• 8.352.370 stemmen

Met onder meer: Max Renaudin, Déborah François en Simon Abkarian

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 9 oktober 2013

Plot Zarafa

Zarafa draait om een wijfjesgiraf en haar onafscheidelijke vriend Maki, een tienjarig Afrikaans jongetje. Wanneer de Egyptische pasja de giraf als een geschenk geeft aan de Franse koning, begint een avontuurlijke reis. Woestijnbewoner Hassan moet het dier naar Europa brengen, maar Maki wil geen afscheid nemen van de giraf. Hij doet er alles aan om Zarafa in haar geboorteland te houden...

imageimage

Moreno (stemrol)

Saint-Hilaire (stemrol)

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator series)

Vanaf 8 februari 2012 in de Belgische bioscoop.

avatar van Dopke

Dopke

Best een verrassing, deze animatiefilm van Bezançon. Je ziet het niet zo vaak gebeuren dat een regisseur een uitstapje maakt naar animatie. Het is een erg mooie productie geworden en het vakmanschap dat hij heeft laten zien met zijn eerdere films komt ten goede in deze film. Ik ben benieuwd hoe deze film het gedaan heeft, want ik denk dat de film een beetje tussen twee werelden schommelt; voor kinderen is het denk ik te traag en te serieus (al zullen ze zich wel kunnen identificeren met het hoofdpersonage); voor ouderen is het door de focus op het kind en de dieren te kinderlijk. Dat gezegd hebbende, ik heb erg kunnen genieten van de mooie animaties, van de schaduwen, het spel met perspectief, het kleurgebruik, effectieve CGI en de volwassen insteek. De humor is subtiel, de gebeurtenissen onvoorspelbaar en avontuurlijk en de film wordt steeds leuker naarmate het vordert. Zo mogen ze er nog wel een paar maken.

kappeuter (crew films)

Vanaf 9 oktober in de bioscoop (Amstelfilm)

YouTube - ZARAFA film trailer - Nederlands gesproken

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Leuke tekenfilm met een verrassend einde. Zeker aanbevolen voor kinderen.

avatar van K. V.

K. V.

'k vond dit een mooie animatiefilm. Visueel een mooie, kleurrijk film. Het verhaal was eenvoudig, maar vervelen deed het niet.

'k vond deze wel het bekijken waard. Voor jong en oud.