The Hangover (2009)

Verenigde Staten / Duitsland
100 minuten / 108 minuten (unrated version)

geregisseerd door Todd Phillips
met Bradley Cooper, Ed Helms en Zach Galifianakis

Twee dagen voor zijn huwelijk, gaat Doug met drie vrienden naar Las Vegas, om daar een knallend vrijgezellenfeest te houden. Ze feesten er op los, maar als ze de volgende morgen wakker worden weten ze niks meer van de vorige avond. Om één of andere reden vinden ze een tijger in de douche en zitten ze opgescheept met een zes maanden oude baby. Doug is echter nergens te bekennen. Een race tegen de klok volgt om Doug toch nog op tijd voor het altaar te laten verschijnen.

AC/DC
Deze lijkt me echt geweldig, moet ik zien!!

Uber lachen.......

Ook gezien in de sneak. Deze film is echt een topper in zijn genre. Wanneer deze op DVD uitkomt zal ik hem ook zeker kopen!

avatar van Xen0n
Wow dit krijgt nogal hoge stemmen!
Dit maakt mij heeeeéél nieuwsgierig

avatar van bellebeest
idem hier krijgt echt wel hoge stemmen ( zelfs op IMDB) had niet gedacht dat hij zo goed was

avatar van Woutrr
die wil ik zeker nog zien!

avatar van Coelers
Gezien in de sneak.
Heb erg gelachen en samen met mij de rest van de zaal.
Zeker een film die ik ga toevoegen aan mijn dvd collectie.

avatar van Seam
Dit kan toch nooit zo goed zijn ? De plotomschrijving is behoorlijk triest vind ik zelf.

avatar van JellevOosterhout
lijkt me echt een goede film
orgineel en leuk verhaal

avatar van RodneyS
Heel leuke deze film. Verrassende plotwendingen en van een niet zo heel origineel verhaal toch echt leuke film weten te maken.

avatar van LucretiaBorg
Ik las net gisteren de review van deze film en het lijkt mij echt een hele leuke film, niet zo zeer het verhaal, maar alles wat ze meemaken en het niet herinneren en de bruidegom is zelfs helemaal foetsie en dat schijnt veel hilarische momenten op te leveren en idd wat plotwendingen.
Ik ga hem i.i.g. zeker kijken en dat terwijl ik niet zo van komedie's hou. 4* kreeg hij in de Veronica gids, dus ben erg benieuwd, kan wel wat humor gebruiken n.l. en in deze film schijn je je helemaal "scheel" te lachen, dus dat kan nog leuk worden.....

Vandaag de voor premiere gezien, heel goede film! Veel lach momenten en onverwachte wendingen.

Zeker een aanrader!

SanneW
Vandaag in de premiere gezien met de PUC. Eigenlijk was het voor Veronica.

Wat een briljante film! Ik heb helaas niet gelachen, maar ik vond de film zelf erg leuk! Ze mogen vaker van zulke films maken!

avatar van ArcovandenBroek
Wat een briljante komedie is dit geworden zeg! Eindelijk weer eens een topper, heb onwijs genoten. Een aantal vrienden hadden The Hangover in de sneak gezien, maar ik was op vakantie. Vandaag een voorpremiere in Pathe De Kuip, het vroege opstaan meer dan waard. Ik ga um snel nog eens zien, met Dumb and Dumber bij de top der komedies.

hilarische film!

Gisteren gezien in de bioscoop. Had eerlijk gezegd onderbroekenhumor verwacht, maar deze film overtreft gelukkig mijn verwachtingen. Wat een geweldige film, vooral de schoonbroer ... wat een held !!! Ga hem ook zeker toevoegen aan mijn dvd-collectie.

avatar van Tharoy
Zitten er veel flauwe sexgrappen in? Dat vind ik namelijk meestal niet zo leuk. Maar als het wat weg heeft van Dumb & Dumber ga ik 'm zeker wel een keer kijken.

avatar van Materny
Er zitten geen flauwe seksgrappen in, en het heeft absoluut niks weg van D&D.

avatar van Tharoy
Dan zal ik hem zeker wel kijken, dat ie niet op D&D lijkt maakt niks uit, zolang het maar een goede komedie is.

Is die linker nou Ryan Dunn van Jackass?

Nee.

avatar van Xx_se7en_xX
Seam schreef:

Ga nou maar eerst de film kijken.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Persoonlijke aanvallen verwijderd.

avatar van jacobine_rodijk
Waarschijnlijk net wat té hoge verwachtingen na alle lovende berichten, ik kom namelijk niet hoger uit dan "heel erg vermakelijk."

Paar erg leuke situaties, maar had toch net op wat meer gehoopt. Vooral de tijger-in-de-badkamer viel me achteraf wel tegen hoe het in elkaar zat. Maar Cooper, Helms en Galifianakis vormen een erg leuk team, die tweede kater die gepland staat voor 2011 mag gerust komen. 3,5*

avatar van Macmanus
Zach Galifianakis!

Ja film waarbij je inderdaad het risico loopt door alle lovende reacties er met iets teveel zin heen te gaan. Maar toch heeft de film een flow die toch in vooral in de betere komedies voorkomen. Harold and Kumar, Office Space beetje die richting moet je denken.

De drie acteurs vullen elkaar heerlijk aan, het gaarste personage van de vier word ook erg leuk zowat de gehele film vermeden. En de man die heerlijk droog kan zijn Zach Galifianakis, die ik al een beetje kende van zijn stand-up is in 1 keer door deze film een komedie held over de gehele wereld geworden. Hoewel hij in de US al een redelijk cult following heeft.

Die foto's ook Overigens was Bradley Cooper, ook erg goed te doen, leek me de minst leuke van de drie, maar hij hield zich netjes staande.

4 sterren.

avatar van Tabossi
Gisteren gezien in de Mustsee in Tilburg. Wát een briljante film. Lang geleden dat ik me zo heb kapot gelachen tijdens een komedie. Hoewel de situaties absurd zijn, zijn de personages dat niet. Oké, baardmans is een wat apart type, maar de kracht zit hem erin dat de cast precies zo reageert op de dingen zoals de meeste mensen zouden reageren. Ook het hele kater-plus-wat-zwarte-gaten-in-de-herinnering-idee is herkenbaar en maakt het zo gemakkelijk om mee te leven. Goed getimede humor en veel gescheld, wat ik - in tegenstelling tot sommige anderen - een leuk aspect van 'de nieuwe komedie' vindt. Want zeg zelf: iedereen scheld in het echt net zo veel. 'Toedelooeee Moddafuckaaaaz'

avatar van m1701
Film was ontzettend grappig
Verhaal was ook super leuk. Met elke keer weer nieuwe dingen. TOP!
Film moet je zeker een keer gezien hebben.
Vooral die chinees was super

Motherf*ckerrrrrrrrrr

Zeker de moeite waard 3,5*

avatar van Ajax&Litmanen1
Vermakelijk filmpje! 1 van de betere komedies die ik de laatste tijd heb gekeken.
Het verhaal is natuurlijk een hele rare maar het is wel erg geinig om een nacht flink doorhalen met een 12 uur lang zwart gat voor je te krijgen waarna we steeds meer zien wat er nou is gebeurd. Zeker de stukken met de tijger en de baby waren erg geinig.
De 4 hoofdpersonen zijn geen bekende acteurs maar doen het wel goed. Ieder heeft wel zijn eigen charme. Je krijgt eigenlijk na de intro 1 lange chaotische film te zien. Goddank heeft de film best een aardig niveau en hoeven we het niet te doen met scheet en boer grappen. Er komen genoeg personen voorbij die de film leuke grappen en momenten meegeven.

Aanradertje!

avatar van The_Chosen_One
Leuke film vandaag gezien. Echt een popcorn film waar je kan relaxen en zien hoe het mis gaat maar weer goed afloopt. Wel een *4 waard

avatar van je80roen
Echt een topper in het genre. Het is natuurlijk geen diepgaande film. maar in de onderbroek-lol categorie wel een van de leukste die ik ooit gezien heb. Americain pie voor volwassenen, alleen dan veel leuker!!!!! De aftiteling is ook geweldig, maakt de film helemaal af. Die foto met die gozer met die baard die een pijpbeurt krijgt van die oma in de lift en dan dat gezicht erbij GEWELDIG!