Star Trek (2009)

Verenigde Staten / Duitsland
Sciencefiction / Actie

geregisseerd door J.J. Abrams
met Chris Pine, Zachary Quinto en Eric Bana

James Tiberius Kirk is een ontzettende wildebras, maar blijkt ook een enorm getalenteerd ruimtevaarder te zijn, wanneer hij zich laat overhalen om een opleiding aan de Starfleet Academy te volgen. Bij het afleggen van zijn examen krijgt Kirk het aan de stok met zijn hyperintelligente collega Spock. De onbesuisde roekeloze Kirk en de berekenende kalme Spock zijn dan ook absolute tegenpolen. Naarmate de mannen elkaar beter leren kennen groeit echter de onderlinge waardering en dat is maar goed ook: als zij met het revolutionair futuristische ruimteschip USS Enterprise aan een zware en levensgevaarlijke reis beginnen moeten alle neuzen en ook alle oren, spits of niet, dezelfde kant op wijzen om de missie te laten slagen...

"William Shatner" a.k.a. "Captain Kirk" in "Startrek (T.O.S.)" is toegelaten tot de "Academy of Television Arts and Science"

"Matt Damon" gaat de rol van Kirk spelen in de nieuwe Startrek film

Heb je ook een bron of wat meer info?

dit bericht stond op het INFO kanaal van @-home (digitale televisie van ESSENT)

Regisseur J.J. Abrams is met een nieuw Star Trek project bezig, over de beginjaren van Kirk en co. Hij zou Damon wel willen hebben als Kirk, niets meer niets minder. Het is nog niet eens zeker dat de film er komt.
Verder is Damon ouder dan Shatner toen hij met Kirk begon, en de film speelt zich daarvoor af..

Ik zit er niet op te wachten.

avatar van Leland Palmer
Ben er zelf ook niet zo'n fan van. Zal wel weer een kaskraker worden denk ik......

avatar van Nicolage Rico
Leland Palmer schreef:
Zal wel weer een kaskraker worden denk ik......

Dat zal ongetwijfeld. Ik denk dat hier wel veel mensen op zitten te wachten..

neo (crew)
Jammer, die trend van teruggaan naar het begin. De Next Generation speelfilms waren nog altijd een prima reeks, met weliswaar een iets mindere Nemesis.

avatar van N811
ik ziet hier ook niet op te wachten

avatar van steventje
Is dit terug met Patrick Stewart en zijn crew???
Heb eigenlijk ni veel zin om een nieuwe film te zien met nieuwe karakters die je niet kan plaatsen in een 2 uur durende film.
Bij TNG vond ik de films altijd iets minderwaardiger dan de serie waar je wekelijks de karakters kan volgen en zo hoort het ook voor een star trek fan ! (van het ene avontuur naar het andere)
Een star trek film zonder serie zal nooit succesvol zijn.
Of wat denken jullie?

avatar van jex
jex
Eindelijk! Ben heel benieuwd naar de nieuwe versie. Jammer dat we nog ruim een jaar op moeten wachten.

avatar van Zuzuu
Jammer dat niet eens één crew van de Voyager mee speelt, zou wel leuk zijn..

avatar van BoordAppel
Niet echt, dan klopt er niets meer van de chronologie volgens mij. Al kunnen ze dat met al dat tijdreisgedoe best wel oplossen.

avatar van timburton
Nicolage Rico schreef:

Dat zal ongetwijfeld. Ik denk dat hier wel veel mensen op zitten te wachten..

Tja, het grote publiek. Maar of ik nou eigenlijk wel bij dat grote publiek hoor?

avatar van JdeBoer
De verhaal-lijn lijkt me btje op "First Contact" lijken...

Het zou mij ook wel leuk lijken om eens een Voyager-film te maken met de originele cast... of zoals steventje al btje aangeeft, iets nieuws wat de serie(s) zou kunnen overtreffen, of als het ware een lange 'aflevering'

ik zal waarschijnlijk uit nieuwsgierigheid de film wel gaan kijken...

JdeBoer schreef:
ik zal waarschijnlijk uit nieuwsgierigheid de film wel gaan kijken...

Zo denken meer mensen erover. Velen zitten er niet naar uit te kijken, maar zijn toch wel benieuwd. Zo zie ik het ook trouwens

avatar van Zuzuu
BoordAppel schreef:

Klopt, je hebt absoluut gelijk. Voyager speelt zich af in het jaar 2370 - 2378, dat is dan 120 jaar nadat Kirk was geboren. Maar inderdaad, deze film gaat namelijk over tijdreizen, het kon geen kwaad om een Voyager karakter mee te laten doen, misschien Chakotay? Die man was pas wat je noemt, COOL.

Ik begrijp dan niet waarom ze komen met een nieuwe film dat honderden jaren eerder wordt afgespeeld na de laatste Star Trek film, want die werd afgespeelt in het jaar 2380, dat is toch niet leuk meer. In die vorige film speelde wel een karakter van Voyager, namelijk Captain Kathryn Janeway).

avatar van moviemike
Chris Pine als Kirk en Simon Pegg als Scotty:

De Romulans hadden beter een T-1000 op de ongeboren Kirk afgestuurd, dan had men deze film "Star Trek vs. the Terminator" kunnen noemen!

Het feit dat J.J. Abrams hier hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor is, is voor mij al genoeg reden om hier na uit te kijken. De eerste teaser trailer stelt mij ook zeker niet te telleur.

avatar van BlueJudaskiss
Totaal geen fan van Star Trek, maar Simon Pegg...ik ben nieuwsgierig geworden!

avatar van Koerok
JdeBoer schreef:
Yep, mij ook. Ik ben een beetje laat begonnen met Star Trek, pas in het Voyager-tijdperk, dus ik zou dat toejuigen.

Wat betreft deze film: Klinkt idd als First Contact, en het probleem met alle tijdreis-films, is dat het einde eigenlijk altijd onbevredeigend is. Want hoe zat het ook alweer met FC:
The Phoenix test is a success. Shortly after Cochrane returns, the Vulcan survey ship T'plana-hath lands in the camp to make first contact with humans, having detected the warp signature from the Phoenix.
Blijkbaar zijn The Borg op een verkeerd moment teruggestapt in de tijd of hebben ze de verkeerde actie ondernomen. Nou, dan doe je het toch gewoon overnieuw? Of heb ik iets gemist waardoor dit niet meer mogelijk is?
In ieder geval voorzie ik vergelijkbare problemen met de nieuwe film.

Maar toegegeven: Ik ben wel benieuwd, vooral ook omdat J.J. Abrams zich ermee bezig houdt.

DevendraBan
Wauw! Een Star Trek-film die teruggaat naar The Original Series (waarvan ik een grote fan ben)!
Nu ik op iMDb de cast eens bekijk, stel ik vast dat elke acteur/actrice de rol, die ongeveer 40 jaar voor hen gespeeld werd, aardig zou kunnen vertolken.

Ik kijk hier naar uit.

avatar van Leland Palmer
Eric Bana en Winona Ryder zijn ook aan de cast toegevoegd. Toen ik de film toevoegde waren ze er nog niet. Ze gaan beide wel aardig grote rollen spelen waarschijnlijk...

Xextreem
Leland Palmer schreef:

Zou het niet weten ben benieuwd wat het gaat worden. Zal zeker naar de bioscoop gaan. Zeker met die special effects wat ze tegenwoordig allemaal kunnen.

avatar van Stephan
'Star Trek' pushed back to 2009
Paramount is pushing back the release of "Star Trek" from Dec. 25 to May 8, 2009.
Move was part of a major reshuffling to the studio's release calendar, as well as DreamWorks' release calendar.

(Variety)

avatar van Prudh
Nederlandse bokskampioene Lucia Rijker zal hierin een Romulan CO spelen (wat dat ook moge zijn) (en ja, ik weet wel waar CO voor staat ).

neo (crew)
[pessimisische mode]dat is dan de enige die goed gecast is[/pessimistische mode]

avatar van speedy23
Première Star Trek uitgesteld.

De release van de nieuwe Star Trek is uitgesteld. De film zou oorspronkelijk in december uitkomen, maar is nu vanaf mei volgend jaar in de Amerikaanse bioscopen te zien. Het uitstel wordt niet veroorzaakt doordat de film niet op tijd af is, maar het leek Paramount Pictures beter om te wachten tot de zomer. "Dat is de periode waarin je naar films als 'Star Wars' en 'Transformers' gaat", verklaarde een woordvoerder tegenover de BBC. "En deze film valt in die categorie."

De elfde Star Trek-film, die de simpele titel 'Star Trek' draagt, wordt geregisseerd door Lost-bedenker J.J. Abrams en richt zich op de eerste missie van de bemanning van ruimteschip Starship Enterprise. Eric Bana vertolkt de rol van slechterik Nero, Simon Pegg speelt Scotty, Heroes-acteur Zachary Quinto is het personage Spock en Winona Ryder speelt zijn moeder. (novum/adv/hln.be)

De eerste teaser trailer:

Star Trek