• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.533 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.143 gebruikers
  • 9.380.400 stemmen
Avatar
 
banner banner

Public Enemies (2009)

Misdaad / Actie | 140 minuten
3,29 3.077 stemmen

Genre: Misdaad / Actie

Speelduur: 140 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Michael Mann

Met onder meer: Johnny Depp, Christian Bale en Marion Cotillard

IMDb beoordeling: 6,9 (333.458)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 30 juli 2009

Plot Public Enemies

"America's Most Wanted."

De jaren 30 worden in de Verenigde Staten gekenmerkt door misdaden en gangsters die het land onveilig maken. John Dillinger (Johhny Depp) is een bekende bankrover en moordenaar die steeds uit de handen van de politie glipt. Tijdens haar zoektocht naar Dillinger en zijn collega's Baby Face Nelson en Pretty Boy Floyd krijgt de politie de hulp van een nieuwe instantie, de eerste federale politiemacht: de FBI. Melvin Purvis (Christian Bale) leidt het groepje agenten dat probeert om de gevaarlijke gangsters te arresteren.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

John Dillinger

Melvin Purvis

Billie Frechette

John 'Red' Hamilton

Agent Carter Baum

J. Edgar Hoover

Homer Van Meter

Charles Winstead

Phil D'Andrea

Alvin Karpis

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

als jij dat 'feiten' vindt

Waarom doe je zo vaag, man? Ik laat je toch zien dat Manhunter pas later (15 jaar later) als een meesterwerk erkend is. En dat zal ook met Public Enemies (als dat nog niet gebeurd is) gebeuren.

Mann staat hier toch niet voor niets op 5.

BFI | Sight & Sound | Modern Times - bfi.org.uk


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4619 stemmen

ghostman schreef:

Waarom doe je zo vaag, man? Ik laat je toch zien dat Manhunter pas later (15 jaar later) als een meesterwerk erkend is. En dat zal ook met Public Enemies (als dat nog niet gebeurd is) gebeuren.

Mann staat hier toch niet voor niets op 5.

BFI | Sight & Sound | Modern Times - bfi.org.uk

Daar hou ik je aan, want ik vind Public Enemies zonder twijfel de grootste flop van 2009.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Wow, je vindt deze film zelfs de grootste flop van 2009. Goed zo! Misschien van dit decennium, of toch van de eeuw? LMAO, gewoon hilarisch...

NOT!

En waarom is het eigenlijk een flop? Deze film heeft een bescheiden winst gemaakt. Heeft lovende woorden van de prominente filmcritici gekregen. De Italiaanse en Franse critici HOUDEN van deze film.

Van een flop kun je het dus niet echt spreken.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

"Michael Mann's gangster saga is an action blockbuster shot through with wit and intelligence."

Movie review: 'Public Enemies' is a white-hot crime drama | StarTribune.com

"An action film that feels like an epic, Public Enemies is an exciting and stylish slice of Americana."

http://www.usatoday.com/life/movies/reviews/2009-06-30-enemies-review_N.htm

"Michael Mann's 'Public Enemies' is a grave and beautiful work of art. Shot in high-definition digital by a filmmaker who's helping change the way movies look"

Movie Review - Public Enemies - Seduction by Machine Gun - NYTimes.com - movies.nytimes.com

"Thrilling, glamorous, richly textured and breathlessly action-packed, it is one of the best movies of the year."

A Little Depp'll Do Ya! Johnny Gets His Gun | The New York Observer

"Watch how Mann uses color, design, editing, score and Dante Spinotti's expressionistic camerawork to take you there."

"It's movie dynamite."

Public Enemies : Review : Rolling Stone - rollingstone.com

etc.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

"True, Mann is asking a lot of you: myriad characters come and go in the hurly-burly of the plot and we are required to keep up. So hard-and-fast-and-vivid comes the digital detail

Verdict

Intelligent and challenging: Mann’s crime epic could take two viewings to fully absorb, but it’s worth every devoted minute."

Review of Public Enemies - empireonline.com

"One of the interesting side effects of this exceptional care is to make "Public Enemies" so real it seems to transcend its period and exist out of time."

"Simultaneously an art film and a crime film, Mann's latest work may not give you a ton to hang on to emotionally, but the beauty and skill of the filmmaking keep you tightly in its grasp."

Review: 'Public Enemies' - MOVIE REVIEW - Los Angeles Times - calendarlive.com

"Visually, Public Enemies seems like the summation of something Mann has been steadily building toward ever since he first incorporated video-shot footage into the dynamic opening training montage of Ali in 2001. ... At every turn, Mann rejects classical notions of cinematic "beauty" and formulates new ones. The sounds and images rush at you, headlong, and before you can fully get a handle on them, something else takes their place."

New York Movies - Depp Does John Dillinger's Life and Crimes in Public Enemies - page 1 - villagevoice.com

"The movie shows you sights you've never seen before -- not with ostentatious set pieces or Transformers-like special effects, but with historical vignettes, such as long flares lighting up nighttime crime scenes for newspaper photographers and newsreel cameras."

Depp unleashes inner outlaw in 'Public Enemies' - baltimoresun.com

"Michael Mann's extraordinary Public Enemies is an unusual sort of gangster picture, a near-impressionistic recreation of the last year in the life of one of American history's most notorious bank robbers. The movie doesn't coddle to the viewer: Mann, further honing his emotionally cool aesthetic to a diamond-like hardness, doesn't trade in the conventions of biography. For those willing to invest in what he is doing, the rewards are plentiful."

Review | Public Enemies (R) *** ½ - Movie Reviews - MiamiHerald.com


avatar van Mitch!!!

Mitch!!!

  • 29 berichten
  • 62 stemmen

yeyo schreef:

(quote)

Daar hou ik je aan, want ik vind Public Enemies zonder twijfel de grootste flop van 2009.

Ik kan me hier wel in vinden. De grootste flop is misschien wat overdone maar de film kon mijn verwachtingen niet waarmaken.

Het was geen bijzonder verhaal oid. Het is dat het waar gebeurd is maar anders was deze film er nooit geweest.

Acteerwerk was prima maar niet uitmuntend, verhaal was middelmatig en niet spannend.


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3923 stemmen

@ xgogax: Waarom vind je het zo belangrijk wat anderen van deze film vinden?Het enige wat voor mij telt is wat ik van de film vind.En als jij public enemies de beste film ooit gemaakt vind dan is dat jou goed recht.Ik zie persoonlijk liever Scorsese's Goodfellas.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

wimnoot schreef:

@ xgogax: Waarom vind je het zo belangrijk wat anderen van deze film vinden?Het enige wat voor mij telt is wat ik van de film vind.En als jij public enemies de beste film ooit gemaakt vind dan is dat jou goed recht.Ik zie persoonlijk liever Scorsese's Goodfellas.

'yeyo' noemde deze film de grootste flop van het jaar, terwijl dat helemaal niet zo is. Deze film staat in de top 8 van dit jaar (Gran Torino en Slumdog Millionaire niet meegerekend); door de users van moviemeter gestemd! Van een flop kun je dus niet echt spreken, toch?

Goodfellas is een meesterwerk, maar ik vind Public Enemies veel en veel beter. Vergeleken met Public Enemies lijkt Goodfellas op een videoclip of een soap!


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Nogmaals, waarom vind je het zo belangrijk wat anderen van Mann's films vinden?

Ps: Wat vind je trouwens van mijn recensie?Ik heb echt mijn best gedaan.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4619 stemmen

xgogax schreef:

'yeyo' noemde deze film de grootste flop van het jaar, terwijl dat helemaal niet zo is. Deze film staat in de top 8 van dit jaar (Gran Torino en Slumdog Millionaire niet meegerekend); door de users van moviemeter gestemd! Van een flop kun je dus niet echt spreken, toch?

Ik heb het dan ook helemaal niet over wat de critici en het publiek ervan vonden, voor mij persoonlijk was dit de grootste flop/teleurstelling van het jaar (samen met Gran Torino trouwens, terwijl die film zoals je hier aangeeft ook positief onthaald is).

Public Enemies mag dan wel enkele goede kritieken hebben gekregen en wat winst hebben gemaakt, maar mijn punt is gewoon dat iedereen deze film binnen een paar jaar vergeten is, op dezelfde manier hoe iedereen ondertussen Colleteral al vergeten is.

xgogax schreef:

Goodfellas is een meesterwerk, maar ik vind Public Enemies veel en veel beter. Vergeleken met Public Enemies lijkt Goodfellas op een videoclip of een soap!

De dialogen in deze film halen nochtans ook maar nipt het niveau van een soap.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

wimnoot schreef:

Nogmaals, waarom vind je het zo belangrijk wat anderen van Mann's films vinden?

Als ik waanzin lees, dan MOET ik wel reageren. Die drang kan ik niet in bedwang houden.

Ps: Wat vind je trouwens van mijn recensie?Ik heb echt mijn best gedaan.
Goed geschreven stuk!


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

yeyo schreef:

(quote)

Ik heb het dan ook helemaal niet over wat de critici en het publiek ervan vonden, voor mij persoonlijk was dit de grootste flop/teleurstelling van het jaar (samen met Gran Torino trouwens, terwijl die film zoals je hier aangeeft ook positief onthaald is).

Public Enemies mag dan wel enkele goede kritieken hebben gekregen en wat winst hebben gemaakt, maar mijn punt is gewoon dat iedereen deze film binnen een paar jaar vergeten is, op dezelfde manier hoe iedereen ondertussen Colleteral al vergeten is.

(quote)

De dialogen in deze film halen nochtans ook maar nipt het niveau van een soap.

Een teleurstelling is iets anders dan een flop. Bij een teleurstelling hoef het niet aan de film te liggen...

Wij hebben het hier over Michael Mann. Zijn films zullen nooit in de vergetelheid raken. Alleen al door zijn naam zal dat nooit gebeuren, zelfs zijn minder goede films niet.

Volgens mij heeft deze film dezelfde toekomst als Vertigo, Touch of Evil en The Searchers.


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3923 stemmen

ghostman schreef:

Goed geschreven stuk!

You just made my day!


avatar van kos

kos

  • 46702 berichten
  • 8857 stemmen

Montorsi schreef:

allebei grote producties, totaal niet te vergelijken in montage enz, maar wel qua doelgroep.

. wat een onzin.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

ghostman schreef:

Volgens mij heeft deze film dezelfde toekomst als Vertigo, Touch of Evil en The Searchers.

Waarom juist die drie films? (Ik vind er overigens twee van de drie bijzonder zwak).

Vrees echter dat PE niet echt zal niet echt opvallen en hooguit als voetnoot meeliften in het oeuvre van Mann. Het is toch een van Mann's mindere films.


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Reinbo schreef:

Waarom juist die drie films? (Ik vind er overigens twee van de drie bijzonder zwak).

Omdat het om de belangrijke Amerikaanse regisseurs die ooit in dienst waren in Hollywood gaat.

En omdat deze films (de Amerikaanse producties, net als Public Enemies) in de eerste instantie geen aandacht kregen en pas jaren later als meesterwerken erkend werden.

Vrees echter dat PE niet echt zal niet echt opvallen en hooguit als voetnoot meeliften in het oeuvre van Mann. Het is toch een van Mann's mindere films.
Dat is een (jouw) mening... !


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

xgogax schreef:

(quote)
Omdat het om de belangrijke Amerikaanse regisseurs die ooit in dienst waren in Hollywood gaat.

En omdat deze films (de Amerikaanse producties, net als Public Enemies) in de eerste instantie geen aandacht kregen en pas jaren later als meesterwerken erkend werden.

Lijkt mij dat Vertigo uit Hitchcock hoogtij dagen heus wel wat aandacht kreeg. Je vergeet dat Kubrick, Hawks, Ford en Spielberg minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker waren voor Hollywood.

xgogax schreef:

Dat is een (jouw) mening... !

Feit zou ik zeggen (in ieder geval ziet de massa het ook zo) : Michael Mann

Zie ook imdb.

(8.30) - Heat (1995)

(8.00) - The Insider (1999)

(7.80) - The Last of the Mohicans (1992)

(7.80) - Collateral (2004)

(7.47) - The Jericho Mile (1979) (TV)

(7.20) - Thief (1981)

(7.20) - Manhunter (1986)

(7.20) - Public Enemies (2009)

(6.60) - Ali (2001)

(6.00) - Miami Vice (2006)

En de pers ook: Michael Mann - Rotten Tomatoes Celebrity Profile - rottentomatoes.com


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Lijkt mij dat Vertigo uit Hitchcock hoogtij dagen heus wel wat aandacht kreeg. Je vergeet dat Kubrick, Hawks, Ford en Spielberg minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker waren voor Hollywood.

Ja, net zo weinig aandacht als Public Enemies. Vertigo werd niet eens genomineerd voor de Oscars. En nu stat deze film in de top 2 aller tijden.

En The Searchers is van Ford. Wordt ook beschouwd als een van de grootste meesterwerken ooit.

Nicholas Ray, Altman, Ford, John Cassavetes, Michael Mann, Sam Peckinpah, Welles (veel beter dan Kubrick, laat staan Spielberg) kregen bijv. nooit de Oscar.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Beter? Wat is beter? Spielberg hervormde het complete filmlandschap en bracht veel meer geld op...


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Reinbo schreef:

(8.30) - Heat (1995)

(8.00) - The Insider (1999)

(7.80) - The Last of the Mohicans (1992)

(7.80) - Collateral (2004)

(7.47) - The Jericho Mile (1979) (TV)

(7.20) - Thief (1981)

(7.20) - Manhunter (1986)

(7.20) - Public Enemies (2009)

(6.60) - Ali (2001)

(6.00) - Miami Vice (2006)

Bewijs dat imdb niet geloofwaardig is. Het kan me echt niet schelen wat de gebruikers van imdb vinden. Normaal gesproken hebben we hier dan ook over pubers…

En Manhunter = 7.20 , terwijl deze film nu echt wel erkend is als een absoluut meesterwerk. Zijn top 3 werk !

Miami Vice, zijn beste film = 6.00

Kijk eens voor de lol naar de stemgrafiek van Godard, Rossellini en Kiarostami...

* overigens, ik kijk bij rottentomatoes altijd bij de "Top Critics".

Meningen bij de Amerikaanse filmcritici over Miami Vice en Public Enemies zijn verdeeld. Volgens de Europese filmcritici zijn Miami Vice en Public Enemies meesterlijk.

Maar dat is ook mijn punt. Toen Vertigo, Touch of Evil en The Searchers voor het eerst in de bioscopen verschenen, waren meningen bij de Amerikaanse filmcritici ook verdeeld. En kijk nu... .

Bovendien zegt dat toch niets over de kwaliteit van zijn films. Public Enemies wordt op dit moment (nu ! ) minder gewaardeerd, dat is wat anders. No big deal! Morgen, volgend jaar, over 10 jaar, zal dat misschien anders zijn. Er is tijd nodig en dan zien we het wel!


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Reinbo schreef:

Beter? Wat is beter? Spielberg hervormde het complete filmlandschap en bracht veel meer geld op...

... "bracht veel meer geld op" ...

Draait het bij de filmkunst om geld (hoeveel geld een film kan opbrengen) of om de artistieke integriteit?


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Dit vind ik veel meer betrouwbaar en vooral overtuigender!

xgogax schreef:

"Michael Mann's gangster saga is an action blockbuster shot through with wit and intelligence."

Movie review: 'Public Enemies' is a white-hot crime drama | StarTribune.com

"An action film that feels like an epic, Public Enemies is an exciting and stylish slice of Americana."

http://www.usatoday.com/life/movies/reviews/2009-06-30-enemies-review_N.htm

"Michael Mann's 'Public Enemies' is a grave and beautiful work of art. Shot in high-definition digital by a filmmaker who's helping change the way movies look"

Movie Review - Public Enemies - Seduction by Machine Gun - NYTimes.com - movies.nytimes.com

"Thrilling, glamorous, richly textured and breathlessly action-packed, it is one of the best movies of the year."

A Little Depp'll Do Ya! Johnny Gets His Gun | The New York Observer

"Watch how Mann uses color, design, editing, score and Dante Spinotti's expressionistic camerawork to take you there."

"It's movie dynamite."

Public Enemies : Review : Rolling Stone - rollingstone.com

"True, Mann is asking a lot of you: myriad characters come and go in the hurly-burly of the plot and we are required to keep up. So hard-and-fast-and-vivid comes the digital detail

Verdict

Intelligent and challenging: Mann’s crime epic could take two viewings to fully absorb, but it’s worth every devoted minute."

Review of Public Enemies - empireonline.com

"One of the interesting side effects of this exceptional care is to make "Public Enemies" so real it seems to transcend its period and exist out of time."

"Simultaneously an art film and a crime film, Mann's latest work may not give you a ton to hang on to emotionally, but the beauty and skill of the filmmaking keep you tightly in its grasp."

Review: 'Public Enemies' - MOVIE REVIEW - Los Angeles Times - calendarlive.com

"Visually, Public Enemies seems like the summation of something Mann has been steadily building toward ever since he first incorporated video-shot footage into the dynamic opening training montage of Ali in 2001. ... At every turn, Mann rejects classical notions of cinematic "beauty" and formulates new ones. The sounds and images rush at you, headlong, and before you can fully get a handle on them, something else takes their place."

New York Movies - Depp Does John Dillinger's Life and Crimes in Public Enemies - page 1 - villagevoice.com

"The movie shows you sights you've never seen before -- not with ostentatious set pieces or Transformers-like special effects, but with historical vignettes, such as long flares lighting up nighttime crime scenes for newspaper photographers and newsreel cameras."

Depp unleashes inner outlaw in 'Public Enemies' - baltimoresun.com

"Michael Mann's extraordinary Public Enemies is an unusual sort of gangster picture, a near-impressionistic recreation of the last year in the life of one of American history's most notorious bank robbers. The movie doesn't coddle to the viewer: Mann, further honing his emotionally cool aesthetic to a diamond-like hardness, doesn't trade in the conventions of biography. For those willing to invest in what he is doing, the rewards are plentiful."

Review | Public Enemies (R) *** ½ - Movie Reviews - MiamiHerald.com

etc.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hecht meer waarde aan de scores op imdb dan hier. Daar tellen enkel regulair voters. Hier mag elke Jan Doedel een account aanmaken een een 0,5 of 5* geven en dat telt dan mee...

Fijn dat je voor jezelf een leuk marketinglijstje hebt samengesteld, maar wat de pers betreft had ik al een link geplaatst van Rottentomatoes, die vinden het ook een van zijn zwakkere werken..

Michael Mann - Rotten Tomatoes Celebrity Profile - rottentomatoes.com


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

xgogax schreef:

(quote)
... "bracht veel meer geld op" ...

Draait het bij de filmkunst om geld (hoeveel geld een film kan opbrengen) of om de artistieke integriteit?

Geen idee. Definieer artistieke integriteit?

Volgens mij wil Spielberg amusante films maken voor een zo groot mogelijk publiek? Dat is toch ook integer.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Imdb en opbrengst als argumentatie is natuurlijk niet echt geloofwaardig. Kwaliteit wordt niet gevormd door de populariteitsgehalte. Ook ik vind Miami Vice Manns meest uitdagende film en waarschijnlijk de meest onbegrepen meesterwerk dat er bestaat, zo verdeeld dat de meningen zijn.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Klopt, maar als je roept dat de film als klassieker aangemerkt zal worden, moet je dat toch ergens mee staven. Kijk dat een fanboy als xgogax dat roept zegt mij helemaal niets.....


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Reinbo schreef:

Klopt, maar als je roept dat de film als klassieker aangemerkt zal worden, moet je dat toch ergens mee staven. Kijk dat een fanboy als xgogax dat roept zegt mij helemaal niets.....

Nogmaals, je leest wel erg selectief! En wat zeur je, man?! Wat jij roept zegt me ook helemaal niks. En in mijn ogen de grootste onzin hier op MM. Met alle respect, maar wie ben jij?

Lees dit maar nog 1 keertje:

* overigens, ik kijk bij rottentomatoes altijd bij de "Top Critics".

Meningen bij de Amerikaanse filmcritici over Miami Vice en Public Enemies zijn verdeeld. Volgens de Europese filmcritici zijn Miami Vice en Public Enemies meesterlijk.

Maar dat is ook mijn punt. Toen Vertigo, Touch of Evil en The Searchers voor het eerst in de bioscopen verschenen, waren meningen bij de Amerikaanse filmcritici ook verdeeld. En kijk nu... .

Bovendien zegt dat toch niets over de kwaliteit van zijn films. Public Enemies wordt op dit moment (nu ! ) minder gewaardeerd, dat is wat anders. No big deal! Morgen, volgend jaar, over 10 jaar, zal dat misschien anders zijn. Er is tijd nodig en dan zien we het wel!


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Ik denk trouwens dat xgogax een grote fout maakt, ik denk dat Spielberg de allerbelangrijkste regisseur alle tijden is.

Dan hoef je het niet eens persé over zijn kwaliteiten te hebben(die ik overigens ook uitstekend vindt).

Denk dat een film als Public Enemies niet eens zou zijn gemaakt als Spielberg er niet was, die toch hoofdverantwoordelijk is voor de Blockbuster films.

En dat is Public Enemies nou net ook, een peperdure film( kosten zo rond de 100 miljoen), een blockbuster. Dit is zeker geen arthouse filmpje die over 20 jaar tot de beste films aller tijden wordt gerekend, maar gewoon een simpele, peperdure blockbuster film die in de zomer is uitgebracht om heel veel geld binnen te halen.

Daar is de film dan ook in geslaagd, als leuke blockbuster film voor in de zomer, meer niet.

De vergelijkingen met al die andere films is dan ook pure waanzin. Moeten we dat dan ook met films als Transformers en Terminator: Salvation gaan doen?


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

rep_robert schreef:

maar gewoon een simpele, peperdure blockbuster film die in de zomer is uitgebracht om heel veel geld binnen te halen.

Daar is de film dan ook in geslaagd, als leuke blockbuster film voor in de zomer, meer niet.

Je post begon nog goed maar hier vlieg je toch echt uit de bocht. Denk jij nou echt dat Mann als doelstelling had een leuk zomerfilmpje te maken ala Michael Bay? Waanzinnig!


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

rep_robert schreef:

Denk dat een film als Public Enemies niet eens zou zijn gemaakt als Spielberg er niet was, die toch hoofdverantwoordelijk is voor de Blockbuster films.

En dat is Public Enemies nou net ook, een peperdure film( kosten zo rond de 100 miljoen), een blockbuster.

Wat een onzin en niet alleen onzin maar ook waanzin.

Nooit van D.W. Griffith, Cecil B. DeMille, Cleopatra (1963) etc. gehoord ... ?

Hollywood heeft altijd al peperdure films gemaakt!