The Haunting in Connecticut 2: Ghosts of Georgia (2013)

Alternatieve titel: The Haunting in Georgia

Horror / Thriller

geregisseerd door Tom Elkins
met Chad Michael Murray, Katee Sackhoff en Abigail Spencer

Kort na de verhuizing naar hun ideale nieuwe huis raakt een koppel bezorgd om hun jonge dochter. Ze begint mysterieuze vreemdelingen te zien, die niemand anders kan zien. De angst van het echtpaar slaat pas echt toe wanneer ze zelf ook angstaanjagende verschijnselen waarnemen in en om het huis. De verschijningen verstrekken aanwijzingen die een lang bewaard geheim kunnen onthullen.

avatar van duffs
het verhaal staat los van deel 1 niet slecht goed acteer werk en de effecten zijn goed vond hem alleen totaal niet eng ik vond ook dat de geesten te vroeg in de film gebracht worden waardoor het nog ongeloofwaardiger wordt alleemaal des ondanks toch een 6 je heb me prima vermaakt

avatar van Angelo2
Best een aardig filmpje. Spannend werd het niet want de geesten kwamen inderdaad al vrij snel maar dat is blijkbaar hoe de ( jonge) horrorliefhebbers het graag willen anders wordt de film al snel saai gevonden. De film was mooi geschoten en zag er goed uit maar de zwart-wit overgangen gingen na een tijdje wel irriteren. Ook de geesten stonden er vaak maar zonder wat te doen. De film was toch verder wel vermakelijk en het verhaal best ok alleen mocht het laatste half uurtje wel iets korter verteld worden. Een 6

avatar van Noodless
Overdaad schaadt !

Teveel van het goede. Door gebruik te maken van veel scènes met geesten en de daarbijhorende ' zogezegde schrikmomenten' EN dit ook al heel snel te laten zien in de film wil zeker niet zeggen dat je met een huiveringwekkende, spannende horrorfilm te doen hebt.
Integendeel zelfs. Het verhaaltje op zich viel wel mee, maar na een tijdje begint de aandacht toch wat weg te vloeien. Neen, deze film weet bij mij geen voldoende te halen. 4/10

avatar van INCTRL
Marc PB schreef:
The haunting in connecticut 2 ghosts of georgia zoveel beter dan het eerste deel komt veel realistischer over. ook gebaseerd op een waar gebeurd verhaal

LOL!

Eigenlijk best een aardige thriller/horror die weet te boeien en soms ook wat spannend is. Het verhaal is gebaseerd op een ware gebeurtenis maar dat neem ik maar met een korreltje zou. De cast was niet hoogstaand maar ze konden er net mee door. De film keek zich lekker weg en heeft me eigenlijk nergens verveeld. Dat laatste komt ook omdat de vaart hoog is en er veel gebeurt. Leuk om eens gezien te hebben maar meer ook niet.

avatar van snarfje5508
Met een speelduur van 100 minuten te lang. Het verhaaltje is zoals te verwachten behoorlijk dun en de uitvoering standaard. De film biedt geen originele zaken. Laag aantal schrikmomenten en ook die "uit de oude doos". Maar al met al wel aardig om te bekijken. De productie klopt verder wel aardig. Met 2,5 ster een middenmoter.

avatar van Flipman
Oh nee, dit meen je niet. Een vervolg? 't Eerste deel vond ik al weinig bijzonder, laat staan spannend. Visueel wel aardig, OK. Maar da's alles.

avatar van bjerik76
Ik vond hem beter dan deel 1.
Dit deel staat er helemaal los van, een heel ander verhaal, dus vergeet deel 1 gewoon.
Lekkere schrikmomenten, en een paar keer goed opletten en luisteren naar het verhaallijn wie zijn de goeie en wie is de slechte.

avatar van umbra
lekker beklijvend spooky filmpje met goed verhaal, heb 1u40m lekker vermaakt met deze horrorfilm. Beter dan 1ste.

avatar van voskat
Spanningsloos tussendoortje, dat toch bij vlaagjes vermakelijk is door het niet onaardige uitgangspunt van het "kwaad" en de toch best creatieve manier waarop Katee Sackhof te grazen wordt genomen.

Eigenlijk een wonder dat dit de bioscoop haalt. Er valt al zo weinig horror op het grote doek meer te zien dat we het maar met dit soort B-films moeten doen...

kan iemand mij misschien uitleggen waarom deze haunting in connecticut 2 heet? afgezien dat het ook in connecticut afspeelt?
ik had er erg naar uitgekeken maar viel erg tegen. spanning zit er niet echt lekker in, maar wel aardig geacteerd. deel 1 vind ik honderd keer beter

avatar van Parasja
Wow wat lijkt Abigail Spencer hier op Holly Marie Combs zeg, nog iemand die dat opviel bij het kijken van deze film? Haha.

avatar van m1chel
voskat schreef:

Exact mijn gedachte over deze slappe hap. Jammer.

avatar van Waackx
Deel 1 had een origineler verhaal, beter acteerwerk en een betere casting.
Want waar ze die acteur en actrice die moeder en vader spelen vandaan gehaald hebben mag Joost weten.
Wat een waardeloze acteurs zeg.
Die vrouw die de schoonzus speelde was niet veel beter, dat kleine meisje was nog de beste van allemaal.
De film bevat wel een aantal goeie schrikmomenten maar zoals anderen voor me al zeiden, de makers overdrijven met het aantal scenes met die geesten erin.
Op een gegeven moment denk je dat je na een soort poppenkast zit te kijken.
Er blijft niks meer van spanning over.
Met al is dit geen reteslechte film maar je zal deze film waarschijnlijk alleen goed vinden als je nieuw met dit genre, zo niet dan kan je tijd beter aan iets anders besteden.

avatar van m1chel
Ik ben niet een keer geschrokken eerlijk gezegt. Het was allemaal te doorzichtig, te slappe hap. Ze teerde op het volume opengooien, dan zou je meer van het geluid schrikken (de muziek dus) dan van het schrikken omdat je het zo eng vind. Ik heb deel 1 niet gezien, en na deze film laat ik die ook lekker aan me voorbij gaan. Ik vond ook dat de zwart wit beelden een boel van de spanning wegnamen. Nee, voskat beschreef prima hoe ik de film ook heb ervaren. Een spanningloos tussendoortje.

avatar van rep_robert
Futloze horrorfilm waar alle clichés uit de kast getoverd worden zonder een effectieve horrorfilm te zijn.

Er gebeuren domme dingen in de film en als geheel is het gewoon niet geloofwaardig. Als je de film in 1993 laat afspelen(zogenaamd waargebeurd) moet je de cast ook wel in kleding laten lopen uit die periode en niet in moderne kleding. Dan heb je ook nog zaken als de vader die een hond koopt en de hond in de daarop volgende scene nog geen 15 seconden later al voor problemen zorgt. Goedkoper kan je het eigenlijk niet vinden en dit zijn dingen die funeste zijn voor de hele film.

Richting het einde herstelt de film zich een beetje en visueel kan de film ook aardig door. Meer positiefs kan ik ook niet uit deze zeer matige horrorfilm halen.

avatar van AmazingPP
Slechte horrorfilm. Er wordt helemaal niks opgebouwd, je wordt zo pats-boem tussen de geesten en schommels geworpen. Dan gaan we weer in zwart-wit en met een klap weer terug naar kleur. Nee, niet mijn ding deze film. Misschien leuk als je een puber bent en je wilt een zaterdagavond griezelen, al kun je dan naar mijn mening beter naar Barbie kijken of RTL5. Dat is pas echte horror! 1*

avatar van Shinobi
Vanochtend in de bios meegepakt en deze film is echt lachwekkend slecht te noemen. Ik betrapte mezelf erop dat ik om de horrorgedeeltes - die totaal niet eng zijn - meer aan het lachen was, dan dat ik ervan schrok. Overigens snap ik niet waarom deze film een deel twee meekrijgt, want dit verhaal staat helemaal los van het eerste deel.

Qua verhaal is het niet boeiend en wat betreft horror is het net zoals in het eerste deel wederom erg voorspelbaar en vol met cliché. De geesten zien er alles behalve eng uit, om het over Mr. Gordy maar niet te hebben...
Tegen het einde aan wordt het gelukkig wel iets beter, maar dat redt de film niet. De scène waarin Katee Sackhoff's personage aan draden hangt zag er wel erg nice uit.

Al met al erg slecht, deze film is echt een verspilling van je tijd. Ik hoopte na het matige eerste deel verrast te worden met een aardige horror, maar ik kwam helaas van een koude kermis thuis.

Kleine 1,5 Sterren.

avatar van Phantasm
Redelijke horrorfilm, het was niet allemaal geweldig, ook niet echt spannend.

avatar van Jimske
Slechte film, teveel geesten, teveel slechte acteurs, teveel zwart-wit momenten, te lange speelduur, en zoals men weet is alles waar te- voor staat nooit goed. 2* omdat het toch niet al té slecht was.

Ik vond het best een leuke film, schrikmomentjes enz... Wel vind ik dat de Geesten al veel te vroeg in de film aanwezigwaren. Ook kon ik het op het einde niet helemaal meer bijhouden.

2 Sterren.

avatar van ¿?ImAmused?¿
Na het eerste deel gezien te hebben,vind ik dit maar een sekreet.Voorspelbare schrikmomentjes en het word een beetje teveel van het goede,téveel van het bovennatuurlijke.Bovendien werd het nergens al te spannend.

Redelijke horrorfilm, maar ik vond de eerste beter.
Er zitten enkele schrikwekkende scènes in de film maar in zijn geheel is hij niet echt spannend.
Net als de eerste film zou dit gebaseerd zijn op ware feiten, al heb ik daar zo mijn twijfels over.

avatar van GrobbekuikenXL
Wel aardig. Eerste was leuker maar erg over the top dus ook niet erg geloofwaardig. Al die rare geluiden als er een geest verschijnt slaan nergens op. Het zijn ook geen kwaadaardige geesten dus waarom dat gegrom? Stilte werkt beter. Het komt altijd weer op hetzelfde neer dus echt een verrassende nieuwe spookhuisfilm zal moeilijk worden. The Haunting van Robert Wise, Poltergeist, Changeling, The Others waren erg sfeervol. En Haunting in Connecticut 1 en Amityville 3 grappig om andere redenen. Insidious kon mij niet bekoren. Legend of hell house moet ik nog keer inzien.

avatar van dutchtuga
Los van een paar aardige momentjes is dit vervolg (?) vooral een dertien-in-een-dozijn spookfilm die weinig toevoegt aan het genre.

Langere recensie:

The Haunting in Georgia (2013, Tom Elkins) - dvd - cultmoviesreviewed.com

avatar van Martxela
Slecht. Gewoon echt slecht. hele slechte special effects, hele slechte graphics, niet eng, niet spannend, overdreven ook....... Waste of time die ik halverwege maar heb uitgezet, nadat ik al andere dingen aan het doen was. 1 van de meest waardeloze horrorfilms die ik heb gezien.

avatar van mixmaster
dit 2e deel is totaal anders dan de eerste.
leuk verhaal wat op waarheid gebaseerd is en aardig acteerwerk.
paar schrikmomentjes en welgeteld 1 redelijk goeie enge scene (in de camper).
verder vond ik hem langdradig en een te lange speelduur hebben.

avatar van maloumovie
Aardige film , best veel schrik momenten en een leuke film om met vriendinnen te kijken

avatar van Boeikens
De zoveelste spookfilm...

Nergens nieuw en zeer voorspelbaar maar toch heb ik me niet verveeld. Het verhaal is onderhoudend (waar gebeurd?), kent een goede sfeeropbouw en heeft door de vele schrikmomentjes en het vele gebeuren een goede, vlotte vaart.

avatar van PeterW
Ik vraag me af wie die titel verzonnen heeft. The haunting of Conn ecticut 2: The ghosts of Georgia? Connecticut en Georgia zijn twee totaal verschillende staten die niets met elkaar te maken hebben.