The Expendables (2010)

Actie / Thriller
103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)

geregisseerd door Sylvester Stallone
met Sylvester Stallone, Jason Statham en Jet Li

'The Expendables' zijn een groep huursoldaten, elk met een eigen specialisme die in opdracht infiltreren in een Zuid-Amerikaans land. Zij gaan de strijd aan met de wrede dictator die het land in zijn greep houdt. De mannen beseffen al snel dat niet alles in deze missie is wat het lijkt. Ze raken steeds dieper verstrengeld in een gevaarlijk web van bedrog en verraad. Hierdoor wordt hun missie gedwarsboomd en brengen ze een onschuldig leven in gevaar. Maar de mannen worstelen met een nog zwaardere uitdaging... één die hun band onderling dreigt te vernietigen.

avatar van Bottleneck
Pas dan maar op dat je buurman niet boos wordt..

avatar van steventje
Theunissen schreef:
Een Rambo V lijkt me wel gaaf met Sylvester Stallone achter een rollator. Op die rollator heeft hij dan een flink machinegeweer gemonteerd waarmee hij dan gedurende de hele film aan één stuk door schiet, min of meer wat ook het geval was bij Rambo IV. Dan is het geluid overigens wel van groot belang in de film.

Maar op een The Expendables deel 2 zit ik niet te wachten of mijn favoriete anti-held Chuck Norris moet erin meespelen. Natuurlijk wel met ringbaard.

Stallone ziet er trouwens nog behoorlijk afgetraind uit voor zijn leeftijd, iemand die leeft voor zijn vak. Dus ik denk dat die rollator eerder voor jou van toepassing zal zijn
In Rambo IV was alleen het einde van de film met het machinegeweer als ik me nog goed kan herinneren.
Chuck Norris wil ik ook graag zien in The Expendables II, samen met Vandamme en Segal en eventueel Snipes erbij.

Bottleneck schreef:
Pas dan maar op dat je buurman niet boos wordt..

Inderdaad, dan ben ik bang dat ik een alleenstaand huis moet gaan kopen.

steventje schreef:

Was het wel de echte Sylvester Stallone die we zagen in deze film of wat het een CGI Sylvester Stallone die we zagen

Reinbo
Ik ga zo nog een keer, zal er eens goed opletten. Hoop dat ik 'm na drie keer ook helemaal begrijp, het gaat allemaal zo snel, lig na het zien wan deze film steeds te tollen in mijn bed. Wie vocht met wie, wat zeiden ze tegen elkaar en hoe was de kill. Best complex, Inception is er niets bij.

avatar van Justinw
Inception is hier ook totaal niet mee te vergelijken. Publiek is ook anders. Een ingewikkelde thriller(die niet echt ingewikkeld was). Of een hersenloze actiefilm die het gevoel uit de 80's weer omhoog moet brengen.

Zijn toch wel de 2 films waar ik het meest naar uitkeek in 2010 en allebei 3.5. Dus geen meesterwerken waar ik op gewacht had

Reinbo
Ik kan inception met de droom, de actie en de kick anders een stuk makkelijker op een rijtje zetten dan de gevechten, de one-liners en de kills van deze? Dus welke is nu hersenloos en welke is complex. Bovendien boeken the expendables wel een zeker resultaat. Als iets hersenloos is dan is het wel DiCaprio die gewoon zijn kinderen op het vliegtuog had kunnen laten zetten. Of de kijkers die dat niet door hebben.

avatar van Justinw
Oke, maar als iemand met het idee naar de bios gaat om een film te bezoeken waar je bij moet nadenken! Kiest hij denk ik toch een Inception boven een Expendables. En die briljante one-liners kon ik hier trouwens ook niet vinden.
Stallone mag best een deel 2 maken waar hij sommige dingen wat beter uitwerkt. En vooral wat aan de CGI prutst.

Reinbo schreef:

Ik snap dat je in elke post een statement wilt maken Reinbo, maar om te zeggen dat Inception makkelijker te volgen is dan The Expendables gaat me toch echt iets te ver...

avatar van yeyo
tomola schreef:
is in pre-production..

Nop

Reinbo
Het was niet al te serieus bedoeld. Ging me eigenlijk vOoral om het 'tollen' (gelijkenis met 'trollen' berust op toeval).

Bij Inception zie je een tolletje, hier t(r)ol ik zelf.

Stomme t(r)ollen!

Erg matig.
De film heeft best een paar aardige actiescenes, die eigenlijk nogal teniet worden gedaan door een suf verhaaltje (who cares about 1 of andere generaal en cliche CIA-er in de jungle? ) en volstrekt irritante dialogen en humor.
Grootste probleem is dat het daarmee totaal geen stoer testosteronfilmpje is, maar meer standaard actiemeuk.

Werkelijk de enige echt toffe scene was Statham met zn lekkere chick op de motor en het basketballveld. Dat kickte tenminste ass .

Die dialogen en groepsscenes waren buiten dom en ongrappig ook vreselijk ge-edit zodat het me meer aan Friends deed denken. 1 iemand maakt slechte grap, cut naar degene naast hem die flauw lacht, cut naar een ander, iedereen moet even snel in beeld komen etc. Vreselijk. Irriteert me mateloos.
In dat opzicht was de kerkscene met Arnie en Willis echt een genant dieptepunt in de actiefilmhumor.

En Sly is ook al een karikatuur van zichzelf geworden met die Botoxkop .

Nee, de hype zeer onwaardig, had zoveel leuker kunnen zijn.
Heel kleine 2*

avatar van simonvinkie
Oef, bereid jezelf maar alvast voor Kos.

Dikke lul?

Kleintjes mogen ook , wilde je niet beledigen.

Maar potverdulleme, werkt nederland niet meer? Ik kom een dag hier niet meer en BAM! ik weet niet hoeveel pagina's erbij.

Ik zeg: STOP DE UITKERING!

Om on-topic te blijven: Van Damme voor deel 2 Hoera!

avatar van MaximusGB
Gewoon een aardige actiefilm om lekker bij achterover te leunen , vond Statham wel goed spelen!

Melvin Udall
Het is dat er zo'n enorme cast met bekende koppen in rond loopt maar anders had dit toch wel een straight to dvd euroknaller geweest. Zoals gebruikelijk hoef je hier niet op zoek naar een verhaal of een of andere dubbele laag. De humor en oneliners zijn prima maar overall is het jammer dat er minder met de aanwezige cast is gedaan. Het ontbreken van een overdaad aan cgi is een pluspunt!

avatar van paul83
Nee ik schrijf niet meer erover want dan ga ik 2 * geven .

Het is juist bedoeld als een ode aan de jaren '80 films Sherlock....

Verder ben je een beetje blijven hangen in de one-liners van de film?

avatar van james_cameron
Vermakelijke maar uiteindelijk teleurstellende aktiefilm die ik puur op basis van het concept graag een hogere waardering had willen geven. Helaas: het idee is leuker dan de uitwerking ervan. Waardeloos script, vrij lelijk camerawerk en slechts sporadisch effectieve montage. De knokscenes zijn oké, maar de rest van de aktie laat te wensen over. Er wordt veel opgeblazen, dat wel, maar de aktiescenes zijn zelden opwindend. Van de akteurs doen Stallone en Statham het niet slecht, maar de rest van de cast is verspild. Al met al een rommelige en onevenwichtige film, waarin zomaar een bizarre emotionele monoloog van Mickey Rourke kan opduiken, waarna er weer rustig verder gemoord kan worden.

avatar van the new guy
Het middenstuk was net iets te langdradig, verder natuurlijk heerlijk.

avatar van the new guy
Nee ik schrijf niet meer erover want dan ga ik 2 * geven .

Alsof deze gasten echt kunnen acteren, natuurlijk niet. Rourke nog het best.

the new guy schreef:

Alsof deze gasten echt kunnen acteren, natuurlijk niet. Rourke nog het best.

Dat klopt .

avatar van Pitakaas
Ik neem aan dat jullie Willis dan niet meenemen?
Want die is toch wel beter dan Rourke!

Pitakaas schreef:
Ik neem aan dat jullie Willis dan niet meenemen?
Want die is toch wel beter dan Rourke!

Verschil moet er wezen ?

Wat een herrie!

Heeft Kos een cam versie gezien? Zo niet dan wordt hij oud.

Insect!

avatar van Ramon K
Kos brengt weer een beetje nuchterheid in dit testosterontopic!

Nomak
Verschil moet er wezen ?
Verklaar je nader, want aan al die oneliners van jou hebben we weinig.
Stallone is gewoon een prima acteur, wie dat ontkent heeft waarschijnlijk te weinig van hem gezien of heeft er gewoon geen kijk op. Ik kan best begrijpen dat mensen hem om één of andere vage reden niet moeten, maar zeggen dat hij niet kan acteren is natuurlijk onzin.

Wat een herrie!

Heeft Kos een cam versie gezien? Zo niet dan wordt hij oud.

Insect!

Als je doelt op het spring moment heeft kos wel gelijk hoor en nee ik heb geen cam versie .
Tenminste als jij dat bedoelt , heb het net beeld voor beeld terug gekeken en idd hij springt mis en ineens word er een ander beeld in geplakt dus erg slecht idd .

Nomak schreef:
Verklaar je nader, want aan al die oneliners van jou hebben we weinig.

We hebben het er niet over wie de beste is / of niet kan acteren , maar wie er beter speelt in de film en dan vind ik M Rourke .