Stake Land (2010)

3,13

Horror / Drama

geregisseerd door Jim Mickle
met Nick Damici, Connor Paolo en Danielle Harris

Martin was een normale puber tot het moment waarop het land ineenstortte door economische en politieke rampen. Uit de as van dat slagveld rees een vampierenbewind dat door de verlaten dorpen en steden raasde. Martins familie werd afgeslacht en nu is hij aangewezen op Mister, een ruige vampierenjager, die hem naar een veilig gebied zal brengen. Hij leert hem te jagen en te overleven. Samen ontdekken ze dat de overgebleven bevolking net zo bloeddorstig kan zijn als de vampieren. Gewapend met een kofferbak vol staken en de wil om te leven banen ze zich een weg door de steden en rekruteren waar het kan, nieuwe vampierjagers.

116 BERICHTEN 39 MENINGEN
avatar van barcam
geplaatst: 14 juli 2011, 23:57 uur [permalink]
Apocalyptische sfeer, spanning, schitterende beelden en muziek, uitstekende acteurs, kortom fantastische film!

avatar van SaNDuTjE
geplaatst: 15 juli 2011, 15:35 uur [permalink]
Een beetje onevenwichtig apocalyptisch zombiedrama dat sfeer en actie afwisselt met verveling.

Het concept is niets nieuws en de uitwerkingen variëren tussen deprimerend (The Road) tot komisch (Zombie Land), waar deze film meer richting het serieuze neigt. Gaandeweg worden mensen ontmoet, vampieren onschadelijk gemaakt en vooral gelopen. Dit zorgt op z'n tijd voor wel wat geslaagde scenes waarbij op realistische wijze de wereld als triest, grauw, en verlaten wordt getoond. Er zijn geen shots van epische proporties voor nodig om toch redelijk duidelijk te maken dat de bevolking flink is uitgedund. Jammer dat het verhaal verder niet erg sterk is en de meeste pogingen op niets uitlopen, want de acteurs doen het nog wel aardig. Vooral Martin en Mister zijn een aardig duo en geven de film de nodig actie, humor en drama.

Uiteindelijk een best aardige film die met een betere uitwerking nog een stuk sterker had kunnen zijn.

avatar van joolstein
geplaatst: 15 juli 2011, 21:44 uur [permalink]
Verrassende film vaak zijn horror film van die slashers maar deze is dat totaal niet.
Vind deze film zeer geslaagd. Heerlijk sfeer hangt er in de film.
Je merkt gewoon niet dat de film eigenlijk heel hard en gewelddadig is.
Dit is naar mijn mening een topper in het genre.
Meeste horror kijk ik omdat het zo knullig is maar Stake land is gewoon op alle fronten geslaagd Roadmovie met vampier/zombies TE GEK

avatar van zxstyle
geplaatst: 26 juli 2011, 00:23 uur [permalink]
hoewel ik het begin te ziek voor woorden vond, kreeg de film uiteindelijk wel een glimlach op mijn gezicht. Vooral het gevoel van tijd en vooruitgang die in de film zit, maakt het voor mij erg leuk.

De acteerprestaties vond ik nou niet grandioos, een beetje te gemaakt zelfs af en toe, maar konden er voor de rest mee door. Als liefhebber van het zombie genre, vond ik het een originele film, maar niet de beste.

TooTall-NL
geplaatst: 26 juli 2011, 19:34 uur [permalink]
Deze film ben ik toevallig tegengekomen via internet..
Ik had er geen hoge verwachtingen van. Het principe was het enige in de film wat me aansprak in het begin.Ik hou wel van die doomsday films, zeg maar.

Het begin weet al gelijk een goede toon te zetten voor de rest van de film.

Wat heeft dee film mij positief verrast! Er zat genoeg vaart in de gehele film. In het begin kreeg ik een soort Zombieland idee, aangezien je ook hier weer een jong persoon hebt die het verhaal door als verteller uit de doeken doet. Dit is allemaal wel te vergelijke met zombieland.

De sfeer door de gehele film is goed. Veel grauwe omgevingen en toch wel weinig stadsomgeving, maar dat zal misschien ook wel met het budget te maken hebben gehad.

Acteerwerk is toch wel ruim voldoende hoor. De personages komen geloofwaardig over en vooral Mister komt goed uit de verf in deze film en weet een imponerend personage neer te zetten.
Martin is ook wel goed neergezet maar weet toch niet helemaal zijn stempel op de film te drukken.

De film is vermakelijk en biedt weer eens iets anders dan doomsday films met zombies. Vond het wel verfrissend om zoiets eens met vampieren te zien.

Persoonlijk zou ik deze film aanraden voor iedereen die wel houdt van een film met een duister sfeertje, post-apocalyptische rampscenario's en wel weer toe is aan een nieuwe insteek daarin.

Ik zou zeggen veel plezier.

avatar van JacoBaco
geplaatst: 28 juli 2011, 09:13 uur [permalink]
Deze film ben ik al die tijd helemaal nergens tegengekomen. Hij viel mij in elk geval niet op. Maar gelukkig beter laat dan nooit, al weet je natuurlijk niet wat je mist wanneer je niet weet dat de film
bestaat.

Jammergenoeg was ik met te veel andere dingen bezig tijdens het kijken van deze film, maar dit betekend wel dat ik hem absoluut nog een keertje ga kijken. Het is een serieuze realistische horrorfilm met chagrijnige zombie vampierachtige bloeddrinkende lelijke gedrochten.

Pluspunt 1. Geen flauwe humor en geen standaard tieners die worden afgeslacht.
Pluspunt 2. Subtiel in beeld gebracht voor een film met een vermoedelijk laag budget.
Pluspunt 3. Het is horror zoals horror (voor mij) bedoeld is.
Pluspunt 4. Deze film heeft 3 pluspunten.

avatar van Bottleneck
geplaatst: 30 juli 2011, 01:20 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Best een mooie combinatie, zo'n redelijk traag verlopend roadmovie-verhaal waar af en toe vampieren op pep doorheen denderen. De cast is aansprekend en het plot heeft een paar verrassinkjes om de vaart erin te houden, vooral de helikopter-vampieren komen mooi uit de lucht vallen.

Soundtrack en sfeertje zijn aardig (kalm, overtuigend) en er zijn een paar zoete momentjes maar die blijven gelukkig behapbaar. Alleen dat er telkens mensen aansluiten dan wel afvallen van de groep wordt iets te vaak toegepast en de sekte is wat afgezaagd.

geplaatst: 30 juli 2011, 18:48 uur [permalink]
Jammer dat het allemaal zo serieus bedoeld is. Daar is de film toch echt te slecht voor. Beetje zelfspot had veel goed gemaakt. De volgorde van slachtoffers is ook zo voorspelbaar als wat. Desondanks best vermakelijk.

geplaatst: 31 juli 2011, 01:03 uur [permalink]
Een soort van "The Road" maar dan iets beter vanwege de actie die erin zit. Net als "The Road" kabbelt deze film ook rustig verder zonder ergens naartoe te gaan. Het verhaal is best redelijk en weet ook wel te boeien maar echt spannend vond ik het nergens worden. De cast deed het overigens best aardig maar blonk nergens uit. Al met al wel aardig om te kijken en de beelden zagen er regelmatig fraai uit. De vampieren zagen er ook best aardig uit maar ze leken meer op mutanten dan op vampieren.

avatar van zyntex
geplaatst: 1 augustus 2011, 16:13 uur [permalink]
Theunissen schreef:

Ja deze lijkt veel op The Road alleen dan vele malen beter en volgens internet met minder budget gemaakt

avatar van SaNDuTjE
geplaatst: 1 augustus 2011, 22:43 uur [permalink]
zyntex schreef:

Doe mij The Road maar aangezien die het blijkbaar hogere budget goed gebruikt om een hele deprimerende sfeer neer te zetten, in tegenstelling tot Stake Land. Deze heeft zeker z'n momenten maar over het algemeen ontbrak voor mij het echte gevoel van een apocalyptische wereld.

revengeyo
geplaatst: 2 augustus 2011, 19:48 uur [permalink]
the road vond ik nou net weer geweldig..

avatar van Corcicus
geplaatst: 5 augustus 2011, 21:27 uur [permalink]
Op zich best een leuke poging om een goede film te zijn, maar meer dan een poging is het niet. Wat een vervelende score zeg, en dan die stiltes, om het dramatische aspect op gelijke hoogte van de horror te zetten. De vergelijking met the road komt al gauw om de hoek kijken, maar waar die laatste 100% voor drama gaat, slaagt deze er niet in een positie in te nemen.

avatar van komerad
geplaatst: 6 augustus 2011, 23:36 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De zombies werden vervangen door vampieren die er dan weer als (goede vond ik toch wel) zombies uitzagen. Vrij simpel verhaal : trek door 'besmet' land naar 'safe zone' en overleef de reis.(tiens waar hebben we dat nog gehoord.)

Ondertussen lijkt het me allemaal wat rommelig (
Het hele "Brotherhood" verhaal, wat hebben die nu in godsnaam te winnen bij het overal uit de lucht droppen van vampieren? Als m'n dat dorpje had willen 'pakken' hadden ze dat nu toch al langer gedaan... net toeval dat onze survivors net daar zijn wanneer net toevallig een feestje losbart dat al even toevallig verpest wordt.... Eerst word die 'ene' als leider op z'n troon opgevoerd, daarna word hij gewoon simpel gepakt bij een wegversperring...? Later komt hij nog eens terug als nieuwe mutant vampier. Juist ja.

Ondanks dat vind ik de goed uitziende badguys, blood soaked actie en grapje hier en daar toch nog goed voor een voldoende.

avatar van Halcyon

geplaatst: 6 augustus 2011, 23:59 uur [permalink]
Een beetje een kruising tussen The Road en Zombieland met de toonzetting van Monsters. Erg fijne film dus die het moet hebben van het gezapige tempo en niet van dolle actie. Daarbij is de soundtrack een belangrijk sfeerelement. Ook de post-apocalyptische setting met verval van normen en waarden wordt doeltreffend neergezet. Conclusie: verre van origineel verhaal, maar door de verfrissende aanpak meer dan de moeite waar.

avatar van Colombo
geplaatst: 8 augustus 2011, 01:54 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
komerad schreef:

Ondertussen lijkt het me allemaal wat rommelig (

nog goed voor een voldoende.

Ben het compleet met jouw eens, ook wat onder spoilers staat. Dit waren de grootste minpuntjes en heb me ook daaraan geergerd tijdens het kijken. Had meer ingezeten jammer, 2,5*
Overigens wel de moeite waard om te kijken !

avatar van Noodless
geplaatst: 11 augustus 2011, 11:53 uur [permalink]
Halcyon schreef :
Een beetje een kruising tussen The Road en Zombieland met de toonzetting van Monsters. Erg fijne film dus die het moet hebben van het gezapige tempo en niet van dolle actie. Daarbij is de soundtrack een belangrijk sfeerelement. Ook de post-apocalyptische setting met verval van normen en waarden wordt doeltreffend neergezet. Conclusie: verre van origineel verhaal, maar door de verfrissende aanpak meer dan de moeite waard.

In zijn genre best wel een goede film waarbij setting, sfeer en de vampiers primeren.
Vooral de gevechtscènes zijn knap : niet zoals de meeste zombie/vampierenfilms grootse, talrijke en gemakkelijke gevechten, maar gewoon kleinschalige gevechten waarbij die vampiers verdomd moeilijk uit te schakelen zijn.

Voor mij dus een prima film ! 7,5/10

geplaatst: 14 augustus 2011, 00:02 uur [permalink]
beetje tegenvallende film, vond d efilm een beetje traag en niet echt spannend en een beetje rommelig

avatar van candymancandyman
geplaatst: 16 augustus 2011, 14:02 uur [permalink]
Aardige vampier/zombiefilm. Met af en toe aardige vindingen die ik nog niet eerder in zo'n film had gezien. Jammer dat het eigenlijk niet ergens echt spannend werd. De vampier/zombies zagen er wel vet uit. Aardig geacteerd ook. Zoals anderen zeggen op mm is dit een kruising tussen the road en zombieland. Ben ik het wel mee eens.

avatar van akira124
geplaatst: 19 augustus 2011, 16:53 uur [permalink]
Met vlagen een goede vampierfilm. De bezerkers zijn een leuk gegeven. Tevens een goede cast die het overtuigend weten te brengen. Een frisse bries in de vampierfilms.

avatar van MrLee
geplaatst: 19 augustus 2011, 22:54 uur [permalink]
Had meer in gezeten, maar zeker een goede film. Uitstekende kwaliteit, mag van mij meer van dit kaliber komen.

avatar van nognooit
geplaatst: 29 augustus 2011, 22:17 uur [permalink]
Matig tot redelijke horror-roadmovie.
Zoals eerder gezegd heeft dit wat raakvlakken met zombieland, namelijk het feit dat dit een roadmovie is met zombie-achtige vampieren en een jongen en een man in de hoofdrol.
Daarmee houden de vergelijkingen wel op.

De film begon goed, goeie sfeer, fijn camera werk en creepy vampieren. Uiteindelijk blijven de personages de gehele film tweedimensionaal. Ze worden nooit uitgediept en de jongen toont op een cruciaal begin nauwelijks emotie. De schakeling tussen zijn doorsnee leven en het nieuwe leven op stap met Mister lijkt hem amper te raken.

avatar van TinkerTex
geplaatst: 25 september 2011, 18:26 uur [permalink]
Doet qua setting erg aan The Road denken, maar deze film staat prima op zichzelf. Uitstekende sets, effecten en personages. Als kijker word je helemaal in het compromisloze wereldje getrokken. Bijzonder zijn een aantal onconventionele verhaalelementen die ik niet uit de doeken zal doen, maar blijk geven van een puike film.

avatar van Buffelsander
geplaatst: 28 september 2011, 17:57 uur [permalink]
Geweldige film, alleen jammer dat er niet zo veel spannende scenes inzitten..

geplaatst: 5 oktober 2011, 20:15 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Hmm aangename verrasing. Film kon me goed bekoren en was voornemens de film halverwege stop te zetten en vandaag af te kijken, maar besloot maar wat minder te slapen

De helikopter Vamp drop scene was erg origineel en geslaagd.

En de bus later leek eenzelfde als uit Into the wild (compleet met inrichting en omgeving)

avatar van Boeikens
geplaatst: 8 oktober 2011, 07:55 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een van de betere in het vampiergenre.

Vermakelijke prent met een heerlijke Book of Eli/The Road achtige sfeer.
De vampiers (à la 30 Days of Night) waren heerlijk. Veel beter dan die extreem menselijke versie.
Acting en sound waren best goed en gore (misschien soms wat donker) was best aanwezig.
Met die slimmere en denkende vampierversie mogen ze van mijn part een vervolg gaan maken.

avatar van Crystal Lake

geplaatst: 12 oktober 2011, 01:34 uur [permalink]
Net gezien.. Echt goeie film alleen van mij mochten er wel wat meer actie in zitten als ze met " die wezens" gingen vechten enzo..

Maar verder een geweldig film.. Goeie sfeer, goed geacteerd....

avatar van andijvie
geplaatst: 20 oktober 2011, 22:36 uur [permalink]
Echt een hele goeie vampier (zombie) film. Zeer zeker het kijken waard. De sfeer is precies zoals het moet, spanning zat een hoop emotie en een prima verhaal. Alles voor een toppertje. Ik geef vier sterren, das gewoon een goeie acht.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst: 27 oktober 2011, 09:46 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Vermakelijk filmpje.

Post-apocalyptische films vind ik op zich altijd wel wat hebben, mits ze goed gemaakt zijn. Deze film voldoet daar redelijk aan. Twee mensen die elkaar ontmoeten in een wereld die wordt geteisterd door vampiers en zombies en daarin zich staande moeten houden. Het gegeven is natuurlijk niet bijster origineel, maar de uitwerking valt op zich niet tegen.

Het tempo is rustig, de sfeer is redelijk rauw en net als de hoofdrolspelers onderga je de gebeurtenissen die komen gaan. Er zit niet bijster veel actie in de film, maar toch blijft het allemaal wel vermaken. De vampieren/zombies zien er goed uit en daarnaast kent de film ook nog enkele spannende momenten. Verder zijn de personages redelijk uitgewerkt en ook is het wel eens fijn dat er geen ruziënd of vervelend personage tussen zit, iets wat je in veel andere horrorfilms vaak wel ziet.

Best leuk dus, al kan het natuurlijk altijd beter. Maar in zijn soort is dit zeker geen slechte film.

avatar van EliasZ
geplaatst: 6 november 2011, 15:42 uur [permalink]
Er had zo veel meer in gezeten, gewoon vrij slecht uitgewerkt.
Laat ik maar niet beginnen over het acteerwerk van die jongen..

2 STERREN*