The Haunting in Connecticut (2009)

Verenigde Staten / Canada
Horror / Thriller
92 minuten / 102 minuten (extended cut)

geregisseerd door Peter Cornwell
met Virginia Madsen, Martin Donovan en Kyle Gallner

Nadat bij hun zoon kanker wordt geconstateerd, besluiten Sara (Virginia Madsen) en Peter Campbell (Martin Donovan) dichtbij een speciale kliniek te gaan wonen. Er gebeuren echter vreemde onverklaarbare dingen in het huis, maar Sara en Peter schrijven die toe aan de stress door de omstandigheden. Maar dan blijkt dat het huis een voormalig mortuarium is, met een duister verleden.

avatar van Filmkriebel
Haunting house film zoals ik ze niet graag zie. Was flauw want je moet al een stevige regie hebben om met zo'n klassiek verhaaltje op een positieve manier uit te pakken, om nog niet te spreken van dat overgedramatiseerde ( kankerdramaatje als kapstok ). Weinig spannend, nauwelijks sfeer... en bovenal is het visueel vervelend. Die voortdurende korte flitsen naar het verleden, of naar andere beelden komen te veel aan de orde. Ik kon hier niet van genieten. Voor de betere film : Insidious, Sinister, The Woman in Black.

avatar van Donkerwoud
Dertien in een dozijn doet nog afbreuk aan het repetitieve en voorspelbare van deze film. Je moet van goede huize komen om een gotische horror te maken die op een originele manier aansluit bij de rest. Het stond mij ook tegen dat de geestverschijningen niet subtiel en mysterieus in beeld komen, maar in your face de hele tijd aanwezig zijn.

avatar van DarkElement
0,5* Stomme schrikeffecten en teveel gemaakte wannabe ranzige shit vol clichés. Moeten mensen nou echt hun maag omgedraaid hebben en 3 hartaanvallen per half uur om dit te waarderen, ik snap niet wat hier horror aan is. Verder audio/visueel wel in orde en daarvoor het halve sterretje voor de moeite.

Ik wil geschokt zijn, in spanning, angst ingeboezemd krijgen, geen hartaanvallen en een kotsemmer.

avatar van Shinobi
Niet al te bijzondere geestenhorror.

Op zich wordt er wel een leuke draai aan gegeven door een stukje drama eraan toe te voegen met de zoon die aan kanker lijdt. En later de vader die in zijn oude gewoontes vervalt en weer gaat gokken en naar de alcohol grijpt. Al zag die scène er echt lachwekkend uit, hoe hij al die lampen probeert uit te doen.

Qua drama is het dus niet je van het, maar wat betreft het horror gedeelte is het ook niet al te best. De schrikmomenten zie je echt ver van tevoren aankomen en zijn erg voorspelbaar te noemen. Zelf heb ik de 'Unrated' versie gezien, maar ook daar is niks engs in te bespeuren helaas.

Al met al een zeer matige horror die niet de moeite waard is en nergens eng wordt.

Krappe 2,0 sterren.

avatar van notsub
Deze film mag dan volgens het boekje gaan, de uitvoering mocht er best wezen. Vooral de continue flitsen naar het verleden geven een meerwaarde. Het maakt de film nog wat duisterder. De schrikmomenten zijn gesneden koek voor de geoefende kijker. Wel is het lekker dat de film nergens stilvalt en het meer van donkerzwarte magie moet hebben dan van pure gore. Er wordt geen moeite gedaan diepgang te creëren en dat wordt ook niet gemist. Dit is gewoon genieten van vage bovennatuurlijke waanziin.

Wat een baggerfilm van C niveau. Altijd vermoeiend, films gebaseerd op een "waargebeurd" verhaal. In dit genre pakt dat maar zelden goed uit helaas.

avatar van PeterW
Ik vond "A Haunting in Connecticut", de pilotaflevering van de documentaireserie "A Haunting" die door Discovery werd uitgezonden, en waar deze film op gebaseerd is, stukken griezeliger en overtuigender. Hier zijn er een heleboel elementen aan de haren bijgesleept, en is er behoorlijk afgeweken van het oorspronkelijke verhaal, wat het geheel niet ten goede komt.

avatar van Left4Dead
Lampjes uit, kaarsjes aan en versterkers op luid. Beter omstandigheden kun je voor deze prent niet creëren. Prima cast met een heerlijke spookhuisverhaal dat garant staat voor lekker griezelen.

Oké, niets nieuws onder de zon maar deze uitvoering vind ik persoonlijk erg geslaagd. Normaal schrik ik totaal niet meer bij de horrorfilm maar hier is mijn hartje op meerdere malen gereset. Het is uitvogelen wat er zich nu allemaal heeft afgespeeld in het huis waar familie Campbell zich genesteld heeft. In ieder geval is het er zeker niet pluis en onverklaarbare activiteiten vinden plaats.

De sfeer was heerlijk en de cast, zoals eerder genoemd, meer dan prima. De film had een lekker tempo, het verhaal werd nergens saai. lekker griezelen in het donker, daar waar de film voor gemaakt is, werk volkomen. Na herziening nog steeds 3.5**.

avatar van Kondoro0614
Klote film.
Niet eng of Spannend.
En waardeloos gelogen als dit echt gebeurd is gewoon..

0,5 voor deze helaas

avatar van Just one Fix
Gewoon een matige film wat mij betreft, zwak verhaal met behoorlijk veel voorspellende schrik momenten, het spookhuis op de kermis is nog enger. over het gerommel met zaagsel en ongedierte maar niet te spreken.

avatar van wolfmaat120
Ik heb niet zoveel schrik moment tegen gekomen , het was meerdere deels vies dan eng , met oog leden knippen dat was ziek. Maar verders is de verhaal goed. ( wisten jullie dat het gebaseerd is / was op een echte verhaal ? ..

avatar van misterdhdh
Vond er maar weinig aan. Film vol clichés natuurlijk, maar dan kan je nog een leuk filmpje hebben, maar deze vond ik niet zo goed. Gezinnetje verhuist, geesten in huis, vader vaak weg, kleiner zusje, priester, stoelen die verplaatsen,... enkel een hond die als eerste eraan gaat ontbreekt volgens mij om alle clichés te hebben. Het grote probleem is dat ik de film gewoon niet eng genoeg vond. Het kon allemaal veel spannender. Als ik één keer geschrokken ben zou het veel geweest zijn. Drama gedeelte is nog beter dan het horrorgedeelte. Acteerwerk was wel nog goed. Ook einde is niet goed naar mijn mening: muren zitten vol lijken, die nooit zijn ontdekt, lijken zien er ook nog enorm goed uit. Het zieke zoontje heeft bovendien nog enorm veel energie, 5 minuten ervoor was hij nog volledig uitgeput. Het happy end gedeelte wist mij ook niet te bekoren, ik geniet meer van een slecht einde bij dit soort films. Zou hem niet echt aanraden. Ben een enorme fan van dit soort films maar heb de laatste tijd al veel betere gezien in dit genre, dit is een zoveelste herhalingsoefening,die nergens in uitblinkt en geen enkele scene voor mij die blijft hangen. Komt redelijk saai over en is nooit echt eng. Scene waarbij de vader alle lampen vernietigd was pas een dieptepunt.
2/5

Ik vond deze wel wat hebben

Ik vond dit een waardeloze film. Ondanks dat heb ik hem netjes afgekeken en was ik blij dat de jongen nog leeft. Als ze mensen willen laten geloven dat dit waar gebeurd is moeten ze wel wat beter hun best doen. Te veel wanne-be shit. Kan dit geen horror noemen. Eerder Ranzige shitfilm. Ik geef dit 1 ster voor hun moeite Ik Vond dit zeker niet de moeite waard.

avatar van Alathir
Ik verbaas mij over de slechte reacties over deze film hierboven zeg. Ik zou deze film lange tijd ook gewoon 3* hebben gegeven, maar het dramagedeelte op het einde was best sterk. Enkel de afloop is weer jammer te noemen. Een slecht einde had een 4 of zelfs 4.5* opgeleverd. Nu gaat die bij een 3.5* blijven. Goed in beeld gebracht, meer dan voldoende schrikmomenten gecombineerd met wat gore, beklijvende soundtrack, goed acteerwerk vond ik ook. Heel eng zou ik hem niet noemen, wel 1 keertje verschoten en dat is meer dan normaal. Leuke editing ook en een flitsende montage waarin het verleden wat meer achtergrond krijgt. Voor een keer dat er eens een deftig verhaal in een horrorfilm zit, wordt ie hier zo afgebroken. Jammer.

oke misschiens wel waardeloos zoals sommige hier zo zegen en geloof mij ik zal niet rap schrikken om het zo maar te zegen maar ik zou het niet willen mee maken. waardeloos of niet. natuurlijk moet je die films nemen met een korreltje zout net zoals zo vele in die soort. maar stel het je toch maar even voor je family gaat verhuizen in nemen hun intrek in een huis op zich niets ergs tot er op een avond een geest in je kamer komt. natuurlijk als je al wat ouder bent zul je niet schrikken maar toch ook niet denk ik lachen. en als je niet veel kunt doen zoals deze jongen hier wel dan vraag ik mij af of je het dan nog waardeloos zult vinden. ik fond hem zeker niet waardeloos want ik zou in zijn plaats niet willen zijn. en ik heb horror films gezien waar van men beweerd dat ze ook gebaseerd zijn op echt. ik herinner mij nog dat vele tieners de film paranormaal activity zo eng vonden en dat zou ook gebaseerd zijn op echt ja een goede camera en je kunt alles gewoon saai.

avatar van SmackItUp
Sterke film.

Doorspekt met clichés, maar Cornwell weet er gelukkig wél iets mee te doen. Hij zet een sfeervol horrortje neer en pakt uit met enkele erg sterke scènes. Wordt bij momenten nog wel wat vertraagd door familiedrama (dronken vader) en christelijk geneuzel, maar deze stukjes zijn relatief kort waardoor de vaart, na weliswaar een lange opbouw, erin blijft zitten.