• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.467 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.763 acteurs
  • 199.135 gebruikers
  • 9.379.410 stemmen
Avatar
 
banner banner

Inception (2010)

Thriller / Sciencefiction | 148 minuten
4,00 7.605 stemmen

Genre: Thriller / Sciencefiction

Speelduur: 148 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Christopher Nolan

Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Ken Watanabe en Joseph Gordon-Levitt

IMDb beoordeling: 8,8 (2.783.009)

Gesproken taal: Engels, Japans en Frans

Releasedatum: 22 juli 2010

Plot Inception

"Your mind is the scene of the crime."

Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) is een meesterdief, gespecialiseerd in het “stelen” van waardevolle geheimen in de droomstaat van een mens, wanneer de geest het kwetsbaarst is. Cobb is hierdoor een gewilde speler in de verraderlijke nieuwe wereld van bedrijfsspionage, maar dit heeft hem tegelijkertijd ook tot een internationale vluchteling gemaakt, wat hem alles kan kosten wat hij ooit lief had. Nu krijgen Cobb en zijn team van specialisten een nieuwe taak aangeboden. Een 'laatste' taak die ervoor kan zorgen dat Cobb zijn oude leven weer terugkrijgt. Deze taak is niet het stelen van een idee, maar het plaatsen van een idee. Als ze slagen, dan kan het de perfecte misdaad zijn. Maar er is ook een levensgevaarlijke vijand, iemand die altijd Cobb's volgende zet lijkt te voorspellen...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van MartiN_

MartiN_

  • 100 berichten
  • 110 stemmen

Jullie praten mij een waarderings-systeem aan. Ik zeg alleen dat meer mensen mijn mening delen (194.000) en dat mijn individuele stem door deze cijfers dichter bij geloofwaardig komt dan bij ongeloofwaardig. Mijn mening sluit toevallig aan bij de massa, daarom refereer ik naar deze score, niet omdat mijn cijfer daarop gebasseerd is, maar omdat iemand mijn cijfer ongeloofwaardig noemt.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

lykathea schreef:

Bevestigt noch ontkent wordt het, maar wat het gemiddelde van een film is speelt wel degelijk mee bij vele. In beide opzichten (zowel) kritischer naar een film kijken omdat 'ie een hoog gemiddelde heeft, extra streng zijn dus, als mede een film door een wat roze gekleurde bril te kijken omdat 'ie blijkbaar erg goed hoort te zijn.

Ik geloof best dat ze er zijn, maar het kan zowel in het voordeel als het nadeel uitpakken dus dat vlakt elkaar uit. Ik ging hier met een roze bril (de verwachting een goede film te zien) heen en kwam met een kritische bril naar buiten. Bij Expendables werd mijn bril enkel rozer. De schuld/oorzaak daarvan ligt toch uiteindelijk echt louter bij de film.

Verder probeer ik daarom films altijd te zien voordat de massa is geweest en lees ik vooraf ook zo weinig mogelijk over het verhaal.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

MartiN_ schreef:

Jullie praten mij een waarderings-systeem aan. Ik zeg alleen dat meer mensen mijn mening delen (194.000) en dat mijn individuele stem door deze cijfers dichter bij geloofwaardig komt dan bij ongeloofwaardig. Mijn mening sluit toevallig aan bij de massa, daarom refereer ik naar deze score, niet omdat mijn cijfer daarop gebasseerd is, maar omdat iemand mijn cijfer ongeloofwaardig noemt.

Ik vind jouw stem juist minder geloofwaardig OMDAT hij meer overeenkomt met de massa. Het lijkt op een meeloop stem ipv een eigen mening.

Dus nogmaals, wat vind je zo goed (perfect) aan Inception?


avatar van Qar

Qar

  • 228 berichten
  • 1509 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik vind jouw stem juist minder geloofwaardig OMDAT hij meer overeenkomt met de massa. Het lijkt op een meeloop stem ipv een eigen mening.

Dus nogmaals, wat vind je zo goed (perfect) aan Inception?

Hoe kun je zijn stem niet geloofwaardig vinden, het is toch gewoon een reflectie van zijn mening over de film?

Maar ik ben ook wel benieuwd naar meningen, er wordt hier wel heel makkelijk met hoge en lage beoordelingen gesmeten.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik zeg niet dat ik zijn stem niet geloofwaardig vind, ik draai enkel zijn theorie om. Ik vind mensen met een uitgesproken afwijkende menig juist geloofwaardiger dan mensen met een menig die overeenkomt met de massa. Menen zij het of zijn zij slechts meelopers? Die vraag kan evenzo goed gesteld worden als "Menen zij het of zijn ze expres tegendraads?" bij de afwijkende stemmers.

En voor meningen kan je op de tab 'meningen' klikken hier boven aan deze kolom. Staan er al 111, waaronder die van mij.


avatar van Qar

Qar

  • 228 berichten
  • 1509 stemmen

Reinbo schreef:

En voor meningen kan je op de tab 'meningen' klikken hier boven aan deze kolom. Staan er al 111, waaronder die van mij.

Ik weet het, maar ik zie hier veel mensen 'discussiëren' over deze film zonder dat ze ook maar echt hun mening hebben gegeven.

Als je dat eerst doet gaat het al een stuk gemakkelijker.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Fortune schreef:

Gaat er toch helemaal niet om hoeveel duizenden mensen hierop gestemd hebben.

Kan je alleen maar vanuit gaan dat het gros van de mensen niet bekwaam zijn als het op films aan komt.

Wat een onzin, meer dan genoeg films gezien en dan ga jij me nu even vertellen dat je niet bekwaam bent qua films als je hier een hoog cijfer aan kwijt kan (want dat is wat je insinueert al typ je het niet letterlijk).


avatar van Fortune

Fortune

  • 4317 berichten
  • 2774 stemmen

DonOswaldo schreef:

(quote)

Wat een onzin, meer dan genoeg films gezien en dan ga jij me nu even vertellen dat je niet bekwaam bent qua films als je hier een hoog cijfer aan kwijt kan (want dat is wat je insinueert al typ je het niet letterlijk).

Dat zeg ik toch helemaal niet, het gaat erom dat het gemiddelde niks met de kwaliteit van de film te maken heeft. Ik zeg niks over als iemand hier een hoog cijfer aan geeft dat hij geen bekwaam filmkijker is.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Dat leek je wel te bedoelen, van wat ik uit die zin op kan maken. Maar als dat dus niet is wat je bedoelt, my bad!


avatar van gukker

gukker

  • 343 berichten
  • 819 stemmen

[quote]Reinbo schreef:

(quote)

Met een opbrengst van 750 miljoen dollar durf ik te wedden dat Warner Bros bij Nolan zal smeken om een deel 2 (al vraag ik me af of dat kan, tenzij het een verhaal met hele andere personages wordt.)


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dan zal ik die waarschijnlijk overslaan. Lijkt me verder niet zo moeilijk om hier een vervolg op te bedenken. GeefDiCaprio gewoon een nieuwe opdracht. Overige personages zijn toch ook compleet vervangbaar.


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4897 stemmen

Reinbo schreef:

Lijkt me verder niet zo moeilijk om hier een vervolg op te bedenken. GeefDiCaprio gewoon een nieuwe opdracht.

Hmm, ''gewoon'' even een nieuwe opdracht. Oké, het wordt nodig tijd dat jij deze film weer gaat herzien. Zo makkelijk zit het namelijk niet.


avatar van Stephan

Stephan

  • 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Laat 'm gewoon wakker worden


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

Geloof niet dat de waardeeribg van Reinbo dan hoger uitvalt.


avatar van eltorro

eltorro

  • 900 berichten
  • 3059 stemmen

Stiekem is Reinbo al de grootste fan van Inception, met al die berichten van hem.


avatar van AC1

AC1

  • 5775 berichten
  • 909 stemmen

Sommige mensen zijn gewoon fanatiek, niet alleen als voorstander maar ook als tegenstander.


avatar van Hectometerpaal

Hectometerpaal

  • 722 berichten
  • 964 stemmen

Neuh, de meeste om aandacht schreeuwende tegenstemmers zijn net als de zeurende pro-stemmers, mannen.

En dan krijgen ze haantjesgedrag-achtige trekjes, wie kan het verst pissen, wie heeft de grootste en jouw stemgedrag klopt niet en jij begrijpt de film gewoon niet etc etc. Het worden dan net kleutertjes.

En dan heb ik het niet eens over het blije smilie gebruik. Houdt iemand een leuk verhaaltje en dan wordt er door iemand dit als antwoord gegeven.....

Daar staan dit soort sites om bekend heb ik het idee.

Teveel puberaal digitaal testosteron.


avatar van AC1

AC1

  • 5775 berichten
  • 909 stemmen

Hectometerpaal schreef:

wie heeft de grootste

Ik vermoed dat jij de grootste hebt, 'Hectometerpaal'.


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

Zo'n volwassen kerel als onze hectometerpaal kunnen we natuurlijk altijd gebruiken.


avatar van Hectometerpaal

Hectometerpaal

  • 722 berichten
  • 964 stemmen

Ik zou het niet beter hebben kunnen verwoorden!


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

Zo werkt op een discussiesite.


avatar van Filmfreaker

Filmfreaker

  • 536 berichten
  • 328 stemmen

GENOEG IS GENOEG! Ik houdt dit topic al weken in de gaten en Reinbo zit er constant tussen, weer eens te vermelden hoe slecht deze film is! En andere doen ook gezellig met hem mee. Wat is jullie probleem?

Als mensen de film goed vinden (zoals ik) laat ze dan. Reinbo geeft The Expendables een 4,5 en Inception een 1,5. En als ik het zo mag zeggen, The Expendables is geen slechte film (juist uiterst vermakelijk), maar qua plot en verhaal kan het gewoon niet op tegen deze film. Wie wil het tegendeel bewijzen?

Inception is veel origineler qua verhaal. Natuurlijk zijn de actiescènes in The Expendables veel beter dan hier.

Twilight vind ik ook een slechte film. Ik vermeld het eens luid en duidelijk en laat mensen erop reageren en ik discussieer met veel plezier mee, maar dit gaat toch echt te ver.

Mensen moeten maar eens gaan inzien hoe goed deze film bedacht is! En als je het niets vind, ben je niet gerechtigd om jezelf FILMLIEFHEBBER te noemen.

Reinbo als je het niets vind, fijn hoor! Dat hoeven we niet constant te weten. En zoals als is gezegd, op deze film valt niet makkelijk een vervolg te maken. Dan zal je de film maar eens moeten herzien.

Sorry voor mijn uitval, maar dit moest toch even uit. Mensen die deze film een 3,5 of hoger geven, bedankt!


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

Filmfreaker schreef:

Mensen moeten maar eens gaan inzien hoe goed deze film bedacht is! En als je het niets vind, ben je niet gerechtigd om jezelf FILMLIEFHEBBER te noemen.

We moeten dus eigenlijk gewoon allemaal jouw mening hebben?


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

The Expendables is geen slechte film (juist uiterst vermakelijk), maar qua plot en verhaal kan het gewoon niet op tegen deze film. Wie wil het tegendeel bewijzen?
Je weet het verschil in pretenties dus niet te vinden?


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Je zou je stem haast verlagen als je dit soort kansloze reacties leest


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik geef Expendables 5* Vind het plot ook beter, niet zo vergezocht als deze. Vind het ook veel heroïscher: een eiland op te balzen om een vrouw te helpen, ipv in iemands droom te gaan inbreken om je kinderen te zien.

En kunnen jullie nu eens over mij op houden. Jullie lijken wel een stelletje masochisten. Steeds maar klagen dat ik hier weg moet blijven. En doe ik dat, beginnen jullie zelf weer over mij.....

PS. Had ik al geschreven dat ik dit een matige film vond?


avatar van Filmfreaker

Filmfreaker

  • 536 berichten
  • 328 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
We moeten dus eigenlijk gewoon allemaal jouw mening hebben?

Okay, misschien was dat wat overdreven. Ik respecteer dat mensen deze film niet goed vinden, maar ze hoeven dat ook niet constant te laten weten, zoals Reinbo.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Te netjes wat mij betreft


avatar van Filmfreaker

Filmfreaker

  • 536 berichten
  • 328 stemmen

Reinbo schreef:

Ik geef Expendables 5* Vind het plot ook beter, niet zo vergezocht als deze. Vind het ook veel heroïscher: een eiland op te balzen om een vrouw te helpen, ipv in iemands droom te gaan inbreken om je kinderen te zien.

En kunnen jullie nu eens over mij op houden. Jullie lijken wel een stelletje masochisten. Steeds maar klagen dat ik hier weg moet blijven. En doe ik dat, beginnen jullie zelf weer over mij.....

PS. Had ik al geschreven dat ik dit een matige film vond?

PS. Had ik al eens gezegd dat je geen filmliefhebber bent als je dit niet kunt waarderen!


avatar van Filmfreaker

Filmfreaker

  • 536 berichten
  • 328 stemmen

rep_robert schreef:

Te netjes wat mij betreft

Meerderheid heeft toch de overhand:P