The Belko Experiment (2016)

Horror / Thriller

geregisseerd door Greg McLean
met Tony Goldwyn, Adria Arjona en John Gallagher Jr.

Voor de werknemers van het bedrijf "Belko Industries" lijkt het een gewone dag te zijn. Hier komt verandering in wanneer zij ontdekken dat ze onderdeel zijn van een groot, luguber experiment. Ze krijgen de opdracht om elkaar te vermoorden. Als ze weigeren worden ze zelf omgebracht. Het brein achter het experiment geeft de werknemers opdrachten via geluidsboxen.

avatar van johan_sb2
Warp schreef:

Ah ja, toevallig weer.

Niet echt

avatar van Warp
johan_sb2 schreef:

Niet echt

Jawel, het is een makkelijke manier om die ‘redding’ door te strepen.

avatar van K. V.
Deze onbekende film eens bekeken en vond het wel een vermakelijke film. Een intrigerende film, die naar het einde toe wel wat van z'n pluimen verliest. De cast deed het niet slecht en verder zag het er wel goed uit.
De speelduur is niet zo lang en weet wel te boeien. Er zitten dan ook geen saaie stukken in.
Vond het niet slecht.

avatar van john mcclane 2
Erg sterk concept / plot , simpel doch doeltreffend .
En ijzersterk uitgewerkt . Spannend . Waarbij je de karakter in een snelle tijd toch genoeg Leert kennen om mee leven .
Dikke vette 3,5*

avatar van rebelkush
Na lang zoeken dit leuke film gevonden.

Dit film deed mij het meest denken aan Battle Royal maar dan met westerlingen in een kantoor.
Veel acteurs waarvan ik er maar 3 kende maar dat zijn dan ook toppers, John Mcginley, Tony Goldwyn (die gast wordt nooit oud) en Michael Rooker.
Spannende film met grappige momenten zoals die hippies, maar helaas is dit weer een film met een typische Hollywood einde wat best jammer is.

Aanrader.

avatar van frolunda
Onderhoudend en vrij inventief genre filmpje,zo één waar regisseur Greg McLean (Wolfcreek,Rogue) in het verleden wel vaker mee voor de dag is gekomen.Helemaal origineel is het Belko experiment niet maar de uitwerking is goed en de film ziet er fris uit.Wel wat jammer dat het einde niet helemaal bevredigend is maar voor het overige is Belko experiment best spannend,heeft een aantal prima kills,een goede setting en is het uitgangspunt (naar een scenario van James Gunn),een Amerikaanse bedrijf in Colombia gaat op slot en de werknemers moeten elkaar reduceren of worden lichamelijk definitief op non-actief gezet erg goed.
Een ander pluspunt is dat de rolbezetting voor een dergelijke film vrij behoorlijk is (onder andere Tony Goldwyn,Michael Rooker,Gregg Henry en John C. McGinley),ze bijna allemaal een goede prestatie leveren en dat er flink wat cult acteurs uit de Horror/thriller categorie inzitten.
Dat alles levert dan misschien niet een echt hoogstaande,maar wel erg vermakelijke film op.
Goed.

Absoluut een vermakelijke film. Spannend, vette kills en wie van dit soort films houdt komt volop aan zijn/haar trekken. Vervelen hoef je je zeker niet bij deze film die als een sneltrein vaart langs je voorbij gaat, inclusief met een overdosis aan geweld, bloed, actie en wat al niet meer. De vergelijking met Battle Royal gaat in deze film zeker op.

avatar van joeygamer2
Bruut,

Eerder al een film van deze regisseur gezien en was best benieuwd naar deze film die in Duitsland 18+ is. Toch wel vaak benieuwd naar 18+ films die meestal vermakelijk zijn en mijn aandacht wel kunnen trekken.

Begint vrij OK en het duurt ook niet lang voordat de actie begint. Als de actie er eenmaal is komt de spanning ook naar voren en ik heb deze spanning de hele film door gehouden. Aantal zeer brute kills en ook heel bloederig. Ik begon op een gegeven moment ook een haat te krijgen naar sommige personages en ik hoopte echt dat ze een brute payback gingen krijgen en dat kregen ze ook!

Bijzonder einde ook. Wel echt een einde waar je een tweede deel op zou kunnen maken, maar het lijkt mij verstandig om het bij één deeltje te houden.

Ik heb me hiermee vermaakt, een echte aanrader voor mensen die houden van een brute en bloederige film. Misschien wel één van de bloederigste films die ik heb gezien!