• 8.260.539 stemmen

Cloudy with a Chance of Meatballs (2009)

Animatie / Familie | 90 minuten

Met onder meer: Bill Hader, Anna Faris en James Caan

Releasedatum: 17 februari 2010

Plot Cloudy with a Chance of Meatballs

"Prepare to get served."

Flint Lockwood (Bill Hader) is een mislukte uitvinder, die met creaties als een apengedachtenvertaler helaas weinig succes oogst. Tot hij op een dag een machine uitvindt die ervoor zorgt dat het donuts, ijsjes en gehaktballen regent. De enige vriend en collega van Flint is Steve, een aapje dat alleen maar aan eten denkt. Sam (Anna Farris) is een enthousiaste stagiaire die voor een weerstation werkt. Ze droomt er van om een professionele weervrouw te worden en die droom zou wel eens werkelijkheid kunnen worden wanneer ze als enige bericht over een bui van cheeseburgers.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Flint Lockwood / FLDSMDFR (stemrol)

Samantha "Sam" Sparks (stemrol)

Tim Lockwood (stemrol)

Brent McHale (stemrol)

Mayor Shelbourne (stemrol)

Calvin "Cal" Devereaux (stemrol)

Officer Earl Devereaux (stemrol)

Manny (stemrol)

Steve the Monkey (stemrol)

Young Flint (stemrol)

avatar van Aardbeitje

Aardbeitje

Echt een superleuke kinderfilm! Als ik wat jonger was (10 ofzoiets) was ik verliefd geworden op Flint, wat een schatje is dat! Die vader is ook heel grappig, maar ja, het helpt denk ik dat ik om alles moet lachen.

avatar van RuudC

RuudC

Het is eigenlijk toch wel jammer dat een film met zo’n fantastische opening en tussenstuk een toch behoorlijk gejat einde heeft. Net als Up vond ik Cloudy With A Change Of Meatballs heerlijk fantasierijk. De opbouw is vrij klassiek voor een animatiefilm voor de hele familie. Het einde bevat teveel knipogen naar The Day After Tomorrow en zelfs Star Wars (met ipv een death star een gehaktbal). Het feit dat de meeste karakters weinig inhoud hebben of zelfs ronduit vervelend zijn, wordt compleet teniet gedaan door geweldige scenes. Wellicht die met het drillpuddingkasteel voorop. Ik ben niet snel weg van de visuele schoonheid in computer geanimeerde films, maar hier heb ik vanwege het uitgebreide kleurgebruik erg van genoten. Veel leuke grappen, maar de belangrijkste factor is hier toch echt de originaliteit. Je moet het maar bedenken.

avatar van TimZor

TimZor

[quote]Mescaline schreef:

Leuke vermakelijke en grappige film! na het einde toe wordt de film wel een beetje clichématig maar dat viel ook wel een beetje te verwachten.

Voor de rest zeker een aanrader en mooi gemaakte animatie!

Hier sluit ik me wel bij aan erg vermakelijk alleen ergerde ik me heel erg aan de (zogenaamde) baby waardoor ik geen 4 ga geven maar een 3,5.

avatar van tapilatu

tapilatu

Ik wil ook zo'n aap als huisdier! Wat een meester is dat zeg!! Verder een vermakelijke fillm ook voor iemand die wat ouder is. Het is inderdaad een cliche film, but who cares? Het is een film voor kinderen dus mag het van mij ernstig cliche zijn. Het verhaal is orgineel( hoe verzin je het??) en de animaties zijn prachtig! Zou misschien aan mij liggen, maar dit was soms een beetje cartoony achtig........en dat gaf voor mij net het beetje extra's

Gummiebears.......hell yeah

avatar van Jessen0wnt

Jessen0wnt

It's okay, it's just pain.

Standaard filmpje dat enorm lekker weg kijkt en toch verrast op bepaalde voedsel-momenten. Gewoon leuk gevonden, moet je nageven. Cloudy with a Chance of Meatballs is een animatie film die eigenlijk alles heeft en daarom zijn voordeel eruit haalt. Vlot spontaan verhaal, rollende humor en goedbedoelde sentimentaliteit. Het bedenken van een personage die begint als sul en eindigt als (nerd-)held is natuurlijk altijd makkelijk scoren, maar wat ik juist zo goed vind is dat ze meerdere personages hebben die ook een karakter-verandering krijgen. Voor mij misschien wat te ver uitgelicht, maar ik denk dat voor kinderen het in zoverre ook kansen biedt om de pestkop te leren begrijpen, of een vader die zich ongelukkig formuleert. Spreekt niet altijd voorzich in familiefilms.

Toch wat jammer dat de film het laatste half uur eindigt in een groot spektakel, waar we al bij voorbaat weten hoe het gaat aflopen. Opzich niet vervelend en onverwacht, maar moet toch gezegd worden. Al met al een lekkere wegkijker. Ik ben tevreden voor vandaag.

3,5 ster

avatar van ILDIB

ILDIB

Gewoon grappig, helaas ontspoort ie op het einde toch wel enigzins in rommeligheid en too much zooi. En hoe loopt t nu af met t eiland in de toekomst?

avatar van mister blonde

mister blonde

• 11940 berichten

Afgezet, want een flauwe ellende. Lelijk gemaakt, pijnlijk onleuk en de tienminuten die ik zag de ene voorspelbare gebeurtenis na de andere. 0,5 sterren werk.

avatar van Decec

Decec

Een leuke animatiefilm...

Leuk gemaakt...

Wel grappig dat kippetje loopt...

Prima verhaal...

Mooi HD kwaliteit...

Ook perfect achtergrond muziek (Dolby Digital)...

Leuk voor de hele familiefilm...

Geen 3D gezien

avatar van the new guy

the new guy

Een van de grappigste animatiefilms die ik ooit heb gezien. Waar Toy Story vooral heel erg goed was, was deze film vooral erg grappig. Hele sterke grappen en, geloof het of niet, herkenbare situaties. Meer van dit aub.....

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

Er komt een vervolg. Cloudy 2: Revenge of the Leftovers,gaat hij heten.

avatar van disneystore

disneystore

TheLionKingFan schreef:

Er komt een vervolg. Cloudy 2: Revenge of the Leftovers,gaat hij heten.

Geen idee of TheLionKingFan weer een nieuwe grap maakt (die hij waarschijnlijk niet eens zelf bedacht heeft) maar ik hoop van wel.

avatar van jordandejong

jordandejong

disneystore schreef:

Nope. Opvallend dat Terry Crews (The Expendables) een stemrol heeft.

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

disneystore schreef:

Nou nou. Wat zijn we weer leuk.

avatar van disneystore

disneystore

TheLionKingFan schreef:

Nou nou. Wat zijn we weer leuk.

Sorry ik dacht echt dat je een grapje maakte. Die titel is gewoon zo lame

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Opvallend dat ik Cloudy nog nooit had gezien, want ik ken de film al jaren en wilde hem al veel langer eens proberen. Nu wel gekeken en gelukkig maar, want ik heb me uitstekend vermaakt. De verwijzingen naar rampenfilms zijn leuk, zeker omdat het vrij origineel over voedsel gaat als probleem. Daarnaast ziet alles er heerlijk kleurrijk en fris uit, waardoor het bij elkaar prima weet te overtuigen als film. Ik miste misschien wel wat meer volwassen grappen, maar echt erg was het niet.

PS: De vader van Flint was grappig!

avatar van Zeriel

Zeriel

• 1964 stemmen

Krankzinnig verhaal. Visueel uitstekend, mooi kleurverbruik.

Alleen de karakters zijn nogal flets en cliché, zo ook het verloop van het verhaal.

Die vader, dat is toch gewoon de kok uit de muppet show.....?

ik vond hem echt heel saai

avatar van m1701

m1701

Erg leuke film.

Het onderliggende verhaal wat standaard maar zeer leuke uitwerking

door al het eten dat naar beneden komt

Leuk om een x te kijken

avatar van baspls

baspls

Door dit soort films haat ik CGI Computer animatie. DIT IS ROTZOOI. 90 minuten verspilling van je tijd.

avatar van K. V.

K. V.

Dit was nog een aangename verrassing. 'k had eigenlijk lage verwachtingen bij deze film, maar hij heeft me aangenaam verrast.

De figuurtjes zagen er wel minder realistisch uit, maar verder zag hij er wel erg goed uit. Vooral het puddingkasteel was erg geslaagd en verder was het een kleurrijke film.

De stemmen zaten ook goed en het verhaal was ook boeiend genoeg. Nog een pluspunt was de humor, die was rijkelijk aanwezig.

Leuke animatiefilm.

avatar van stijntjeee4

stijntjeee4

Erg leuke en grappige film met een dun maar goed verhaallijntje, over de animatie valt te spreken maar zelf die vond ik niet zo heel erg slecht, echter zijn de nederlandse stemmen wel bagger.

avatar van baspls

baspls

HET IS EEN SCHANDE. Deze film een 3,22!!!

Oké officeel deel ik nu niet meer de mening van de gemiddelde MM-gebruiker.

avatar van Parisa

Parisa

Gisteren werd hij uitgezonden en aangezien dit een wat grotere naam is op animatiegebied, heb ik me er ook maar eens aan gewaagd.

Dat had ik beter niet kunnen doen. Het verhaal is voor volwassenen echt te dun. Door deze hele film heen is te merken dat hij specifiek voor kinderen is geschreven. Er zijn geen grapjes tussendoor die je stiekem alleen als volwassene begrijpt, maar waar kinderen zich niet aan storen. Verschillende wendingen kwamen me wel heel bekend voor uit speelfilms. Het middenstuk is behoorlijk saai.

Ook de animaties ligt het er net wat te dik bovenop. Het is wel kleurrijk, maar het is niet zo mooi of schattig, of wat dan ook getekend dat je het idee hebt dat je naar een bovengemiddelde animatie aan het kijken bent.

De personages zijn allemaal net wat te clichématig en hebben dus te weinig unieks om me op die wijze bij de film te kunnen betrekken. Datzelfde geld voor de gekozen stemmen. De meeste pluspunten liggen nog op het gebied van het hulpje van de weervrouw en de vader. Bijrollen zoals die van de agent en de burgemeester zorgen meer voor ergernis dan wat anders.

Deze animatiefilm is voor mij niet meer waard dan

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Hele aardige animatiefilm voor de kiddies...begint allemaal redelijk zoetsappig.

Echt leuk wordt het pas echt wanneer de zaken flink mis gaan lopen en we getroffen worden door een tornado van spaghetti bolognese om vervolgens compleet in de Star Wars-mood te gaan met killer-pizza en een Death Star-gehaktbal.

avatar van Spetie

Spetie

Het concept is erg leuk verzonnen. Water laten veranderen in eten zou een hoop problemen kunnen oplossen en ook weer nieuwe problemen doen veroorzaken, dat ook.

Ik vond Cloudy with a Chance of Meatballs daardoor ook erg fris ogen. Erg kleurrijk met een grote variatie aan eten dat uit de lucht valt. Van hamburgers tot aan gekleurde gummibeertjes. Ook zitten er diverse leuke verwijzingen in naar rampenfilms en Star Wars en de animatie ziet er ook best verzorgd uit. De personages zijn wel wat wisselend. Zo is de side-kick van Flint, het aapje, nauwelijks grappig. Flint zelf is wisselend en de vrouwelijke reporter Sam is wel redelijk leuk. Gelukkig is er nog wel de vader van Flint, die duidelijk voor de leukste momenten zorgt. Alleen al die gefronste blik van hem, doet je iedere keer weer glimlachen.

De humor is vaak op kinderen gericht, maar die verwijzingen maken het ook voor volwassener wat aangenamer, al had het op sommige momenten nog wel wat scherper gemogen. Maar ik heb me verder niet verveeld en me op zich prima vermaakt. En als ik het vergelijk met wat een grote studio als Dreamworks de laatste jaren aflevert, is dit toch een stuk beter.

avatar van missl

missl

Een man ontdekt een machine waarmee hij eten kan maken, die machine komt in de lucht terecht waar het heel mooi hangt met als gevolg dat de man kan beslissen wat voor eten er uit de lucht valt. Ik vind het wel een leuk concept, qua humor vind ik toch andere animatie films beter maar het is leuk om eens gezien te hebben.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Vermakelijke film die af en toe wat lijkt te missen op humor-vlak maar in het slot veel meer uit de kast trekt. En Anna Faris =

Kleine 4*

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19561 berichten

Ik kan deze geen score geven. Ik heb niet eens de 10 minuten gehaald, zo abominabel vond ik het.

avatar van Ste*

Ste*

Overwegend veel te ADHD om nog lekker kijkbaar te zijn. Weet niet of het aan mij ligt, maar het is allemaal zo onaangenaam snel gemonteerd en geanimeerd dat je je best moet doen om bij te houden wat er allemaal te zien is en gebeurd. Ook de humor moet het vooral hebben van malle ADHD-fratsen. Tegenwoordig hebben een hoop Amerikaanse mainstream-animatiefilms dat wel, maar verschil is dat dat in deze film niet tot nauwelijks goedgemaakt wordt met wat leukere grappen. Dat doet vermoeden dat de doelgroep voor deze film alleen (kleinere) kinderen is. Maakt het lastig beoordelen, want is het dan een niet-geslaagde film, of gewoon niet zo leuk voor mijn leeftijd?

In ieder geval begon ik al wat verveeld te raken met heel het concept na 25 minuten. Echt veel zin in nog een uur dit verhaal en deze personages had ik niet.

Gelukkig wordt de tweede helft van de film gered door alle ijs-landschappen, enorme puddingen, spaghetti-tornado’s en al het andere voedsel dat uit de lucht komt zetten. Leuk om te zien, en voor de voedselliefhebber toch wel om honger van te krijgen

Jammer dat het zich humor- en verhaaltechnisch toch niet kan meten met de betere films uit het genre. Het blijft allemaal wat kinderlijk, druk, en voor de best leuke vondsten wordt door de snelheid zo weinig tijd genomen dat je een keer met je ogen knippert en het gemist hebt. Had dus wat meer ingezeten, maar werd uiteindelijk iets leuker dan het zich liet aanzien in het begin.

3* - 3,5*

avatar van Parisa

Parisa

Ste* schreef:

Iets met een spijker en een kop.

Maar aan de andere kant lijkt suiker en ADHD weer niet specifiek met elkaar te maken te hebben. Volgens een recent onderzoek. Wel op voeding in het algemeen. Vat dat betreft past deze film wel in het plaatje.