Star Trek (2009)

Verenigde Staten / Duitsland
Sciencefiction / Actie

geregisseerd door J.J. Abrams
met Chris Pine, Zachary Quinto en Eric Bana

James Tiberius Kirk is een ontzettende wildebras, maar blijkt ook een enorm getalenteerd ruimtevaarder te zijn, wanneer hij zich laat overhalen om een opleiding aan de Starfleet Academy te volgen. Bij het afleggen van zijn examen krijgt Kirk het aan de stok met zijn hyperintelligente collega Spock. De onbesuisde roekeloze Kirk en de berekenende kalme Spock zijn dan ook absolute tegenpolen. Naarmate de mannen elkaar beter leren kennen groeit echter de onderlinge waardering en dat is maar goed ook: als zij met het revolutionair futuristische ruimteschip USS Enterprise aan een zware en levensgevaarlijke reis beginnen moeten alle neuzen en ook alle oren, spits of niet, dezelfde kant op wijzen om de missie te laten slagen...

avatar van kinjutsu
nice, hier zit ik op te wachten.

SanderSander88
Geen fan van Star Trek, het was toen ik jonger was nog wel eens spannend. Maar sinds JJ Abrams deze film gaat doen, ben ik wel benieuwd. Hopelijk zit de film weer vol easter eggs .

avatar van king01
bij voorbaat een halve ster zou ik zeggen.

DevendraBan
grap-pig.

SanderSander88

Goeie naam, goeie artiest.

avatar van xentos
ben zelf wel fan van star trek dus zit hier wel op te wachten ja

avatar van roc12345
Dit wordt zonder twijfel de beste uit de reeks
of niet we leven in 2009 bijna en de special effects worden
ook nog eens om de updates scherperder en spektakelder
hei zal in ieder geval wel een next generation films kwaliteit
bevatten lekker lekker lekker smullen

avatar van Martijnnn
Ik hou niet zo van Star Trek, sterker nog ik heb er een beetje een hekel aan, maar met zon cast, en die regisseur! Dat gaan we toch wel zien!

SanderSander88
Ik ben absoluut geen Trekkie, maar na het zien van de tweede trailer heb ik er heel veel zin in.

avatar van Leland Palmer
De nieuwe trailer van Star Trek ziet er inderdaad erg goed uit. Ben nooit een fan geweest van deze films, maar J.J. Abrams gaat waarschijnlijk voor een mooi spektakel zorgen.

SanderSander88
Hopelijk wat verborgen Dharma/Tagruato logo's in de film.

avatar van megaman
Ik ben wel geen Trekkie maar wel een grote film fanaat in 't algemeen. Zo heb ik nu interesse in de Star Trek collectie (11 films) die ik onlangs tegen kwam bij Bol.com. Maar ook bij het kijken van de trailer van de nieuwste Star Trek film leek het me leuk om eens deze films te gaan bekijken. De vraag is: is het echt de moeite waard? Ik heb al diverse Sci-Fi films bekeken zoals uiteraard de Star Wars trilogies maar ook films als Planet of the Apes, Aliens en Lost in Space (de laatste zal wel behoorlijk fout in de oren klinken denk ik).

En dan nog een vraag: Laatst zag ik een Star Trek film bij iemand op TV maar ik kon niet zien om welk deel het precies ging. Het enige wat ik er van mee pikte was die grote hal waar al die Klingons stonden en uiteraard de bemanning van de Enterprise. Wat ik me verder nog kan heugen is die sniper die naar beneden valt in die grote hal, de chinese kapitein van dat schip dat veel leek op de Enterprise en een zinnetje van Spock: 'als ik een mens was zou ik zeggen...barst maar! ALS ik een mens was'.

SanderSander88
De enige Star Trek film die ik de moeite waard vond, was First Contact, ik vind de serie over het algemeen een beetje lame. Vroeger was het wel leuk.

avatar van Nephilim
Ugh net de trailer gezien... een carchase?!? WTF... En dan dat young & hippe gedoe... Ik hou mijn hart vast..

Star Trek hoort Scifi te zijn niet aktie film.

avatar van Nephilim
megaman schreef:

Toevallig Star Trek VI: The Undiscovered Country?

Daar zitten een hoop Klingons in en heeft Sulu zijn eigen schip.
*quotes op IMDB checked* Yup dat is hem.
Captain Spock: If I were human I believe my response would be "go to hell."... If I were human.

avatar van Al DeNiro
Zo, de nieuwe trailer ziet er goed uit.
Lijkt een ware spektakel te worden.
Ook leuk om de jeugd van kapitein Kirk te zien.
Ik hoop dat de film te zien is in IMAX.

avatar van krosnicky
ik zag laatst een paar afleveringen van star trek en ik vond het wel goed er bestaan al een hoop films van star trek en nu maken ze star trek 1 wrm doen ze dat toch eerst een reeks films maken en dan het begin maken .nu ja ik ga deze film zeker kijken nu ik weet da het geen remake is van de eerste star trek film maar wel dehelijk de 1ste film is . ik weet wel niet of ik de andere film ook ga bekijken

ik zie liever star wars

krosnicky schreef:
ik zie liever star wars

Oke..

jirachi03
jmmr dat de orginele acteur voor Bones, Scot dood zijn.
En dat de echte William Shatner niet meedoet.
Dus voor mij niet echt een star trek. Alhoewel de echte Spock wel meedoet

jirachi03
hopelijk doen de echte Chekov en Sulu ook mee. Helaas dat de echte cast niet meer compleet is door sterfgevallen.
Hoezo Simon Pegg als Scotti? Die van Shaun of th dead?

jirachi03
De orginele serie is best leuk. Pas geleden gezien : de aflevering met de amoebe

avatar van danijel
Dit wordt vast een leuke!

dit zal mijn 1ste star trek film worden

mwoeb
Ik kan echt niet meer wachten, meest geanticipeerde release van 2009 voor mij, zelfs voor Aronofsky's The Wrestler.

neo (crew)
Gelukkig dat de film al een COLA heeft gewonnen.

avatar van Prudh
Lol!

avatar van Zuzuu
Niet te verwarren met de drank.

SanderSander88
De eerste Cloverfield reference is al gespot in Star Trek.

avatar van Stephan
Slecht teken