The Hangover (2009)

Verenigde Staten / Duitsland
100 minuten / 108 minuten (unrated version)

geregisseerd door Todd Phillips
met Bradley Cooper, Ed Helms en Zach Galifianakis

Twee dagen voor zijn huwelijk, gaat Doug met drie vrienden naar Las Vegas, om daar een knallend vrijgezellenfeest te houden. Ze feesten er op los, maar als ze de volgende morgen wakker worden weten ze niks meer van de vorige avond. Om één of andere reden vinden ze een tijger in de douche en zitten ze opgescheept met een zes maanden oude baby. Doug is echter nergens te bekennen. Een race tegen de klok volgt om Doug toch nog op tijd voor het altaar te laten verschijnen.

avatar van Bakema NL
Een raadsel waarom dit zo'n succes is geworden en waarom zoveel mensen het de leukste komedie sinds jaren vinden. Is het dan zo slecht gesteld met komedies....waarschijnlijk wel.
Ik heb best een paar keer gelachen en gegrijnsd, maar het stelde alles bij elkaar niet zoveel voor. Al helemaal niet als je de buzz er om heen bekijkt.
Mensen laten zich tegenwoordig wel heel erg beinvloeden door de commotie vooraf en men is te snel tevreden. Dit is een poor man's comedy. Maar goed, waarschijnlijk tekenend voor de tijd. Hahaha, ik klink als een bejaarde.....maar dat ben ik zeker niet, echter deze film is het gewoon even niet.

En hierboven wordt de film vergeleken met Memento..........pffff, het kan nog geeneens in de schaduw van zo'n film staan en Memento is nog lolliger...wat knap is want er valt weinig tot niks bij te lachen.

avatar van thunderball
Deze laatst ook bekeken.
Destijds bij de bioscooprelease is deze film mij totaal ontgaan, pas van de zomer, toen je in de bioscoop dood werd gegooid met de trailer van deel 2, werd ik hier mee bekend.

Door de niet leuke trailer leek mij dit eerste deel helemaal niks, maar omdat ik er zo veel goeds over hoorde, ben ik toch gaan kijken.
Ik kon er niet meer naast zitten, want wat bleek dit een ontzettend leuke, originele comedy te zijn.
Ik heb werkelijk van begin tot eind met veel plezier zitten kijken en me regelmatig suf gelachen.
Vooral ook de onvoorspelbaarheid -iedere keer gebeurde er weer iets totaal onverwachts- vond ik het sterkste punt aan deze film.
Leuke rol ook van Mike Tyson, maar die Aziatische gast was echt het allergrappigste.

Een dikke acht, ofwel vier sterren.

NoNonsense
Dit is nu al een klassieker met 100% lachgarantie. Het verhaal over het vrijgezellenfeest dat niemand zich meer kan herinneren door "ruffies" is gewoon te bizar voor woorden. Doorbraak van acteurs Bradley Cooper, Ed Helms en Zach Galifianakis.
Houdoe

Mensen die niet om deze film kunnen lachen zijn wel heel zuur! Haha... Hoe kun je nou 1 ster geven voor zoveel fun!??? Tyson zou ze allemaal een mep moeten geven, misschien worden ze dan weer gezellig haha (sorry)... Ik heb de hangover gisteren weer bekeken en weer viel ik van mijn kruk van het lachen. ZEER goed! Klasse humor voor idioten

avatar van Naomi Watts
Sterke argumentatie, ik ga 'm gelijk verhogen.

Skycrawler
Eviep schreef:
Klasse humor voor idioten

Hiermee geef je gelijk antwoord op je vraag.

Eén emoticon kan deze hele film opsommen: XD

avatar van Hollywood007
Ik heb me wel geamuzeerd met deze film. Gewoon keileuke humor.
Er was eigenlijk maar één ding aan heel de film dat me irriteerde en dat was Mr. Chow.
Voor de rest niks dan lof.

avatar van eka81
ik vond het alleen leuk toen die ene gast zijn vrouw op haar plek wees. zij gaat vreemd en doet daarna raar...

film zelf 2.5 ster voor de moeite

avatar van tommycool
wel droge en grappige humor. soms een tikkeltje aan de saaie kant

avatar van AC1
AC1
Ik had erger verwacht maar toch, twee sequels?

avatar van daxclusive
Geweldige leuke film, heel lang geleden had ik hem half/half gezien en kon eigenlijk niet goed oordelen. Dus had mijn stem ook verwijderd en vanavond heb ik hem herzien. Super grappige film, zeker 4.0* waard. Op naar deel 2.

avatar van patrick17
Geweldige film!
Ik heb hem weleens bekeken toen hij net uit was als ik me niet sterk vergis
maar ik kwam hem nu weer tegen en heb hem vanmiddag weer eens bekeken.
Super geinige film! Ik heb me krom lopen lachen bij de momenten die er te zien
waren in de film.
Alle drie de rollen worden eigenlijk goed gespeeld maar vooral Zach Galifianakis is hilarisch in dit deel. De grappen en grollen die uit worden gehaald zijn stuk voor stuk mooi.
Ed Helms als tweede man die het goed invult. Die komt dermate de film helemaal los.
Zitten leuke stukken bij met o.a de Chinees '' Fucky You Motherfuckerssssssssssssssssssssss''
Ik heb er van genoten.

avatar van zgfproduction
deze film was veel beter dan deel 2

Uitstekende film waarin vier vrienden een wilde vrijgezellenfeest beleven waar ze de volgende ochtend niks meer vanaf weten. Onderhoudend omdat stukje voor stukje duidelijk wordt wat er gebeurd is. En deze zoektocht zorgt voor veel komische situaties en hilarische ontwikkelingen. Mede door de leuke personages zakt de film nergens in. Ook de acteurs doen het goed met de geschifte Zack Galifianakis voorop.

avatar van FilmProduction
Heerlijke film, kijkt lekker weg en je lacht je rot!

avatar van Boneka
Oei oei daar had ik toch veel meer van verwacht. De eerste "grap" viel al gelijk wat tegen (cliché) bij het passen. Ik had er echt zin in, het was er echt zo'n avond voor, maar een aflevering Laurel and Hardy had ik waarschijnlijk leuker gevonden. Het is inderdaad wat Bakema.NL hier al zegt; een paar keer kort gelachen en een grijns en dat was het dan wel. Aan het script lag het zeker niet, de uitwerking, misschien, maar wat denk je van dit stel acteurs? Zij vallen me vies tegen. Het is het allemaal net niet, en als je dan hoopt op een leuke scene dan is ie al weer heel snel voorbij.

Het plot en script is natuurlijk leuk gevonden en dat geldt zeker voor de setting in Las Vegas. Plus punt in deze film is de vormgeving. Ook de muziek krijgt van mij pluspunten. Daarbij is het eind met foto's leuk gevonden. Als komedie krijgt hij van mij een onvoldoende, de rest scoort net even wat meer.

avatar van Franza
Ik vind deze geweldig!

congo
Lekker verfrissende Amerikaanse komedie. Leuke humor, geniale personages en gebeurtenissen en bijna soms offensief. Ook vind ik de film op audiovisueel aspect erg sterk: Las Vegas wordt mooi in beeld gebracht. Het einde is leuk, niet echt voorspelbaar dus wel een beetje twisty. Dit is wel een van de beste komedies afgeleverd sinds de laatste jaren.

avatar van Starmaster501
A.K.A: Very Bad Trip, onder welke naam hij in België in de schappen lag...

Starmaster501 schreef:
A.K.A: Very Bad Trip, onder welke naam hij in België in de schappen lag...

Dat is vermoeddelijk de franstalige alternatieve titel, in de Fnac van Brussel ligt hij zo op dvd.

Een redelijke komedie die met name door haar vreemde, verrassende en 'extreme' momenten/situaties blijft boeien en daardoor ook wel, zo nu en dan, aanzet tot lachen.

In de bioscoop gezien en zou hem na afloop 4 sterren hebben gegeven omdat het gewoon een toffe comedy is. Toen ik hem laatst terugzag op dvd vond ik er veel minder aan omdat de nieuwigheid en de verassing eraf waren.
Toch wel een tip om hem een keer te bekijken.

Zeer leuke film! Eigenlijk klopt alles gewoon. De types, het verhaal en de uitwerking. Echt op heel veel momenten heb ik hard moeten lachen. Naast de vier hoofdrolspelers zijn de bijrollen van bijvoorbeeld Tyson en die Chinees ook erg grappig. Zeker 4*

oup
Is dit nou DE hitfilm van 2009? Wat een tenenkrommend geheel zeg. Belachelijk slecht acteerwerk. Niveautje onderbroekenlol, maar zo niet grappig. Met heel veel pijn en moeite dit gedrocht uitgekeken. Nee, dit was helemaal niets.

avatar van popcorn en cola
Als je een keer écht wil lachen... deze dus. Geweldig, vooral met een biertje erbij. PS. sla deel 2 gerust over.

avatar van Octo
Matige film met hier en daar een grijs tot kleine lach. Al met al toch wat pover

De 'leukste komedie sinds jaren' vind ik hem niet, maar ik heb er wel hard om moeten lachen. Samen met vrienden hangend op de bank deze film kijken. Ja zeker doen!
Een film met weinig inhoud waar je gewoon dom naar kunt staren. Maar dan wel op een postieve manier

Zeer goede komische film. Leuk verhaal.

avatar van steefke
Heb mij kostelijk geamuseerd met deze film
top komedie