The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader (2010)

Alternatieve titel: De Kronieken van Narnia: De Reis van het Drakenschip

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Michael Apted
met Ben Barnes, Skandar Keynes en Georgie Henley

Edmund en Lucy moeten heel de zomer bij hun vervelende neefje Eustace verblijven, wat ze niet leuk vinden. Terwijl ze op een dag, samen met Eustace in een kamer zitten, komt een schilderij met het schip de 'Dawn Treader' erop tot leven en voor ze het weten bevinden ze zich op het magische schip. Daar ontmoeten ze hun vriend, koning Caspian. Samen gaan ze op zoek naar de zeven edelen. De zoektocht leidt hen naar verschillende mysterieuze eilanden...

avatar van sierrra
Kevin13 schreef:
Ben zeker de enigste dat 3D een afknapper vind.

Misschien de enige?

Komt de film alleen in 3D uit dan?

Ziet er goed uit

avatar van Tha-Joker
Trailer ziet er leuk uit! Alleen vind ik het schip er in het begin nogal nep uit zien, of ligt dat aan mij. Iets te kinderlijk.

avatar van Albus Dumbledore
Yup. Aardige trailer, maar ik ben er niet zo van onder de indruk. Acteerwerk leek me matig (alhoewel ik daar nog niet goed over kan oordelen, ik weet het), het zag er allemaal wat kinderlijk uit, maar ja... het is dan ook een kinderfilm, dus wat dat betreft valt er niks te zeiken. Dat dat water uit het schilderij stroomde was dan wel weer erg goed gemaakt. En die Lucy is trouwens wel gegroeid, zeg! Jezus! Maar ja... verwacht niet dat de film beter zal worden dan deel 1 en 2.

avatar van wyatt earp
Ziet er wel aardig uit, maar kan beter. Lucy is wel een stuk groter geworden. Maar ik zie dat de oudste 2 (Peter en Susan) niet meespelen. Ik mistte ze al in de trailer. Ik ben beniewd wat dit gaat worden.

avatar van skullcandygirl94
wyatt earp schreef:

heb je de boeken niet gelezen? susan en peter zijn te oud voor narnia en hebben er geleerd wat er te leren viel. maar wat raar is is dat ik bij de trailer ze wel zag lopen en rippertjiep ook heel anders eruit ziet maar ik denk dat dit aardig het boek volgt

avatar van wyatt earp
Nee ik heb de boeken inderdaad niet gelezen , haha. Maar thanks voor de informatie .

avatar van Rianneke_Dan
Ik heb de boeken ook niet gelezen, heb ze wel staan maar nog geen tijd voor gehad, dus ik weet ook niet of de film er veel op lijkt. Maar ik weet wel dat ik die Peter en Susan niet ga missen, vond ze maar een irritant hoofd hebben

avatar van wyatt earp
De acteur die Peter speelt kon voor geen meter acteren vond ik, dus ik zal em ook niet missen. Die andere meid viel opzich nog wel mee.

avatar van moviemafketel
Doet die leeuw ook weer mee?

Aan de poster te zien wel

wyatt earp schreef:

Die kon inderdaad niet acteren, dat meisje ging nog wel. Maar ik vond het jongste meisje altijd het leukste, en gelukkig neemt die het over in deze film

avatar van wyatt earp
Lucy was inderdaad nog de leukste . Heel spontaan. Gelukkig blijft ze.

wyatt earp schreef:
Lucy was inderdaad nog de leukste . Heel spontaan. Gelukkig blijft ze.

Ik ben benieuwd wat er van deze film gaat worden, maar Lucy vond ik niet geweldig in de vorige twee films. Ik heb wel naar de trailer gekeken, misschien is ze in deze film beter.

F. schreef:
Ik hoorde dat The Dawn Treader 3d gaat worden.. hmm. Ik ben er nog niet over uit wat ik hiervan van vind. Ook las ik op het web dat binnen nu en 3-4 weken de eerste treasers/trailers uit moeten komen.
Ben zeer benieuwd, dit was zonder twijfel voor mij het beste en spannendste verhaal!

Ik heb het laatste boek gelezen. Die lijkt me ook wel leuk als ie verfilmt wordt...

avatar van Freckles
Rianneke_Dan schreef:
Aan de poster te zien wel

En de trailer toch ook.

avatar van askicker
Will Poulter ziet er wel grappig uit... Maar ik ben benieuwd of hij er wel geschikt voor is.

avatar van Albus Dumbledore
Loop toch niet echt warm voor deze trailer. Acteren lijkt me weer eens erg geforceerd, de Dawn Treader ziet er kinderachtig uit en zelfs bijna alsof ie van kunststof is gemaakt. Ik moet wel zeggen dat ondanks de andere regisseur het sfeertje er weer lekker in lijkt te zitten en het verhaal erg avontuurlijk is. Ook de visual effects zien er puik uit (vooral dat schilderij was erg leuk gemaakt). Mijn verwachtingen: niet beter en niet slechter dan zijn twee voorgangers, die beide avontuurlijke fantasy-films waren, leuk, maar verre van hoogstaand en soms zelfs matig.

Albus Dumbledore schreef:

Ja, je hebt wel gelijk. Ik vond het ook geen mooie boot. Hij doet me denken aan het speelgoedbootje waar ik vroeger mee speelde...

avatar van deLeeuw
moviemafketel schreef:
Doet die leeuw ook weer mee?

Ik weet het niet zeker, maar laatst hoorde ik dat ie te veel geld vroeg voor de rol. En aan die poster te zien hebben ze hem volgens mij inderdaad vervangen door een Mexicaanse naakthond.

avatar van sesam72
ach niet te veel bij nadenken en gewoon verstand op nul het is toch ook een kinderfilm , maar het blijft toch leuk om naar te kijken.

avatar van Albus Dumbledore
In de trailer kun je de leeuw gewoon zien en Liam Neeson staat gecast als Aslan.

De trailer vond ik wel erg leuk. Deel 2 verpeste wat mij betreft de reeks, maar deel 3 lijkt terug te keren naar het kerstgevoel van deel 1. Misschien dat het nog wat wordt.

avatar van sierrra
Bij de Harry Potter films lopen veel lui te zeuren dat de films de boeken niet volgen. Hier krijg ik toch het gevoel dat bijna niemand de Narnia boeken ooit heeft gelezen. Doet de leeuw ook weer mee? Hoe verzin je het.

avatar van eltorro
Wat een vreselijke poster, lijkt wel van een tekenfilm af te komen.

avatar van Minotaures
't Concept van 't schip is wel mooi. Lekker op z'n Viking's.

avatar van moviemafketel
Trailer nodigt niet uit, blijft te kinds allemaal en je ziet gewoon dat ze niet genoeg geld krijgen om er echt een spektakel van te maken zoals de HP-reeks of LOTR etc. De muziek zal ik wel zeker weer van genieten zo te horen

moviemafketel schreef:

Is het zo moeilijk om Harry Potter en Lord of the rings te schrijven?

avatar van moviemafketel
Nee eigenlijk niet, maar zo te zien snap je me en als je het forum eens doorleest zie je eigenlijk bijna alleen nog maar afkortingen. Is wel zo makkelijk. Of je moet met films komen die haast niemand heeft gezien.
HP en LOTR zie ik eigenlijk overal.