High School Musical 3: Senior Year (2008)

Muziek / Familie

geregisseerd door Kenny Ortega
met Zac Efron, Vanessa Hudgens en Ashley Tisdale

Het is hun laatste jaar op de middelbare school en Troy en Gabriella kunnen maar niet wennen aan de gedachte dat ze van elkaar zullen worden gescheiden. Samen met de andere Wildcats besluiten ze een musical op te zetten waarin ze hun gevoelens kunnen uiten met betrekking tot de onzekere toekomst.

avatar van clockwork72
Dit was echt zwaar kut! Heb spijt dat ik ze alle 3 heb gezien. Moest er bijna van kotsen zooo slecht!!

avatar van lucdecoster
clockwork72 schreef:

Er is nog zo'n filmpje van dit genre : Camp Rock (2008).
Ik vrees als je dit ziet dat je zeker ziek wordt.

Actionfreak
Het valt allemaal wat tegen.
voor de moeite 2*

avatar van Laoslander
Angrod_Pallanén schreef:
dat heeft niets meer met kinderlijk vermaak te maken, maar meer met kunst.

Vindt u dit een waardige definitie van kunst??

avatar van Elineloves
Onder lichte dwang heb ik op mijn werk alle drie de delen van HSM moeten kijken, omdat het meisje waar ik mee werk tot over haar oren verliefd is op Zac Efron. En toegegeven: het is geen misbaksel om naar te kijken. Zij ook niet trouwens. Een standaard tienerfilmpje vol mooie mensen die de show stelen met leuke liedjes en dansjes. Zit er een verhaal in? Best wel, voor de gemiddelde tiener zijn er raakvlakken met hun eigen leven en de situaties waar de jonge mensen tegenaan lopen zijn erg herkenbaar.

Nadeel van deze film is alleen dat de liedjes je de godganse dag in je hoofd blijven zitten, in mijn geval zelfs 3 dagen nadat ik hem gekeken had nog.

Voor tieners erg leuk! Leuke afsluiter van deze filmreeks, en ook zeker de beste van de 3.

avatar van amme-iim
Jeetje, wat was deze film saaaaaaai

avatar van timburton
Elineloves schreef:

Voor tieners erg leuk!

Tieners? (...) Voor te vroeg puperende kleuters uit groep 6 misschien, ja.

avatar van jumpstylemovie
Uitgemolken, saai, langdradig, onnodig, cliché, belabberd acteurwerk, kinderachtige liedjes, zwak plot, voorspelbaar einde, enzovoort

Deze film is hartstikke leuk! Het gaat over jongeren op school die echt iets willen bereiken. Maar ieder heeft een eigen smaak en mening.

avatar van Wilderness
Saai en vooral slecht geacteerd. Nee 3 keer niets.

Slappe hap!

Toch nog 1 ster voor Zac, leuk koppie heeft ie.

avatar van AHWA
Deels herzien en moet toch m'n stem bijstellen. Liedjes maken nu meer indruk op me dan de vorige keer, Even goed als deel 1, maar als ik die nu zal herzien kan daar ook nog wel een beetje bij. Heerlijke highschoolfilms waarbij je gewoon even weg kan uit je eigen leven en je weer een tiener voelt. Top.

Iedereen vindt high school musical het beste wat er is, ik was toch een beetje teleurgesteld toen ik hem gezien hem. Hij is niet superslecht maar ook niet supergoed....

megan fox
Kijk, het is een leuke film, maar hij lijkt heel erg op deel 1!
Ook weer met een musical enzo...

avatar van miss_efron
Deze film vond ik persoonlijk de beste van alle 3.Als je kijkt naar hsm1 vind ik wel dat de acteurs vooral efron en hudgens volwassener zijn geworden.Spijtig van de nr.4

avatar van TheLionKingFan
Ook al een deel 3?
Ik dacht dat er alleen deel 1 en 2 waren

avatar van Naomi Watts
Met deel 2 een fijne opleving binnen deze reeks maar terug op school zakt het toch wel weer naar het redelijke niveau van het eerste deel. Liedjes zijn hier eigenlijk vervelender dan ooit en qua verhaal is het ook nog stompzinniger (maar dan niet op een positieve manier als bij deel 2). Gelukkig blijft de high school sfeer erg aangenaam en zelfde geldt voor Hudgens. Wel weer wat leuke Tisdale momentjes, alleen lang niet zo sterk en gepast als in het vorige deel. Veel senior year drama wat de feel ook niet veel goed doet. Iets te veel pogingen om wat drama op het scherm te toveren wat niet echt werkt. Humor blijft op momenten wel erg fijn (vooral door de supporting cast) en plus Hudgens en de erg genietbare high school sfeer zorgen ervoor dat het allemaal erg makkelijk weg kijkt.

avatar van TimZor
Gelukkig weer wat beter dan het tweede deel. Maar ondanks dat nog steeds geen hoogstandje.

Snap dat het erg populair is bij de jonge kijkers

avatar van benthe
Blijkbaar had ik hier vorige keer 5* voor gegeven? Apart. Misschien omdat ik hem toen in de cinema zag. Nu op tv toch wat minder, maar nog steeds leuk, 3*.

avatar van TragieStar.*
Dit deel is toch wel het minste van de 3. Het was allemaal zo nep en overdreven dat het gewoon niet leuk meer word. Nu heb ik het wel gezien, het is allemaal meer van hetzelfde en dat blijft de hele film zo. Het ontbreekt aan een goed verhaal en toch wel goed acterende mensen. Vanessa Anne Hudgens is een prachtige meid, ze laat zien dat ze redelijk kan zingen, maar acteren kan ze gewoon niet. Tenminste niet goed genoeg.

Het begint allemaal vrij matig, en de opbouw is meer van hetzelfde. De cast is waanzinnig groot, het word allemaal erg mooi neergezet met veel glitter en glamour. Maar het pakt irritant uit. Heb me eigenlijk heel de film door lopen irriteren aan zowel iedereen. De enigste die nog een beetje leuk was is Ashley Tisdale, wat een schoonheid maar ook een vrij goede actrice. Al is ze toch te oud voor dit soort rolletjes.
Ook Corbin Bleu is leuk om naar te kijken Zac Efron is toch wel minder vind ik, zijn hoofd kan echt niet meer. Verder is hij een spetter, maar toch niet waanzinnig lekker.
Maar daar gaat het allemaal niet om. Heb me redelijk vermaakt, ondanks de vele irritante momenten. En het laatste halfuur van de film is toch wel het beste. De hele film draait nergens om, de teksten komen er allemaal zo gemaakt en kinderachtig over dat het niet realistisch overkomt op het publiek. Ze leven allemaal naar het eind van het jaar toe, en dat is dus ook het belangrijkste van de film. We weten toch wel hoe het afloopt.

Toen Zac en Vanessa samen gingen zingen, wat wel erg veel was (de rest kwam nauwelijks aanbod) leek het net of ze gewoon op achtergrondmuziek aan het bewegen/dansen waren. Dat voelde allemaal erg vreemd aan.
Toch leuk om gezien te hebben hoor, leuk voor de kinderen en fans onderons maar voor mensen die hier niks mee hebben of gewoon te volwassen zijn is dit niks.
De dansscenes en podium scenes waren dan weer wel erg leuk om te zien.
Er zijn natuurlijk weer altijd mensen die gelijk vooroordelen hebben over deze film, en het allemaal te slecht vinden ookal hebben ze het nog niet gezien. En dan gaan ze de film bekijken, en natuurlijk valt de film dan tegen omdat je in je hoofd hebt dat gewoon slecht is. Dan is het logisch dat het niks word. Dus het zit grotendeels tussen de oren. Niet bij iedereen, maar zeker wel bij velen.

High school musical zijn redelijke goeie films. De derden is idd wel de beste (is namelijk een bioscoopfilm(moet altijd wat beter zijn)). Het verhaal zelf is misschien niet zo veel soeps (eenvoudig), maar dat is geen reden om deze film dan weinig punten te geven. Deze film is veel meer dan dat alleen. Namelijk het zingen. Er zijn mensen die liedjes hebben moeten maken dat in de film passen (niet gemakkelijk) en, zeker, de choreografie was zeer goed (en volgens mij verschrikkelijk moeilijk om met zo'n grote bende dit te kunnen opnemen).

Niks voor mij dit...
Ze zijn afgegleden van een film met wat humor in deel 1 (welke ik nog wel prima vond) naar eindeloos zingen.
Ik werd er eerlijk gezegd een beetje moe van.

Dick2008
De film moet even gang komen en het heeft wat weg van het eerste deel, maar scoort op alle punten wat beter. Zac Efron en Vanessa Hudgens blijven leuk en Hudgens is echt wel een lieverd om te zien. Ashley Tisdale blijft natuurlijk wel een Paris Hilton-kloon, maar ze moet natuurlijk ook wel een kreng spelen die alles naar zich toehaalt want dat wil het verhaal nou eenmaal maar ze is hier minder irritant dan in het tweede deel. De volwassenen komen ook beter voor de dag.
De liedjes, blijven niet mijn stijl, maar ben gewoon ouderwets in muziek. Het klinkt in ieder geval erg simpel al die deuntjes. Gelukkig zit je met het medium film, zodat je naar muziek kunt kijken. Over het algemeen wordt het allemaal wel redelijk neergezet. Aan het begin tijdens het basketball en aan het einde met de opvoering van de show hebben ze erg leuk gedaan. Verder met veel glamour en glitter zoals het hoort bij een musical en de choreografie is vaak erg goed gedaan en met die cheerleaders er nog bij. Ik vind dat ze er veel werk van hebben gemaakt. Het romantisch verhaal tussen Troy en Gabriella is ook grappig.
Zover ik nu kan stellen, want 1 en 2 heb ik enige tijd geleden gezien, komt deze het beste uit de bus. 4.0

Vond de eerste 2 heel leuk en deze wat minder. Nog steeds een redelijke film.

Leuke film, met wel goede muziek.
het verhaal is wat minder goed, maar dat neemt niet weg dat velen aan deze film plezier zullen beleven, alleen al omdat het zo'n leuk sfeertje is dat er heerst.
Kortom: een feel good movie, niet meer en niet minder.