• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.522 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.800 acteurs
  • 199.141 gebruikers
  • 9.380.056 stemmen
Avatar
 
banner banner

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011)

Fantasy / Avontuur | 130 minuten
3,86 3.421 stemmen

Genre: Fantasy / Avontuur

Speelduur: 130 minuten

Alternatieve titel: Harry Potter en de Relieken van de Dood: Deel 2

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: David Yates

Met onder meer: Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint

IMDb beoordeling: 8,1 (1.034.079)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 13 juli 2011

Plot Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

"It all ends."

Het tweede deel van het zevende boek zal Harry Potter dichter bij de dood brengen dan ooit, terwijl hij ervoor kiest om zijn zoektocht naar de Gruzielementen voort te zetten, met de hulp van Ron en Hermelien. Maar ondertussen woedt de oorlog voort, terwijl steeds meer geliefden van Harry het loodje moeten leggen. Maar de tovenaarswereld zal opstaan voor nog een laatste slag, de slag waarin de ultieme confrontatie tussen De Jongen Die Bleef Leven en de Heer van het Duister zal plaatsvinden.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Hermione Granger

Ron Weasley

Lord Voldemort

Severus Snape

Albus Dumbledore

Griphook / Filius Flitwick

Bellatrix Lestrange

Aberforth Dumbledore

Neville Longbottom

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nee. Als je een deel 7 in tweeën splits lijkt het me logisch dat het tweede deel 7.5 is.

Net zoals The Lion King 1 1/2?

Op Twitter ben ik gewend geraakt aan HP 7.2 Het is tenslotte deel 7 en het tweede deel daarvan. Het is toch Part 1 en Part 2.

7.5 lijkt net of het een deel is dat ergens op de helft ligt een tussendoortje ofzo.


avatar van m1701

m1701

  • 1849 berichten
  • 2327 stemmen

Erg mooie afsluiter!

Had alleen nog wel wat meer actie verwacht en dan met name aan het eind.

Op eens was het afgelopen.... beetje jammer aangezien ik dacht dat er

wat meer zou komen.

Voor de rest absoluut een goeie film!

4,5* top afsluiter van de reeks!


avatar van sweinsteiger

sweinsteiger

  • 2278 berichten
  • 0 stemmen

Hoe kon Harry terug leven,nadat hij dood was?


avatar van misterwhite

misterwhite

  • 4726 berichten
  • 656 stemmen

Harry had 2 zielen, 1 van Voldemort. En die moest vernietigd worden. En zo kwam het dus dat hij terug tot leven kwam omdat zijn andere ziel nog leefde.


avatar van sweinsteiger

sweinsteiger

  • 2278 berichten
  • 0 stemmen

Ah, thnx vriend.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

misterwhite schreef:
Harry had 2 zielen, 1 van Voldemort. En die moest vernietigd worden. En zo kwam het dus dat hij terug tot leven kwam omdat zijn andere ziel nog leefde.


Klopt niet. Harry overleefde omdat hij de meester van de Elder Wand was en Voldemort niet. De Elder Wand vermoordt niet zijn eigen meester, maar voor de rest wel iedereen, inclusief Voldemorts overgebleven ziel in Harry.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Albus Dumbledore schreef:
(quote)


Klopt niet. Harry overleefde omdat hij de meester van de Elder Wand was en Voldemort niet. De Elder Wand vermoordt niet zijn eigen meester, maar voor de rest wel iedereen, inclusief Voldemorts overgebleven ziel in Harry.
Klopt ook niet want Draco was de meester van de elder wand, Draco ontmantelde perkamentus waardoor hij de meester van de elder wand werd. Dat werd ook duidelijk aan het einde van de film gezegt door Harry


avatar van sweinsteiger

sweinsteiger

  • 2278 berichten
  • 0 stemmen

Ja, en jammer genoeg brak Harry Potter de stok in plaats aan mij te geven.


avatar van Resh

Resh

  • 701 berichten
  • 609 stemmen

Misterwhite heeft gelijk (rijmt ook).


avatar van Zadel

Zadel

  • 245 berichten
  • 902 stemmen

m1chel schreef:
(quote)
Klopt ook niet want Draco was de meester van de elder wand, Draco ontmantelde perkamentus waardoor hij de meester van de elder wand werd. Dat werd ook duidelijk aan het einde van de film gezegt door Harry


En is het niet zo dat in de kamer van de hoge nood harry malfidus ontmantelde waardoor harry wel degelijk de eigenaar was?


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Zadel schreef:
(quote)


En is het niet zo dat in de kamer van de hoge nood harry malfidus ontmantelde waardoor harry wel degelijk de eigenaar was?
Hij ontmantelde Malfidus niet van de Elder Wand hoor, maar van de wand van zijn moeder. Beter opletten


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Dat gedoe met die elder wand klopt toch sowieso niet want als Snape de eigenaar was en toen vermoord werd zou de stok als nog niet van Voldemort zijn maar van zijn slang


avatar van davy jones

davy jones

  • 138 berichten
  • 121 stemmen

Op het einde van de zesde film wordt Dumbledore ontwapend door Draco. Nog voor dat Snape Dumbledore vermoord. Vanaf dat moment is Draco de echte eigenaar van de Elder Wand, maar dat weet hij niet. Hij heeft de stok nooit aangeraakt.

Op het einde van Part 1 wordt Draco op zijn beurt ontwapend door Harry, waardoor Harry de rechtmatige eingenaar wordt van de Elder Wand. Dat is de reden waarom de stok Voldemort wou doden en niet Harry


avatar van Zadel

Zadel

  • 245 berichten
  • 902 stemmen

davy jones schreef:
Op het einde van de zesde film wordt Dumbledore ontwapend door Draco. Nog voor dat Snape Dumbledore vermoord. Vanaf dat moment is Draco de echte eigenaar van de Elder Wand, maar dat weet hij niet. Hij heeft de stok nooit aangeraakt.
Op het einde van Part 1 wordt Draco op zijn beurt ontwapend door Harry, waardoor Harry de rechtmatige eingenaar wordt van de Elder Wand. Dat is de reden waarom de stok Voldemort wou doden en niet Harry


Dan bedoelde ik dat, niet de kamer van hoge nood. Maar harry was in ieder geval de eigenaar.
en let een beetje op spoilers


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

jumpstylemovie schreef:
Dat gedoe met die elder wand klopt toch sowieso niet want als Snape de eigenaar was en toen vermoord werd zou de stok als nog niet van Voldemort zijn maar van zijn slang
Je hebt helemaal gelijk alleenheeft de slang Snape technisch niet echt ontmanteld van de wand, en ik kan me vergissen maar Snape heeft toch Draco nooit ontmanteld van de wand. Dus de wand is nooit van snape geweest


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

En Draco is nooit van de Elder Wand ontmanteld volgens mij hoor dus blijft Draco de rechtmatige eigenaar


avatar van Zadel

Zadel

  • 245 berichten
  • 902 stemmen

@m1chel:
heb jij de boeken gelezen?
ik weet niet meer precies hoe het zat, maar harry is toch echt de eigenaar van de elder wand


avatar van Zadel

Zadel

  • 245 berichten
  • 902 stemmen

ik heb het even snel opgezocht:

Albus perkamentus heeft in een groots duel, wat ook in het boek in een van de herrineringen wordt verteld, Gellert Grindewalt verslagen. Hiermee wordt hij de eigenaar van de zegevlier. Aan het eind van deel 6 ontmanteld draco perkamentus. Draco had geen idee dat hij de eigenaar was van de machtigste stok in de toverwereld. Hij heeft de stok dan ook nooit aangeraakt. Harry heeft de stok dan weer van Draco " afgepakt" in huize malfidus. Ook harry was zich nog niet bewust dat hij nu de machtigste stok had. Dat beseft hij pas later. Voldemort heeft nooit geweten dat draco albus heeft ontmanteld, en dacht waarschijnlijk dat sneep dit had gedaan en daarna albus vermoord heeft. Hierdoor is het plannetje dat sneep en albus hadden gelukt en kon harry voldemort verslaan.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Zadel schreef:
@m1chel:
heb jij de boeken gelezen?
ik weet niet meer precies hoe het zat, maar harry is toch echt de eigenaar van de elder wand
Ja ik heb de boeken gelezen,geluisterd en de films bekeken.Ik heb het hele handeltje in mijn bezit maar volgens mijword Harry nooit de eigenaar van de wand, ook niet in de boeken volgens mij hoor.Draco weet niet dat hij de eigenaar van de wand is en word daar ook nooit van ontmanteld omdat de wand bij perkamentus in het graf terecht komt. dus correct me if im wrong


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Ok je hebt gelijk.De boeken zijn al een poos geleden en in de film is het gewoon wat vaag. ik neem aan dat je dat met me eens bent


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

en toch klopt het niet. Afpakken is niet ontmantelen


avatar van Zadel

Zadel

  • 245 berichten
  • 902 stemmen

als je naar het eind kijkt, zegt harry zelf toch ook nog dat hij de eigenaar is? en dan vraagt ron nog wat hij er mee gaat doen. . Maar wat betreft de zegevlier die samen met perkamentus het graf in gaat: daar zeg je me wat. Toch geeft wikipedia, vele andere plotomschrijvingen en toch ook echt het boek en het eind van de film aan dat harry de eigenaar van zowel de zegevlier, als de steen van wederkeer en de ontzichtbaarheidsmantel is


avatar van Zadel

Zadel

  • 245 berichten
  • 902 stemmen

in de film is het idd vaag. Zelf raak ik ook even in de war nu, terwijl ik er altijd zo zeker van was en vrijwel alle boeken uit me hoofd kende


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Zadel schreef:

in de film is het idd vaag. Zelf raak ik ook even in de war nu, terwijl ik er altijd zo zeker van was en vrijwel alle boeken uit me hoofd kende

Yep, dat is ook het hele geval.Ik heb zelfs de luisterboeken en nog steeds blijft dat gedeelte erg vaag.


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31155 berichten
  • 5452 stemmen

Het boek wordt (in mijn ogen om commerciele redenen) in 2 films gegoten en toch blijken sommige dingen vaag te zijn. Hier komt meer analyse bij te pas dan 2001: a space odyssey.

Voor de fans zal deze film uiteraard wel de moeite zijn en zo te merken dicht bij de boeken gebleven. Maar daar ben ik als niet-Potter-lezer vet mee natuurlijk. Ik wil gewoon een goeie film en dat was soms toch teleurstellend. Op zich niet slecht, maar gewoon te weinig verrassingen en fantasierijke elementen (buiten de al gekende tovenarij natuurlijk). Er zijn beter Potter-films.


avatar van Mynami

Mynami

  • 9 berichten
  • 0 stemmen

Dit is echt de beste deel ooit. De hele film was gewoon en leuk en spannend. Ik heb gwn echt genoten.


avatar van proximalsix

proximalsix

  • 6 berichten
  • 23 stemmen

Mynami schreef:

Dit is echt de beste deel ooit. De hele film was gewoon en leuk en spannend. Ik heb gwn echt genoten.

omdat jij hebt genoten is het niet gelijk het beste deel ooit, de film was goed maar er zijn zeker betere films in deze reeks.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

proximalsix schreef:

(quote)

omdat jij hebt genoten is het niet gelijk het beste deel ooit, de film was goed maar er zijn zeker betere films in deze reeks.

Dat vond jij ja, iedereen heeft het recht om dat voor zichzelf te bepalen en mag dat hier zeggen. Beetje overbodige reactie van je.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Even over heel die Elder Wand discussie. Harry wás op het einde van deze film de eigenaar. En ik durf met zekerheid te zeggen dat dat ook werd uitgelegd als Harry, Ron en Hermione op het einde op die brug staan. Harry had Draco ontwapend, waardoor de eigenaar (Draco) was verslagen en de Elder Wand overging op degene die de eigenaar had verslagen (Harry).


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Albus Dumbledore schreef:
Even over heel die Elder Wand discussie. Harry wás op het einde van deze film de eigenaar. En ik durf met zekerheid te zeggen dat dat ook werd uitgelegd als Harry, Ron en Hermione op het einde op die brug staan. Harry had Draco ontwapend, waardoor de eigenaar (Draco) was verslagen en de Elder Wand overging op degene die de eigenaar had verslagen (Harry).
Ja dan zou het kloppen ja. Alleen was ik toch echt in de veronderstelling dat ze het op die brug hadden over dat de wand aan draco toebehoorde en dat Harry daarom de stok niet kon gebruiken.Maar goed het is al een poos geleden dat ik de boeken heb gelezen en bij de film... Tsja het was 1 uur snachts. Maar was het ook niet dat die relieken een beetje een mysterie bleven. Want ik kan me nog terug halen uit de boeken dat het niet zeker was of die mantel van Harry een van de relieken was. Het zit echt wat vaag in elkaar allemaal vind ik hoor... Dat maakte hem niet minder goed hoor maar wel vaag.