The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader (2010)

Alternatieve titel: De Kronieken van Narnia: De Reis van het Drakenschip

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Michael Apted
met Ben Barnes, Skandar Keynes en Georgie Henley

Edmund en Lucy moeten heel de zomer bij hun vervelende neefje Eustace verblijven, wat ze niet leuk vinden. Terwijl ze op een dag, samen met Eustace in een kamer zitten, komt een schilderij met het schip de 'Dawn Treader' erop tot leven en voor ze het weten bevinden ze zich op het magische schip. Daar ontmoeten ze hun vriend, koning Caspian. Samen gaan ze op zoek naar de zeven edelen. De zoektocht leidt hen naar verschillende mysterieuze eilanden...

avatar van skullcandygirl94
op het plaatje lijkt het schip een beetje playmobil achtig

avatar van eltorro
Het kind komt al in me naar boven.

avatar van skullcandygirl94
wyatt earp schreef:
De acteur die Peter speelt kon voor geen meter acteren vond ik, dus ik zal em ook niet missen. Die andere meid viel opzich nog wel mee.

in de eerste film ging het wel maar in de tweede leek ie op n verwaande betweter

avatar van wyatt earp
Jezus, wat een gruwelijk lelijke poster .

avatar van Regan_Robbie24
wordt denk ook niet 'de echte' poster die straks in de cinemas hangt. heb al wel een banner gezien en die ziet er mooi uit.

kan echt niet wachten tot Skandar Keynes weer in de bios is

avatar van /wendy/
ben heel erg benieuwd!

avatar van Thorongil
Naar deze film kijk ik dit jaar het meest uit. Je kan al een maand lang 3 clips zien. Apted is een bekwaam regisseur en het is echt een leuk boek, vol avontuur op zee en mysterieuze eilanden.

avatar van Thorongil
En we hebben een nieuwe volwaardige Trailer. Ziet er geweldig uit!!

avatar van moviemafketel
Ja inderdaad, ziet er al een stuk beter uit. De witte heks dus ook weer erin.

puckb96
Ik ben benieuwd. Wordt dit ook gelijk het laatste deel? Of worden er nog meer boeken van Narnia verfilmd?

avatar van Thorongil
Het is de bedoeling dat er nog Narnia-films gemaakt worden (liefst nog de resterende 4 boeken), al hangt dat nu af van de opbrengst van deze film. Prins Caspian presteerde niet zo goed al gehoopt, waardoor er flink in het budget gesneden is. Als deze ook geen succes wordt en amper winst maakt, is het gedaan.
Mark Johnson, de producer, zei dat ze nu ofwel 'De Zilveren Stoel' dan wel 'Het Neefje van de Tovenaar' zouden maken. De BCC serie verfilmde 4 boeken (zeer gedateerde versie), ik zie niet in waarom Walden Media ze niet alle 7 zou kunnen.

Gerben de G.
De kans is klein dat alle 7 boeken verfilmd worden. Het verfilmen van 'Het neefje van de tovenaar' en 'Het laatste gevecht' is praktisch ook veel moeilijker. Het zijn boeken die veel dieper gaan dan het sprookjeniveau van de andere boeken. Bovendien is het heel moeilijk om de schepping van een wereld te verfilmen en het Laatste Oordeel in Narnia.

Een verfilming van 'Het Paard en de Jongen' lijkt me realistischer. Dit boek staat wat los van de andere, maar speelt zich af tussen Prins Caspian en De leeuw, de Heks en de Kleerkast.

avatar van JohnWilliams
Een heerlijke trailer, ziet er goed uit hoor!
Eerst Harry Potter en daarna Narnia maar weer bekijken...slim dat ze niet in dezelfde maand uitkomen. Narnia heeft altijd in de schaduw van LOTR gestaan (ook de films), maar ik begin ze steeds meer te waarderen.

avatar van moviemafketel
Blijft altijd (ook na het zien van de trailer) in de schaduw staan van LOTR.

moviemafketel schreef:
Blijft altijd (ook na het zien van de trailer) in de schaduw staan van LOTR.

LOTR gaat meer in op het mythische gedeelte van onze aarde. LOTR is echt meer realistisch. Bovendien heeft LOTR meer leuke personages zoals Gandalf en vooral Gimli. LOTR's verhaal trekt mij gewoon meer al vind ik deze verhalen ook leuk.

JohnWilliams schreef:

Zijn laatste Narnia avontuur, David Arnold neemt de rol als componist op zich. Een leuke keuze maar ik had liever Gregson-Williams aan het roer gezien.

Ben echt benieuwd naar David Arnold's inbreng na het lezen van dit interview. Nog nooit iets van hem gehoord maar hij schijnt regelmatig voor Apted's films en James Bond de muziek te verzorgen. Ook zal Carrie Underwood, een country-zangeres, het slotlied maken van de film.

avatar van JohnWilliams
David Arnold is al een bekend man in de filmmuziek, hij is de vervanger van John Barry geworden en is met velen andere scores een goede componist. Of hij Narnia aan kan weet ik nog niet, ik vind het jammer dat Gregson-Williams het niet gaat doen...maar het is even afwachten!

avatar van Thorongil
Een eerste tv-spot. Ziet er echt tot in de puntjes verzorgd uit. Ik denk dat velen nog gaan verschieten hoe goed deze film wordt. Nog maar een maand te gaan!

avatar van Thorongil
Nog geen dag na de tv-spot en we hebben reeds een nieuwe trailer! De promotie komt nu echt op gang.
Durf ik het zeggen? Mogelijk de beste Narnia? Het ziet er toch op het eerste zicht naar uit.

avatar van moviemafketel
Ook al weer in 3D? Trailer ziet er idd steeds aardiger uit, maar toch doet het me allemaal niet zoveel.

avatar van Thorongil
Het kon ook haast niet anders, de grootste concurrenten, Tron Legacy en Harry Potter 7 (nu niet meer) gingen in 3D lopen. Ze konden niet achter blijven en deze Narnia moet ook echt serieus geld maken of de serie komt voortijdig aan een eind. Ze zijn al van in februari bezig aan de 3D conversie, dus niet snel eventjes in een paar weken zoals Clash Of The Titans. Deze film boeit me alleszins meer dan de zoveelste Harry Potter. Er zit meer variatie in de Narnia boeken. Telkens andere avonturen en zelfs personages. Ook is er meer dan één slechterik. Zonder Narnia was er ook nooit Harry Potter geweest, Rowling is er door beïnvloed en mee opgegroeid. Iets dat spijtig genoeg vaak vergeten wordt. Narnia wordt vaak als een kopie van Harry Potter beschouwt, terwijl het eigenlijk andersom is.

avatar van moviemafketel
Vin Narnia ook leuker dan Potter hoor. Potter vind ik echt helemaal niks aan. Alles met teveel nerds erin wekt al snel op mijn irritatie-spieren.

avatar van jtsterkenburg
dit was verreweg m'n favoriete boek uit de Narnia serie. Ik vond witch and the wardrobe (hoewel dat de beroemdste is) altijd de minste, hoewel nog steeds fantastisch, maar de film vond ik echt enorm slecht, wist de magie van het boek helemaal niet te vangen. Hopelijk gaat dit beter, met een nieuwe regisseur en acteurs. Hoewel de regisseur niet veel goeds belooft, de up serie is wel fantastisch, maar dat is niet erg relevant voor een film als dit. Kijk er wel erg naar uit!

avatar van Thorongil
Het liedje van Carrie Underwood dat aan het eind van de film zal spelen, met enkele nieuwe beelden uit de film.
Best een leuk lied, ze heeft alleszins een mooie stem en vindt het redelijk goed passen bij de film.
Ook is er terug een clip uitgekomen over de transitie naar Narnia.

avatar van Regan_Robbie24
dit is nog steeds een van de beste, ik vind ong. alle verhalen zonder Edmund en Lucy minder.
The Magician's Nephew is okay, maar inderdaad hoe gaan ze dat verfilmen? The Horse and His Boy is goed, the Last Battle ook, maar the Silver Chair was echt saai, ik miste Lucy er echt in als 't gaat om de boeken, aangezien Edmund mijn favoriete filmkarakter is.
En over 't verfilmen, ik heb dat bij meer boeken dat ik denk: hoe gaan ze het filmen? zoals Breaking Dawn van the Twilight Saga.
Hopelijk scoort deze wel hoog, kan niet wachten.

intezar
Regan_Robbie24 schreef:
maar inderdaad hoe gaan ze dat verfilmen?

Heel simpel; verhaaltje beetje aanpassen en verfilmen wat ze kunnen verfilmen. Wat ze dus met met elke boekverfilming doen.

avatar van jesse39
simon pegg speelt mee! vet ik wil hem nu toch zien!

Actionfreak
Is dit nou echt leuk?