The Hangover Part III (2013)

geregisseerd door Todd Phillips
met Bradley Cooper, Ken Jeong en Zach Galifianakis

Deze keer is er geen huwelijk. En dus ook geen vrijgezellenfeest. Er kan niets misgaan, toch? Wanneer Alan (Zach Galifianakis) na de dood van zijn vader door een diep dal gaat, is de 'Wolfpack' het enige wat hij nog heeft. Het gezelschap komt samen wanneer ze door een zaak uit het verleden achtervolgd worden. Maar Las Vegas is slechts één van hun stopplaatsen...

Sterkste grap zit direct aan het begin, rest viel wel mee.

avatar van cantforgetyou
De film begint erg leuk met de giraffe. Daarna werd het steeds slechter. Ik vond alle hangovers al niet zo geweldig. Dus had dit wel verwacht. Erg matig en vaak niet leuk.

avatar van ILDIB
alle slechte stukken uit deel 1 en 2 komen hierin terug. vrij matig. Marshall gaat nog de rest is gewoon vrij flauw. . Alan moet de boel redden maar is gewoon meer van hetzelfde. .

en dan veronica die de aftiteling overslaat. knuppels. .

avatar van Tapa
Leukste stuk van de film zenden ze niet uit op Veronica, hooguit een paar keer een glimlach, meer niet. Alan en Chow waren best irritant.

avatar van Timothyvdmeer
Meer van hetzelfde en dat was 1 keer leuk maar niet 3 x.

avatar van K. V.
Deze was toch weer beter dan deel twee (echt een herhalingsoefening van het origineel, maar minder grappig). Alvast een origineler verhaal en eens geen vrijgezellenavond.
'k vond de film wel serieuzer dan de eerste en dus ook minder grappig (behalve de aftiteling).
De cast was wel weer goed op dreef.
Toch leuk dat 'k me toch nog aan deze heb gewaagd. Het was wel een ander concept dan de vorige films (minder grappig, maar meer verhaal), maar vond hem wel het bekijken waard.

avatar van Donkerwoud
Overbodige sequel. Pijnlijk ongrappig in hoe het dwangmatig probeert te scoren met puberaal leedvermaak en een vreemde fixatie met het typetje Mr. Chow. Zoals het een derde deel in een franchise betaamt, heeft het weinig meer te maken met de kracht van het origineel; dus geen wilde avonturen na een heftig avondje uit, maar nu een geforceerd misdaadplotje om de belangrijkste figuren bij elkaar te krijgen.

Derde episode van de Hangover-trilogie en helaas nog slechter dan deel 2. Wanneer gaan filmmakers eens leren om kaskrakers niet steeds uit te melken met jammerlijke vervolgverhaaltjes. Doorbraak uit deel 1 Zach Galifianakis staat centraal in deze threequel bestaande uit flauwe scetches, doorzichtige grappen, ontsnappende crazy Koreanen, giraffen en bruggen. Geen zuippartijen, blackouts en tijgers deze keer ... en wat jammer. 2*

avatar van Ajax&Litmanen1
Net als de twee voorgangers opnieuw gezien, op bluray. Zo zonde dat men na een prachtige eerste film twee vervolgen maakte die op geen enkel vlak kunnen tippen aan die zo fijne eerste. Oke, deel 2 kon er nog wel mee door maar was een herhalingsoefening en deel 3 slaat de plank gewoon volledig mis, ook al was het eerste kwartier wel weer ouderwets goed. Maar het duistere misdaadplot past er gewoon niet bij en de humor verdwijnt des te verder in de film steeds meer naar de achtergrond, al is het slot in Vegas nog wel aardig. Geen draak van een film, wel een volledig overbodige.

2,5 blijven staan.

avatar van Kondoro0614
Nou goed, dan maar ook weer even wat tijd vrij gemaakt om de trilogie dan waardevol aftesluiten en alle films gekeken te hebben, vind ik het toch komisch hoe snel het niveau van deel één gezakt is en vooral verkloot is door de twee herhalingen die volgden want man ó man wat was dit derde deel vergeleken bij het eerste deel niet om aan te zien, echt verschrikkelijk. De leukigheid is er zo langzamerhand wel van af, en de orgineliteit is al sinds deel twee nergens meer te zoeken en dat vind ik best jammer, zeker omdat ik best heb genoten van deel één. Dit derde is al helemaal een verschrikking, zeker omdat het concept totaal niet meer doelt op het feit waar ‘The Hangover’ ooit voor stond, en dat is jammer.

“Do you even know how to get home?”
“Of course I do. I'm a grown man. I'll ask a stranger.”

Tja, ik zou het een beetje kort houden aangezien ik best moe ben om wat langs uit te typen, en ik denk dat het ook niet echt waard is voor deze film om veel energie er in te stoppen aangezien de film het amper waard is.

De film doemt zich voort door te doelen op vooral puberalistische komedie, wat nu niet meer echt een leuke doelstelling is om de film door te komen. De cast is het zelfde, en helaas vond ik het niveau van Zach nu ook dusdandig drastisch naar beneden kelderen dat ook zijn rol geen indruk wist te maken.

Het verhaal is ook niet echt bijzonder, vooral op het punt waar Alan een giraffe koopt en deze vervolgens onthoofd word is nergens echt super vermakelijk te noemen in mijn ogen, en dat vind ik best jammer aangezien deel één en twee best een geinig verhaal hadden maar daar hadden ze het gewoon bij moeten laten. We volgen de drie vrienden nu weer, terwijl Doug wederom weg is. Hij word nu gegezijeld door een rijke zakeman die mot heeft met Chow, Chow blijkt goudstaven bij die man gestolen te hebben en deze wil die staven graag terug. Hij stuurt de drie vrienden op pad om zo Chow te vinden en Doug te redden, ja het heeft nog weinig met ‘The Hangover’ te maken, dus een overbodig derde deel.

avatar van Shadowed
Matig.

Voorgaande delen moet ik nog eens bekijken, maar het lijkt er gewoon op dat ze het nog een keer doen. Althans, niet echt, want deze film kiest ondanks zijn titel voor een meer road achtige film en laat het dronken-wakker-worden achterwege.

Niet echt grappig helaas, Cooper heeft geen goede komische uitstraling en hoort eigenlijk niet echt dit soort rollen te spelen, Galifianakis is al wat leuker, maar hij speelt dan ook echt zijn karakter goed. De film kent na het eerste half uur haast geen leuke delen meer en is soms zelfs saai.

Suffe film, die waarschijnlijk helemaal niks toevoegt in zijn reeks. Hiermee zijn mijn verwachtingen van deel 1 & 2 gelijk omlaag gekelderd. Vond dit niet echt een komische bedoeling, van iets dat puur een komedie hoort te zijn.

avatar van Harley Quinn
laurel schreef:
En eigenlijk had ik dat al moeten doen bij die verschrikkelijke giraffe scene in het begin.

Gelukkig, ik ben niet de enige die deze gruwelijke en misplaatste scène verre van grappig vond.

CGI of niet: dierenleed kan en mag nooit hand in hand gaan met humor. Wie het leuk vindt om een dier mishandeld of vermoord te zien worden, heeft wat mij betreft het hart op de verkeerde plek.

avatar van Ajax&Litmanen1
Harley Quinn schreef:

Hahaha, die giraffe scène was nou juist de enige geslaagde scène van de film. Zo heerlijk fout en typisch Hangover. En als je verdrietig wordt van een CGI dier dat dood gaat in een komedie, dan zou ik misschien maar alleen nog romantische komedie's gaan kijken ofzo. Dan ben je snel getraumatiseerd.

avatar van Harley Quinn
Ajax&Litmanen1 schreef:

Dat zijn nogal wat aannames: verdrietig, snel getraumatiseerd, alleen maar romantische komedies...

Eerlijk gezegd komen geen van bovengenoemden overeen. Als dierenliefhebber vind ik het gewoon fout en kan ik de humor van zo'n scène niet inzien. Regisseur Todd Phillips heeft er ook het nodige commentaar op gekregen, zo ik het me herinner. Overigens houd ik totaal niet van romantische komedies. Niet mijn ding.