• 8.296.792 stemmen

Genre: Horror / Drama

Geregisseerd door: Jim Mickle

Met onder meer: Nick Damici, Connor Paolo en Danielle Harris

Plot Stake Land

"The Most Dangerous Thing Is To Be Alive."

Martin was een normale puber tot het moment waarop het land ineenstortte door economische en politieke rampen. Uit de as van dat slagveld rees een vampierenbewind dat door de verlaten dorpen en steden raasde. Martins familie werd afgeslacht en nu is hij aangewezen op Mister, een ruige vampierenjager, die hem naar een veilig gebied zal brengen. Hij leert hem te jagen en te overleven. Samen ontdekken ze dat de overgebleven bevolking net zo bloeddorstig kan zijn als de vampieren. Gewapend met een kofferbak vol staken en de wil om te leven banen ze zich een weg door de steden en rekruteren waar het kan, nieuwe vampierjagers.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van shrink

shrink

• 1922 stemmen

Aardig filmpje, niks nieuws onder de zon!

avatar van Shadowed

Shadowed

Prima.

Stake Land pakt de zaken net iets anders aan in vergelijking met andere genrefilms. Nu zijn vampieren ook niet mijn favoriete soort dreiging in horrorfilms, dus ik was positief verrast door de aanpak van Mickle. Een tragere, maar iets originelere insteek met het genre.

Al moet ik zeggen dat deze film langer lijkt te duren dan het daadwerkelijk is. Ik zou echt gokken dat ik zojuist een film heb gezien die 115 minuten duurt i.p.v. 98. Er heerst een nogal langdradig gevoel wat de spanning en ontwikkeling niet ten goede komt. Zeker het begin is er wat taai mee door te komen.

Visueel is het absoluut de moeite. De wereld ziet er lekker grauw uit en het juiste sfeertje is aanwezig. De soundtrack is misschien niet altijd even passend, maar de look absoluut wel. Acteerwerk is niet zo sterk verder, vooral omdat Mickle er niet in slaagt echt interessante karakters neer te zetten, maar storend is het allemaal niet.

De actie is schaars en het bloedvergieten ook, waardoor dit meer de vorm van een gritty dramafilm aanneemt met wat dystopische invloeden. De horror is er wel, en er zitten een aantal luide, bloederige scenes bij, maar horror is bij lange na niet de voornaamste focus van deze film. Wel de ontwikkeling van de personages en het verhaal, maar die hadden toch echt iets sterker mogen zijn.

Tot mijn spijt moet ik ook zeggen dat ik de laatste 10 minuten, waarbij het verhaal een andere richting opgaat, boeiender vond dan wat ervoor kwam. Toch is deze film nergens echt saai, maar er had wel iets meer tempo mogen zijn. Als geheel is het degelijk geregisseerd en raakt de juiste pluspunten, maar voelt toch wat sloom en incompleet aan. Jammer, maar bij elkaar wel genoeg voor een voldoende.

avatar van Phantasm

Phantasm

Redelijke film waar ik weinig mee had, spannend wordt het eigenlijk helemaal niet.

avatar van Alathir

Alathir

Amusante vampierenfilm die me de fijne vibe van The Walking Dead een beetje gaf. Eerst dacht ik dat het zombies waren maar het worden vampieren genoemd. Het is wat een atypische vampierenfilm. Doordat het meer richting het zombiegenre gaat, ligt de film me ook beter. Niet echt tijd voor romances. De actie is goed, het is een toffe roadmovie. Acteurs waren me onbekend, net zoals de regisseur maar een zeer degelijke film is het geworden. Het verbaast me zelfs een beetje dat er geen vervolg van is gekomen.