Genre: Animatie / Familie
Speelduur: 89 minuten
Alternatieve titel: De Leeuwenkoning
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Roger Allers en Rob Minkoff
Met onder meer: Matthew Broderick, Rowan Atkinson en Jeremy Irons
IMDb beoordeling: 8,5 (1.137.337)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 24 november 1994
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via Disney+
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
- Zaterdag om 16:00 uur op RTL
- Maandag om 13:45 uur op RTL
Plot The Lion King
"The greatest adventure of all is finding our place in the Circle of Life."
In Afrika wordt de jonge leeuw Simba geboren als zoon van de leeuwenkoning Mufasa. Dat zint Mufasa's jaloerse broer Scar absoluut niet, die nu niet langer de eerste troonopvolger is. Terwijl Simba een onbezorgde jeugd geniet in zijn vaders koninkrijk, smeedt Scar samen met een groep hyena's een plan om zowel Mufasa als Simba uit de weg te ruimen, en zo zelf de macht te kunnen grijpen.
Externe links
Acteurs en actrices
Simba (stemrol)
Nala (stemrol)
Timon (stemrol)
Pumbaa (stemrol)
Rafiki (stemrol)
Zazu (stemrol)
Mufasa (stemrol)
Scar (stemrol)
Young Simba (stemrol)
Young Nala (stemrol)
Reviews & comments
Rafasol
-
- 58 berichten
- 250 stemmen
Net als bij Bambi een tekenfilm die mij wist te raken. Als je een krop in de keel krijgt, als men stopt een dier te tekenen, dan weet je dat het goed zit als tekenfilm. Er is een goede balans tussen opgewekt en triest. Ook de algemeen gekende muziek is een pareltje.
Klassieker, misschien wel de allerbeste ooit (voor mij). Ik geef 4.5, maar misschien verander ik het nog naar 5.
Shadowed
-
- 8385 berichten
- 5269 stemmen
Mooi.
Blijft natuurlijk een klassieker deze animatie. Natuurlijk is dat ook vrij logisch, deze film steekt absoluut boven de meeste disneyfilms uit. Het verhaal is mooi, het verhaal is vrij origineel in zijn opzet en de karakters zijn ook leuk.
Voor kinderen is dit een schot in de roos, heerlijk natuurlijk. Het verhaal is vrij meeslepend, soms wat voorspelbaar. Je ziet duidelijk dat de animatie uit 1994 komt, maar in het algemeen stoort dat vrijwel niet. Goed dat de makers ook hebben gekozen voor een pakkende aanpak.
Blijft een klassieker, en mag die status wat mij betreft gewoon houden. Leuke voice acting door Broderick en Atkinson, al is het nergens ongelooflijk grappig. Wel is het lief, mooi en emotioneel pakkend. Ik hou hier wel van.
YouDrunkGoHome
-
- 397 berichten
- 628 stemmen
Ste*
-
- 1960 berichten
- 1283 stemmen
Het blijft nog altijd wel een beetje wennen aan de Engelstalige stemmen, omdat ik de film in mijn jeugd zo ontzettend vaak in het Nederlands zag. Pas de laatste kijkbeurten (de vorige was ruim 6 jaar terug zag ik) in het Engels bekeken en ondanks dat het veel beter is blijft het wel een beetje wennen.
De 5* zullen altijd blijven staan en als ik 6* had kunnen geven had ik het gedaan.
Haha, helemaal eens met dat laatste.
En wat betreft Engels/Nederlands.... ik ben ook opgegroeid met de Nederlandse versie, en daar zal het ongetwijfeld aan liggen, maar ik vind de Nederlandse versie eigenlijk beter. Timon en Pumba in het Vlaams is gewoon een gouden vondst. Arnold Gelderman is geweldig als Scar, de Nederlandse Mufasa is mistens zo goed als de Engelse, idem voor Zazu.
Alleen de volwassen Simba vind ik in het Nederlands nogal een lamlul
Misschien is dit hier al weleens gepost, maar dit is echt een heel leuke afleverig van Stemmen van Toen over de Nederlandse versie:
dvdcrusher
-
- 568 berichten
- 478 stemmen
Tientallen keren heb ik deze Disney al gezien en het blijft een van de mooiste. 5 sterren
Basto
-
- 10062 berichten
- 6817 stemmen
Geen geweldige herziening
Ik vond dit indertijd de beste tekenfilm van Disney. In prachtige tekeningen werd het verhaal van de troonopvolging in de Afrikaanse savanne verteld. En zoals wel vaker is een film zo goed als de bad guy en Scar (Jeremy Irons) en vooral de hyena’s waren een goed stel. Gister echter vond ik dat wel meevallen. De liedjes hadden toch veel van hun impact verloren, het was me allemaal te week. Zelfs het Be prepaired, hoogtepunt van de film had veel aan kracht ingeboet.
Weet verder niet waar het aan lag. Had best zin in de film en zag m op 4k. Misschien had het ermee te maken dat ik m direct na het tweede deel van Die Nibelungen zag, een groots meesterwerk.
Anyway haal er toch een vol punt af. Misschien dat de live action mij nu juist wel weer gaat verrassen.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Niet dat het afbreuk doet aan de film, maar na al die tijd blijkt Disney eigenlijk gewoon plagiaat te hebben gepleegd: The Kimba VS Simba Controversy (en ook nog de Japanners aanklagen die film maken over hun eigen karakter...). Kimba en Simba, wel heel toevallig als dat geen plagiaat is
Overigens vind ik het sowieso een beetje gewaagd om het een (in de woorden van Michael Eisner) 'een origineel verhaal, niet gebaseerd op eerder materiaal' te noemen, aangezien het overduidelijk een verfilming/vrije bewerking van Shakespeares Hamlet is.
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Na het CGI debacle besloot ik - net als bij Aladdin - om de oorspronkelijke animatiefilm na jaren maar weer eens op te zetten. En dan valt meteen op hoeveel meer emotie er in deze getekende figuren zit. De animaties van The Lion King zijn nog steeds erg sterk, maar het zijn vooral de kleurrijke types en bijpassende stemacteurs die de film echt naar een hoger niveau tillen. Voorop staat zonder enige twijfel Jeremy Irons als Scar. Zijn heerlijk duivelse stem is fantastisch. Neem zo’n moment dat Irons samen met Jim Cummings Be Prepared zingt. Ik heb meestal een vrij grote hekel aan musicals en liedjes, maar dit was erg sterk. Vergelijk dat maar eens met die emotieloze poes die in de 2019 versie de tekst van Be Prepared mompelt.
Het blijft dan ook vreemd dat men voor de remake James Earl Jones terug wilde hebben, maar Jeremy Irons niet. Want waar Irons fenomenaal is, is Jones grotendeels nogal nietszeggend. Oké, af en toe - zoals in de visioen - komt zijn donkere stem goed over, maar in bepaalde dialoogscènes klinkt hij meer als Arnold Schwarzenegger. Verder geen negatief woord over de casting, van Rowan Atkinson en Cheech Marin tot Nathan Lane en Ernie Sabella; iedereen is op z’n plek en er worden leuke personages neergezet. En zoals altijd zijn bij dit soort films de bijrolletjes een stuk leuker dan de ietwat saaie hoofdfiguren. Leukste personage? Ed, de zeer waarschijnlijk verstandelijk beperkte hyena.
Aan de plot van The Lion King is niets bijzonders, het gaat allemaal volgens het boekje, maar is daardoor wel lekker simpel en doeltreffend. De film bevat weinig grammetjes vet en rolt vrij snel van de ene naar de andere situatie. Het wordt, zeker met de zwijmelende popliedjes, af en toe wel erg sentimenteel, maar het valt niet te ontkennen dat elk nummer enorm catchy is. Het is wel begrijpelijk waarom The Lion King zo’n hit werd. En dat terwijl Disney vooral focus had voor Pocahontas. En zelfs 25 jaar later harkt de titel ‘The Lion King’ nog steeds veel geld binnen, gezien - na een langlopende musical - de recente enorme opbrengst van de CGI remake. Maar waar die film over een half jaar door iedereen vergeten is, zal men The Lion King animatie uit 1994 over 25 jaar waarschijnlijk nog steeds herinneren.
Vooruit, 4 sterren.
The Oceanic Six
-
- 59140 berichten
- 3918 stemmen
Maar waar die film over een half jaar door iedereen vergeten is, zal men The Lion King animatie uit 1994 over 25 jaar waarschijnlijk nog steeds herinneren.
Is het juist niet dankzij de tekenfilm dat ook de life action versie bekend zal blijven? Die films blijven met elkaar verbonden, of je het nu wil of niet.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
Jammer dat er in de 80s nog geen fora bestonden. Stonden vast soortgelijke berichten bij films als The Fly, The Blob en The Thing.
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Is het juist niet dankzij de tekenfilm dat ook de life action versie bekend zal blijven? Die films blijven met elkaar verbonden, of je het nu wil of niet.
Denk het niet. Ik gok dat de CGI remake waarschijnlijk snel flink gedateerd is en weinig mensen het daar nog over zullen hebben. Niemand heeft het immers nog over de sequels.
Jammer dat er in de 80s nog geen fora bestonden. Stonden vast soortgelijke berichten bij films als The Fly, The Blob en The Thing.
Ik denk niet dat een overbodige remake als The Lion King in de categorie 'The Thing' zal vallen. Eerder een gevalletje Psycho of Poltergeist.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
Ik denk niet dat een overbodige remake als The Lion King in de categorie 'The Thing' zal vallen. Eerder een gevalletje Psycho of Poltergeist.
Ik denk dat de vraag gewoon is: hoe hard slaat dit aan bij de kinderen van tegenwoordig. Als een hoop 6-12 jarigen dit fantastisch vinden, dan maakt het verder denk ik niet zoveel uit hoe overbodig deze remake uiteindelijk is voor mensen die beide films gezien hebben. Als het deel uit gaat maken van hun jeugd, dan wordt deze binnen 25 jaar net zo warm herinnerd als de originele nu.
The Oceanic Six
-
- 59140 berichten
- 3918 stemmen
Denk het niet. Ik gok dat de CGI remake waarschijnlijk snel flink gedateerd is en weinig mensen het daar nog over zullen hebben. Niemand heeft het immers nog over de sequels.
Ik denk van wel. Jij kijkt toch ook nog CGI films die 10 of 20 of zelfs 30 jaar oud zijn en denkt dan ''ziet er nog mooi uit?'' Zo snel is CGI ook weer niet oud. Je kan veel van TLK 2019 zeggen, maar dit zijn beelden die nog heel lang mee kunnen en niet snel worden geëvenaard.
Denk dat velen in de toekomst de tekenfilm en de CGI versie nog zullen kijken. Zeker oudere kijkers zullen denk ik sneller deze versie verkiezen boven een ''kinderachtige'' (ik hoor het mensen helaas vaak zeggen) tekenfilm.
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Ik denk dat de vraag gewoon is: hoe hard slaat dit aan bij de kinderen van tegenwoordig. Als een hoop 6-12 jarigen dit fantastisch vinden, dan maakt het verder denk ik niet zoveel uit hoe overbodig deze remake uiteindelijk is voor mensen die beide films gezien hebben. Als het deel uit gaat maken van hun jeugd, dan wordt deze binnen 25 jaar net zo warm herinnerd als de originele nu.
Ik gok dat veel ouders die met deze film opgroeiden hun kinderen juist deze film laten zien. Tuurlijk groeien er kinderen op met de remake en kunnen uiteindelijk nostalgische gevoelens bij die remake krijgen. Maar goed, dat geldt voor zoveel films. Of zeg maar gerust, alle films. Denk dat dat bij de remake aanzienlijk minder zal zijn dan bij deze.
Ik denk van wel. Jij kijkt toch ook nog CGI films die 10 of 20 of zelfs 30 jaar oud zijn en denkt dan ''ziet er nog mooi uit?'' Zo snel is CGI ook weer niet oud. Je kan veel van TLK 2019 zeggen, maar dit zijn beelden die nog heel lang mee kunnen en niet snel worden geëvenaard.
Denk dat velen in de toekomst de tekenfilm en de CGI versie nog zullen kijken. Zeker oudere kijkers zullen denk ik sneller deze versie verkiezen boven een ''kinderachtige'' (ik hoor het mensen helaas vaak zeggen) tekenfilm.
Denk dat de remake snel zal dateren omdat het ding puur lijkt te bestaan om te tonen waar we nu zijn met special effects en CGI. Gevalletje Avatar; destijds vooruitstrevend, maar inmiddels praat er niemand meer over, toch? Films die enkel lijken te bestaan om VFX te showen - en op inhoudelijk vlak totaal inwisselbaar zijn - raken sneller in de vergetelheid. Mij lijkt het aannemelijk dat dat met Lion King 2019 ook gaat gebeuren.
The Oceanic Six
-
- 59140 berichten
- 3918 stemmen
Denk dat de remake snel zal dateren omdat het ding puur lijkt te bestaan om te tonen waar we nu zijn met special effects en CGI. Gevalletje Avatar; destijds vooruitstrevend, maar inmiddels praat er niemand meer over, toch? Films die enkel lijken te bestaan om VFX te showen - en op inhoudelijk vlak totaal inwisselbaar zijn - raken sneller in de vergetelheid. Mij lijkt het aannemelijk dat dat met Lion King 2019 ook gaat gebeuren.
Volgens mij praten we nog steeds over Avatar, omdat het een film was die visueel een ongelofelijke indruk achter liet en als een van de weinige films echt slaagde met 3D beelden. Die film is echt niet verouderd. Je kan 'm hoogstens middelmatig qua verhaal vinden.
Ik geloof niet dat TLK 2019 vergeten gaat worden. Daarvoor zullen er nu teveel mensen weer hebben genoten. Dat het niet de impact heeft van de tekenfilm uit 1994 geloof ik wel, maar dat zal geen enkele remake hebben.
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3853 stemmen
Volgens mij praten we nog steeds over Avatar, omdat het een film was die visueel een ongelofelijke indruk achter liet en als een van de weinige films echt slaagde met 3D beelden. Die film is echt niet verouderd. Je kan 'm hoogstens middelmatig qua verhaal vinden.
Ik geloof niet dat TLK 2019 vergeten gaat worden. Daarvoor zullen er nu teveel mensen weer hebben genoten. Dat het niet de impact heeft van de tekenfilm uit 1994 geloof ik wel, maar dat zal geen enkele remake hebben.
Eens betreft het fotorealisme. Dat zal niet snel dateren. Dit soort blockbusters echter wel. Het is net allemaal te hap slik weg en slechts enkele zullen blijven hangen. Dit zal waarschijnlijk niet hetzelfde effect hebben als Frozen of weet ik veel wat. Over 5 jaar kunnen mensen kiezen wat ze gaan kijken en dan zal denk ik sneller gekozen worden voor de film waar wel goed stemwerk in zit en waar de dieren wel emoties tonen
Basto
-
- 10062 berichten
- 6817 stemmen
De dvd van de originele Lion King werd door menig kind op single repeat gezet en 20 -30 keer gekeken.
Vraag me af of dat met de nieuwe (veel langere) versie ook gaat gebeuren. Dat zal bepalen of die ook zo’n classic wordt. Een cartoon leent zich ook beter om de high lights van te herzien.
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3853 stemmen
Tekenfilms zijn sowieso leuker voor kids dan live action meuk. Dat is meer nostalgisch voor de oudere kijkers. Leuk voor een keer voor kids, maar die switchen snel over op getekende stijl.
Kijk alleen al naar deze poster. Geeft goed aan wat de 2019 ontbeert.
Kronos
-
- 953 berichten
- 1351 stemmen
De kijkers die hier nostalgie bij voelen zijn nog relatief jong vermoed ik. Vijfentwintig jaar na verschijnen heb ik me er eindelijk ook maar eens aan gewaagd. Dat viel nog niet mee. Een bedenkelijk verhaaltje waarin we regelmatig getrakteerd worden op een vreselijk nummer.
mjk87 (moderator films)
-
- 13290 berichten
- 3906 stemmen
Een bedenkelijk verhaaltje
Hoe bedoel je 'bedenkelijk'?
blurp194
-
- 4473 berichten
- 3563 stemmen
Sinds 1994 weten te ontlopen. Tot afgelopen donderdag, want mijn vriendin vond dat dat lang genoeg geduurd had. Dus, ja, Blurp snapt nu eindelijk wat Hakuna Matata betekent.
En ja, de liedjes zijn hier en daar best grappig, en de stemmen van de acteurs af en toe leuk herkenbaar. Maar het is toch ook wel pijnlijk duidelijk dat de technologie toen nog lang niet zo ver was als nu, en het tekenen was kennelijk ook niet aan de meest geinspireerde talenten ooit uitbesteed. Wat zal ik zeggen, het is goed, maar echt niet meer dan dat.
Sentimenteel kan ik er zeker niet bij worden. Kans gemist, net iets te vroeg geboren.
alexspyforever
-
- 21062 berichten
- 2328 stemmen
Tja nu dat er ook een live action versie van is, is het normaal dat ook hier wat meer leven komt. In 1994 lag mijn interesse ondertussen niet meer bij Disney tekenfilms maar met kleine kinderen in de familie was ik er ook niet aan ontsnapt. En heel wat andere kwamen in de herziening. Sommige waren nog net zo goed als toen (Aristocats, Assepoester, Sneewwitje, Little Mermaid) maar anderen vond ik ineens retesaai en zelfs stom (Bambi, Doornroosje, Lady en de Vagebond). Ik denk dat ik Belle en het Beest de laatste leuke Disney vond, daarna begon het nogal matig te worden met Pocahontas, Klokkenluider van Notre Dame en eigenlijk ook deze Lion King.
De animatie is prachtig en Timon en Pumba zijn leuk, zo leuk dat ze een hilarische spin off reeks kregen. Maar het verhaal is eigenlijk weer standaard Disney wit-zwart. De leeuwen zijn de goeie en de hyena's geleid door een afvallige leeuw zijn de slechte. De dappere leeuw is in realiteit vaak de luie pantoffelheld die zijn leeuwinnen het werk laten doen. En dat is dan de koning der dieren...
Nu goed af en toe zie ik nu wel eens tekenfilms passeren waar de hyena's kennelijk ook wel de goeie zijn, dat vind ik dan wel positief. De toekomst zal uitwijzen of deze binnen 25 jaar nog steeds deze status gaat hebben terwijl jongere kinderen ook leren dat het niet allemaal zo simpel zwart/wit is zoals hier wordt voorgesteld.
Maar sowieso zijn de beste disney's uit de jaren 1980, en ook enkele ervoor zoals The Rescuers waren wat donkerder. Dat mocht op een gegeven moment niet meer. Nog iets aan toe te voegen baspls
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Maar sowieso zijn de beste disney's uit de jaren 1980, en ook enkele ervoor zoals The Rescuers waren wat donkerder. Dat mocht op een gegeven moment niet meer. Nog iets aan toe te voegen baspls
Daar kan ik het natuurlijk roerend mee eens zijn! Haha. De jaren 80 worden - met name in de VS - vaak het dieptepunt van Disney genoemd omdat Don Bluth (NIHM, An American Tail) toen veel succesvoller was. Niet alleen het duistere, maar zeker ook de heerlijke traditionele animatie maken het dat ik dit juist als een van de hoogtepunten zie. Die films uit de jaren '90 vind ik bij herziening vaak opvallend lelijk (hoekig) getekend, waarschijnlijk omdat ze persé de stijl anders wilde hebben dan Bluth (die de kenmerkende jaren '70 Disney-tekenstijl eigen had gemaakt). Toch vind ik ook die verhalen nog steeds aardig. Belle en het Beest, Mulan en deze Lion King vond ik in ieder geval nog erg genietbaar. Ik snap overigens jou bezwaren tegen het verhaal, maar bij mij is de nostalgie denk ik toch te sterk. De Klokkeluider van de Notre-Dame is visueel af en toe erg mooi weer, maar alles is zo ontzettend druk en over-the-top, daar krijg ik hoofdpijn van.
Mondragon
-
- 535 berichten
- 767 stemmen
Sinds 1994 weten te ontlopen. Tot afgelopen donderdag, want mijn vriendin vond dat dat lang genoeg geduurd had. Dus, ja, Blurp snapt nu eindelijk wat Hakuna Matata betekent.
En ja, de liedjes zijn hier en daar best grappig, en de stemmen van de acteurs af en toe leuk herkenbaar. Maar het is toch ook wel pijnlijk duidelijk dat de technologie toen nog lang niet zo ver was als nu, en het tekenen was kennelijk ook niet aan de meest geinspireerde talenten ooit uitbesteed. Wat zal ik zeggen, het is goed, maar echt niet meer dan dat.
Sentimenteel kan ik er zeker niet bij worden. Kans gemist, net iets te vroeg geboren.
Sorry, maar dit was in 1994 toch echt een knaller. Zoiets (moois) hadden we nog nooit gezien van Disney. En als je nu de nieuwe versie uit 2019 hebt gezien, dan verlang je weer terug naar deze versie die op alle vlakken (behalve visuele) toch echt de betere is.
Mondragon
-
- 535 berichten
- 767 stemmen
Tekenfilms zijn sowieso leuker voor kids dan live action meuk. Dat is meer nostalgisch voor de oudere kijkers. Leuk voor een keer voor kids, maar die switchen snel over op getekende stijl.
Kijk alleen al naar deze poster. Geeft goed aan wat de 2019 ontbeert.
Een ziel.
Terminator05
-
- 139 berichten
- 63 stemmen
Ik heb beide lion kings gezien en ik was die laatste al vergeten. Ik had liever een animatie remake gezien ... en avatar heb ik nooit volledig gezien, en dat wil ik ook niet ?
Volgens mij praten we nog steeds over Avatar, omdat het een film was die visueel een ongelofelijke indruk achter liet en als een van de weinige films echt slaagde met 3D beelden. Die film is echt niet verouderd. Je kan 'm hoogstens middelmatig qua verhaal vinden.
Ik geloof niet dat TLK 2019 vergeten gaat worden. Daarvoor zullen er nu teveel mensen weer hebben genoten. Dat het niet de impact heeft van de tekenfilm uit 1994 geloof ik wel, maar dat zal geen enkele remake hebben.
Pre- en sequels
The Lion King
2019
516 reacties
The Lion King 1½
2004
135 reacties
The Lion King II: Simba's Pride
1998
134 reacties
Gerelateerd nieuws
Disney-animator en regisseur Burny Mattinson (87) overleden
Disney is bezig met een tweede deel van 'The Lion King'
Bekijk ook
Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.480 reacties
Intouchables
Komedie / Drama, 2011
1.333 reacties
Braveheart
Oorlog / Historisch, 1995
2.257 reacties
La Vita È Bella
Komedie / Oorlog, 1997
1.830 reacties
Sen to Chihiro no Kamikakushi
Animatie / Fantasy, 2001
1.114 reacties
Earth
Documentaire, 2007
501 reacties
Gerelateerde tags
afrikaverlies van geliefdeleeuwfather murdermanipulationmusicalwild boaroommoordwarthog shamanverlossingkoningscar familiehyenameerkat natuurhamletmandrill adapted into play or musicalmurder confessionwildebeest
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.