A Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy's Revenge (1985)

Alternatieve titel: A Nightmare on Elm Street 2

Horror

geregisseerd door Jack Sholder
met Robert Englund, Kim Myers en Mark Patton

De familie Walsh neemt zijn intrek in het huis aan Elm Street en het duurt niet lang voor hun zoon Jesse nachtmerries krijgt over de overleden kindermoordenaar Freddy Krueger. Dit keer probeert Freddy om het lichaam van Jesse over te nemen, om zo ellende te kunnen veroorzaken in de echte wereld.

Zo spannend en luguber als de 1e was zo saai en vervelend is het vervolg, de formule van vermoordt worden in je dromen is door de makers van deze mislukte sequel volledig de grond ingeboord.:(

Chainsaw (moderator)
Tja, beter dan het origineel was sowieso niet echt haalbaar en dat lukt ook zeker niet. Film wordt vooral vaak neergehaald doordat bepaalde regels mbt Krueger worden verbroken. Desalniettemin toch een uitstekende horrorfilm! Sfeervol, interessant en met uitstekende momenten. En natuurlijk blijft Krueger een geweldig personage, Englund speelt hem overduidelijk met erg veel plezier en enthousiasme. 4 sterren.

avatar van BoordAppel
Chainsaw schreef:

Desalniettemin toch een uitstekende horrorfilm!

avatar van Hemdale
BoordAppel schreef:
Nee hoor. Deze film heeft bij lange na niet genoeg om een goeie horrorfilm te zijn. Alles wat deel 1 zo leuk maakte is hier verkracht, bescheten en uitgekotst.

Ik ben het hiet volledig met je eens BoordAppel!

avatar van Rascal
De saaiste van alle Krueger-delen.

avatar van kungfuzombie
Van alle overbodige sequels is dit toch gewoon de slechtste, dom verhaal. En een geweldige Robert Englund??????? Die man kan zonder masker toch niet acteren!?

Niks bijzonders, tot nu toe de slechtste uit de serie. (ik moet deel 3,5,6 nog zien)

avatar van jassonn
Slechtste van alle seqeul.Eigenlijk zouden ze dit deel er tussen uit moeten halen.Daarnaast zit er een grote fout in de film.

Derkje
Minder natuurlijk dan het eerste deel, maardat is meestal zo. Wel een leuke rol van Patton, en de vader is ook goed gecast. Toch een 2,5

avatar van BoordAppel
Misschien omdat het een herhaling van deel 1 is en dan ook nog eens een heel slechte herhaling?

Heeft nu trouwens precies hetzelfde gemiddelde als op IMDb.

avatar van jassonn
Daarnaast zit er een grote fout in de film namelijk dat als Freddy begint te moorden tijdens het feest in en rond om het zwembad.Op dat moment slaapt er niemand,en aangezien Freddy alleen moord in dromen kan het dus helemaal niet..

jassonn schreef:

Op zich klopt deze scene wel. Freddy weet via Jesse in de werkelijkheid te komen, zodat hij kan moorden zonder dat iemand ligt te slapen. Freddy is op dat moment dus gewoon in de werkelijkheid en weet zo een heleboel tieners te vermoorden. Wes Craven zelf ook niet echt tevreden over deze scene, omdat hij vond dat Freddy alleen in dromen hoort te zitten !

kungfuzombie schreef:

hij kan zonder masker wel acteren ik heb een paar films van hem waar hij niet freddy speelt,en hij doet het net zo goed.

Muldertje
verreweg de slechste uit de reeks

Muldertje schreef:

verreweg de slechste uit de reeks

Vind ik ook ze hadden deze weg kunnen laten en direct een goeie vervolg maken zoals deel 3.

avatar van GFM
GFM
3 was goed ja..daar heeft Wes Craven ook weer aan meegewerkt, dit was een hele slechte..

MWX
deze film word in america ook gezien als de eerste homo horror allertijden. kijk alleen al eens naar de douche scene waar die gym lerraar er flink van langs krijgt met een handdoekje. en ook die mark patton komt op het doek een beetje over als een homo. het verhaal kon ook net zo goed gaan over een jongen die problemmen had met zijn homo gevoelens te uiten. bekijk met deze info de film nog eens en ik weet zekers dat er meer mensen zijn die het opvallen.

avatar van amco
Deze film was tottaly not spannend.

dinky
niet zo goede film maar best aardig

avatar van mikey
freddy beleeft snachts hete avontuurtjes met een jonge knul. let vooral op de 'birds' parodie.

avatar van danuz
Heb me gister nacht best vermaakt , en inderdaard de 'Birds' parodie met een Kanarie was best grappig
Soms nog best wel een heel klein ietsepietsie spannend, 3 sterren

Mister_Pink
Toen ik kind was heb ik me er wel kunnen vermaken. Nu is het echt niet meer zoveel waard. Jammer dat ze de formule moesten verneuken.

Geweldige poster!

2 sterren

avatar van mikey
Was dit nou ongeveer het begin van de commerciele tienerhorror?

mikey schreef:

Was dit nou ongeveer het begin van de commerciele tienerhorror?

Dat genre gaat als een knipperlicht steeds aan en uit. Begin jaren '80 had het een soort hoogtepunt (met Halloween, Nightmare on Elm Street, Friday the 13th etc) en toen is het weer een tijd uit geweest. Later, met Scream, ging het lichtje weer aan. Genre was rond deze tijd zeker bijzonder populair, maar het echte begin zal het niet geweest zijn.

avatar van SmuttWars
Zo gaat het al decennia lang met horror in het algemeen. Nu hebben we een kleine remake tijd. Dawn of the dead, The Ring, The Eye, Dark water, evil dead, Ju-On enz.

Niet de allerbeste uit de serie, maar toch weer met fantasierijke momenten.
Vooral het begin, het reisje met de bus, je moet er maar opkomen.

Freddy rules

waardig vervolg.

avatar van dutchtuga
geen geweldig vervolg maar die scene waarin freddy zegt : "you are all my children now" is 1 van de beste uit de reeks!

JackTorrance
tijdje terug weer gezien.
toch nog wel heel onderhoudend hoor!