Genre: Drama / Sport
Speelduur: 140 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Gavin O'Connor
Met onder meer: Tom Hardy, Joel Edgerton en Nick Nolte
IMDb beoordeling:
8,1 (525.205)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 6 oktober 2011
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Warrior
"Family is worth fighting for."
De verbitterde ex-marinier Tommy keert na veertien jaar terug naar de plek waar hij is opgegroeid. De band met zijn vader is slecht, maar toch besluit hij diens hulp te vragen om hem te trainen voor het grootste mixed martial arts toernooi ter wereld. Zijn broer Brendan, die na zijn bokscarrière leraar is geworden, doet vanwege het enorme geldbedrag dat te winnen is ook mee en stapt in de ring om zijn gezin te redden van een financiële ondergang. De twee broers hebben elkaar al jaren niet meer gesproken.
Externe links
Acteurs en actrices
Brendan Conlon
Tommy Conlon
Paddy Conlon
Tess Conlon
Frank Campana
Principal Zito
Colt Boyd
Bryan Callen
Sam Sheridan
Fenroy
Video's en trailers
Reviews & comments
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Je hebt gelijk!
beide / beiden | Genootschap Onze Taal - onzetaal.nl
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Het kan mij totaal niets schelen, dat deze film vol met cliché's (lees: amerikaanser kan het bijna niet) zit. Heerlijke film:
****½
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Een GTST heeft meer emoties
LOL valt hier nog meer over te zeggen? Respect dat je de film niet waardeert maar kom op dit is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. GTST WHUT?
frojo
-
- 23 berichten
- 35 stemmen
geweldige film, inderdaad wel wat weg van rocky. Een super Nick Nolte en Tom Hardy zou best wel eens een grote kunnen worden 4*
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
LOL valt hier nog meer over te zeggen? Respect dat je de film niet waardeert maar kom op dit is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. GTST WHUT?
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat The Warrior buiten de vechtscenes om niets te bieden heeft op drama gebied
. Dat ik het een beetje sterk verwoord is misschien mijn schuld ja haha.
PS ik ben geen GTST fan. Wel een Tekken fan!
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Bedankt voor je uitleg, maar daar ben ik het niet mee eens.
Het verdriet tussen de broers en hun vader vind je dat niet dramatisch genoeg?
Ik bedoel er zijn toch vaker momenten in de film waarbij drama een grote rol speelt.
Dat heeft verder niets met de gevechten zelf te maken die vind ik namelijk niet zo dramatisch als alle gebeurtenissen eromheen.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Er is een verschil tussen drama aanbieden en hoe het je aanbiedt. Want verdriet tussen broers en hun vader zal vast en zeker ook in GTST voorkomen en dat vond je ook kut zei je. GTST staat bomvol drama, alleen is het allemaal verschrikkelijk slecht. Net als in deze film dus, niet goed geacteerd en weinig overtuigend. Dramatisch dus 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Er wordt juist erg goed geacteerd, het probleem lijkt me bij jou voornamelijk te liggen hoe het drama segment geschreven is.
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Inderdaad, denk ook dat dit jouw probleem is want ik ervaar dit juist heel anders.
Ik vond de relatie tussen zoons en vader erg emotioneel. Dit soort drama zie je waarschijnlijk wel in GTST al kijk ik het niet, maar dit is in deze film vele malen beter uitgevoerd. Daar ben ik van overtuigd.
Maar ik ben hier toch wel heel erg benieuwd naar als ik heel eerlijk ben. Want wat vind je dan zo slecht geacteerd? Ik vind het acteerwerk in deze film juist heel erg sterk. Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij het einde zelf nogal emotioneel werd. Misschien inderdaad dat je het dramatische verhaal iet wat te cliché vindt maar over acteerwerk vind ik dat je niet moet sukkelen. Hier kunnen veel acteurs zich een voorbeeld aan nemen.
paul83
-
- 1361 berichten
- 1571 stemmen
Een GTST heeft meer emoties
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat The Warrior buiten de vechtscenes om niets te bieden heeft op drama gebied
. Dat ik het een beetje sterk verwoord is misschien mijn schuld ja haha.
PS ik ben geen GTST fan. Wel een Tekken fan!
Met een top 10 als die van jou had ik toch wel een betere mening verwacht. Iedereen is het er wel over eens dat het acteerwerk van hoog niveau is. Het vergelijken met GTST vind ik eerder treurig dan grappig overigens.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vaak wat krachttermpjes zonder enige daadkracht. Wel jammer ja.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
'Een betere mening verwacht'.
Schitterend
. Objectief proberen te vertellen dat iemand subjectief er naast zit.
Laten we het er maar op houden dat het mijn probleem is ja, ik kraak de film nergens echt af, maar deze film is niet echt heel veel beter als een Rocky....
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als ie maar beter dan een Rocky is
.
Allemaal prima natuurlijk maar met je GTST heb je de plank flink misgeslagen. De vraag blijft, wat was er dan zo slecht aan het acteerwerk.
Beffrey28
-
- 476 berichten
- 1343 stemmen
Als ie maar beter dan een Rocky is
.
Allemaal prima natuurlijk maar met je GTST heb je de plank flink misgeslagen. De vraag blijft, wat was er dan zo slecht aan het acteerwerk.
Idd, ik vind Tom Hardy hier een superprestatie neerzetten. Net als in Bronson. Ben benieuwd wat we in de toekomst nog van hem mogen verwachten!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vind hem altijd heel erg goed, zonder meer één van de grotere talenten. Wat ook erg fijn is is zijn screen presence.
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Maar Pitakaas, zou je mijn vraag nu even willen beantwoorden? Ik wil het namelijk erg graag weten, wat vindt je er nu zo slecht aan?
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
De emoties komen bij mij niet overtuigend over... Beetje te sentimenteel en te cliché.
Verder is het stukje op pagina 13 toch een van de langere stukjes die ik hier zie staan dus ik zie niet hoe ik dit nog verder moet toelichten...
paul83
-
- 1361 berichten
- 1571 stemmen
De emoties komen bij mij niet overtuigend over... Beetje te sentimenteel en te cliché.
Verder is het stukje op pagina 13 toch een van de langere stukjes die ik hier zie staan dus ik zie niet hoe ik dit nog verder moet toelichten...
Ik bedoel dat je je mening wat beter had mogen onderbouwen. Alle recensenten (en het publiek IMDB) zijn het er over eens dat de acteerprestaties van hoog niveau zijn. Dat jij dan ook nog gaat zeggen dat bij GTST meer drama voorkomt is toch een beetje raar, vind je niet?
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Tja ik kan ook niet verklaren waarom ik het acteerwerk niet overtuigend vond Paul. Mag ik er nu niet meer bijhoren? Moet ik maar van MM af?
Hou toch op, meningen zijn er om anders te zijn. Alleen Pops vond ik erg sterk, de andere 2 niet. Mag dat? Je doet alsof ik een filmwet heb overtreden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Raar dat je dat niet kan verklaren trouwens, hoe stel je dan vast dat het acteerwerk slecht was als je niet kan aangeven waarom het slecht was. Dit is een discussiesite, zo raar is het dan toch niet als een gebruiker zoiets vraagt.
paul83
-
- 1361 berichten
- 1571 stemmen
Tja ik kan ook niet verklaren waarom ik het acteerwerk niet overtuigend vond Paul. Mag ik er nu niet meer bijhoren? Moet ik maar van MM af?
Hou toch op, meningen zijn er om anders te zijn. Alleen Pops vond ik erg sterk, de andere 2 niet. Mag dat? Je doet alsof ik een filmwet heb overtreden.
Punt blijft dat er mensen zoals jij zijn die argumenten als: "GTST heeft zelfs meer drama!" gebruiken. Voor dat soort opmerkingen heb ik gewoon een allergie. Maakt niet uit bij welke film. En elke mening mag gegeven worden, maar probeer hem dan wel te onderbouwen.
paul83
-
- 1361 berichten
- 1571 stemmen
En nog een paar aanmerkingen op je verhaal op de vorige pagina.
De motivatie van de trainer om Edgerton mee te laten doen is toch duidelijk? Hij heeft geen betere in zijn school en hij wil publiciteit houden.
Waarom Hardy meedoet is nog wat duidelijker en vergelijkbaar met een huidige MMA vechter. Hij wordt bekend door zijn filmpje op het internet en imponeert bij de trainer. Net als Kimbo Slice in de huidige UFC. Mensen zien hem graag vechten in de ring ipv op straat.
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Ik vind het een beetje jammer Pita dat je zo reageert. Als je zo'n recensie op de site zet, bij een film die wel degelijk een hoog niveau heeft qua acteerwerk etc. kun je verwachten dat je zulke reacties krijgt. Dus niet meteen met zinnen gaan gooien van '' moet ik nu van mm af? ''
606
-
- 23876 berichten
- 12267 stemmen
Ik dacht eerst een voorspelbaar Boks film te zien te krijgen, met een simpel verhaal.
Geen van beide was het geval omdat de film een onverwachte twist heeft en ook een goed en mooi verhaal eromheen.
De gevechten zijn ook mooi in beeld gebracht en de acteurs doen het ook prima.
4 sterren
SaNDuTjE
-
- 1434 berichten
- 3243 stemmen
Ik vind het een beetje jammer Pita dat je zo reageert. Als je zo'n recensie op de site zet, bij een film die wel degelijk een hoog niveau heeft qua acteerwerk etc. kun je verwachten dat je zulke reacties krijgt. Dus niet meteen met zinnen gaan gooien van '' moet ik nu van mm af? ''
Ik vind z'n mening toch behoorlijk zo niet volledig onderbouwt dus ik zie niet in waarom hij dit maar moet blijven verdedigen. Als je daarover door blijft gaan kun je op ten duur ook een minder serieus antwoord verwachten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Volledig niet, voor individuen als jou volstaan krachttermen maar compleet plausibel als er mensen niks mee kunnen. Er wordt toch gewoon naar gevraagd, niet zo veel aan de hand wat mij betreft. Wat betreft het slechte acteerwerk kan ik geen argumenten vinden hoor. Het is alleen jammer dat er bij een vraag geen ruimte voor discussie bestaat. Er wordt gewoon iets gevraagd, meer niet.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Punt blijft dat er mensen zoals jij zijn die argumenten als: "GTST heeft zelfs meer drama!" gebruiken. Voor dat soort opmerkingen heb ik gewoon een allergie. Maakt niet uit bij welke film. En elke mening mag gegeven worden, maar probeer hem dan wel te onderbouwen.
Volgens mij had ik recent ook met jou een discussie over je fanatieke gedrag. Waarom zo fel? Je kan ook eens accepteren dat iemand er anders over denkt en geen zin heeft om dit tot in detail te verklaren. Wees blij dat die users tenminste de moeite nemen een stuk te typen, je hebt er zat die 0,5* stemmen en niks zeggen. En andersom ook, 5* en geen uitleg. Er staat ook wel stukjes met topcijfers waarbij de uitleg matig is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook total niet vergelijkbaar. Feit blijft dat je zoiets kan verwachten als je zo'n zinloze krachtterm gebruikt. Ik snap dat jij hier begrip voor hebt, jij gebruikt inmiddels dat GTST argument ook maar het is gewoon geen argument natuurlijk. Ik zet ook wel eens een krachttermpje in mijn review (vaak is het ook puur om het een krachtimpuls te geven, en vaak ook nog van een provocatieve aard) maar vind het dan wel begrijpelijk als ik daardoor op de vingers getikt wordt.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Soms wordt een term gebruikt om iets aan te dikken, maar daar kan je ook wel overheen lezen. Pitakaas had toch een behoorlijk uitgebreide recensie. Dat jullie je er niet in kunnen vinden is mogelijk, maar de ''hetze'' (ook wat overdreven, maar ik weet even geen beter woord) tegen hem door bv paul83 is zwaar overtrokken.
Overigens gebruikte ik het GTST argument ook ja, maar wel in de film zijn voordeel 
Het laatste nieuws

Mysteryfilm 'Identity' van James Mangold verdwijnt binnenkort van Netflix

Heb jij de Netflix-docu 'The Man With 1000 Kids' al gezien? 'Maag draaide om'

Maker 'The Abandons' is boos op Netflix: 'Destructief voor Hollywood en Wall Street'

HBO Max scoort in Nederland met de matig beoordeelde bodyhorrorfilm 'Nightbitch'
Bekijk ook

Prisoners
Thriller, 2013
682 reacties

Rush
Biografie / Sport, 2013
278 reacties

Nightcrawler
Misdaad / Drama, 2014
351 reacties

Hooligans
Misdaad / Drama, 2005
1.142 reacties

Hodejegerne
Thriller / Misdaad, 2011
276 reacties

The Fighter
Biografie / Sport, 2010
427 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








