Outpost (2007)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Actie

geregisseerd door Steve Barker
met Ray Stevenson, Richard Brake en Julian Wadham

De mysterieuze zakenman Hunt huurt de ex-marinier D.C. in om samen met een team naar een onbewoonde plek te reizen voor een simpele missie. Het team moet een klein klusje opknappen in een oude, verlaten bunker, een opdracht dat in het eerste opzicht een makkie lijkt. Maar eenmaal in de bunker ontdekken D.C. en zijn mannen dat in de Tweede Wereldoorlog gruwelijke experimenten zijn gedaan in deze oude bunker. Als de mannen dan plotseling een overlevende vinden, komen ze er langzaam maar zeker achter dat er iets goed mis is en de heren in groot gevaar zijn.

Niet echt overtuigd.

Nochthans heeft de film verder wel wat te bieden. Acteerwerk kan er goed mee door, de setting is sterk en visueel oogt het allemaal zeer verzorgd. Toch wil het nooit helemaal lukken met deze film.

Op zich is het verhaaltje ook nog wel aardig, in ieder geval origineel genoeg voor wat eigenlijk het zoveelste zombiegebeuren is. Probleem is dat het nooit echt spannend wil worden en de film verder af en toe wat afdwaalt naar een actie/oorlogsgebeuren. Die stukken boeien weinig tot niks, de horror/scaren zijn dan weer niet effectief genoeg.

EN zo blijft het wel redelijk wegkijken, maar boeit het nooit écht. Toch een gemiste kans, want Barker heeft het volgens mij wel in zich een goeie horror te maken. Of dat echter gaat lukken met een vervolg is maar de vraag.

Vlotjes en slick gemaakt, maar boeit gewoon niet voldoende.

avatar van mnrk
I fuckin' love culture!....

Dit was toch wel een vermakelijke film van Steve Barker...

Het verhaal is in orde en wordt ook zo gebracht dat het bijna geen moment verveeld...ook de gehele setting en aankleding zorgt hiervoor...

De cast voor deze film was ook in orde met vooral Ray Stevenson en Richard Brake als twee uitschieters...

avatar van Barry83
Het mysterieuze en grauwe sfeertje was prima in orde. Het verhaal en de acteurprestaties ver beneden peil. Ook waren die Nazi soldaten alles behalve zombies zoals iemand hier durft te beweren. Zijn soldaten die in een soort electronisch web leven als je had opgelet.

avatar van Insignificance
Het soort horror dat je gemakkelijk uitzit. Niet dat het ergens groots wordt en al te geraffineerd is het ook niet, maar het heeft, afgezien van wat soldatengedrag, geen dingetjes die echt storend zijn. Grauwe kleuren, schimmen, een bleke vent, een groezelige bunker en de nodige nazi parafernalia maken het allemaal redelijk sinister. Bovendien hebben de zombies hebben wat vuurwerk en venijn in petto. Het mist uiteindelijk een knappe finale, zodat het ergens in de grijze middenmoot belandt.

avatar van Halcyon
Nazi-horror dreigt zich al snel binnen de regionen van exploitation en smakeloze pulp te situeren, maar Outpost is wel degelijk een stijlvol exemplaar. Dat valt meteen op tijdens de openingscène, waarin het mistroostige Oost-Europa schuilgaat in vale kleuren. We zien hoe een groepje huursoldaten de wildernis in rijdt, onder leiding van een zakenman die op zoek is naar een niet nader benoemd object in een oude bunker. Plottechnisch gezien zit Outpost veel slimmer in elkaar dan de doordeweekse horrormeuk. Wetenschap in combinatie met bovennatuurlijke elementen houden de film boeiend, bij vlagen zelfs griezelig, bovendien is de opbouw mooi verzorgd. Daarnaast worden er behoorlijk wat kogels afgevuurd en stoere oneliners verkocht, aan actie dus geen gebrek. Kortom, sterke combo van actie, oorlog en horror met een knipoog naar Predator (1987).

ipman-99
"So, fuck your Nobel Prize! I'm pulling the plug right now. Start packing." ... " !!!

Vermakelijke Horror !!! Heerlijk zonder pretentie en met een vette knipoog !
Qua setting is het allemaal vet en visueel heb ik echt genoten.
Een stijlvolle nazi-horror flick die vooral entertaint !
De spanning werd mooi opgebouwd en de film pakte soms stevig uit
met enkele geweldige kills !

avatar van mcdaktari
Niet echt een hele goeie film vind ik.
Ik heb gisteren het nieuwe 3e deel gezien en die kreeg niet zo'n beste beoordeling maar die vond ik dan toch een stuk beter dan deze eerste. Ik had deze eerste trouwens al gezien toen ie pas uit was maar wist het niet meer, de 2e ga ik nu kijken en wat ik ervan gehoord heb moet die een stuk beter zijn, maar ik wacht wel af.

avatar van Peterke!
Ik vond het een leuk verhaal. Ik kreeg toch een aantal keer de kriebels van die oude man. Het was weliswaar een beetje voorspelbaar, maar dat is met horrorfilms niks nieuws. Ik vind het vooral bewonderenswaardig dat een film met zo weinig schrikeffecten toch zo eng kan zijn. De film heeft natuurlijk z'n momenten. Er gebeurd ook lange tijd niks, maar het is toch best spannend. Heel leuk!

ja prima film, heerlijke no-nonsens horror. 3 sterretjes

avatar van fritsje
geen horror,geen oorlog.vleesch nog visch !wel leuke cast locatie's.niet echt een klapper ,maar ze zijn er slechter !!!

avatar van housemoviewatch
Wat een slechte film zeg. Dit soort films kunnen studenten nog maken. Helemaal niks positiefs aan toe te voegen.

avatar van DutchTakeshiro
Outpost is een prima horror filmpje die goed uit te zitten is. Steve Barker weet een goed aangeklede, visueel aantrekkelijke en sfeervolle horror te maken. Zeker een prima prestatie, vooral als je kijkt naar het feit dat er al heel wat slechtere films zijn gemaakt waar nazi´s in voorkomen. Nazi´s en horror gaan over het algemeen niet goed samen. Barker weet het allemaal net interessant genoeg te maken. Meer had er ook niet ingezeten.

Ray Stevenson speelt het degelijkst als de ex-marinier D.C. Hij speelt prima maar steelt nergens de show. Op sommige momenten komt Stevenson zelfs tam over en weet hij niet te overtuigen. Julian Wadham speelt de intellectueel, helaas doet hij dat niet met verve. Bij vlagen is hij zelfs vervelend. Michael Smiley is nog wel het grappigst als het personage Mckay. Geen van de cast doet het heel slecht maar weet ook niet opmerkelijk te acteren.

Outpost is goed aangekleed, iets wat meteen opvalt. De kostuums, wapens en alle andere attributen zijn van prima kwaliteit en weten te overtuigen. De bunker is lekker luguber en weet een effectief sfeertje neer te zetten. De gore is ook prima en doet zeker geen afbreuk aan de film.

Outpost is een leuk filmpje en weet voldoende te interesseren. In het genre is het zeker niet de slechtste en dat maakt het al het kijken waard. Verwacht niets bijzonders maar gewoon een goed verzorgde horror.

avatar van krosnicky
Gewoone Doordeweekse LowBuget Horror Waar je best niet te veel bij voorstelt en best na 12 uur Snachts bekijkt

avatar van FillumGek
Toch een beetje saai. De oorlogssetting vind ik sowieso nooit zo boeiend, al blijft het zogenaamde nazi-occultisme wel fascinerend.

De setting, met de grauwe bunker voorop, is geslaagd. De opbouw is echter wat te lang, zeker voor een verhaaltje dat niet bijzonder is. De nazi's zijn overtuigend en stelen de show met hun strakke uniformen, hakenkruizen, diep ademhalen en hun verborgen gezichten. De rest van de cast kon me nauwelijks boeien.

Helaas wordt er naar mijn mening iets teveel oorlogje gespeeld. Er hadden best wat toffe kills in gemogen maar dat valt nogal tegen. Tegenvaller.

ga deze film reeks zeker kijken ben benieuwd!

avatar van Daan258
Niet goed, niet slecht.
Het verhaal is al vaker gedaan, maar toch zeker niet vervelend om naar te kijken.
Goed mee vermaakt alleen had de horror en actie van mij een heel stuk meer gemogen. sfeer was overigens wel dik in orde.
Zal de volgende delen ook is een keer een poging wagen.

avatar van Kondoro0614
Outpost

Deze b-matige Nazi-Zombie film is samen met Død Snø (2009) toch wel 1 van de betere Nazi-Zombie films die er tot nu toe zijn gemaakt maar, ik hoop dat er in de toekomst wel wat betere Nazi-Zombie films uitkomen. Deze sub-concept van de zombie categorie is in mijn ogen erg fijn. Ik ben verwaand Wereld Oorlog II fan en films van deze oorlog vind ik het gaafst dus ook de zombie versies er van. Toch vind ik dat de films met Nazi-Zombies bijna altijd tegen vallen en dat vind ik persoonlijk erg jammer.

Het verhaal van Outpost laat zich wel een beetje weg dringen en is in zoverre erg slapjes. Een groepje soldaten gaan met een soort professor richting een verlaten bunker, terwijl ze aan het zoeken zijn stuiten ze op een hoopje lijken waar levende in zit. Ondertussen dat de manenn bewaken en de professor onderzoek doet komen er nazi - soldaten tevoorschijn en zorgen er voor dat alles in soep loopt.

Ondanks de nazi-zombies vond ik deze film erg traag. En er gebeurd eigenlijk vrij weinig tot aan het eind. Het verhaal was saai het concept was fun. Zombies zagen er goed uit en ook deze film had soms mooie scenes. Vooral als een soldaat naar achteren gegrepen word en dan vrijwel 100 keer word gestoken door 4 zombies, ooh lekker. Bloed gebruik goed maar was niet echt een topper.

avatar van Gerlof1378
Leuke actie/horror film, met een leuk verhaal, idem cast wel onbekend alleen Ray Stevenson en Richard Brake waren mij bekend. Een groep militairen stuit op een bunker met creepy sfeer en al snel breekt de pleuris dan uit. Voor een keer leuk om te zien raad wel aan om deze film als het donker is te gaan zien werkt hij veel beter op. Ik vond deze film ook wel een beetje in de sfeer van Wolfenstein 3D een spel uit 1992 ja ja een oldschool shooter. Ik zeg kijk ze en enjoy

avatar van Corcicus
Garbage tot en met. Waar dit zijn cultstatus vandaan haalt, is me een raadsel want het was op geen enkel moment ook maar enigszins om aan te zien.