Eat Pray Love (2010)

Drama / Romantiek
133 minuten / 140 minuten (director's cut)

geregisseerd door Ryan Murphy
met Julia Roberts, Javier Bardem en Richard Jenkins

Ellzabeth Gilbert (Julia Roberts) heeft alles wat een moderne vrouw zich maar kan wensen: een echtgenoot, een huis en een succesvolle carrière. Maar in plaats van gelukkig te zijn wordt ze overspoeld door paniek, verdriet en verwarring. Net gescheiden besluit Ellzabeth een radicale stap te nemen: ze gaat een jaar lang alleen op reis. Op haar zoektocht naar evenwicht en geluk bezoekt ze Italië, India en Indonesië. Italië staat in het teken van eten en daar leert ze la dolce vita kennen, in India schrobt ze tempelvloeren en leert ze de kracht van meditatie kennen en in Indonesië de balans tussen ernst en lichtvoetigheid – en ontmoet ze haar grote liefde in Bali.

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en vond het geen slechte film. De 3 delen hadden allemaal wel z'n charme, al vond 'k de middelste ietsje minder.
De cast deed het prima en de film zag er ook goed uit.
De film duurde redelijk lang (we hebben naar de directors cut gekeken), maar er gebeurde toch genoeg in om het boeiend te houden.
Toch wel het bekijken waard.

Nog net een voldoende, maar dan houd het ook op. Het is meer een 'Drie op reis'. Mooie locaties en mooie beelden. Het verhaal is redelijk, maar wel erg traag.

Mooi romantisch drama, al sprak het verhaal me niet erg aan.
Wel een puike cast, met onder anderen James Franco, Javier Bardem en natuurlijk Julia Roberts.
Ook de locaties, Rome, India en Indonesië zijn prachtig.
Kortom: ondanks het wat trage verhaal toch een film die door zijn locatiekeuze en puike cast de moeite waard is om te bekijken.

avatar van clubsport
Blijkbaar hebben sommige amerikanen zo,n hekel aan hun eigen cultuur dat ze in andere culturen bepaalde magische en vooral spirituele krachten willen zien .
dat dik aangezette overdreven geromantiseer hebben we natuurlijk vaker gezien in hollywood films maar deze maakt het soms wel erg bont .
Het verbaasde me ook niks dat het boek waar deze film op gebasseerd is door een vrouw is geschreven dat dromerige is is typisch vrouwelijks .
Maar eigenlijk gaat het al fout bij het begin Julia,s problemen worden overdreven dik aangezet waardoor je eigenlijk constant de vraag stelt waarom ze zich zo aanstelt en overal zo'n drama van moet maken .

Eenmaal op reis stapelen de cliche's zich op : italianen zijn natuurlijk allemaal levensgenieters en over het spirituele india en bali maar te zwijgen want dat ligt er natuurlijk helemaal dik bovenop .

En wat heeft ze nou eigenlijk aan het eind allemaal geleerd ? ik weet het nog steeds niet .

Film met diepzinnig verhaal. Voor sommigen voelt dit saai maar ik zie er de boodschap in of zoals we zeggen de moraal van het verhaal. Het gaat over liefde, twijfel, angsten en het hervinden van liefde na een liefdesbreuk. Film speelt zich af op drie locaties, Italië, India en Bali. Elk op zich prachtige plaatjes met elk zijn eigen personages en vriendschappen. Het maakt de film afwisselend, interessant en aangenaam om naar te kijken. Ben zelf een liefhebber van reizen en deze film geeft me op dit vlak ook een voldoening van ‘reizen’ en mensen ontmoeten. Heeft me geboeid...