Genre: Thriller / Drama
Speelduur: 97 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Gregor Jordan
Met onder meer: Samuel L. Jackson, Carrie-Anne Moss en Michael Sheen
IMDb beoordeling:
7,0 (99.497)
Gesproken taal: Engels, Hongaars en Oekraïens
Releasedatum: 8 juli 2010
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Unthinkable
"Right and Wrong no longer exist"
Een terrorist, die kennis heeft over nucleaire bommen die ergens in Amerika zullen afgaan, wordt ondervraagd door een FBI-agent en een 'black-ops'-ondervrager. Ze worden hierbij geconfronteerd met het dilemma welke methodes nog geoorloofd zijn en welke niet.
Externe links
Acteurs en actrices
Henry Harold 'H' Humphries
Agent Helen Brody
Steven Arthur Younger
Charles Thompson
Rina Humphries
Jack Saunders
Agent Vincent
Agent Leandro
Agent D.J Jackson
Agent Phillips
Video's en trailers
Reviews & comments
Filmkriebel
-
- 9971 berichten
- 4657 stemmen
Wel jammer dat we op het einde dan toch niet de explosie van de vierde bom te zien hebben gekregen, had ik toch wel naar uit gekeken...
Ik denk dat hier een spoilertag niet zou misstaan. Ik dacht op het einde eigenlijk dat die 4de bom er niet was ofwel niet ontploft is.De terrorist zei immers "please take care of my children".
purekillah
-
- 102 berichten
- 121 stemmen
Leg dat achteraf dan maar eens aan zon 50 miljoen nabestaanden uit.....
Ook al waren het er 600 miljoen nabestaanden. Je hebt het recht niet om kinderen of uberhaupt een onschudig mens om het leven te brengen.
Rosicky
-
- 1436 berichten
- 1709 stemmen
Wat heeft recht ermee te maken? De keuze tussen tien miljoen mensen of 2 kinderen is geen keuze. Een terrorist heeft mijns inziens trouwens ook al zijn rechten verloren.
purekillah
-
- 102 berichten
- 121 stemmen
Recht heeft er alles mee te maken. Wie geeft jou het recht om iemand anders zijn leven te beeindigen? Zoiets doe je niet.
Ik mocht hopen dat we dit soort ongein al in de middeleeuwse tijdperk hadden geleerd.
Rosicky
-
- 1436 berichten
- 1709 stemmen
Iemand vermoorden mag niet, iemand vermoorden (of in dit geval dan 2 kinderen) om er tien miljoen levens mee te redden is meer dan acceptabel. De kans dat je er zoveel levens mee red geeft mij en iedereen het recht om het doen.
purekillah
-
- 102 berichten
- 121 stemmen
De beslissing wie er wel of niet mag blijven leven ligt niet bij de mens, beste man.
Ongeacht hoe rechtvaardig je dan ook maar denkt dat het is.
Fortune
-
- 4317 berichten
- 2774 stemmen
Ik dacht eerst wow een vervolg op unbreakable met Samuel L.
Maar bleek er compleet niks mee te maken te hebben.
Dit is wel een vermakelijk filmpje waarvan ik het begin heel standaard vind en ook niet echt interessant.
Maar naarmate het einde nadert hoe intenser de film word en je toch heel benieuwd bent hoe het afloopt.
Ik moet ook zeggen dat de overheid/leger behoorlijk amateuristisch te werk gaat met die terrorist.
Maar ze hadden genoeg aan die vrouw van de terrorist ze hadden die kinderen niet eens hoeven te gebruiken maar Samuel flipt door en daar gaat het antwoord op de vragen.
Als je het dilemma rationeel bekijkt dan is het geoorloofd om die kinderen te martelen om veel meer mensen te redden.
Maar als je het vanuit een moreel oogpunt bekijkt dan weet je niet of er wel positief resultaat uitkomt en waar is de grens dan, voor je het weet ben je de volgende keer hele families aan het martelen zonder ook maar een positief resultaat te krijgen.
3
Vaughn
-
- 38 berichten
- 14 stemmen
hebt het recht niet om kinderen of uberhaupt een onschudig mens om het leven te brengen.
Ach, kom op. En miljoenen onschuldige dieren doden is zeker wel geoorloofd?
fariomasib
-
- 7 berichten
- 19 stemmen
heerlijk film met goede rolvertolkingen! ben erg blij dat ik deze gezien heb. leuk ook dat de film gelijk discussies aanzwengeld.. geeft al aan hoe goed hij is...
meer van dit!!!
robinb
-
- 396 berichten
- 271 stemmen
En wat nou als je daarmee het leven van je eigen kinderen kan redden, heel aannemelijk gezien die bommen uit de film ook in jouw woonplaats kunnen liggen. jij verplaatst je dan even voor het gemak in het velletje van degene die moet beslissen wat gaan we hier aan doen ?????
Deze vraag was dan niet voor mij bedoeld, maar het is een vraag die eigenlijk niet te beantwoorden is. Het gaat er niet om wie of wat je ermee kunt redden, maar het gaat om de daden die je doet. In jouw voorbeeld word dan echter een aanspraak gedaan op je oer- en oudergevoelens en dan kan geen enkel mens meer rationeel nadenken en juiste keuzes maken.
Als je in dit geval voor je eigen kinderen zou kiezen, zou dat menselijk zijn natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat het een goed keuze is. Het wil alleen zeggen dat je dan zelf enorm egoïstisch bent.
stel jij moet een van je ouders vermoorden om de ander te redden, wie zou je dan kiezen ? Dat is net als jouw vraag er eentje uit de categorie die je bijna niet (hardop) beantwoorden kan.
robinb
-
- 396 berichten
- 271 stemmen
Alsof je droogweg op de markt staat af te dingen.. 
Anyway, ik steun je in die opinie, maar 'k zou het zelf niet kunnen..
Inderdaad je doet nu net of je het vergelijkt met appels en peren. investeer 5 euro om 1000 euro te winnen, dat is altijd interessant.
In dat opzicht heb je wel gelijk, maar in dit geval praat je over het opofferen van 2 mensen, en dan is het in mijn ogen en gelukkig ook in de ogen van de wet hoogst onacceptabel om zoiets daadwerkelijk te doen.
robinb
-
- 396 berichten
- 271 stemmen
Is dit dan wel geoorloofd? Mijn mening: JA zeker wel, al helemaal met zoveel mensenlevens op het spel. En wat hierboven ook diverse keren wordt aangegeven, als je kernbommen wil af laten gaan en miljoenen mensen wilt vermoorden, heb je geen enkel mensenrecht meer.
Wie bekommert zich ooit of Hitler wel mensen rechten heeft gehad?
Je moet je emoties uit zetten met dat soort zaken, want die zorgen ervoor dat je niet normaal kunt denken en oordelen.
Hitler zou als hij in deze tijd geleefd had, dezelfde rechten hebben als jij en ik en mocht hij dat niet krijgen dan ga ik persoonlijk de straat op om te demonstreren.
Natuurlijk begrijp ik iedereen zijn reacties wel, maar jullie koppelen allemaal de acties en daden van deze personen aan hun mensenrechten, en dat is iets wat natuurlijk nooit mag doen.
Het hele westerse systeem valt of staat juist op het gelijk behandelen van elk mens ongeacht hij of zij gedaan heeft.
En wat als nou bijvoorbeeld volgende week 2 Nederlandse militairen in Afghanistan gemarteld worden, dan zou de wereld op zijn kop staan.
Maar in de ogen van de martelaars daar zouden ze door het opofferen van deze militairen wellicht dodelijke slachtoffers aan hun zijde kunnen voorkomen...
Ik weet zeker dat als de film hierover gegaan zou zijn dat we een hele andere discussie gehad zouden hebben, maar in principe is het precies hetzelfde...
Kortom het opofferen van een mensenleven is in welke vorm dan ook gewoonweg onacceptabel wat het doel ook is. En gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt en hebben we met het maken van deze internationale mensenrechten regels afgesproken dat iedereen zo hoort te handelen...
robinb
-
- 396 berichten
- 271 stemmen
Wat heeft recht ermee te maken? De keuze tussen tien miljoen mensen of 2 kinderen is geen keuze. Een terrorist heeft mijns inziens trouwens ook al zijn rechten verloren.
Gelukkig zijn het uitvoeren van jouw gedachtegangen volgens de wet verboden.
Het gaat om het recht van de mens, en dat is een van de belangrijkste rechten die we in de wereld hebben.
Ik wil je niet vergelijke met personen uit het verleden, maar besef je wel gedachtegangen zoals die van jou de oorzaak zijn van grote wereldoorlogen. Die zijn allemaal begonnen omdat er mensen waren/zijn die vinden dat hun uiteindelijke targets het rechtvaardigen om te beslissen over andermans rechten en levens...
En wat denk je dat er gebeurt als je twee moslim kinderen opoffert om die miljoen mensen te redden. Op de korte termijn red je dan vele levens, maar reken er maar op dat er een tegenreactie komt die waarschijnlijk ook weer vele doden zal inhouden...gevolgd door weer een tegen-tegen-reactie en voor je het weet ben je een oorlog begonnen.
scheerbaas
-
- 18 berichten
- 33 stemmen
Als je zo ziek bent om overal bommen te plaatsen verdien je het niet eens om met respect te worden behandelt.
Die bommen moeten gewoon gevonden worden kosten wat kost en hij weet waar ze liggen!!
Van de ene kant is het niet normaal, van de andere kant aanpakken die handel!!
Ik vond het een sterke film!
Rosicky
-
- 1436 berichten
- 1709 stemmen
Het gaat om het recht van de mens, en dat is een van de belangrijkste rechten die we in de wereld hebben.
Ik wil je niet vergelijke met personen uit het verleden, maar besef je wel gedachtegangen zoals die van jou de oorzaak zijn van grote wereldoorlogen. Die zijn allemaal begonnen omdat er mensen waren/zijn die vinden dat hun uiteindelijke targets het rechtvaardigen om te beslissen over andermans rechten en levens...
En wat denk je dat er gebeurt als je twee moslim kinderen opoffert om die miljoen mensen te redden. Op de korte termijn red je dan vele levens, maar reken er maar op dat er een tegenreactie komt die waarschijnlijk ook weer vele doden zal inhouden...gevolgd door weer een tegen-tegen-reactie en voor je het weet ben je een oorlog begonnen.
Ga je nu alle reacties bij deze film reposten om ze vervolgens een kritische analyse te geven, of wat is je plan? Blijkbaar vind jij het prima om zomaar 10 miljoen levens te geven omdat je bang bent om je handen vuil te maken. Prima, maar die mening deel ik niet. Kijk ook je geschiedenisboeken nog eens in. De enige twee wereldoorlogen die we tot nu toe hebben gekend zijn begonnen om respectievelijk de aanslag op een Servische kroonprins en om de invasie van Polen door Duitsland. Dat laatste stukje is ook zwaar van de pot gerukt. Ik weet niet hoe verschrikkelijk jij denk over de islam, maar volgens mij zijn de meeste moslims nog steeds
tegen terrorisme, en zullen ze de dood van twee kinderen - met bovendien een bijzonder goede reden - niet aangrijpen voor een oorlog... Hoeveel moslimkinderen worden er dagelijks in Irak of Afghanistan gedood...
Saaimen
-
- 161 berichten
- 156 stemmen
Totaal vernieuwend naar mijn idee!!! Hoe ver kun je gaan met een terrorist om erachter te komen waar bommen verstopt liggen. Geniaal en het baas boven baas principe kwam ook heerlijk terug in de film. Ik heb genoten en vond hem echt spannend..... Samuel L Jackson was geniaal en volgens mij heeft iedereen die de film kijkt na afloop een discussie over wat wel en niet kan...... Blijkt ook wel gezien de reacties hier!... Het einde vond ik wel minder, maar daar ieder zijn eigen mening over maaar GAAT ZIEN !! !
robinb
-
- 396 berichten
- 271 stemmen
Ga je nu alle reacties bij deze film reposten om ze vervolgens een kritische analyse te geven, of wat is je plan? Blijkbaar vind jij het prima om zomaar 10 miljoen levens te geven omdat je bang bent om je handen vuil te maken. Prima, maar die mening deel ik niet. Kijk ook je geschiedenisboeken nog eens in. De enige twee wereldoorlogen die we tot nu toe hebben gekend zijn begonnen om respectievelijk de aanslag op een Servische kroonprins en om de invasie van Polen door Duitsland. Dat laatste stukje is ook zwaar van de pot gerukt. Ik weet niet hoe verschrikkelijk jij denk over de islam, maar volgens mij zijn de meeste moslims nog steeds
tegen terrorisme, en zullen ze de dood van twee kinderen - met bovendien een bijzonder goede reden - niet aangrijpen voor een oorlog... Hoeveel moslimkinderen worden er dagelijks in Irak of Afghanistan gedood...
Ja sorry voor de vele reacties, ik draafde inderdaad een beetje door, maar dat heb ik nogal snel als het om dit soort onderwerpen gaat 
En ja natuurlijk zal het merendeel van de moslims niets doen, maar helaas zijn er altijd uitzonderingen, en juist deze uitzonderingen kunnen zorg dragen voor het ontstaan van een oorlog.
Kijk bijvoorbeeld naar 9-11. Het eerste wat de amerikanen doen is kijken hoe ze hen terug kunnen pakken omdat ze anders gezichtsverlies lijden... en aangezien niemand gezichtsverlies wil lijden lopen veel van dit soort zaken uit de hand.
En inderdaad worden er dagelijks vele moslimkinderen gedood, en dat is nou juist de reden waarom al die mensen zelfmoordaanslagen gaan plegen. Die doen dat echt niet voor de lol.
Ik denk dat we over het gros wel op 1 lijn zitten trouwens, alleen ik vind het onacceptabel om mensen op te offeren om je doel te behalen.
FritzzTheCat
-
- 34 berichten
- 30 stemmen
Gewoon een lekkere 4 sterren omdat dit weer eens een film is die niet alleen sterk is gemaakt, gemonteerd en geacteerd, maar vooral uitblinkt in het stellen van keuzes die lang nadreunen in je hoofd.
H is een sterk personage, uitmuntend neergezet door onze Samual, die worstelt met de opdracht die hij krijgt. De goedkeuring die hij daarvoor keer op keer zoekt bij de mensen om hem heen geeft de morele dilemma's weer waar een ieder over praat. De momenten van zwakte door zijn ijzeren pantser zijn sterk uitgebeeld, vooral ook ten aanzien van zijn vrouw (wat vervolgens weer uitstekend wordt gepareerd als je de achtergrond van Rina hoort)
Ik meng mij niet in de discussie over goed of fout, wat ik wel kwijt wil is dat het door H naar voren gebrachte probleem mij wel aanspreekt namelijk dat wij verliezen omdat wij niet bereid zijn te beseffen dat alle beschaving die wij menen te moeten hebben, een eenzijdige terughoudendheid betekend in een vuile oorlog waarbij de tegenpartij andere normen, waarden en visies hanteerd en dus....wint.
Filmkriebel
-
- 9971 berichten
- 4657 stemmen
dat wij verliezen omdat wij niet bereid zijn te beseffen dat alle beschaving die wij menen te moeten hebben, een eenzijdige terughoudendheid betekend in een vuile oorlog waarbij de tegenpartij andere normen, waarden en visies hanteerd en dus....wint.
Mooi verwoord ... is idd de essentie.
sportfan27
-
- 385 berichten
- 294 stemmen
Aardig filmpje , goede rollen van Jackson en Moss , goed opgebouwde spanning alleen jammer dat de film in de laatste 10 minuten compleet de mist in gaat met teveel plotwendingen en een afgeraffeld einde.
De boodschap van de film word duidelijk naar voren gebracht , hoe ver mag je gaan om onschuldigen te redden ? Wat mij betreft , erg ver ....
3,5*
purekillah
-
- 102 berichten
- 121 stemmen
Ach, kom op. En miljoenen onschuldige dieren doden is zeker wel geoorloofd?
Wat heeft dat er nou mee te maken? Als je inhoudelijk niks kan toevoegen aan de discussie kun je er ook voor kiezen om niet te reageren?
scorepio
-
- 282 berichten
- 257 stemmen
Na het lezen van enkele reviews , had ik hier toch meer van verwacht. Soms had ik de indruk naar een toneelstuk te zitten kijken. De beperkte locaties en het vele geschreeuw zijn wellicht enkele van de oorzaken hiervan.
Gelukkig deed Samuel L. Jackson mee en bleef de film alsnog interessant.
tal1b
-
- 2596 berichten
- 2329 stemmen
goeie film, CAM begon steeds meer te geloven in de martelpraktijken, totdat het unthinkable eraan kwam opzich ook een ok eind
zaanone
-
- 17 berichten
- 18 stemmen
Nou ja... goed. Mijn keus zou duidelijk zijn. 4 tegen een paar miljoen. Ik bedoel,,, ik vind het echt erg, vreselijk, echt waar. Maar wie heeft het recht om de levens van miljoenen anderen te beëindigen? Al zou ik het zelf nooit kunnen doen hoor, in zo'n kamer staan en die mensen en kinderen in de ogen kijken. Maar goed, ik snap ook best dat er heel veel mensen zijn die vinden dat je die 4 mensen niet mag vermoorden.
Ook vind ik het raar dat in veel hollywoodfilms zo wordt benadrukt dat het Amerikaanse leger zo dom is. Ik bedoel, wie pakt er nou zo maar een foto van een muur (in een voor de rest helemaal leeg gebouw). Het hele gebouw wordt door zo'n speciale EOD eenheid gecheckt op boobytraps in alle hoeken en gaten. En dan trapt een soldaat vervolgens in een boobytrap die ik zelfs nog zou zien. echt... "damnnnn..." d8 ik ff bij dat stukje xD.
Film was erg goed, alleen het einde vond ik op z'n zachtst gezegd DRAMATISCH. Eerst 5 sterren, door het ver****** einde 3.5 sterren. Vooral Samuel speelt een ijzersterke rol.
Ik heb alleen eventjes een vraag voor alle mensen die vinden dat je die 4 mensen NIET mag vermoorden. Wat zouden jullie doen om de explosies van die 4 bommen (wat miljoenen levens kost) te voorkomen?
mr.shhh
-
- 60 berichten
- 185 stemmen
....Deze film zal nog lang door mijn hoofd rondspoken alhoewel ik niet precies het doel van de maker begrijp. Aan de ene kant is het een kritiek punt tegen het martelen van terroristen maar anderzijds blijkt aan het einde dat het wel loont. De regisseur lijkt hiermee geen kant te hebben gekozen maar dit open te houden voor een ieder ....
Ben ik het bijzonder mee eens. De regisseur laat goed zien dat beide partijen verkeerde dingen doen, geeft daar de beweegredenen voor en laat vervolgens aan ons de keuze aan welke kant we willen gaan staan. Over deze film gaat nog lang gediscussieerd worden.
PointView
-
- 7 berichten
- 33 stemmen
goeie film, de spanning is lekker opbouwend, Samuel L. Jackson is weer is lekker op dreef.
Beetje Hostel/Saw achtig alleen dan in een wat serieuzere setting en een stuk minder "gore" \.
zaanone
-
- 17 berichten
- 18 stemmen
Het gaat om het recht van de mens, en dat is een van de belangrijkste rechten die we in de wereld hebben.
Je zit wel meningen van anderen af te zeiken. Maar nou ff een vraag aan jou.
HOE ZOU JIJ HET OPLOSSEN DAN?
je komt namelijk met geen een oplossing.
Jij zou schijnbaar gewoon een paar miljoen mensen laten dood gaan omdat je 4 anderen wil redden.
Die twee kinderen en die vrouw zijn dan wel onschuldig. Maar die miljoenen vrouwen en kinderen in die Amerikaanse steden, zijn die niet onschuldig dan?
OMG
.We hebben het wel over dezelfde Hitler toch? Hij heeft de mensenrechten van miljoenen Joden aan zijn laars gelapt. ....... 
"You damn hippie!" - Eric Cartman 
Het laatste nieuws

Eerste teaser en releasedatum onthuld van de goed beoordeelde horrorserie 'FROM'

Netflix gooit ook de geprezen oorlogsfilm 'Platoon' uit het aanbod

Waargebeurde WOII-film 'Anthropoid' met Cillian Murphy is vrijdag te zien op televisie

Nederlandse komedieserie 'Moedermaffia' scoort op Videoland
Bekijk ook

The World's Fastest Indian
Biografie / Roadmovie, 2005
311 reacties

Hodejegerne
Misdaad / Thriller, 2011
276 reacties

Felon
Misdaad / Drama, 2008
604 reacties

This Is England
Drama, 2006
327 reacties

The Next Three Days
Drama / Thriller, 2010
491 reacties

Running Scared
Actie / Thriller, 2006
767 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.




