Toy Story 3 (2010)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Lee Unkrich
met de stemmen van Tom Hanks, Tim Allen en Joan Cusack

Wanneer Andy gaat studeren en op kamers gaat, komen Woody, Buzz en de rest van hun speelgoedvrienden bij dagopvang Sunnyside terecht. Dit lijkt in eerste instantie een gezellige plek, onder leiding van de vriendelijke speelgoedbeer Lotso. Maar het dagverblijf blijkt helemaal niet zo prettig en dus willen Woody en de rest zo snel mogelijk weg. Dit schijnt echter nog niet zo eenvoudig te zijn...

avatar van Masterbrain
Voel me weer kind.

GSX
Toen ik alleen nog maar Toy Story en Toy Story 2 gezien had, vond ik dat "gewoon" goeie Pixars. Er waren betere...
Maar nu 3 eraan toegevoegd werd, vind ik de trilogie ronduit subliem. En zet ik Toy Story 3 in de top-5 van de animatiefilms. Chapeau voor de Pixar-ploeg!

avatar van benthe
Zeker het leukste deel van de 3. Interessant verhaal, spannend en ontzettend veel humor. Prachtige karakters en animaties. Stiekem kijk ik uit naar een 4, het lijkt alsof ze bij Toy Story elk nieuw deel sterker maken in plaats van minder .

avatar van Stijn89
Na een 2e kijkbeurt mijn 3,5 veranderd in een 4.

avatar van Edie
Hele leuke film, voor alle leeftijden. Gewoon 4*

avatar van jipt
Vond hem wel leuk. Vooral de scenes dat het speelgoed aan gort wordt gegooit door adhd kids en de actie/thriller scenes. Sentimenteel gedoe op t eind hoeft niet maar geeft de film wel een warm hart.

Pixar mag zich trouwens wel weer gaan optrekken aan andere animatiestudios, ze zijn n.l. allang geen voorloper meer. Kuifje en Rango zien er veel mooier uit.

jipt schreef:

Ja niet zo gek want aangezien Kuifje en Rango een jaar later zijn uitgebracht, en naar mijn mening is Toy Story 3 een veel betere film dan die 2.

avatar van Iron Maiden
Inderdaad, het gaat niet alleen om het grafische aspect.
Toy Story 3 is mede door dat 'sentimentele gedoe' een perfecte afsluiter van een goede trilogie.

avatar van TomPSV
Prima film. Het vermaak staat bij Toy Story altijd hoog in het vaandel en dat is ook dit keer weer goed gelukt. Toch denk ik dat ik deel 1 en 2 wat leuker vond, maar ook bij dit deel heb ik me geen moment verveeld.

Waackx schreef:

Zag de trailer van Brave en dat zag er ook niet beter uit dan Kuifje of Rango. Maar goed. Vond beide trouwens beter dan deze.

avatar van IcU
IcU
Verlaagd naar 2,5*. Niet alleen het verhaal is minder aandoenlijk, maar ook de 3d blu ray op tv is de slechtste 3d thuis ervaring tot nu toe. De crosstalk zorgde voor irritatie en het constant verzetten van het gezichtsveld. Meestal moet dit nog 1 keer aan het begin van de film, maar nu was het de gehele film door. Erg vervelend. Zag het vooral in de gezichten van de personages en in de achtergrond. Ik verdenk de heftige kleuren. Zou niet mogen, vind ik. Vooral niet omdat je een belachelijke 30 euro betaald voor 3d bluray's.

Daarnaast is 3d bij deze film totaal overbodig.

avatar van Iron Maiden
ja, laten we een film afkraken op zoiets onzinnigs.

IcU schreef:

Daarnaast is 3d bij deze film totaal overbodig.

Als de film nou puur gemaakt was voor een 3D-ervaring zoals Avatar dan heb je een punt naar mijn mening,dus de film daar inhoudelijk op af te kraken is niet terecht.
Je hebt wel gelijk als je een 3D-disc koopt voor dat geld dat het echt ook goed moet wezen.
Maar sowieso is bijna geen enkele film het waard om in 3D te kijken, want het voegt niks toe het is pure geldklopperij.

Waackx schreef:

Daar zijn de meningen over verdeeld.

jipt schreef:

Daar zijn de meningen over verdeeld.

Laat ik het anders zeggen, bij een aantal films zou het echt wat kunnen toevoegen, films zoals: Jurassic Park ofzo, het probleem is dat de meeste makers wel wat lullige 3D-effecten erbij toevoegen maar niet voldoende waardoor je echt een gevoel krijgt dat er een reden was dat je meer betaald hebt.
De meeste films doen het maar mondjesmaat erin maar ja ze kunnen daarna wel zeggen, we hebben het erin gedaan.
Oftewel veel betalen voor weinig.

jipt schreef:

Kuifje is ook niet 100% animatie ze hebben echte acteurs voor de gezichten gebruikt, en ja misschien ziet Rango er grafisch beter uit dan Brave, maar ik vind het verhaal belangrijker dan het grafische plaatje.

avatar van IcU
IcU
Iron Maiden schreef:
ja, laten we een film afkraken op zoiets onzinnigs.

Dat berichtje gaat dan ook alleen om de 3D. En tja, 3D hoort nu eenmaal bij deze film.

Inhoudelijk 'afkraken' heb ik eerder al gedaan:

Tja. Ik moet zeggen dat ik teleurgesteld ben. Ik had hoge verwachtingen en keek uit naar deze film. Deel 1 en 2 zijn fenomenale animatie films die moeilijk te over treffen zijn. Helaas slagen de makers hier deels in. Ten eerste vond ik het verhaal niet sympathiek genoeg en iets wat makkelijk. Daarnaast vond ik de grapdichtheid, zeker vergeleken de voorgangers, minimaal. Ik heb twee flauwe glimlachjes en 1 enkele 'smile' op mijn gelaat gekregen. Dat is voor een film als deze te weinig.

Vind dat matig 3D (nogmaals, het is gewoon een film die in 3D is uitgebracht) in combinatie met de eerder genoemde mening, een prima motivatie is om te verlagen.

avatar van horizons
?
Ik heb deze film nooit in 3D gezien. Ha!!

IcU schreef:

Inhoudelijk 'afkraken' heb ik eerder al gedaan:

ja hij is OOK in 3D uitgebracht in de bioscopen maar ook in 2D, dus 3D hoort niet standaard bij deze film

avatar van TheLionKingFan
YouTube - toy story 3 prank

Leuk filmpje. Iemand heeft het einde zo bewerkt dat het speelgoed dood gaat,en de film dan stopt,en laat het aan zijn moeder zien.

avatar van Kiros
TheLionKingFan schreef:
YouTube - toy story 3 prank

Grappig inderdaad

avatar van galaxydriver32
Dit is gewoon zo'n ontzettend sterke film het heeft mij echt geraakt hoor dat verhaal, ik moest zeker op het eind echt ff een traantje weg pikken. Het begin is gelijk al zo krachtig en dan zie je die kleine Andy spelen met zijn speelgoed, en dat ontroerd me gewoon. Dat einde ook. Maar dit behaalt gewoon de top van animatie's. Het kan niet beter ontroerend en grappig en gewoon het hele setje. Kortom GEWELDIG!!

avatar van Ronn040
Deel 1 en deel 2 heb ik vroeger talloze keren gezien. Dat waren als kind zijnde echt knallers, in ieder geval voor mij... Nadat ruim 15 jaar later een derde deel uitkwam, aarzelde ik geen moment om deze film te kijken. Legendarisch einde wat mij betreft, had niet beter kunnen zijn!

Een van mijn lievelings kinderfilms so far. Keek hem met mijn neefje en vond hem stiekem zelf heel leuk haha

Een grappig gegeven: Andy, de jongen des huizes is inmiddels 17 jaar oud en het speelgoed vindt het niet leuk dat niet er meer met hen gespeeld wordt. Dankzij allerlei misverstanden ontstaat een vermakelijk avontuur.

Toy Story 1 vind ik een classic en erg leuk, deel 2 heb ik nog niet gezien. Nu dus dit deel 3:
Goede stemmen, goede sfeer, goede afwisseling tussen rustig en snel, vrij natuurlijke bewegingen in de animatie, leuke karakters, grappige en serieuzere situaties, leuke cartoon-muziek.
De geschiedenis van Lotso binnen dit verhaal vind ik erg mooi om te zien.
De animaties van Andy en zijn familie vind ik ook heel mooi en redelijk realistisch.

avatar van .Fee.
Ja, jeugdsentiment met een nieuwe twist. De verhaaltjes rond al dat speelgoed waar ik vroeger ook mee speelde; geweldig!

avatar van nijmolimbo
waar ik van de eerste twee toy story delen niet zo een fan was .-Staan niet bovenin mijn Pixarlijst- is dit wel een hoogstaand werkje. leuk grappig en goed doordacht. Toppertje.

avatar van RuudC
Bijna de juiste leeftijd heb ik, om met Andy mee te kunnen leven. Toen ik de eerste Toy Story in de bioscoop zag, had ik ook mijn action figures. Alleen anno 2010 was ik al bijna klaar met studeren. In ieder geval is het zo dat zoals Andy opgroeit, de films ook volwassener worden.. Toy Story 3 is dan ook vrij duister. De eerste had dat ook wel, maar niet zo erg als de tweede sequel. Al met al genoeg om me mee te kunnen vermaken. De Toy Stories zien er altijd leuk uit en omdat ik Woody en Buzz Lightyear lang geleden al eens gezien heb, voelt dit ook wel aan als een leuke reunie.

Dat de toon donkerder geworden is, lijkt te willen zeggen dat de film meegegroeid te is met het oude publiek. Voor echt kleine kinderen lijkt Toy Story 3 me dan ook niet echt geschikt. Ik houd wel van dystopische verhalen, dus wanneer speelgoed ander speelgoed onderdrukt, kan ik dat eigenlijk alleen maar interessant en cool vinden. Daarnaast komt er veel (bekend) speelgoed aan bod of zien we poppen die bekend zijn van andere films. In elk geval heeft men het zich niet makkelijk gemaakt en krijg je als kijker een goed verhaal voorgeschoteld. Met verschillende verhaallijnen wordt een mooie film opgezet. Verder roept het vooral fijne herinneringen op. Mooie avonturen die ik zelf ooit met mijn levenloze maatjes had.

avatar van ILDIB
Gewoon weer geweldige film. Leuk, onderhoudend, mooi en spannend ook. En prima stemmen..

avatar van Corcicus
Ongelooflijk, ik ben niet bepaald de man van de grote emoties, maar deze film heeft mij tot tranen toe bewogen.

Misschien kwam het omdat ik mijzelf tot mijn twaalf à dertien jaar nog urenlang kon bezighouden met action man en GI Joes, waarbij ik mij meermaals helemaal verloor in zelfuitgevonden scenario's, ik weet het niet, maar deze film was zo ontroerend dat ik er echt versteld van sta. Prachtig verhaal, met zelfs ruimte voor intrige tussen poppen en een heel ge(s)laagde humor. Bovendien is deze bij momenten best wel spannend. Als klein ventje vond ik Toy Story maar niets, maar blijkbaar heb ik nu toch de juiste leeftijd om er optimaal van te kunnen genieten. Hoe de plastiek vrienden aan elkaar hangen, raakte mij diep en wanneer op het einde het afscheid aanbreekt en Andy nog een laatste keer het spel speelt, werd het mij waarachtig teveel

Dit was een animatiemeesterwerk zonder voorgaande, dat ik niet snel zal vergeten.