Genre: Drama / Thriller
Speelduur: 111 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: John Hillcoat
Met onder meer: Viggo Mortensen, Kodi Smit-McPhee en Charlize Theron
IMDb beoordeling: 7,2 (253.438)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 18 maart 2010
On Demand:
- Bekijk via Amazon Prime
- Bekijk via iTunes
- Bekijk via Film1
- Bekijk via CANAL+
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot The Road
"In a moment the world changed forever."
Een man en zijn zoontje doorkruisen een verwoest Amerikaans landschap, bedekt met de as van een vergane wereld. De man kan zich de tijd ervoor nog herinneren, het jongetje kent alleen dit dode landschap. Het enige dat hen rest is te overleven en zich vast te houden aan de kostbare brokstukken van hun eigen menselijkheid.
Externe links
Acteurs en actrices
Father
Boy
Mother
Old Man - Eli
Veteran
Friendly Woman
The Thief
Gang Member
Bearded Man
Archer
Video's en trailers
Reviews & comments
Redlop
-
- 8962 berichten
- 3566 stemmen
hoe kan het dat deze film zulke hoge recensies krijgt? !
Wat was een hoge recensie ook alweer?
Bartt88
-
- 1576 berichten
- 981 stemmen
Wat was een hoge recensie ook alweer?
Kennelijk te hoog gegrepen voor flutje.
Captain Pervert
-
- 4404 berichten
- 2021 stemmen
Meeslepende film die je toch wat leeg achterlaat.
Een veelgehoorde kritiek is dat je niet precies te horen krijgt wat er nou is gebeurd, maar er wordt wel degelijk gehint en dat is voldoende. Het gaat ook helemaal niet om hoe het zo gekomen is, maar hoe de personages met de situatie omgaan. En dat is heel verschillend. The Road laat iets zien over leven en overleven, menselijkheid en onmenselijkheid. Daar gaat de film over en wat dat betreft is hij zeer meeslepend en prima geslaagd.
Het is een leuk/interessant gegeven dat het jongetje af en toe dingen ziet die voor ons heel normaal zijn maar die hij nog nooit heeft gezien, omdat hij enkel de verwoesting kent. Het blikje Coca Cola is daar een mooi voorbeeld van.
Toch zijn er weer die typische dingen die me wel een beetje stoorden. Sommige handelingen van personages kon ik niet begrijpen, het nut van het personage van Duvall snapte ik niet, het einde was niet echt bevredigend en het jongetje werd hoe langer hoe irritanter. Bij dreigend gevaar riep hij alleen "papa" zonder te vertellen wat hij dan precies zag. Mortensen moest dan zelf komen kijken wat er aan de hand was en dan was het ook meestal al te laat. Zucht.
Het einde is zoals gezegd niet echt bevredigend. De aanwezigheid van de hond moet duidelijk maken dat dit dus de mensen zijn die bovensgronds liepen toen vader en zoon in die schuilkelder zaten, maar waarom ze hen driekwart van de film zijn gevolgd is onduidelijk. De vrouw zegt "we maakten ons zorgen om je".
Misschien zagen ze dat de man ziek was (kanker/TBC) en niet lang meer te leven had, en dat het jongetje vroeg of laat op eigen benen zou moeten staan. Maar waarom dan stiekum volgen en niet gewoon eropaf stappen en een praatje maken. Meneer, u bent ziek, we willen graag helpen. Totale nonsens, het hele plotelement rondom dat gezinnetje. Ook wordt nooit duidelijk waarom ze naar het zuiden gaan.
Ondanks domme punten een nette 3 sterren.
El ralpho
-
- 1419 berichten
- 1037 stemmen
Een prachtig vormgegeven emotionele prent. De kracht van de film zit hem in de liefde die de vader toont voor zijn zoon. Dit spat daadwerkelijk van het scherm af en komt geenszins geknutseld over. Was dit wel het geval dan was de gehele opzet van de film gefaald. De verwoeste wereld dient namelijk alleen als achtergrond. Er wordt hier ook weinig over uit de doeken gedaan. Wat ook helemaal niet erg is; niet alles hoeft altijd verklaard te worden. De oorzaak kan gemakkelijk zelf ingevuld worden. De nadruk ligt op de interactie tussen de vader en zoon. Een grauwe maar realistische film met alle bombarie ter zijde geschoven. Mensen die meer spektakel verwachten kunnen beter 2012 checken. Een film die qua sfeer zeker onderdoet voor deze film. Meer is niet altijd beter. Sterker nog in het geval van The road; Less is more. Mensen die gaan voor diepgang en een realistisch drama met enkele thriller elementen zijn bij deze film aan het juiste adres. Deze The road legt de nadruk namelijk niet op de actie. Sterker nog; deze is nauwelijks te vinden. men geeft eerder een realistisch beeld over wat er met een vader en zoon gebeurd na de zogenoemde apocalyps. Een film die je moet kunnen waarderen. Enige kanttekening die ik heb is de eindscène waarover mijn voorganger het ook heeft:
aanwezigheid van de hond moet duidelijk maken dat dit dus de mensen zijn die bovensgronds liepen toen vader en zoon in die schuilkelder zaten, maar waarom ze hen driekwart van de film zijn gevolgd is onduidelijk. De vrouw zegt "we maakten ons zorgen om je".
Misschien zagen ze dat de man ziek was (kanker/TBC) en niet lang meer te leven had, en dat het jongetje vroeg of laat op eigen benen zou moeten staan. Maar waarom dan stiekum volgen en niet gewoon eropaf stappen en een praatje maken. Meneer, u bent ziek, we willen graag helpen. Totale nonsens, het hele plotelement rondom dat gezinnetje.
Voor de rest heb ik daadwerkelijk niks op deze film aan te merken. Alleen dat ik kan begrijpen dat mensen de film niet kunnen waarderen vanwege zijn trage verloop. Dit hield mij op voorhand ook tegen om de film te gaan kijken maar de sfeer en het sterke acteerwerk van de acteurs maken alles goed.
vooral de scene waarbij de vader overlijdt en het jongetje alleen achterblijft is hartverscheurend. Een 4,0 en die is dik verdiend.
rroossiiee
-
- 100 berichten
- 448 stemmen
Mooie film, goed acteerwerk. 4*
Jammer is dat we niet weten waarom de wereld er zo aan toe is.
Bartt88
-
- 1576 berichten
- 981 stemmen
Wat doet dat er toe? Het is zoals het is, meer krijg je niet te weten, maar wat is de waarde ervan om het wel te weten? Ik houd er wel van, niet altijd alles hoeft van mij verklaard te worden in een film.
Nand
-
- 350 berichten
- 279 stemmen
Wat doet dat er toe? Het is zoals het is, meer krijg je niet te weten, maar wat is de waarde ervan om het wel te weten? Ik houd er wel van, niet altijd alles hoeft van mij verklaard te worden in een film.
Ze plagen de kijker er wel mee met dat vaag gesprek met Robert Duval. Op dat moment dacht ik dat de sluier een beetje ging gelicht worden. Maar het was een tease.
Martin Visser
-
- 82 berichten
- 240 stemmen
Extreem verhaal over universele liefde tussen vader en zoon
De roman The road van Cormac McCarthy (ook de auteur van No country for old men) staat al een tijd op mijn to read-lijstje. Ik was er al eens in begonnen, maar moest toen erg wennen aan de pagina's lange troosteloosheid van de post-apocalytpische wereld die McCarthy schetst. Nu ik de vorig jaar uitgekomen verfilming heb gezien, heb ik extra reden dat boek nu toch eens te gaan lezen.
The road begint enkele jaren na een niet nader uitgelegde ramp. Het Amerika waar vader en zoon doorheen trekken is grijs, grauw, grotendeels verwoest en gevaarlijk. Heeft er een atoomaanval plaatsgevonden, een allesvernietigende natuurramp? Het verhaal vertelt het niet en al snel wordt duidelijk dat dat er ook niet toe doet. Dit verhaal gaat over een vader en een zoon die proberen te overleven. En dat doen ze samen, overeind gehouden door hun onmetelijke liefde voor en trouw aan elkaar.
Vader en zoon blijven naamloos, evenals de andere personages die rondzwerven in deze desolate wereld. The road vertelt niet het verhaal van specifiek deze vader en zoon, maar toont de bijzondere liefde tussen ouder en kind in het algemeen. Die liefde gaat ver, want de vader wil per se blijven leven voor zijn zoon, maar kondigt ook al aan dat hij zich van zijn leven zal beroven als de zoon dit gruwelijke avontuur niet overleeft.
Waar de twee precies naar toe gaan, is onduidelijk. Ze zijn op reis naar het zuiden. Geen idee wat ze daar verwachten, maar het hebben van een reisdoel houdt ze overeind. De tocht is prachtig in beeld gebracht. Heel veel grijzer en troostelozer zie je de VS zelden. Vader lijkt de omgeving nog wel te herkennen, maar voor de kijker is het een inwisselbaar decor geworden.
Hoe mooi de grote shots ook zijn gemaakt, en hoe spannend het verhaal bij tijd en wijle ook is, de film draait om de kleine scènes. Vader en zoon delen alles, liefde, verdriet, hoop en wanhoop. En steeds blijft de zoon zijn vader eraan herinneren dat zij nog steeds bij de good guys horen, ondanks alles. Maar in de roes om te overleven wordt de scheidslijn tussen goed en kwaad steeds diffuser.
De setting van dit verhaal mag dan extreem zijn, toch gaat het ten diepste over de universele band tussen ouder en kind. De makers slagen er wonderwel in om juist dát naar voren te brengen. Daardoor verwordt The road niet tot een spectaculaire avonturenfilm of een dunne thriller. Het is een bijzonder portret geworden van onoverwinnelijke liefde, tot de laatste snik.
purekillah
-
- 102 berichten
- 121 stemmen
Beetje actieloos drama. Ik ben wel in voor dit type film, de post-apocalyptische setting. Ondanks dat je niet weet wat er precies heeft afgespeeld.
Vond het verhaal alleen uitermate slecht uitgewerkt, en de film heeft me over het algemeen niet vermaakt.
Er gebeurt haast niks interessants. Behalve dat je merkt dat de vader verbitterd is door de jaren heen. En de band tussen vader en zoon.
Alles kon veel beter uitgewerkt worden en wat boeiender.
En zoals al is vermeld is dit stukje ook nog compleet onduidelijk en slecht uitgewerkt:
aanwezigheid van de hond moet duidelijk maken dat dit dus de mensen zijn die bovensgronds liepen toen vader en zoon in die schuilkelder zaten, maar waarom ze hen driekwart van de film zijn gevolgd is onduidelijk. De vrouw zegt "we maakten ons zorgen om je".
Misschien zagen ze dat de man ziek was (kanker/TBC) en niet lang meer te leven had, en dat het jongetje vroeg of laat op eigen benen zou moeten staan. Maar waarom dan stiekum volgen en niet gewoon eropaf stappen en een praatje maken. Meneer, u bent ziek, we willen graag helpen. Totale nonsens, het hele plotelement rondom dat gezinnetje. Ook wordt nooit duidelijk waarom ze naar het zuiden gaan.
Al met al een onvoldoende, 2 sterren voor de sfeer.
bladerunner2007
-
- 155 berichten
- 1234 stemmen
De film vond ik niet boeiend, veel te lang, maar wel uitgekeken.
Het is erg grauw en donker in de toekomst en onduidelijk hoe het zover gekomen is. De aanleiding is dus weggelaten, en in de film wordt het dus alleen maar erger en zijn meerdere op "de vlucht' naar iets, maar wat?
Keep on running dus. Nou verder geen of weinig spanning, maar drama dus. Ik denk dat het boek beter is.
Dit had in 35 minuten gekund.
Bartt88
-
- 1576 berichten
- 981 stemmen
Dit had in 35 minuten gekund.
Tja, dat zou je van zoveel films kunnen zeggen.
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
Beetje actieloos drama. Ik ben wel in voor dit type film, de post-apocalyptische setting. Ondanks dat je niet weet wat er precies heeft afgespeeld..
Dit is dan ook een psychologsche prent die de gevolgen schetst van een apocalyptische wereld. Voor van die post apocalyptische actiedrama's kun je het beter in het repertoire van Roland Emmerich gaan zoeken ( 2012, The Day After Tomorrow)
Filmkriebel
-
- 8946 berichten
- 4130 stemmen
Inderdaad, als je bij The Road actie en spektakel verwacht, ben je dubbel en dik genaaid na afloop. Heb die al maanden geleden gezien, en sommige momenten kan ik me nog helder voor de geest halen. Die score kan veel beter.
purekillah
-
- 102 berichten
- 121 stemmen
Dit is dan ook een psychologsche prent die de gevolgen schetst van een apocalyptische wereld. Voor van die post apocalyptische actiedrama's kun je het beter in het repertoire van Roland Emmerich gaan zoeken ( 2012, The Day After Tomorrow)
Ik verwachtte ook geen actie in de zien van een spektakel film 2012 of The Day After Tomorrow o.i.d. maar er konden wel wat meer dingen gebeuren. Het was een saaie grijze film met weinig gebeurtenissen, althans zo kwam het op mij over.
Zoals ik al zei, ik ben wel in voor dit type film, alleen er gebeurt gewoon bar weinig, relatie tussen vader en zoon wordt uitgediept en dat de vader verbitterd is, en dat was het dan zo'n beetje. Geen interessante plot of iets wat je niet verwacht had, maar gewoon een slecht afgewikkeld verhaal met een einde die niet helemaal klopt.
Lees een eerdere reactie:
aanwezigheid van de hond moet duidelijk maken dat dit dus de mensen zijn die bovensgronds liepen toen vader en zoon in die schuilkelder zaten, maar waarom ze hen driekwart van de film zijn gevolgd is onduidelijk. De vrouw zegt "we maakten ons zorgen om je".
Misschien zagen ze dat de man ziek was (kanker/TBC) en niet lang meer te leven had, en dat het jongetje vroeg of laat op eigen benen zou moeten staan. Maar waarom dan stiekum volgen en niet gewoon eropaf stappen en een praatje maken. Meneer, u bent ziek, we willen graag helpen. Totale nonsens, het hele plotelement rondom dat gezinnetje. Ook wordt nooit duidelijk waarom ze naar het zuiden gaan.
Filmkriebel
-
- 8946 berichten
- 4130 stemmen
Beetje actieloos drama. Ik ben wel in voor dit type film, de post-apocalyptische setting. Ondanks dat je niet weet wat er precies heeft afgespeeld..
Misschien zagen ze dat de man ziek was (kanker/TBC) en niet lang meer te leven had, en dat het jongetje vroeg of laat op eigen benen zou moeten staan. Maar waarom dan stiekum volgen en niet gewoon eropaf stappen en een praatje maken. Meneer, u bent ziek, we willen graag helpen. Totale nonsens, het hele plotelement rondom dat gezinnetje. Ook wordt nooit duidelijk waarom ze naar het zuiden gaan.
Ik vind de kritiek rond dat gezinnetje ook maar nonsens. Lijkt me zelfs vrij logisch dat dat gezin de vader en zijn zoon met enige voorzichtigheid benaderen, gezien er toch heel wat kannibalen rondlopen in dit wereldje en ze toch best eens wilden zien met wie ze te maken hadden. Ook hadden ze zelf 2 kinderen bij zich die ze wilden beschermen. Voorzichtigheid hoort bij overleving. Waarom zou het duidelijk moeten zijn waarom ze naar het zuiden gaan? Het einde is : ze zwerven verder en proberen verder te overleven. Dit is het enige wat dan ook nog mogelijk is in deze vernietigde wereld.
Ninto
-
- 728 berichten
- 1142 stemmen
Aardige film, maar het einde slaat helemaal nergens op! Nu ik het einde ken snap ik wel waarom die gast de hele tijd aan iedereen vroeg "waarom volg je ons?" Hij had dus door dat ze gevolgd werden.
Dat terzijde slaat het nergens op natuurlijk en vond ik derest van de film niet zó goed, dat het einde te vergeven is.
Melkor
-
- 357 berichten
- 706 stemmen
aanwezigheid van de hond moet duidelijk maken dat dit dus de mensen zijn die bovensgronds liepen toen vader en zoon in die schuilkelder zaten, maar waarom ze hen driekwart van de film zijn gevolgd is onduidelijk. De vrouw zegt "we maakten ons zorgen om je".
Misschien zagen ze dat de man ziek was (kanker/TBC) en niet lang meer te leven had, en dat het jongetje vroeg of laat op eigen benen zou moeten staan. Maar waarom dan stiekum volgen en niet gewoon eropaf stappen en een praatje maken. Meneer, u bent ziek, we willen graag helpen. Totale nonsens, het hele plotelement rondom dat gezinnetje. Ook wordt nooit duidelijk waarom ze naar het zuiden gaan.
Ik denk dat ze inderdaad zagen dat de vader ziek was en het jongentje wilden helpen. Dat ze voorzichtig zijn is sowieso logisch met het thema van kannibalisme, maar ook vooral omdat je doorheen de hele film ziet dat de vader zo goed als niemand vertrouwt of zelf maar wil vertrouwen. Als ze hem gewoon benaderd hadden dan had de vader ze misschien wel weggestuurd of kwam het tot confrontatie.
En ze gaan naar het zuiden omdat die moeder dat opdroeg aan de vader. Misschien heb je er niet op gelet, maar de wereld was bitter koud. Dus naar het zuiden gaan lijkt me een logische keuze. Je hebt (de hele kleine) hoop dat het daar iets warmer is en misschien zelfs vruchtbare grond of iets te vinden is. De vader zegt trouwens uitdrukkelijk "We won't survive another winter here". Dus de reden dat ze naar het zuiden trekken lijkt me nogal duidelijk.
Karl van H.
-
- 2808 berichten
- 2103 stemmen
Ik zal heus niet de eerste zijn die het zegt, maar deze film deed me ontzttend denken aan I Am Legend - niet alleen qua setting (een postapocalyptische wereld, deze keer niet in de stad maar op het platteland), thematiek (alleen op de wereld) en dreiging (ditmaal geen zombies maar in barbarisme vervallen mensen), maar ook de vertelstructuur (flashbacks) leek rechtstreeks uit die film te zijn overgenomen. Dat gezegd hebbende is The Road wel een veel betere film dan het actievehikel met Will Smith. Mooier ook vooral, zeker in het begin, als Mortensen en zijn zoontje door dorre bossen trekken. De sfeerschepping en ook het camerawerk in deze film mogen dan ook zeker wel de sterkste punten genoemd worden: The Road is grauw, vuil en troosteloos, zoals een postapocalyptische film hoort te zijn.
De minpunten wegen echter zwaar tegenover dit pluspunt. Zo is het kindje ("Poppah! Poppah!") dat Mortensen de hele film met zich meesleurt eigenlijk alleen maar irritant. Er zijn wat oorzaken hiervoor aan te wijzen ("Poppah! Poppah!"), maar wat vooral stoort is de oneindige goedheid van het personage, wat zo erg contrasteert met de rest van de film - die juist gaat over mensen die hun menselijkheid/goedheid kwijtraken - dat het op de zenuwen gaat werken. Wat dat betreft is het ook jammer dat de hoofdpersonen de hele film lang de 'good guys' blijven - ondanks enkele halfgeslaagde pogingen van de makers -; er had wat meer grijs gebied mogen zijn. Ook een misser is dat er gedurende de hele film - uitzonderingen daargelaten (de scène in het huis van de kanibalen is ontzettend spannend en de scène waarin de vader zijn zoontje laat zien hoe hij zelfmoord moet plegen is ook sterk) - eigenlijk maar weinig interessants gebeurt. Natuurlijk, het gaat over de relatie tussen vader en zoon en de manier waarop hun persoonlijkheden zich ontwikkelen, maar dat verzacht niet het gegeven dat je gedurende een groot gedeelte van de film niet veel bijzonders of opmerkelijks te zien krijgt. Ook het einde was naar mijn smaak iets te sentimenteel en duidelijk op Amerikaans publiek gericht. De uiteindelijke boodschap die de laatste scènes naar voren brengen is - hoewel eveneens erg Hollywoodiaans - wel mooi en voor een Amerikaanse film nog vrij subtiel gebracht ook.
The Road is een mooi uitziende film die hier en daar wel enkele aansprekende thema's aansnijdt, maar deze niet echt goed uit weet te werken. De film niet bijzonder interessant om te zien, helaas, al weet het een avondje wel prima te vullen. Maar er had meer in gezeten.
2,5*
JSPR_G
-
- 142 berichten
- 625 stemmen
Knappe, aangrijpende film. Prachtige decors, goed acteerwerk. De film zal voor sommigen misschien te actieloos zijn, maar ik vind het juist sterk dat dit verhaal grotendeels steunt op de wanhoop, de emoties, de band van de vader met zijn zoon. Dergelijke films zijn soms een verademing tussen de vele films waar de hoofdpersonages non-stop worden aangevallen en alle gevechten winnen.
Toen ik de film net bekeken had bleef ik met redelijk wat vragen zitten, over wat er precies is gebeurd, wat het einde precies te betekenen had maar de volgende dag begonnen de meeste dingen toch duidelijk te worden (en ik kwam tot dezelfde conclusies als menig bovenstaanden). Ik hou van nadenkfilms, films die niet onmiddellijk uit je gedachten verdwijnen.
Aanrader!
3,5*
joeythebest
-
- 101 berichten
- 108 stemmen
Niet echt mijn genre. Vond hem een beetje traag vooruit gaan en redelijk voorspelbaar.
SiD3Sp|N
-
- 118 berichten
- 973 stemmen
Nah ik heb gister The book of Eli gekeken, en nu lees ik dit verhaal. Lijkt me nogal veel op elkaar lijken. Vond the book of Eli maar tegenvallen iig, hoop dat deze beter is anders is het misschien niet eens de moeite waar om weer zo'n film te kijken.
Q Jones
-
- 3348 berichten
- 2712 stemmen
Ja deze is veel beter, Book of Eli vond ik ook niks en deze wel. Houd er wel rekening mee dat het geen actie film is en dat er een hele trieste toon in de film zit
DiKKe_OsCaR
-
- 406 berichten
- 1823 stemmen
Veel te slap verhaal. Het idee achter de film is goed, maar werk het dan ook uit op zo'n manier dat het aanspreekt.
Ik ging blanco deze film in, omdat bij dit genre de film of heel goed is, of ronduit slecht. Helaas, het werd voor mij ronduit slecht.
Hierboven werd het al genoemd, maar waarom zouden die mensen de vader en zoon al zolang volgen, terwijl ze ook gewoon contact konden zoeken, als de vader zag dat een gezin compleet is kon hij zeker ook inzien dat dit gezin bij de goeden horen.
Wat mij betreft: mijden deze film!
xangadix
-
- 1618 berichten
- 4493 stemmen
Slecht was het niet, maar op een gegeven moment had ik het wel gezien. Wel lekker om na zo'n film even te douchen en frisse kleren aan te trekken.
JSPR_G
-
- 142 berichten
- 625 stemmen
Hierboven werd het al genoemd, maar waarom zouden die mensen de vader en zoon al zolang volgen, terwijl ze ook gewoon contact konden zoeken, als de vader zag dat een gezin compleet is kon hij zeker ook inzien dat dit gezin bij de goeden horen.
De vader denkt te veel aan zijn eigen en vooral het overleven van zijn zoon om contact met de anderen te onderhouden. Hij zou ze uiteindelijk toch maar zien als concurrentie voor eten en kleren. Misschien zou hij hun aanwezigheid dulden, maar het houdt uiteindelijk een risico in voor dat gezin om dit te testen.. (Volgens mij..)
Gerelateerd nieuws
In de ban van 'The Last of Us' op HBO Max: Vijf films die je vast kunt waarderen
Vijf sterke dystopische films over een verdorven wereld | MovieMeter Toplijst
Netflix gaat relatief veel grote filmtitels verwijderen
Vijf dystopische films over een verdorven wereld
Bekijk ook
The Stoning of Soraya M.
Drama, 2008
129 reacties
Apocalypto
Actie / Avontuur, 2006
1.860 reacties
Qing Mei Zhu Ma
Drama, 1985
18 reacties
The Beautiful Country
Drama, 2004
37 reacties
Sin Nombre
Roadmovie / Drama, 2009
90 reacties
The Tracker
Drama / Western, 2002
2 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.