Cloudy with a Chance of Meatballs (2009)

Alternatieve titel: Het Regent Gehaktballen

Animatie / Familie

geregisseerd door Phil Lord en Christopher Miller
met de stemmen van Bill Hader, Anna Faris en James Caan

Flint Lockwood (Bill Hader) is een mislukte uitvinder, die met creaties als een apengedachtenvertaler helaas weinig succes oogst. Tot hij op een dag een machine uitvindt die ervoor zorgt dat het donuts, ijsjes en gehaktballen regent. De enige vriend en collega van Flint is Steve, een aapje dat alleen maar aan eten denkt. Sam (Anna Farris) is een enthousiaste stagiaire die voor een weerstation werkt. Ze droomt er van om een professionele weervrouw te worden en die droom zou wel eens werkelijkheid kunnen worden wanneer ze als enige bericht over een bui van cheeseburgers.

avatar van Henry Spencer
RuudC schreef:
Je moet het maar bedenken.

Uuuuuuh... Even checken: Het verhaal is geen verdienste van de film: is van een boek...
Dat is helaas schering en inslag bij dit soort animaties. Mensen zoals Miyazaki verzinnen zelf hun verhaal, maar veel van de rest is recyclage... en meestal nog nauwelijks geslaagd. Maar als ze het dan toch zelf verzinnen is het resultaat zo mogelijk nog zwakker (b.v. Turbo).

avatar van LPereboom
origineel, mooi en knap gemaakt! met heel leuke en kleurrijke scenes in! ook goed gelachen! voor mij een geslaagde animatie film!

avatar van Geno
Nee dit was echt niets. Het verhaal sloeg nergens op. Eigenlijk flikkert de gehele film eten naar beneden.... en maar rennen en schreeuwen de hele tijd. Was het nog maar humorvol of iets dergelijks, maar zelfs daar kwam nauwelijks iets van. Inderdaad; erg leuk voor kinderen. Ik werd er erg moe van. Voor mij is dit een mislukking.

0.5 *

avatar van NYSe
Toen de film in 2009 uitkwam, is het geheel een beetje aan me voorbij gegaan. De titel, poster en synopsis die ik af en toe tegenkwam spraken me niet enorm aan en ik verwachtte er dan ook een vrij standaard kinderfilmpje van. Pas toen ik erachter kwam dat dezelfde schrijvers en regisseurs verantwoordelijk waren voor het fantastische The Lego Movie begon ik nieuwsgierig te worden. En over een aangename verassing gesproken!

Heerlijk onzinnig, dit verhaaltje, maar gelukkig zijn de makers zich hier goed van bewust en besteden ze des te meer aandacht aan kleine details en etaleren ze in sneltreinvaart de ene na de andere geslaagde grap, al dan niet lekker subtiel op de achtergrond, wat de herkijkwaarde aanzienlijk vergroot. De vlotte humor (óók, misschien wel vóóral, voor de wat oudere kijker), innemende personages en prima animatie zorgen dat Cloudy with a Chance of Meatballs meer dan genoeg krediet opbouwt om de ietwat moraliserende boodschap aan het eind te vergeven.

Lord en Miller smaken naar meer!

Geslaagde animatiefilm. Mooi gemaakt, origineel verhaal.

avatar van jipt
Nogal flauw maar wel een hoop originele vondsten en een hoop eye candy. 3,5*

avatar van Vinokourov
Het begint niet al te best met dat hoogdravende gezwam dat de protagonist zijn dromen moet najagen. Maar na al die prietpraat ontstaat er toch nog een alleraardigste animatiefilm waar van alles uit de lucht komt vallen. Toch redelijk leuk gedaan allemaal.

avatar van Kondoro0614
LPereboom schreef:

Ben het hier mee eens. Kwa originaliteit is deze film erg sterk. Vind het opzich knap hoe ze het zo verzinnen!

avatar van Gang_Star
Ik had vooraf behoorlijk mijn twijfels, maar het is mij toch prima bevallen. Leuke humor, mooie kleurrijke animatie en een redelijk verhaal.

avatar van nadrin
Enkele heel leuke scenes maar voor de rest behoorlijk melig

Prachtig gemaakt, maar erg druk en weinig inhoud. Desalniettemin vermakelijk.

Geen hoogvlieger. Noch met verhaal, noch met grapjes. Beetje kinderachtig zelfs bij momenten (akkoord, het is een animatiefilm, maar toch). Beetje teleurgesteld, zeker als ik weet dat deze nog een vervolg heeft gekregen

baspls schreef:
HET IS EEN SCHANDE. Deze film een 3,22!!!
Oké officeel deel ik nu niet meer de mening van de gemiddelde MM-gebruiker.

We zullen je missen....

avatar van mrklm
Bij vlagen iets te krankzinnige animatie over jonge uitvinder Flint Lockwood [Bill Hader] die woont op een eiland waar de sardine-industrie is ingezakt en de economie daardoor onder grote druk staat. Wanneer Flints zoveelste bizarre uitvinding (een machine die wolken omzet in voedsel in plaats van regen) blijkt te werken, wekt dat niet alleen de aandacht van Sam, een ambitieuze presentatrice van The Weather Channel [Anna Faris], maar ook die van de opportunistische burgemeester [Bruce Campbell], die Flint onder druk zet om zoveel mogelijk een slaatje te slaan uit de publiciteit en het toerisme dat de uitvinding teweeg brengt. Alleen Flints stoïcijnse, introverte vader, de man wiens goedkeuring Flint het meest verlangt, spreekt zijn twijfels uit. En onvermijdelijk blijkt de uitvinding zijn schaduwzijde te hebben en is het aan Flint om zijn eiland (en de wereld) te redden van een meteorologische ramp.

De animatiestijl is hier en daar wat over-the-top, met een overdaad aan zich razendsnel aan het oog voltrekkende visuele ideeën, waardoor de dramatische aspecten niet helemaal uit de verf komen. Maar het basisverhaal is inventief, Hader en Wiig zijn uitstekend in de hoofdrol en veel van visuele grappen zijn geslaagd. Mijn favoriete running-gag is de 'Monkey Thought Translator'. Er is bovendien een bevredigende, ontroerende finale die je de paar tekortkomingen makkelijk doen vergeven.

avatar van Phantasm
Erg leuke animatiefilm die knap is gemaakt. Vermakelijk om naar te kijken.

Erg leuke film. Het enige nadeel is dat ik na het kijken geen zin meer heb in snacks... Maar dat gaat vast wel weer over.