Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013)

Alternatieve titel: Het Regent Gehaktballen 2

Animatie / Komedie

geregisseerd door Cody Cameron en Kris Pearn
met de stemmen van Bill Hader, Anna Faris en Neil Patrick Harris

Na de desastreuze voedselstorm uit de eerste film, zijn Flint en zijn vrienden gedwongen om de stad te verlaten. Flint aanvaardt de uitnodiging van zijn idool Chester V om de Live Corp Company te vervoegen, die de taak heeft om het eiland schoon te maken, en waar de beste uitvinders ter wereld technologieën ontwerpen voor de verbetering van de mensheid. Wanneer Flint echter ontdekt dat zijn machine nog steeds werkt en nu voedselmutanten kweekt, moeten hij en zijn vrienden opnieuw de wereld redden.

avatar van AmazingPP
wess16 schreef:
Is deze ook voor kleuters? Of te druk?

Nou eh... Ik denk niet dat ze veel van het verhaal zullen snappen. Kleuters...Nee. Acht, negenjarigen? Ja.

avatar van m1701
Visueel echt een prachtige film!
Al het "levend" eten was echt super mooi gedaan.
Verhaal niet heel bijzonder, maar zeker moeite waard om de film te kijken

wess16 schreef:
Is deze ook voor kleuters? Of te druk?

Mijn zoontjes van 3 en 5 vonden hem leuk. Ik vond hem wat hysterisch.

Snap alle negatieve recensies niet, superleuke film

avatar van wess16
Wouter schreef:

Mijn zoontjes van 3 en 5 vonden hem leuk. Ik vond hem wat hysterisch.

De kleuter (5) met wie ik was vond hem leuk en zeker 'niet eng'. Adhd-gedoe viel mij mee, maar behalve de dier-voedselcombi's niet veel bijzonders.

avatar van bl8
bl8
Het gebeurt zelden , maar de film na 20min afgezet, vriendin zag het ook niet meer zitten. Te druk, teveel pogingen om grappig te zijn dat het net het tegenovergesteld effect creëert, te flauw. Nee , het kon me niet boeien en maakte al niet meer uit waar het naartoe ging . Zal maar geen beoordeling geven, want heb maar een stuk gezien .

avatar van horizons
Zelf niet gezien, maar kinderen mochten mee naar bioscoop en vonden film wel ok. Maar dus in geheel niet de lofzang die Frozen en de Lego film kregen.

avatar van John Lee Hooker
Verschrikkelijk. Het was kleurrijk, maar wel erg simpel en plastic-achtig. Het leek meer iets voor Nickelodeon. Ik irriteerde me aan al die stomme voorvallen en de ontspoorde gekte. Steeds weer moest een of ander wezen een geluidje maken of kon Pim zijn emoties niet in bedwang houden. Die vrouwelijke chimpansee vond ik er echt zó onuitstaanbaar uit zien: een breed dik hoofd, rosachtige haren met een staartje naar de zijkant, een piepklein snuitje, glitters op haar oogleden en een behoorlijk irriterende stem. Ook dat aapje die steeds allerlei uitspraken bleef herhalen (''bananen, bananen, bananen, banenen...'') hadden ze af mogen knallen. Het hele concept met die machine boeide me eigenlijk sowieso nauwelijks en hoe verder we kwamen des te meer clichés er ontstonden. Deze 95 minuten waren een regelrechte martelgang en ik hoop zoiets nooit meer aan te hoeven treffen.

avatar van venderkets
John Lee Hooker schreef:
Heb je deel 1 überhaupt gezien?

avatar van John Lee Hooker
Nee, maar daar zal het niet beter door worden.

avatar van LOTR-lover
De kleuren spatten van het scherm bij Cloudy With A Chance Of Meatballs 2. Overal waar je kijkt gebeurd er wel iets en de 'voedseldieren' waren een zeer geslaagde aanvulling op het verder niet zo bijster interessante verhaal. Maar ik denk dat deze film zowel voor jong als oud publiek prima te pruimen is. Kijkt lekker weg.

7/10 (IMDB)

Edu
Ik vond het een geweldige film in tegenstelling met de reacties hierboven. Niet zo goed als het eerste deel, maar zitten genoeg leuke volwassen humor in.

avatar van Rodger
Leuk, humor, en kleurrijk...
2.5****

avatar van Lucizzle
Leuk filmpje voor tussendoor, maar daar blijft het ook bij. Ik had toevallig een 1,5 uur tijd over dus ik gaf hem een poging. Omdat ik deel 1 gezien heb, en dus de synopsis van deel 2 én een deel van de grappen snapte, merkte ik af en toe op dat ik glimlachte of een 'hm!'-geluidje niet ontsnappen. Ik denk dat het razende tempo en inderdaad de overdrevenheid in kleuren en uitspraken veel mensen heeft afgeschrikt. Desalniettemin een voldoende voor het team die deze puike animatie in elkaar heeft geflanst. Alleen al de vloeiende bewegingen van Chester V. kregen me aan het glimlachen.

avatar van aspers
Vrolijke en hysterische animatiefilm voor het hele gezin! Zeer degelijk vervolg op de eerste 'cloudy'. Erg handig dat we in het begin even een kleine update kregen van de gebeurtenissen uit deel 1, waarna de film als het ware gewoon verder gaat.

Een reis met kleurrijke karakters en grote aaneenschakeling van grappen over (voedsel)dieren is het gevolg. Wij hebben ons (zonder de kids) ook prima weten te vermaken. De toon is eigenlijk al meteen gezet als tijdens het intro van de film (waar altijd veel namen voorbij komen) gewoon staat "made by a lot of people". En wacht ook zeker ook de aftiteling af, want die is minstens net zo leuk in elkaar gezet als de film!

Dikke 3,5* (of zal ik er toch 4 van maken?)

Het eerste deel vonden mijn vriend en ik erg leuk, maar deze viel ons ontzettend tegen.

avatar van love_xxx
Een vrij leuke film, maar met een slap verhaaltje. Niet zo indrukwekkend.

avatar van Panta Rei
Deze film is me een beetje tegengevallen. Die voedseldieren waren wel geslaagd in mijn ogen maar het verhaal was rommelig en de karakters chaotisch. Misschien dat de kinderen van vandaag dit razende tempo wel kunnen volgen, ik kan het niet en ik deed er op een gegeven moment ook geen moeite meer voor.

Anderhalve ster. Halve ster dus voor de voedseldieren en een ster voor de aftiteling die ik dan weer wel heel leuk vond. Bijzonder artistiekerig gedaan zoals mijn kleindochter zei.

avatar van huppelepup
Het verbaasd me steeds weer dat de meeste filmmakers niet in staat blijken te zijn om de essentie van een geslaagde film te distilleren en daar een sequel mee te maken. Bijna altijd gaat het er in de vervolgdelen chaotisch aan toe en voelt de humor geforceerd aan.
Deze film is daar weer een goed voorbeeld van. Jammer.

avatar van Gang_Star
Best een redelijk vervolg, na een leuk eerste deel. Haalt niet het niveau van zijn voorganger, maar qua humor nog goed te doen. Iets minder, maar toch best redelijk.

avatar van Kondoro0614
Cloudy with a Chance of Meatballs 2

Na het eerste deel, die ik in de bios heb gezien, vond ik Cloudy with a Chance of Meatballs 2 erg tegenvallen.. Cloudy with a Chance of Meatballs (2009) vond ik super leuk, destijds, dat is ook alweer in 2009 dat hij verscheen op het witte doek... Afijn, Cloudy with a Chance of Meatballs (2009) vond ik een zeer geslaagde film, waar Cloudy with a Chance of Meatballs 2 me toch op meerdere punten slecht uitpakte.. Ik vond de film een beetje chaotisch en de grappen vond ik niet geslaagd, ja af en toe kon je er wel om lachen.. De taco monsters vond ik erg leuk bedacht net zoals de Hamburger, ja wat was het, spin... En de meloen olifanten... LOL.. Echter vond ik de animatie tegen vallen en te overdreven... Ook is de film denk ik niet geschikt voor kinderen die zes zijn, want de film is daar naar mijn mening beetje te lastig voor, eerder jaartje 8 - 10, dan is deze geweldig! Voor mij viel hij helaas een beetje tegen... Jammer...

avatar van barcam
Voor mij even goed als de eerste. Weer leuke geschifte slungelige personages, de kleuren spatten van het scherm, enorm veel humor en chaotisch grappig verhaal. Leuker en origineler dan de standaard grappige diertjes en levensles rotzooi.

avatar van K. V.
Me eens aan deze gewaagd en 'k vond het nog een redelijke film. Wel wat meer geschikt voor een jeugdiger publiek, maar het viel nog wel mee. Redelijk simpel verhaal, maar er zaten wel leuke vondsten in.
De animaties waren wel erg kleurrijk, maar verzorgd.
Misschien iets meer geschikt voor <12-jarigen, maar 'k heb me er ook niet mee verveeld.

avatar van Fathead
Lievelingsfilm van mijn kinderen (11,8 en 5), maar die houden sowieso over het algemeen van de wat absurdere animatiefilms. Vrolijke over-de-top chaos, een waanzinnig leuke badguy en broodnodige schattigheid.

avatar van Phantasm
Ik vond zijn voorganger een stuk beter, hier en daar dan wel grappige stukjes, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Captain Proton
Tja, ik weet niet wat ik er van moet vinden. Regelmatig bij de film 'duuhhh' gezegd. Groente, vlees en fruit die leven. Heeft dus niets meer met gehaktballen te maken. Ja, gaat over machine uit de eerste film. Nee, vond de eerste animatiefilm beter.