The Incredible Hulk (2008)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Louis Leterrier
met Edward Norton, Liv Tyler en Tim Roth

Dr. Bruce Banner (Edward Norton) probeert te leven met zijn alter ego The Hulk, een groen, groot en enorm sterk wezen dat verschijnt als hij kwaad begint te worden. Dit is absoluut niet eenvoudig aangezien er horden mensen achter hem aan zitten die misbruik willen maken van zijn bijzondere krachten. Maar dan ineens verschijnt The Abomination (Tim Roth), een kwaadaardig en wild beest. Banner ziet zichzelf genoodzaakt zijn krachten te gebruiken om de stad te redden van dit afschuwelijke monster.

Ten eerste wat een film zeg!

Super goede special effects , de verhaal lijn is best goed voor een Hulk film. De hoofdrolspelers speelden erg goed. Ik heb 100% van genoten !!

Wacht met nieuwsgierigheid op een 3de deel.

Score : 4.5 / 5.0

avatar van DVD-T
Ik ging met hoge verwachtingen naar The Incredible Hulk na het zien van het hoge gemiddelde hier.Dat had ik beter niet kunnen doen.Ik blijf de versie van Lee uit 2003 toch net ietsjes beter vinden.

Het verhaal is in vergelijking met Ang Lee's Hulk een stuk simpelder,dat maakt bij een film als deze natuurlijk niet uit want bij een film als deze gaat het er om entertained te worden,en dat is heel goed gelukt.Alhad ik wel een beetje gemengde gevoelens bij deze film.nergens komt de relatie tussen de karakters goed uit de verf.Als echte fan van de Marvel comics of als je de eerste film hebt gezien weet je dat natuurlijk allemaal al.Maar mensen die er niets/weinig van af weten en deze film bekijken worden niet geintroduceerd met de wereld en een beetje in het donker gelaten.Je krijgt maar een klein stukje te zien en dat is in de begin credits.Heel leuk waren de vewijzingen naar "The Incredible Hulk" met Bill Bixby en Lou Ferrigno denk aan Norton in die stoel en het vele op de vlucht zijn erg leuk,dit in combinatie met een slechte aflevering van As The World Turns,de eerste film en een computergame.Ik zeg ATWT omdat de scene's tussen Bruce en betty en de relatie met haar vader soms net op een soap leken.De actie momenten konden mij eigenlijk weinig tot heel erg bekoren vooral de climax want die zag er geweldig uit.In de actie momenten en dan vooral in de scene op de universiteit kwam het allemaal wat houterig over.Ook vond ik de look van de Hulk zelf ook niet super mooi.
En we hebben lang moeten wachten op dit moment en eindelijk zat ie hier dan in de geweldige citaat "Hulk smash"

Ik had met Norton en Hurt 2 complete miscasts verwacht,maar het waren juist de 2 andere hoofdrolspelers die mij teleurstelden.Tyler speelt zeer irritant en voegt niets toe aan de film.Roth heeft in film als deze ook niets te zoeken.Norton doet erg z'n best om de film te dragen maar slaagt hier ook maar half in.Hurt speelt lekker general Ross,maar ik zie toch liever Sam Elliot.

Filmtechnisch ook niet echt interessant.Camera werk had wel iets flitsender gemogen,belichting was wel een heel stuk beter als in Hulk.VFX zoals al gezegd matig tot goed.Geluid was super,alleen was de muziek erg saai en op bepaalde momenten erg storend.

Niet een veel beter film dan de versie van Lee maar wel vermakelijk genoeg voor een voldoende dat komt vooral door de geweldige climax en het einde,kreeg toch wel een beetje kippevel van dat moment de echte fans weten natuurlijk wat er komen gaat en daarom

DVD-T schreef:
Ik blijf de versie van Lee uit 2003 toch net ietsjes beter vinden.

dan meen je niet
Die van Ang Lee klopt nergens van in de marvelstripverhalen, zoals met de vader van Bruce Banner. Deze Hulk hier is meer realistischer in beeld gebracht dan "de rubberen opgepompte" Hulk van Lee.

avatar van Ricky Roma
De reviews en de scores op verschillende movie websites spreken voor zich.. Het is precies "in" om te zeggen dat Lee's Hulk beter is terwijl niemand er toen een hol aan vond.

dan meen je niet

Ja,ik ben bloedserieus .
De versie van Ang Lee vind ik overall net iets beter.Het is niet veel want Hulk heb ik 3.5* gegeven,en deze 3 wat toch ook niet slecht is?.En dat is niet alleen op basis van het verhaal,wat in Lee's versie inderdaad niet waarheids getrouw is dat ben ik wel met je eens,al vind ik best dat je wat vernieuwende dingen met een bestaand verhaal mag doen.Maar het totaal plaatje(editing/geluid/muziek e.d.) van die versie vind ik gewoon net wat beter.De Hulk is daarin ook best goed gecréeerd,dat vond ik van deze film niet.Z'n lichaam vind ik niet mooi gemaakt, en dan dat playmobil kapsel.Maar das mijn mening.

Ricky Roma schreef:

Of dat "in" is weet ik niet,maar ik vond Lee's Hulk toch best goed toen ik hem de eerste keer zag.Zal ik wel eén van de weinigen zijn.

avatar van MuchTheSame
Ik vond de scene waarin Bruce Banner het stretch broekje afwijst wel erg grappig trouwens

Overigens kon je al iets verwachten in deze film met Stark, aangezien in het begin van de film nogal al duidelijk "Stark Industries "op apparatuur, of zoiets dergelijks, staat.

Ik kijk eigenlijk best wel uit naar het jaar 2011 voor de film The Avengers

T'is even wachten maar ja, dat kan ik nog wel

avatar van ArcovandenBroek
Waanzinnige film zeg, wooow wooow! De actie spat van het scherm af, geweldig. Briljant geacteerd door Edward Norton, begin steeds meer fan van hem te worden. En het einde, leuke knipoog naar een vervolg.

Vol verwachting gaan kijken maar ik vond het 100 X niks (misschien omdat ik de 1ste ook heb gezien ?) behalve acteer werk van Edward Norton.

Reinbo
Begin is aardig. Einde onzinnig en ronduit slecht. Jammer.

wei
Wel n leuk tussendoortje. Een stuk mainstreamer dan Ang Lee's film. Deze kijkt makkelijker weg, maar is ook weer makkelijker vergeten. Heb me nergens verveeld, maar echt spectaculair was het ook weer niet. Iets te twee dimensionaal (ook voor n stripverfilming). Er valt eigenlijk heel weinig te zeggen over de film en dat zegt ook wel iets over de diepgang van de film.

ik vond hem eerlijk gezegt heel nep.
de ange lee zijn hulk van 2003 was veel en veel beter.
hulk van 2003 is nog steeds 1 van mijn top super helden films echt jammer dat deze zo is verandert echt jammer.

maarja ik hoop nog op deel 2 van deze want het ziet er na uit dat spark achter the hulk aan gaat:P

avatar van asheng
ja of het is een hint naar de komende avengersfilm. het laatste paar minuutjes sluit een beetje aan op de laatste paar minuutjes na de ending credits van ironman film

anyway...ik had toch een net wat hogere verwachtingen van de film..vind het niet slechter dan de 2003 versie maar ook niet beter. vond de hulk niet zo mooi geanimeerd. het film en het gedrag van hulk doet me ook net iets te veel denken aan king kong. hij is net iets te dierlijk weergegeven...en een lief chickie aan zijn zijde...terwijl de comic-versie iets menselijker is. spraakzamer bijvoorbeeld. maar voor de rest wel een aardige film en vooral het eindscene vond ik wel lekker spectaculair....HULK SMASH!!!!

avatar van ik_ben_gilles
er zal zowiezo een vervolg komen op deze
maar wat ik mij afvraag.....is "The Incredible Hulk" eigelijk een vervolg op "Hulk" of gewoon een (veel betere) remake?

avatar van cl20
Vond het een leuke film. Veel beter dan de vorige alleen al om de betere graphics. Alleen had er wat meer verhaal in mogen zitten. Maar misschien komt dat wel in de tweede aan bod.

Tja. Veel nodeloos geren, gevlieg en vooral geouwehoer. Met name het laatste half uur is eigenlijk schrikbarend slecht, als dat gedoe met Liv Tyler & vader en Tim Roth mee gaat spelen. Ziet er wel mooi uit, maar inhoudelijk gezien is het vooral lucht. Enorm veel lucht.

Wel een lollig einde trouwens. Wanneer staat die Titanenstrijd gepland?

Mr_White
gotti schreef:
Wel een lollig einde trouwens. Wanneer staat die Titanenstrijd gepland?

2011 op zijn vroegst, als alles volgens plan loopt.

wie de vorige Hulk beter vond in 2003, kent gewoon niets van de Hulk.

Je hebt 2 groepen:

-De ene kijkt naar de CGI en geluiden waarbij het verhaal niet van belang is (Zoals de Hulk uit 2003)

-De andere kijkt naar het verhaal/CGI/geluiden (De Hulk van 2008)

Enne, ik_ben_gilles, om je vraag te beantwoorden: het is geen 2e deel! Het staat los van de Hulk van 2003 want Marvel (en vooral Stan Lee) wou een nieuwe Hulk maken na de flop van 2003.

Vond het bij beiden verhaaltechnisch nou niet echt hoogstaand. Qua look is de 2003 film leuker. Vond die stripvorm heel aardig. Deze past juist weer in het rijtje van 'standaard' Marvel verfilmingen...

Mr_White
finalman schreef:
wie de vorige Hulk beter vond in 2003, kent gewoon niets van de Hulk.

Je hebt 2 groepen:

-De andere kijkt naar het verhaal/CGI/geluiden (De Hulk van 2008)

Complete onzin (met name die eerste zin), want Hulk '03 staat toch echt een stuk dichter bij de comics.

- Allereerst de origin, in de comics is er een tiener (Rick Jones) in het testgebied en doordat Banner hem gaat redden, wordt hij blootgesteld (de tiener werd gered). In beide films is er geen gamma-bom, maar in de '03 versie wordt Banner tenminste blootgesteld doordat hij iemand anders redt.

- Banner's psyche komt rechtstreeks uit de 12 jaar durende run van schrijver Peter David. Denk hierbij aan het feit dat Banner mentaal al niet in orde was (psychisch trauma uit zijn jeugd) alsmede verschillende persoonlijkheden (de Hulk-persoonlijkheid bestond altijd al, maar door de blootstelling kon deze naar buiten treden).

- De Hulk zelf is getrouwer aan de comics. Allereerst wordt hij sterker (groter) naarmate hij bozer wordt, iets dat genegeerd is in The Incredible Hulk. Ook de mogelijkheid tot gigantische sprongen komt uit de comics.

Alleen The Abomination in deze film ten opzichte van Banner's vader (een aangepaste versie van The Absorbing Man) in de vorige film staat dichter bij de comics.

Dan hoef ik alleen nog maar te stellen dat Stan Lee helemaal geen probleem had met '03 Hulk (Lee heeft sowieso geen enkele invloed op de productie van de Marvel-films), dat het vooral de studio was die handelde omdat de '03 film een flop was (en te diep voor de meeste mensen).

En ondanks de switch van een psychologisch drama naar een actie festijn is het gevecht met het leger in Hulk nog altijd vele malen beter dan de actie-scènes in The Incredible Hulk.

Hier en daar heb je gelijk, maar ik denk dat het verhaal met z'n vader toen ook niet klopt hoor.
Hoe bozer, hoe groter? In de series was het niet zo met Lou Ferrigno en naarmate ik het me herinner, heb ik dit nooit gezien in de stripverhalen. (alhoewel van toen ik klein was)
De Hulk van 2003 leek zelfs een beetje op Shrek.
Maar ja, jij hebt je mening en ik de mijne.
Ik vond deze Hulk hier veel beter en agressiever, met een prachtige titanenstrijd.

Reinbo
De hulk uit 2003 was als film een stuk beter, leuker en vernieuwender.
Deze heb ik gister gezien en ben 'm nu alweer vergeten. Zo'n CGI eindgevecht is 100 keer beter (spectculairder) gedaan in Transformers.

avatar van otherfool
Na (het nog betere) Iron Man toch maar mooi de tweede geslaagde stripverfilming dit jaar. Althans, tot aan het laatste half uur waarin de film ten onder gaat aan het lelijke gevecht tussen de twee giganten. Tot die tijd is de film onderhoudend, spectaculair en Norton blijft een uitstekend acteur.

3 ruime sterren.

De makers van deze Hulk verfilming hadden maar één ding voor ogen: vermaak bieden. Toch vergeten ze dat dat niet alleen lukt door grootse actiescenes. Deze zijn zeker vermakelijk, toch is het verhaal te slap om echt te kunnen boeien. Zo is de totstandkoming van de bad guy/ monster erg vergezocht, ondanks de leuke rol van Tom Roth. De romance en de vader/ dochter relatie wordt nauwelijks uitgewerkt en bestaan louter uit clichés. Helaas haalt dit vaart uit de film.
De uitstekende cast maakt veel goed, maar niet genoeg om de film echt te redden van de middelmaat.

Vreemd toch dat men hier veel kritiek geeft, terwijl op imdb al n tijdje op 7,7 op 10 staat.

avatar van asheng
tja weet niet...smaakverschil tussenv erschillende regio's misschien...net als met mode en auto's bijvoorbeeld? maar we moeten vooral geen hoge of lage beoordelingen geven, omdat de rest het ook doen.

anyway over de krachten van hulk....het klopt dat hij sterker wordt naarmate hij bozer wordt. zijn "mutantengave" wordt gedreven door zijn emoties. hoe harder en vaker je hem mept en dus hoe pissiger hij wordt, de sterker de hulk wordt. hierbij is hij dus 1 van meest sterke super heroes uit marvel geschiedenis. dat blijkt maar weer uit de cross-over "world war hulk" van 2007.

asheng schreef:

Kwa brute kracht is de Hulk de sterkste die er is, potentieel heeft hij geen eind aan kracht. Maar met alleen brute kracht kun je niks, daarom zijn er nog tientallen schurken, helden, cosmische wezens die hem kunnen verslaan.

Hayabusa schreef:

Dan vraag ik je: hoe?

Dan vraag ik je: hoe?

Dit gaat over de film, maar als je het per se wil weten, de Silver Surfer heeft de gamma-radiatie geabsorbeerd van de Hulk en hem terugveranderd in Banner. Thor heeft Hulk's nek gebroken. (Hij is terugveranderd, maar dankzij zijn genezingskracht is hij NIET doodgegaan. Namor: The Sub-mariner heeft hem met één stoot KO geslagen in een onderwatergevecht. The Thing heeft de Hulk 1 keer verslagen, vertel me niet hoe, want normaal gesproken kun je het niet eens een gevecht noemen.

Daarnaast zijn er wezens als Thanos: The Mad Titan, Galactus, Odin, Surtur, Dr. Strange, Ymir, Mangog, Zeus, Dormammu, Eternity, Celestials, Franklin Richards (Avatar) en nog veel meer die de Hulk makkelijk kunnen verslaan.

avatar van asheng
maar dan noem je een aantal (half)goden op van de 100tallen helden en schurken. btw.... the abomination heeft de hulk ook een keer verslagen....maar dr strange is ook al wel eens kapot geslagen door de hulk en dat geld ook wel voor the thing en silver surfer en zelfs blackbolt (mooie scene uit de comic) en de sentry. hij heeft niet alleen brute kracht maar ook intelligentie zoals het uit is gelegd tijdens world war hulk (waarin hij zo'n beetje alle superhelden kapot heeft geslagen) aansluitend op planet hulk...waarbij hij de heerser is van de planeet....maarja zoveel weet ik niet over hem. ken alleen het verhaal WWH. ik volg de rest niet zo.

oke dit gaat nu wel erg offtopic

ik wond wel grappig dat hij die retro paarse broek aangeboden kreeg hahahaha