Far from Heaven (2002)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Todd Haynes
met Julianne Moore, Dennis Quaid en Dennis Haysbert

Cathy is de perfecte jaren '50 huisvrouw. Op een avond betrapt ze haar echtgenoot met een andere man, en haar nette wereldje valt uit elkaar. In haar verdriet vindt ze troost in de vriendschap met haar Afro-Amerikaanse tuinman. Gezien de taboes die hier op rusten raakt haar leven nog verder in de war.

avatar van Captain.janek
Een heel fraai vormgegeven film.
Mooie kleurbeelden en ingetogen acteerwerk.
Julianne Moore as good as ever.

avatar van AC1
AC1
Roger Thornhill schreef:
Eerder werd er in deze postings gesproken over een perfecte pastiche, maar ik geloof niet dat het dat is, want elke vorm van ironie ontbreekt ...

De ironie zit in de 'gedateerde' stijl die werd gehanteerd om de moeilijke maatschappelijke problemen aan het licht te brengen. Door die twee bijeen te voegen krijg wordt het nooit echt dramatisch.

avatar van K. V.
Deze was onlangs op tv en eens bekeken. 'k wist niet echt wat te verwachten, maar het was niet mis. De film was mooi aangekleed in de jaren '50 stijl, de film werd precies geplukt uit die periode.
De cast deed het prima en kwam overtuigend over.

avatar van CINEMATEKbe
De apotheose van onze Douglas Sirk zomer ... CINEMATEK - Programma - Far from Heaven

avatar van Baboesjka
Deze keek makkelijk weg. Het verhaal boeide mij genoeg om mijn aandacht tot het eind vast te houden. Ik heb me geërgerd aan de bekrompen houding van de mensen destijds. Wat vind ik dat stom! Het acteerwerk vind ik prima, naar Julianne Moore kijk ik sowieso graag, en ik vind het tijdsbeeld goed weergegeven. Wat mij betreft een 7. 3,5*