The Haunting in Connecticut 2: Ghosts of Georgia (2013)

Alternatieve titel: The Haunting in Georgia

Horror / Thriller

geregisseerd door Tom Elkins
met Chad Michael Murray, Katee Sackhoff en Abigail Spencer

Kort na de verhuizing naar hun ideale nieuwe huis raakt een koppel bezorgd om hun jonge dochter. Ze begint mysterieuze vreemdelingen te zien, die niemand anders kan zien. De angst van het echtpaar slaat pas echt toe wanneer ze zelf ook angstaanjagende verschijnselen waarnemen in en om het huis. De verschijningen verstrekken aanwijzingen die een lang bewaard geheim kunnen onthullen.

avatar van ibendb
Ugh! Een vervolg? Zal denk ik niet zo goed zijn. Aangezien de eerste niet al te best was.

Vanaf 23 mei 2013 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Daan258
Heeft volgens mij helemaal niks met het eerste deel te maken.
Jammer.

avatar van Elineloves
Toch best een redelijk bekende cast. Heb toch wel ietwat hoop.

avatar van HALVE TAMME.
lekker griezelen .

avatar van tattoobob
Met iets meer spanning dan het eerste deel zou dit wel wat kunnen worden!

avatar van Angelo2
Deel 1 was best te pruimen, ben benieuwd.

avatar van Elineloves
Redelijk.

Gisteren twee 'ghost' films achter elkaar gekeken, de eerste viel erg goed mee, deze was zoals ik al verwacht had. Vrij onderhoudend, acteerwerk is niet slecht (Leuk om CMM weer eens te zienm knappe vent) maar helaas zijn bepaalde personages wel erg vervelend (Moeder en zus, bijvoorbeeld). Het kleine meisje steelt de show. Toch knap, dat jonge kids zo indrukwekkend een hoofdrol weten te dragen.

Beetje jammer is dat het verhaal nergens vernieuwend is, het lijkt een complete herhaling van andere genrefilms. Hier en daar wel een wending die de moeite waard was, maar verder stijgt het nergens boven het gemiddelde uit.

Ik ga het eerste deel nog maar eens herzien, daar staat me vrijwel niets meer van bij.

Leuk om een keertje te kijken maar ik vond 1 beter !

Cheap.

Ze nemen de titel wel erg ruim om een vervolg te brouwen. Heeft niks met deel 1 te maken, het is gewoon een andere "haunting" in "Connecticut". Zo kunnen ze nog wel 100 films bijverzinnen natuurlijk. Het helpt ook niet dat dit tweede deel de stylistische tegenpool is van deel 1. Was deel 1 een fake-docu less-is-more chiller, is dit een overgepolijste, slicke ghostflick geworden. Ze hadden dit eigenlijk veel beter Fertile Grounds 2 kunnen noemen, qua stijl en setting héél wat treffender.

Het is wat jammer, want er zit potentie in dit tweede deel. Je moet er wel érg lang op wachten en Elkins heeft nog heel wat te leren, maar in het laatste half uur zaten toch een paar aardige momenten. Jammer genoeg is dit vooral een more is less filmpje, zowat elke scene heeft één of meerdere geesten en/of verschijningen, waardoor de spanning al snel wegebt. Na een tijdje zijn de geesten ook gewoon niet eng meer, bijna sympathiek zelfs.

Visueel valt er af en toe wel wat te genieten, de film oogt ook niet echt goedkoop, maar daar houden de pluspunten al snel op. Melig einde + fake waarheidsgetrouwe onzin helpen ook niet echt mee om hier een betere film van te maken.

En zo is het resultaat maar een pover vervolg. Makkelijk scoren natuurlijk, maar een beetje genrefilm fan ziet er makkelijk doorheen. Normaal stoort het me niet eens zo sterk dat vervolgen maar losjes vasthangen aan hun voorganger, maar hier maakt Elkins het toch écht te bont. Het werkt dan ook niet in z'n voordeel dat het resultaat op zichzelf ook niet echt veel voorstelt tussen een rits aan soortgelijke films.

avatar van xaid
Helemmaal eens met onderhond . Deel 1 vele malen beter. Beetje zonde van het geld als je hiervoor naar de bios moet. Spoken zijn niet eng maar bijna lachwekkend . Erg cheap dus en net zoals onderhond al zei je ziet om de 30 sec een spookje jammer dit geen waardig vervolg.1,5*

Na 5 minuten uitgezet, het begin was al zo tenenkrommend slecht!

Redelijke thriller/drama/horror waar na het einde van de film toe meer na drama neigt en dat was best een keer origineel ook omdat ze eindelijk niet een keer een belachelijke einde aan de film hebben geschoten ( bv een geest of iets duisters laat zich na de finale weer zien). De special effects waren niet meer dan redelijk en dat kan anno 2013 stukken beter. De acteer prestaties waren niet storend en waren wel op hun plaats. Abigail Spencer speelde de moeder en dat deed ze best aardig al zou niemand zo een moeder willen hebben ( ze geloofd haar zus en haar dochter niet). Verder heeft deze film niks met het origineel te maken en moet het van de titel hebben, dat de film op ware gebeurtenissen berust moeten we maar aannemen. De locatie van de film vond ik ook wel aardig en wat de geesten betreft die waren ook gewoon niet eng maar dat waren ze als mensen ook niet en hadden geen kwaad in hun zin. Ze hadden het allemaal iets meer creepy moeten maken maar dat was het allemaal net niet ondanks alles toch een voldoende al is die vrij mager met een zes dus 3*

avatar van m1701
Goeie film!!!
Had alleen wel wat sneller gemogen.. het midden stuk duurde wat lang
Maar zat genoeg spanning in!
Zeker moeite waard om in de bios te kijken!!!

avatar van Pazmaster
Tegenvaller. 13 in een dozijn B film. Ik zat me zelfs een beetje te vervelen. Het verhaal boeit niet en de special fx vallen tegen. 2 sterren

avatar van clockwork72
Redelijk.

Kon me van deel 1 nog maar vaag wat dingen herinneren maar deel 2 was toch echt anders. De locatie in z'n bos is natuurlijk erg geschikt voor dit soort films, dat zat dus ook wel goed. Voorderest is het redelijk standaard. Paar schrikmomenten, vond er 1 goeie tussenzitten. Beetje standaard geestenfilmpje eigenlijk, niet heel denderend, wel vermakelijk.

avatar van Keane1983
Ik vond het persoonlijk een erg grote teleurstelling in vergelijking met deel 1.
Misschien leent de locatie zich er wel voor, maar ik vind geesten in een huis toch net iets leuker en enger dan in een bos.
Het verhaal onderschijt zich niet van andere spook/geest filmpjes en het wordt algauw allemaal erg cliché en voorspelbaar.
Echt eng wordt het ook nergens, eerder een duistere sfeer blijft hangen.
Schrikmomenten zijn er wel, maar door de grote voorspelbaarheid zie je ze al mijlen ver aankomen.
Acteerwerk is prima, camera en montage had in mijn ogen iets beter gekund. Met name de geest gedeeltes overschakelen naar soort van zwart/wit en " schokkerig beeld" begon ik op ten duur wel een beetje moet te worden.
SFX zijn prima, maar had (zoals hierboven ook al aangegeven is) anno 2013 toch echt wel beter gekund.
Score is prima, misschien hier en daar net iets te sentimenteel om meer drama in het geheel te leggen.
De film kan ik overigens door zijn plot ook niet echt een horror noemen. Het start als een Thriller, het midden stuk worden een paar horror elementen aan toe gevoed, maar het eindig in een American ending drama waar Amerikanen dol op zijn inclusief met foto's en de tekst dat Heidi Mister Gordy ook nooit meer gezien heeft. Noem het origineel, noem het stom....ik hou er niet van!!
Nee, een film waar ik toch wel hoge verwachtingen van had (mede omdat ik deel 1 erg goed vond) is mij toch echt tegen gevallen en heeft op bepaalde punten de plank goed mis geslagen. Zoals wederom reeds is aangeven heeft deze film niks met het eerste deel te maken en moet het van de naam hebben.
Een 2,0*

avatar van cor1946
Wat een b-film. Een uit honderden films, Slechte acteurs en geen minuut eng.Film na 50 min.afgezet wat een k-film.

avatar van knusse stoel
Was niet slecht, wel iets minder dan de eerste van het duo films.
Dit is meer in het bos en rond het huis, terwijl de eerste uitvoering in een huis afspeelt.
Viel ons tenminste niet tegen, sommige recensies van tevoren gelezen.
Zo zie je weer, ieder zijn eigen meug.

avatar van schumacher
Film viel beter mee dan ik had gedacht, de 1ste heb ik nog niet gezien maar deze zit net iets boven de middelmaat voor mij.
Acteurs waren ook oke voor mij, er zaten leuke momenten in de film .
Ik heb er mss extra van genoten doordat ik via de home cinema heb gekeken en 5.1 had bij deze film waarvan ik 2 boxen achter me heb staan, eentje links en eentje uiteraard rechts , was zeker de moeite deze, beetje luid zetten, zeker niet te stil zetten bij deze film anders mis je het leuke eraan .
Ik vind het een aanrader, geen topper maar zeker eens leuk om gezien te hebben.

avatar van Daan258
Deel 1 was nog een erg leuke film, maar dit deel was echt vreselijk.
Zat gewoon te wachten tot die afgelopen was. totaal niet spannend, erg slecht verhaal, special effects zagen er niet uit, noem maar op.

SLECHT.

avatar van tattoobob
Ik sla deze over

tattoobob schreef:
Ik sla deze over

Zeker doen:p

avatar van davincstyle
Wat een bizar slechte film. Acteerwerk was in orde maar de hele setting en de slechte en niet enge geesten waren dan geen goede toevoeging. Ze konden beter een komedie hiervan maken...

Het eerste deel was een prachtig verhaal en ook best eng op een aantal punten. Jammer dat dit een vervolg heet.

avatar van HALVE TAMME.
Met vlagen redelijk,maar merendeels(ik kan er niks anders van maken)toch echt slecht.

Eindconclusie : Een keer aanschouwd en daarna liniarect naar de prullenbak.

avatar van LOTR-lover
Heb deel 1 niet gezien dus kan geen vergelijking maken qua stijl maar bij dit 2e deel begon ik me op een gegeven moment echt ontzettend te irriteren aan de goedkope en mijn ogen gewoon lame effecten als de overgang van gewoon beeld naar zwart-wit & sepia. Ook de bedoelde schrikeffecten waren voornamelijk erg voorspelbaar en daardoor was de film ook stukken minder eng dan gehoopt.

Duidelijk een gevalletje 'overdaad schaadt'. Zodra iets 'normaal' word, in dit geval geesten, visioenen en een paar schrikeffecten in letterlijk élke scène, word het ook saai. Dat lot was al na een kwartier bezegeld bij The Haunting in Connecticut 2.

avatar van Marc PB
The haunting in connecticut 2 ghosts of georgia zoveel beter dan het eerste deel komt veel realistischer over. ook gebaseerd op een waar gebeurd verhaal

Behoorlijk spannend werkje deze film.
Dit komt vooral omdat de spanningsboog gedurende gehele film blijft hangen.
Schrikeffecten kunnen elk moment toeslaan.
Jammer was de zwart wit beelden/flitsen die steeds plaatsvinden in de film juist het
huiveringwekkende deed verminderen.
Special effects waren niet altijd even fraai afgewerkt.
Verder niks met deze " The Haunting in Connecticut 2"