The Haunting in Connecticut 2: Ghosts of Georgia (2013)

Alternatieve titel: The Haunting in Georgia

Horror / Thriller

geregisseerd door Tom Elkins
met Chad Michael Murray, Katee Sackhoff en Abigail Spencer

Kort na de verhuizing naar hun ideale nieuwe huis raakt een koppel bezorgd om hun jonge dochter. Ze begint mysterieuze vreemdelingen te zien, die niemand anders kan zien. De angst van het echtpaar slaat pas echt toe wanneer ze zelf ook angstaanjagende verschijnselen waarnemen in en om het huis. De verschijningen verstrekken aanwijzingen die een lang bewaard geheim kunnen onthullen.

Niet echt scarry, wel aardig verhaaltje en prima vermaak

avatar van psycholamp
Zeer matige film. Hij is zeker niet eng of spannend. De spoken zijn niet eng of dreigend en er is een overkill aan ze. Het begint al meteen met spoken; Nergens een spanningsopbouw. En tjonge wat een eng gemeen spook, zeg... Pfffff. Nee, een flauwe bedoeling allemaal. Het is aan te kijken, maar meer ook niet.

avatar van wolfmaat120
Hij is niet beter dan de eerste.. De eerste vindt ik nog te doen maar de tweede wat minder.

avatar van Decec
Een matige horror/thriller/mysterie film...
Niet zo spannend verhaal...
Horror is mijn ding niet...
Redelijk acteerwerk...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Redelijk HD kwaliteit breedbeeld, soms geruis...

Deel 1 was zo veel beter, dit 2e deel zit bomVOL met flashes... SUPER irritant... Zon flash alsof je daar van moet schrikken .. alsof dat de film spannend maakt.. euhm NEE. Beetje kinderachtige montage. Erg geforceerd mensen proberen te laten schrikken.

De film is op zich wel te pruimen maar niet een must see

avatar van Daan258
Daan258 schreef:
Deel 1 was nog een erg leuke film, maar dit deel was echt vreselijk.
Zat gewoon te wachten tot die afgelopen was. totaal niet spannend, erg slecht verhaal, special effects zagen er niet uit, noem maar op.

SLECHT.

Oke ik moet zeker wat woorden gaan terug nemen.
2 dagen geleden heb ik hem toch is opnieuw bekeken en ik moet echt toe geven dat deze 2e kijkbeurt mij de film echt helemaal niet is tegen gevallen.
Ik denk dat ik vooral bij de 1e kijkbeurt van de film te veel met de titel van de film in me hoofd zat. Je moet dit gewoon echt zien als 2 totaal verschillende soorten films. Als je er denk zo in gaat is het allemaal eigenlijk zo slecht nog niet.

Wat me gelijk opviel bij het herzien dat er vanaf het eerste moment gelijk wel een heel vlot tempo inzit waardoor het gelijk al best boeiend blijft om naar te kijken.
Qua spanning het het geheel wel een heel stuk meer gemogen want dit was nog wel wat braafjes bij de film. Waar ik nog wel bij blijf wat ik eerder had genoemd is dat ze de geest verschijningen een beetje lomp en slecht hadden gedaan. Totaal niet eng of spannend.
Al moet ik wel zeggen dat de film zeker zo'n ze leuke momenten had waarbij het wel ietsjes spannender werd en vooral qua sfeer omhoog ging en een aantal mooie shots ( Dan heb ik het vooral over de laatste 30 min).
Want het middenstuk had ook wel wat mindere momenten en soms een beetje langdradig.
Gelukkig stijgt daarom het niveau van de film bij de laatste helft een stuk omhoog.

Het verhaal was nu bij het herzien toch best oké. Niet heel bijzonder ofzo ( ook aan de ene kant wat simpel en misschien beetje standaard) maar vooral door de mysterie wat goed tot het eind wist vast te houden maakte het wel vermakelijk.
Wel erg zonde vind ik dat ze het verhaal soort van (tja lastig wil ik het niet noemen) maar geporbeerd hebben het een beetje ingewikkeld te maken door de vele soorten flashbacks enz. Ook al waren dit niet altijd echt flashbacks, maar degene die de film gezien hebben begrijpen het wel.

Ook nu bij de herziening vond ik het acteerwerk eigenlijk ook niet zo slecht als ik eerder vermeld had.
Nu viel het me pas op dat Katee Sackhoff in de film speelt wat wel een leuke verassing was. Bij de eerste keer kijken wist ik nauwelijks iets van deze actrice dus daarom was dit nu best leuk. En ook het acteerwerk was best oké.
Ook de rest van de cast deed het aardig en zelfs het kleine meisje wist af en toe behoorlijk overtuigend over te komen.

Zo zie je maar dat herzieningen soms echt je gedachten over films kunnen veranderen.

Gewoon een prima horror filmpje als tussendoor.
Ga dit niet vergelijken met het eerste deel maar ga hier gewoon in met het idee een ander soort film te kijken en dan is dit zeker prima vermaak.

Ik ga van een 1,0* naar een hele, maar ook hele kleine 3,0* Vooral door de laatste 30 min.
Dit gebeurd niet vaak.

avatar van fun in acapulco
Ik vond hem vrij creepy. De film is wel heel losjes gestoeld op een waar verhaal. Op het internet is hier meer over te vinden.

avatar van sinterklaas
Als dit deel zich richt op Georgia... Waarom heet het dan alsnog The Haunting in Connecticut 2? De staten zijn enkele honderden kilometers van elkaar gescheiden.

Een beetje een soortgelijk filmpje als deel 1... en al vele andere spookhuisfilms. Een gezin die intrekt in een huis in Georgia... De visioenen die er komen... Denkbeeldige personen bij dat meisje... De uiteindelijke conclusie... We weten het inmiddels wel.

En toch heeft ook deze geestenepos me wel kunnen vermaken. De locatie Georgia vond ik eigenlijk wel veel interessanter en sfeervoller dan dat burgerlijke Connecticut... Het drassige sfeertje... De bossen... en ook de montage is lekker sompig en donker. De geesten zien er typisch uit... Nouja, eigenlijk gewoon weer een vermakelijk geestenthrillertje.

Wel jammer van de (cheesy) happy end... Had deel 1 ook al.