goed. Ik vind hem hier nogal ondergewaardeerd. Verhaal was goed. Taylor Lautner Vond ik toch wel iets matig acteren. Lily Collins vond ik wel goed spelen maar kon toch nog beter.

aardige film heeft idd het bourne achtige maar heeft me niet verveeld zeker niet slecht

Matige film met matige acteerprestaties.Lautner is slecht gecast ,dit is te hoog gegrepen voor hem.Er zitten teveel toevalligheden en gaten in de verhaallijn.Jammer had, qua verhaal meer in gezeten. 2,0*

avatar van dewulfda
zwakke ongeloofwaardige film vol van de clichées!
kon me niet echt boeien
miss als tiener dat je deze film wel top vind...
voor mij is dit een echte kinderfilm!

van deze film meer verwacht, echter is dit echt nog een tiener film. film viel zwaar tegen.

avatar van james_cameron
Halfbakken aktiethriller met houten klaas Lautner in een charismavrije hoofdrol. De opbouw van het geheel kan er nog net mee door, maar zodra de gebruikelijke russische bad guys met foute accenten hun intrede doen zakt het niveau snel. De supporting cast is eigenlijk te goed voor dit karige materiaal. De aktiescenes zijn onopmerkelijk met als negatieve uitschieter de bijzonder futloze climax.