Star Trek (2009)

Verenigde Staten / Duitsland
Sciencefiction / Actie

geregisseerd door J.J. Abrams
met Chris Pine, Zachary Quinto en Eric Bana

James Tiberius Kirk is een ontzettende wildebras, maar blijkt ook een enorm getalenteerd ruimtevaarder te zijn, wanneer hij zich laat overhalen om een opleiding aan de Starfleet Academy te volgen. Bij het afleggen van zijn examen krijgt Kirk het aan de stok met zijn hyperintelligente collega Spock. De onbesuisde roekeloze Kirk en de berekenende kalme Spock zijn dan ook absolute tegenpolen. Naarmate de mannen elkaar beter leren kennen groeit echter de onderlinge waardering en dat is maar goed ook: als zij met het revolutionair futuristische ruimteschip USS Enterprise aan een zware en levensgevaarlijke reis beginnen moeten alle neuzen en ook alle oren, spits of niet, dezelfde kant op wijzen om de missie te laten slagen...

Slecht argument.

avatar van mnrk
Ben helemaal geen fan van de Star Trek films of de serie. Maar na het zien van de trailers zal ik deze toch zeker te weten gaan zien in de bioscoop.
Wat heeft J.J. Abrams hier toch wat moois van gemaakt (denk ik )...

Slecht argument.

In tegendeel. Het spreekt boekdelen.
Een beetje hetzelfde als King Kong een gouden ring laten dragen.

Stephan schreef:

In tegendeel. Het spreekt boekdelen.
Een beetje hetzelfde als King Kong een gouden ring laten dragen.

Dat zou erg opvallen, het feit dat er een Slusho!-drankje wordt besteld in een bar zal slechts weinigen opvallen.
De nieuwe stills zien er trouwens prachtig uit: http://www.imdb.com/media/rm2724956672/tt0796366

SanderSander88 schreef:

Mij zou het opvallen en de magie van Star Trek zou meteen verbroken zijn omdat ik aan Cloverfield moet denken.
Zelfs in een gouden francise als Star Trek je eigen succes adverteren? Bah.

SanderSander88
Ik neem aan dat jou ervaring met Cloverfield minder is dan die van mij dan.

avatar van Stephan
Vond het een prima film. Heb ook genoeg van de virals meegekregen. Cloverfield is Cloverfield en Star Trek is Star Trek. Nogmaals, ik vind het gewoon niet van respect getuigen om je eigen succes in het concept van een ander te stoppen. Hoe subtiel ook.

mwoeb
Maak je nu niet van een mug een olifant, Stephan?

avatar van Stephan
Ik zet het mischien wat zwaar aan, maar ik ben bloedserieus.

avatar van Al DeNiro
Wat me opvalt: ''Sylar'' van Heroes speelt Spock.

avatar van steventje
Wat mij opvalt, door het bekijken van de trailer, is dat het op en top actie is. Iets dat helemaal niet overeenstemt met de Star Trek legacy.

steventje schreef:

Klopt, daar ben ik dus ook heel blij mee.

avatar van BoordAppel
Het lijkt inderdaad niet echt een Star Trek film te gaan worden.

avatar van jumpstylemovie
BoordAppel schreef:
Het lijkt inderdaad niet echt een Star Trek film te gaan worden.

Jawel hoor, kijk maar naar dat lompe geval met elvenoren linksonderin de Poster.

avatar van BoordAppel
Eén Vulcan maakt nog geen Star Trek.

Dit zal geheid weer een paar Star Trek fans pissig maken:
Tagruato-logo (Cloverfield) in de Star Trek trailer.

avatar van Zuzuu
Dit zal geheid weer een paar Star Trek fans pissig maken:
Tagruato-logo (Cloverfield) in de Star Trek trailer.

Wat is dat?

SanderSander88
Een screenshot van de nieuwste Star Trek trailer. Op een van de gebouwen staat een logo van een fictief bedrijf van de film Cloverfield.

avatar van Leland Palmer
Nieuwe, laatste trailer.

avatar van Starmaster501
fuk. volgens mij zag ik een sex scene in die trailer. dat haat ik, vooral bij star trek

avatar van eppo349
Over een gelikte trailer gesproken.

avatar van Stephan
Ik word wel een beetje moe van die lens-flare die in elk shot aanwezig is.... Maar het zal weer een spektakel zijn. Ik kijk er naar uit iig.

Zag de trailer laatst in de bioscoop, maar was niet erg onder de indruk. Wordt dit niet alleen écht leuk voor de fans van de films en serie(s?)?

SanderSander88 schreef:

Ik beloof je dat als ik - als reguliere filmkijker (en dus niet zo'n cloverfieldfan als jij) - door zijn ego-getrip uit het Star Trek gevoel wordt gehaald, ik ter plekke de zaal uitloop.
Serieus... Je gaat toch naar Star Trek en niet naar Cloverfield II?

avatar van BoordAppel
Buiten Cloverfield fans die de hele viral marketing hebben meegekregen merkt echt niemand dat soort dingen.

Aanvankelijk zou de film kerst 2008 uitkomen. Vaak geen goed teken, zulk uitstel. Of weet iemand meer?

Wouter schreef:

Hier

Zal wellicht nog een nasleep zijn van de staking aldaar... al dat geshuffel.

BoordAppel schreef:

Precies, de doorsnee Cloverfield kijker weet niet eens wat Tagruato of Slusho is.

Stephan schreef:
'Star Trek' pushed back to 2009
Paramount is pushing back the release of "Star Trek" from Dec. 25 to May 8, 2009.
Move was part of a major reshuffling to the studio's release calendar, as well as DreamWorks' release calendar.

(Variety)

Mmm. Klinkt niet goed.