The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader (2010)

Alternatieve titel: De Kronieken van Narnia: De Reis van het Drakenschip

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Michael Apted
met Ben Barnes, Skandar Keynes en Georgie Henley

Edmund en Lucy moeten heel de zomer bij hun vervelende neefje Eustace verblijven, wat ze niet leuk vinden. Terwijl ze op een dag, samen met Eustace in een kamer zitten, komt een schilderij met het schip de 'Dawn Treader' erop tot leven en voor ze het weten bevinden ze zich op het magische schip. Daar ontmoeten ze hun vriend, koning Caspian. Samen gaan ze op zoek naar de zeven edelen. De zoektocht leidt hen naar verschillende mysterieuze eilanden...

avatar van Minaide
Ik ben er zeker van dat dit een geweldige film wordt!

avatar van moviemafketel
Hoop dan wel dat het allemaal wat volwassener gaat worden.
Ken de boeken niet, dus misschien heeft iemand daar al een antwoord op.

avatar van IcU
IcU
Aan het plot te lezen niet...

Kan niet wachten:)

avatar van acrazylady
gaaf dit deel wil ik zeker zien

avatar van Minotaures
Ben benieuwd of Narnia ook 4 tot 5 delen uitgerekt wordt of dit de laatste van is, wat het een trilogy maakt. Deze zal ik ook eens een keer bekijken.

avatar van F.
F.
Minotaures schreef:

ik dacht ergens te lezen dat de laatste 'The Last Battle" gaat worden, die komt nog na deze.
Anyway, ik kan niet wachten op het drakenschip, ik heb alle boeken gelezen toen ik klein was.

avatar van Lancher
Moet zeggen dat ik laatst de andere 2 delen nog een keer heb gekeken en ze me zeer goed bevallen zijn, dus kijk eigenlijk best wel uit naar dit derde deel!

avatar van JohnWilliams
Ik ben erg benieuwd! Michael Apted is een goed regisseur. Wel een andere regisseur + andere componist...ik ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken!

avatar van TomaskeX
De narnia films zijn niet echt goed. Denk ook niet dat deze iets zal worden.

avatar van skullcandygirl94
Cooool! die wil ik graag zien... alleen jammer dan william mosely en anna poplewell er niet meer inzitten..

avatar van wyatt earp
Ja, maar ik vond William Mosely ook niet veel bijzonders eerlijk gezegd. Ik vraag me alleen af of de actrice die Lucy speelt niet een beetje te oud voor de rol word.

Ik dacht deze serie doodgebloed was na het veel te duistere deel 2. LW&W is een van mijn favoriete kerstfilms, maar ik ben benieuwd welke weg ze nu in gaan. Dit kan wat worden, maar persoonlijk is mijn enthousiasme voor de filmreeks een beetje afgezakt.

avatar van FelixTheCat
Ik denk dat dit ook een goede film wordt. Deel 1 en 2 waren ook goed en de boeken waren ook leuk.

avatar van sierrra
Voor een film die in december moet uitkomen vind ik dat er maar weinig materiaal uitlekt. Ik heb nog maar enkele foto's gezien.

avatar van wyatt earp
We hebben nog een heel jaar voor ons. Er kan nog vanalles komen.

avatar van Minotaures
Neem voorbeeld van Spider-Man 4, ik heb gehoord dat die afgelast is.

avatar van JohnWilliams
Minotaures schreef:
Neem voorbeeld van Spider-Man 4, die is ook afgelast.

Deze wordt niet afgelast, daar ben ik zeker van.

avatar van Minotaures
Laatst had ik dat van een collega gehoord. Ik ben nu niet een persoon die het zekere van wil weten.

Ik moet wel mijn bericht aanpassen, want nu lijkt het net of ik het zeker weet.

Persoonlijk denk ik ook niet dat deze gestopt wordt, ze scoren toch goed ermee of het nu een hype is wat sommige bij LotR beweren of niet.

avatar van sierrra

Het was wel vreemd dat Disney eruit stapte. Misschien had dit toch wel met tegenvallende inkomsten te maken.

Als het ooit zover komt zal The Last Battle zeker de laatste wezen omdat Narnia daarin wordt vernietigd. De overige delen worden hopelijk ook nog verfilmd, maar mocht Dawn Treader floppen, dan ben ik bang dat het wel eens het laatste deel zal zijn wat wordt verfilmd.

domkey
Neen, Dank u!

Check een van kopjes.

avatar van StickStickly
Ik twijfel.
Deel één was een leuke familie film.
En daar heb ik van genoten,
Terwijl Deel Twee een teleurstelling was.
Hopelijk doen ze het beter dit keer.

avatar van mmmichaeel
moviemafketel schreef:
Hoop dan wel dat het allemaal wat volwassener gaat worden.
Ken de boeken niet, dus misschien heeft iemand daar al een antwoord op.

Dit is ook geen film voor volwassenen eh ?

Kevin13
Klopt. The Chronicles of Narnia waren kinderboeken.

avatar van F.
F.
Ik hoorde dat The Dawn Treader 3d gaat worden.. hmm. Ik ben er nog niet over uit wat ik hiervan van vind. Ook las ik op het web dat binnen nu en 3-4 weken de eerste treasers/trailers uit moeten komen.
Ben zeer benieuwd, dit was zonder twijfel voor mij het beste en spannendste verhaal!

avatar van Veruca
TomaskeX schreef:
De narnia films zijn niet echt goed. Denk ook niet dat deze iets zal worden.

Word gezegd door iemand die duidelijk fan is van Twilight, heb je ooit op de acteerprestaties van Twilight, de bagger special effects of het bekrompen uitgemelkte verhaal gelet?
Nou ik wel, en het is niet veel soeps.
Ik wil niet zeggen dat Narnia zo geweldig is, maar no offence, de acteerprestaties van de jonge Keynes en Henley zijn heel wat sterker dan Pattinson en Stewart, de special effect zijn - eerlijk waar - fantastisch, en hier zal ik altijd bij blijven, misschien ook wel een beetje een mening, maar Narnia is en blijft een tijdloos, weergaloos en fantastisch verhaal. Alle zeven de boeken.

Oh God, weer een 3D

Ik denk dat een 3D versie hier zal bijpassen. Bij vele fantasy-genre is 3D een goede optie, als ze er verstandig gebruik van maken.

Kevin13
Ben zeker de enigste dat 3D een afknapper vind.

avatar van Freckles
Kevin13 schreef: