The Haunting in Connecticut 2: Ghosts of Georgia (2013)

Alternatieve titel: The Haunting in Georgia

Horror / Thriller

geregisseerd door Tom Elkins
met Chad Michael Murray, Katee Sackhoff en Abigail Spencer

Kort na de verhuizing naar hun ideale nieuwe huis raakt een koppel bezorgd om hun jonge dochter. Ze begint mysterieuze vreemdelingen te zien, die niemand anders kan zien. De angst van het echtpaar slaat pas echt toe wanneer ze zelf ook angstaanjagende verschijnselen waarnemen in en om het huis. De verschijningen verstrekken aanwijzingen die een lang bewaard geheim kunnen onthullen.

Niet echt scarry, wel aardig verhaaltje en prima vermaak

avatar van psycholamp
Zeer matige film. Hij is zeker niet eng of spannend. De spoken zijn niet eng of dreigend en er is een overkill aan ze. Het begint al meteen met spoken; Nergens een spanningsopbouw. En tjonge wat een eng gemeen spook, zeg... Pfffff. Nee, een flauwe bedoeling allemaal. Het is aan te kijken, maar meer ook niet.

avatar van wolfmaat120
Hij is niet beter dan de eerste.. De eerste vindt ik nog te doen maar de tweede wat minder.

avatar van Decec
Een matige horror/thriller/mysterie film...
Niet zo spannend verhaal...
Horror is mijn ding niet...
Redelijk acteerwerk...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Redelijk HD kwaliteit breedbeeld, soms geruis...

Deel 1 was zo veel beter, dit 2e deel zit bomVOL met flashes... SUPER irritant... Zon flash alsof je daar van moet schrikken .. alsof dat de film spannend maakt.. euhm NEE. Beetje kinderachtige montage. Erg geforceerd mensen proberen te laten schrikken.

De film is op zich wel te pruimen maar niet een must see

avatar van Daan258
Daan258 schreef:
Deel 1 was nog een erg leuke film, maar dit deel was echt vreselijk.
Zat gewoon te wachten tot die afgelopen was. totaal niet spannend, erg slecht verhaal, special effects zagen er niet uit, noem maar op.

SLECHT.

Oke ik moet zeker wat woorden gaan terug nemen.
2 dagen geleden heb ik hem toch is opnieuw bekeken en ik moet echt toe geven dat deze 2e kijkbeurt mij de film echt helemaal niet is tegen gevallen.
Ik denk dat ik vooral bij de 1e kijkbeurt van de film te veel met de titel van de film in me hoofd zat. Je moet dit gewoon echt zien als 2 totaal verschillende soorten films. Als je er denk zo in gaat is het allemaal eigenlijk zo slecht nog niet.

Wat me gelijk opviel bij het herzien dat er vanaf het eerste moment gelijk wel een heel vlot tempo inzit waardoor het gelijk al best boeiend blijft om naar te kijken.
Qua spanning het het geheel wel een heel stuk meer gemogen want dit was nog wel wat braafjes bij de film. Waar ik nog wel bij blijf wat ik eerder had genoemd is dat ze de geest verschijningen een beetje lomp en slecht hadden gedaan. Totaal niet eng of spannend.
Al moet ik wel zeggen dat de film zeker zo'n ze leuke momenten had waarbij het wel ietsjes spannender werd en vooral qua sfeer omhoog ging en een aantal mooie shots ( Dan heb ik het vooral over de laatste 30 min).
Want het middenstuk had ook wel wat mindere momenten en soms een beetje langdradig.
Gelukkig stijgt daarom het niveau van de film bij de laatste helft een stuk omhoog.

Het verhaal was nu bij het herzien toch best oké. Niet heel bijzonder ofzo ( ook aan de ene kant wat simpel en misschien beetje standaard) maar vooral door de mysterie wat goed tot het eind wist vast te houden maakte het wel vermakelijk.
Wel erg zonde vind ik dat ze het verhaal soort van (tja lastig wil ik het niet noemen) maar geporbeerd hebben het een beetje ingewikkeld te maken door de vele soorten flashbacks enz. Ook al waren dit niet altijd echt flashbacks, maar degene die de film gezien hebben begrijpen het wel.

Ook nu bij de herziening vond ik het acteerwerk eigenlijk ook niet zo slecht als ik eerder vermeld had.
Nu viel het me pas op dat Katee Sackhoff in de film speelt wat wel een leuke verassing was. Bij de eerste keer kijken wist ik nauwelijks iets van deze actrice dus daarom was dit nu best leuk. En ook het acteerwerk was best oké.
Ook de rest van de cast deed het aardig en zelfs het kleine meisje wist af en toe behoorlijk overtuigend over te komen.

Zo zie je maar dat herzieningen soms echt je gedachten over films kunnen veranderen.

Gewoon een prima horror filmpje als tussendoor.
Ga dit niet vergelijken met het eerste deel maar ga hier gewoon in met het idee een ander soort film te kijken en dan is dit zeker prima vermaak.

Ik ga van een 1,0* naar een hele, maar ook hele kleine 3,0* Vooral door de laatste 30 min.
Dit gebeurd niet vaak.

avatar van fun in acapulco
Ik vond hem vrij creepy. De film is wel heel losjes gestoeld op een waar verhaal. Op het internet is hier meer over te vinden.

avatar van sinterklaas
Als dit deel zich richt op Georgia... Waarom heet het dan alsnog The Haunting in Connecticut 2? De staten zijn enkele honderden kilometers van elkaar gescheiden.

Een beetje een soortgelijk filmpje als deel 1... en al vele andere spookhuisfilms. Een gezin die intrekt in een huis in Georgia... De visioenen die er komen... Denkbeeldige personen bij dat meisje... De uiteindelijke conclusie... We weten het inmiddels wel.

En toch heeft ook deze geestenepos me wel kunnen vermaken. De locatie Georgia vond ik eigenlijk wel veel interessanter en sfeervoller dan dat burgerlijke Connecticut... Het drassige sfeertje... De bossen... en ook de montage is lekker sompig en donker. De geesten zien er typisch uit... Nouja, eigenlijk gewoon weer een vermakelijk geestenthrillertje.

Wel jammer van de (cheesy) happy end... Had deel 1 ook al.

avatar van judgepaddy
Jammer, ik was mijn horror film cliche bingo kaart vergeten anders was ik in de prijzen gevallen.
Al die cliches worden zo stelselmatig ingezet dat het al snel op een slechte parodie ging lijken.
Hadden de makers volgens mij zelf ook door, vandaar dat ze met dat waargebeurd onzin kwamen opdraven aan het einde.
Onbedoeld grappig, dat wel,..

avatar van Shadowed
Geen verbetering ten opzichte van deel 1.

Deel 1 was al niet heel bijzonder, maar kende veel schrikmomenten. Dit deel staat onder andere bekend als de film met de meeste schrikmomenten. Daarvoor geef ik als horrorfan de film natuurlijk wel een kans, alleen, net als deel 1, kent de film bijna geen spanningsopbouw.

Deze film passeert zelfs nog meer clichés dan deel 1. Vooral het cliché waar het kind geesten ziet (of de moeder ze nou ook ziet of niet even daarbuiten) is nu zo vaak gebruikt dat het gewoon irritant is. Lind doet het echter wel goed. Dat ze wel heel gemaakt acteert even daarbuiten gelaten want met zo'n leeftijd zo acteren is wel knap.

Horror is er weer eens in overvloed, met weer een hoop schrikmomenten die elkaar rap opvolgen. Maar op een gegeven moment werkt het gewoon niet meer omdat de voorspelbaarheid zo hoog is op een gegeven moment dat het gewoon saai begint te worden.

Echter is de horror soms wel goed uitgevoerd. Als er een beetje spanningsopbouw heerst werken de scares beter en de truc waar de geesten in het donker of in de hoek staan heeft nog wel zijn charmes. Echter blijft de horror te voorspelbaar en is het bijna grappig dat je precies weet dat er een schrikmoment komt dat behoorlijk lijkt op het schrikmoment dat 3 minuten daarvoor ook al was.

De finale mist ook wel wat spanning, maar goed. De film is in zijn geheel minder sterk dan deel 1, maar kent enkele scenes die wel veel sterker zijn dan deel 1. Zeker de laatste scenes waar de geesten rust vinden is opvallend goed. Het is een aardig geheel zo, maar zo overladen door schrikmomenten zonder opbouw dat het uiteindelijk wel saai begint te worden.

avatar van ILDIB
Boring. Goor bedoelde beelden maken geen indruk. T zal allemaal wel..

Helemaal ruk natuurlijk. Een waterval van cliches..Vond die twee Connecticutjes wel lekker.

fun in acapulco schreef:

Let me guess....je bent 14 jaar...??

avatar van fun in acapulco
Ik ben te bang om mijn leeftijd mede te delen .