• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.307 films
  • 12.224 series
  • 34.004 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.092 gebruikers
  • 9.377.071 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Hurt Locker (2008)

Oorlog / Thriller | 131 minuten
3,50 3.361 stemmen

Genre: Oorlog / Thriller

Speelduur: 131 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / Luxemburg

Geregisseerd door: Kathryn Bigelow

Met onder meer: Jeremy Renner, Anthony Mackie en Brian Geraghty

IMDb beoordeling: 7,5 (493.513)

Gesproken taal: Engels, Arabisch en Turks

Releasedatum: 11 februari 2010

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot The Hurt Locker

"You'll know when you're in it."

Een groep Amerikaanse elitesoldaten is in Irak belast met een levensgevaarlijke opdracht: bommen ontmantelen in het heetst van de strijd. Wanneer sergeant James de leiding krijgt over een getraind ontmijningsteam, sleept hij zijn ondergeschikten roekeloos mee in een dodelijk kat-en-muisspel met de vijand. De dood laat hem schijnbaar onverschillig. Terwijl de mannen hun losgeslagen leider onder controle proberen te houden, explodeert de stad in chaos...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Staff Sergeant William James

Sergeant JT Sanborn

Specialist Owen Eldridge

Colonel Reed

Sergeant Matt Thompson

Contractor Team Leader

Colonel John Cambridge

Black Suit Man

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Tha-Joker

Tha-Joker

  • 1048 berichten
  • 951 stemmen

Ik wil net zeggen.

Btw ik vind dit voor een film die de oscar krijgt voor beste film een zeer weinig besproken film. Ik bedoel vergelijk het met Avatar. Waarvan iedereen dacht dat die zou gaan winnen.


avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

  • 6568 berichten
  • 2314 stemmen

Heeft wellicht veel te maken met de standaardafwijking. Die is bij Avatar een stuk groter.


avatar van Tha-Joker

Tha-Joker

  • 1048 berichten
  • 951 stemmen

Tja, maar deze krijgt een 3,55 en Avatar een 4,14 ofzo. Ook op IMDB krijgt Avatar hoger. Over The hurt locker verschillen de meningen ook heel erg maar deze heeft pas 27 pagina's aan discussie, Avatar bijna 300. Das gewoon 10 keer zoveel, dat is toch niet normaal


avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

  • 6568 berichten
  • 2314 stemmen

Ik weet niet hoe het hier zit maar bij Avatar is dezelfde discussie dan ook tientallen keren gevoerd. Bovendien hebben inmiddels al 4000 mensen op Avatar gestemd. Maar ik kan het begrijpen dat je zegt dat er wel énorm veel gediscussieerd is bij Avatar.


avatar van Tha-Joker

Tha-Joker

  • 1048 berichten
  • 951 stemmen

Klopt. Maar hier wordt nauwelijks gediscussierd. Het is echt zo'n film waarbij heel veel mensen gewoon in het midden zitten.


avatar van Stephan

Stephan

  • 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Ach, Susan Boyle krijgt ook meer aandacht dan Van Velzen.

Om maar een voorbeeld te geven.


avatar van Tha-Joker

Tha-Joker

  • 1048 berichten
  • 951 stemmen

Ja maar de rescenten schrijven ook betere dingen over avatar dan over The hurt locker.


avatar van MoFeDu

MoFeDu

  • 2946 berichten
  • 0 stemmen

Maar Tha-Joker je moet wel begrijpen dat het Oscar team niet hun uitreikingen baseert op het aantal sterren dat de film heeft op moviemeter. Bij die oscars zit toch elk jaar een soort van ´boodschap´ dit jaar is dat blijkbaar de oorlog in Irak die veel aandacht verdient. Ik vind ook dat over the hurt locker te weinig wordt gediscusieerd maar Avatar biedt ook veel meer stof tot discussie doordat het een genre is dat niet zo is uitgemolken als The Hurt Locker


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

Het gerne van verschrikkelijk saaie en onsamenhangende oorlogsfilms.


avatar van MoFeDu

MoFeDu

  • 2946 berichten
  • 0 stemmen

en nep documentaire´s


avatar van Tha-Joker

Tha-Joker

  • 1048 berichten
  • 951 stemmen

MoFeDu schreef:

Maar Tha-Joker je moet wel begrijpen dat het Oscar team niet hun uitreikingen baseert op het aantal sterren dat de film heeft op moviemeter. Bij die oscars zit toch elk jaar een soort van ´boodschap´ dit jaar is dat blijkbaar de oorlog in Irak die veel aandacht verdient. Ik vind ook dat over the hurt locker te weinig wordt gediscusieerd maar Avatar biedt ook veel meer stof tot discussie doordat het een genre is dat niet zo is uitgemolken als The Hurt Locker

Tja das waar, ik ga btw niet uit van het cijfer op moviemeter. Daar kijk ik namelijk nooit naar. Boeit me echt geen **** wat al die Nederlandse inactieve users vinden. Snapje. Ik kijk naar IMDB voor mening van de wereld en naar Rottentomatoes voor "professionele" beoordelingen.

Maar waar het zeg maar allemaal op neer komt is dat deze voor een rescente oscarfilm weinig besproken wordt.


avatar van MoFeDu

MoFeDu

  • 2946 berichten
  • 0 stemmen

En dat komt dus doordat het genre al zo uitgemolken is, en dat van avatar veel minder.


avatar van Tha-Joker

Tha-Joker

  • 1048 berichten
  • 951 stemmen

mee eens


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

MoFeDu schreef:

En dat komt dus doordat het genre al zo uitgemolken is, en dat van avatar veel minder.

Als je onder het grafische jasje van Avatar kijkt is het eigenlijk een nogal standaard sci fi filmpje. Dit heeft geen mooie effecten of iets anders om zich achter te verschuilen.


avatar van elandenburg

elandenburg

  • 108 berichten
  • 113 stemmen

Waanzinning goed (gefilmde) film met nu eens een ander thema in Irak. Aktie, spanning goed gedoseerd, ook de lengte van de film prima. Personages niet te veel uitgediept wat ook niet nodig is. Niet de geijkte acteurs gecast.

Gewoon prima


avatar van Zeriel

Zeriel

  • 1395 berichten
  • 2638 stemmen

The Marc of Cain

http://www.moviemeter.nl/fi...

In mijn speurtocht naar betere Irak(2e golfoorlog)-films deze gevonden, uit 2007. Gemaakt door de Britten, speelt in Basra. Wat minder budget als THL en zeker Green Zone. Maar een goed verhaal, "based on actual events"

Hier zijn de kruitdampen opgetrokken, en krijg je wel een duidelijk beeld van die gebeurtenissen in Irak, waar de Amerikanen nog lang niet aan toe zijn. Zo ze al ooit het lef zullen hebben om zo'n film te maken.

Bafta Award for best single drama 2008


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

Intressant!


avatar van Tha-Joker

Tha-Joker

  • 1048 berichten
  • 951 stemmen

Zeriel schreef:

The Marc of Cain

http://www.moviemeter.nl/fi...

In mijn speurtocht naar betere Irak(2e golfoorlog)-films deze gevonden, uit 2007. Gemaakt door de Britten, speelt in Basra. Wat minder budget als THL en zeker Green Zone. Maar een goed verhaal, "based on actual events"

Hier zijn de kruitdampen opgetrokken, en krijg je wel een duidelijk beeld van die gebeurtenissen in Irak, waar de Amerikanen nog lang niet aan toe zijn. Zo ze al ooit het lef zullen hebben om zo'n film te maken.

Bafta Award for best single drama 2008

Scoort die daarom niet zo hoog op imdb? (naja 6,5 is voor imdb best hoog) Maarja er zijn ook pas 750 stemmen geplaatst.


avatar van Zeriel

Zeriel

  • 1395 berichten
  • 2638 stemmen

[quote]Tha-Joker schreef:

Scoort die daarom niet zo hoog op imdb? /quote]

Zie post daar:

"Het is wel een TV-film, wat je merkt aan het gebrek aan cinematografische kwaliteit. "


avatar van Tha-Joker

Tha-Joker

  • 1048 berichten
  • 951 stemmen

[quote]Zeriel schreef:

(quote)

Ja en je zegt dat de Amerikanen daar slecht worden neergezet toch?


avatar van Zeriel

Zeriel

  • 1395 berichten
  • 2638 stemmen

[quote="Tha-Joker]Ja en je zegt dat de Amerikanen daar slecht worden neergezet toch? [/quote]

Nee! The Marc of Cain gaat puur over een Britse eenheid in Basra. De Britten zetten zichzelf slecht neer. Dat zullen de Yankees niet snel zo doen.


avatar van Tha-Joker

Tha-Joker

  • 1048 berichten
  • 951 stemmen

Ooh ok, ik dacht al


avatar van blackdolphin

blackdolphin

  • 13 berichten
  • 66 stemmen

50 % is van mening dat deze film de oscar verdiend voor beste film, en de andere 50 % staat achter avatar. Met avatar ben ik het helemaal niet eens, het verhaal slaat nergens op, en met deze produktie ben ik het ook n iet mee eens. De film die volgens mij wel in aanmerking zou moeten komen is DAS WEISE BAND, deze productie van M . Haneke is magistraal, adembememend om naar de kijken, iedereen moet hem zien, en dan wil ik graag jullie reakties horen over beste film. Helaas zijn er veel mensen , die deze prachtfilm verkeerd inschatten. of niet begrijpen. de mensen geven of 1 * of 5 * ik behoor tot de laatste groep. Voor andere juweeltjes kijk dan naar mijn top 10


avatar van barns

barns

  • 478 berichten
  • 775 stemmen

Pleidooien voor / tegen andere films moet je niet bij deze film zetten maar in een algemeen disucssie topic daarover.

Je mag best kort even melden aan het einde van het bericht dat je het liever anders had gezien, maar ga hier aub niet 75% van je tekst volzetten met een film waarvan je de titel niet eens juist schrijft? Zeg liever wat over deze film..

Ik bedoel dit allemaal heel vriendeijk maar dit is toch totaal onzinnig ?


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

Gooi dit soort promotie berichtjes niet hier.


avatar van maflcaro

maflcaro

  • 54 berichten
  • 53 stemmen

goede film its real maaaaaaaar toch een beetje van.


avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

  • 6568 berichten
  • 2314 stemmen

Het is echt maar toch een beetje van


avatar van louisvf

louisvf

  • 1462 berichten
  • 2523 stemmen

blackdolphin schreef:

50 % is van mening dat deze film de oscar verdiend voor beste film, en de andere 50 % staat achter avatar. Met avatar ben ik het helemaal niet eens, het verhaal slaat nergens op, en met deze produktie ben ik het ook n iet mee eens. De film die volgens mij wel in aanmerking zou moeten komen is DAS WEISE BAND, deze productie van M . Haneke is magistraal, adembememend om naar de kijken, iedereen moet hem zien, en dan wil ik graag jullie reakties horen over beste film. Helaas zijn er veel mensen , die deze prachtfilm verkeerd inschatten. of niet begrijpen. de mensen geven of 1 * of 5 * ik behoor tot de laatste groep. Voor andere juweeltjes kijk dan naar mijn top 10

Dit schrijf je ook bij de film Avatar.

Grappig...


avatar van Chainsaw

Chainsaw

  • 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Bigalow bewijst voor de derde keer voor mij dat ze als geen ander weet hoe ze sterke actiescènes met een prima dosis spanning op het scherm moet toveren. Ze pakt goed uit met een paar zeer degelijke scènes, die extra krachtig worden door het hoogstaande acteerwerk van vooral Renner. Dat iemand die ooit de hoofdrol in het suffe Dahmer speelde nog zo'n rol mag vertolken, het geeft een mens hoop. Verder zet Bigalow een prima sfeer neer en schuwt een klein beetje humor gelukkig niet. Toch is het geen vlekkeloze film. Want The Hurt Locker bevat weliswaar een serie sterke scènes, deze losse fragmenten bij elkaar vormen niet echt één sterk geheel, het blijft aanvoelen als een reeks scènes die elkaar opvolgen. En sowieso vond ik het, hoewel erg goed gemaakt, allemaal niet zo heel bijzonder.

3,5 sterren.


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4896 stemmen

Chainsaw schreef:

... Renner. Dat iemand die ooit de hoofdrol in het suffe Dahmer speelde nog zo'n rol mag vertolken, het geeft een mens hoop.

... en volgend jaar naast P.S. Hoffman in de nieuwe film van P.T. Anderson. Zo'n rol is dan direct wel het einde van de stijgende lijn natuurlijk.