• 8.554.247 stemmen

Cloudy with a Chance of Meatballs (2009)

Animatie / Familie | 90 minuten

Met onder meer: Bill Hader, Anna Faris en James Caan

Releasedatum: 17 februari 2010

Plot Cloudy with a Chance of Meatballs

"Prepare to get served."

Flint Lockwood (Bill Hader) is een mislukte uitvinder, die met creaties als een apengedachtenvertaler helaas weinig succes oogst. Tot hij op een dag een machine uitvindt die ervoor zorgt dat het donuts, ijsjes en gehaktballen regent. De enige vriend en collega van Flint is Steve, een aapje dat alleen maar aan eten denkt. Sam (Anna Farris) is een enthousiaste stagiaire die voor een weerstation werkt. Ze droomt er van om een professionele weervrouw te worden en die droom zou wel eens werkelijkheid kunnen worden wanneer ze als enige bericht over een bui van cheeseburgers.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Flint Lockwood / FLDSMDFR (stemrol)

Sam Sparks (stemrol)

Tim Lockwood (stemrol)

Brent McHale (stemrol)

Mayor Shelbourne (stemrol)

Calvin "Cal" Devereaux (stemrol)

Officer Earl Devereaux (stemrol)

Manny (stemrol)

Steve the Monkey (stemrol)

Young Flint (stemrol)

avatar van LPereboom

LPereboom

origineel, mooi en knap gemaakt! met heel leuke en kleurrijke scenes in! ook goed gelachen! voor mij een geslaagde animatie film!

avatar van Geno

Geno

Nee dit was echt niets. Het verhaal sloeg nergens op. Eigenlijk flikkert de gehele film eten naar beneden.... en maar rennen en schreeuwen de hele tijd. Was het nog maar humorvol of iets dergelijks, maar zelfs daar kwam nauwelijks iets van. Inderdaad; erg leuk voor kinderen. Ik werd er erg moe van. Voor mij is dit een mislukking.

0.5 *

avatar van NYSe

NYSe

Toen de film in 2009 uitkwam, is het geheel een beetje aan me voorbij gegaan. De titel, poster en synopsis die ik af en toe tegenkwam spraken me niet enorm aan en ik verwachtte er dan ook een vrij standaard kinderfilmpje van. Pas toen ik erachter kwam dat dezelfde schrijvers en regisseurs verantwoordelijk waren voor het fantastische The Lego Movie begon ik nieuwsgierig te worden. En over een aangename verassing gesproken!

Heerlijk onzinnig, dit verhaaltje, maar gelukkig zijn de makers zich hier goed van bewust en besteden ze des te meer aandacht aan kleine details en etaleren ze in sneltreinvaart de ene na de andere geslaagde grap, al dan niet lekker subtiel op de achtergrond, wat de herkijkwaarde aanzienlijk vergroot. De vlotte humor (óók, misschien wel vóóral, voor de wat oudere kijker), innemende personages en prima animatie zorgen dat Cloudy with a Chance of Meatballs meer dan genoeg krediet opbouwt om de ietwat moraliserende boodschap aan het eind te vergeven.

Lord en Miller smaken naar meer!

avatar van Geeeeesje

Geeeeesje

Geslaagde animatiefilm. Mooi gemaakt, origineel verhaal.

avatar van jipt

jipt

Nogal flauw maar wel een hoop originele vondsten en een hoop eye candy. 3,5*

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Het begint niet al te best met dat hoogdravende gezwam dat de protagonist zijn dromen moet najagen. Maar na al die prietpraat ontstaat er toch nog een alleraardigste animatiefilm waar van alles uit de lucht komt vallen. Toch redelijk leuk gedaan allemaal.

avatar van Kondoro

Kondoro

LPereboom schreef:

Ben het hier mee eens. Kwa originaliteit is deze film erg sterk. Vind het opzich knap hoe ze het zo verzinnen!

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Ik had vooraf behoorlijk mijn twijfels, maar het is mij toch prima bevallen. Leuke humor, mooie kleurrijke animatie en een redelijk verhaal.

avatar van nadrin

nadrin

Enkele heel leuke scenes maar voor de rest behoorlijk melig

avatar van Quido

Quido

Prachtig gemaakt, maar erg druk en weinig inhoud. Desalniettemin vermakelijk.

avatar van killerfreak

killerfreak

Geen hoogvlieger. Noch met verhaal, noch met grapjes. Beetje kinderachtig zelfs bij momenten (akkoord, het is een animatiefilm, maar toch). Beetje teleurgesteld, zeker als ik weet dat deze nog een vervolg heeft gekregen

avatar van DiskjockeyEast

DiskjockeyEast

baspls schreef:

HET IS EEN SCHANDE. Deze film een 3,22!!!

Oké officeel deel ik nu niet meer de mening van de gemiddelde MM-gebruiker.

We zullen je missen....

avatar van mrklm

mrklm

Bij vlagen iets te krankzinnige animatie over jonge uitvinder Flint Lockwood [Bill Hader] die woont op een eiland waar de sardine-industrie is ingezakt en de economie daardoor onder grote druk staat. Wanneer Flints zoveelste bizarre uitvinding (een machine die wolken omzet in voedsel in plaats van regen) blijkt te werken, wekt dat niet alleen de aandacht van Sam, een ambitieuze presentatrice van The Weather Channel [Anna Faris], maar ook die van de opportunistische burgemeester [Bruce Campbell], die Flint onder druk zet om zoveel mogelijk een slaatje te slaan uit de publiciteit en het toerisme dat de uitvinding teweeg brengt. Alleen Flints stoïcijnse, introverte vader, de man wiens goedkeuring Flint het meest verlangt, spreekt zijn twijfels uit. En onvermijdelijk blijkt de uitvinding zijn schaduwzijde te hebben en is het aan Flint om zijn eiland (en de wereld) te redden van een meteorologische ramp.

De animatiestijl is hier en daar wat over-the-top, met een overdaad aan zich razendsnel aan het oog voltrekkende visuele ideeën, waardoor de dramatische aspecten niet helemaal uit de verf komen. Maar het basisverhaal is inventief, Hader en Wiig zijn uitstekend in de hoofdrol en veel van visuele grappen zijn geslaagd. Mijn favoriete running-gag is de 'Monkey Thought Translator'. Er is bovendien een bevredigende, ontroerende finale die je de paar tekortkomingen makkelijk doen vergeven.

avatar van Phantasm

Phantasm

Erg leuke animatiefilm die knap is gemaakt. Vermakelijk om naar te kijken.

avatar van Waverick

Waverick

Erg leuke film. Het enige nadeel is dat ik na het kijken geen zin meer heb in snacks... Maar dat gaat vast wel weer over.

avatar van Captain Proton

Captain Proton

Leuke animatiefilm. Hadden we maar van die Nerds die zulke uitvindingen konden verzinnen. Was het voedselprobleem meteen opgelost. Maar goed, het blijft fantasie. Goede personages en verhaal.

avatar van Brabants

Brabants

Het regent Gehaktballen is een film met een verhaal wat ontzettend origineel is. Het is niet alleen grappig en bijzonder maar ook vooral qua sfeer bijzonder prettig. De humor is ook goed. Ik vind dit gewoon een hele goede animatiefilm met mooie kleurrijke beelden.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Net als The Lego Movie van de heren Lord en Miller is hun Cloudy with a Chance of Meatballs een amusante, hyperactieve en kleurrijke kermis. Het gelukkig simpele verhaaltje bevat weinig baanbrekends, maar is een prima excuus voor een hoop amuserende lolligheid, waar - zoals vaker bij dit soort films - de kleine grappen meestal het leukst zijn. De stemacteurs zijn prima en niet te aanwezig en de personages erg aardig, zonder al te schreeuwerig te worden. Het leukste figuur is de vader die bijzonder veel emoties kan tonen met enkel een snor en een wenkbrauw. En ach, Bruce Campbell als je burgemeester is nooit een slechte keuze.

3,5 sterren.

avatar van alacer9

alacer9

Leuke en vermakelijke animatiefilm!

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1996 stemmen

Leuk verhaal dat moeite met de afronding lijkt te gaan hebben maar dan alsnog afstevent op een climax waar de gigantische marshmallow uit Ghostbusters niets bij is. Hoge grapdichtheid, redelijk aansprekende personages, prima tempo, erg vermakelijk. De stem van Bill Hader is perfect hiervoor, vooral wanneer hij bliksemsnel lijstjes van dingen gaat afratelen. Sam Sparks: "You may have seen a meteor shower, but you've never seen a shower meatier than this!"